PDA

Zobacz pełną wersję : kolektor w b18c4



dmx
17-02-10, 14:24
panowie nie mogę znaleźć jasnej odpowiedzi który kolektor w/g was jest lepszy do b18c4 4-2-1 czy 4-1 ???

w d-serii miałem 4-2-1 ale nie wiem czy w b-serii też się sprawdzi???

skolopendra
17-02-10, 15:06
ale nie wiem czy w b-serii też się sprawdzi???

to zależy co osiągnąć chcesz .zasada działania jest ta sama, niezależnie od rodzaju silnika

Mati_1979
17-02-10, 16:36
b-serii też się sprawdzi???
W B18C4 w serii jest 4-2-1

Uve84
18-02-10, 13:27
Ja mam na razie seryjny 4-2-1 ale będę zakładał 4-1 lepiej się ma zbierać na wysokich obrotach

skolopendra
18-02-10, 14:29
lepiej się ma zbierać na wysokich obrotach

c4 dobrze się zbiera na wysokich :D chyba że masz coś popsute

dmx
18-02-10, 15:07
skolopendra a ty jaki masz u siebie....seryjny czy zmieniałeś na 4-1 ??

Uve84
18-02-10, 15:09
Nic nie jest popsute na razie jest problem z trakcją bo nie mam szpery a skrzynia jest od b16a

skolopendra
18-02-10, 16:56
czy zmieniałeś na 4-1 ??

4.1 jak dla mnie jest tor ,a ja jeżdżę po mieście z rodziną ;)

dmx
18-02-10, 17:27
wybacz ale nie zrozumiałem,to co 4-1 to najlepiej na tor,na jakieś wyścigi....tak?

ja myślałem o wymianie kolektora w celu polepszenia elastyczności,a może będzie ciut szybsza hahhah żartuje
ale jak mówisz że się nie opłaca to szkoda kasy

Mati_1979
18-02-10, 17:32
ja myślałem o wymianie kolektora w celu polepszenia elastyczności,a może będzie ciut szybsza hahhah żartuje
ale jak mówisz że się nie opłaca to szkoda kas
z kolektorem 4-1 stracisz na elastyczności, ale może być ciut szybsza przy wysokich obrotach.

skolopendra
18-02-10, 18:57
4-1 stracisz na elastyczności, ale może być ciut szybsza przy wysokich obrotach.

dokładnie tak .a jak wiemy 1,8 nie ma zbyt potężnego dołu ,ale w porównani do 1,6 to :D

szastal
18-02-10, 20:43
Ja zmieniłem na 4-1 i jakoś nie zauważam problemów, no chyba że jak na wyższych obrotach zmienię z 1 na 2 to jeszcze na dwójce potrafi spalić gumę ;)

pako7
20-02-10, 11:15
czyli 4-1 podnosi moc i dół w B18C4 czy nie ??

JulekCIVIC
20-02-10, 11:26
czyli 4-1 podnosi moc i dół w B18C4 czy nie ??

jeśli masz serie to zmień na który uważasz ze ci się bardziej podoba, na pewno odczujesz zmianę lepszego dołu ale pamiętaj ze jak lekko wydmuc**** to musi równie lekko ssać, wiec dolot jakiś musisz tez zapodać...

pako7
20-02-10, 11:28
Się rozumie żeby miało co lepiej wydmuchiwać musi dobrze zaciągnąć :D
czyli 4-1 kolektorek bedzie git 2.5 cala

JulekCIVIC
20-02-10, 11:54
no zawsze jak zmienisz z serii na jakis rurowy DC czy OBX no albo chinol ale zawsze to wieksze i rowne kanaly, 2,5" bedzie fajnie ale dalej tez bylo by dobrze cos pociagnac zeby mialo lekko :)

skolopendra
22-02-10, 17:32
czyli 4-1 kolektorek bedzie git 2.5 cala

jeśli nie zależy ci na dole ,to tak

pako7
22-02-10, 19:05
jeśli nie zależy ci na dole ,to tak

to co zrobić żeby mieć lepszy dół ??

skolopendra
22-02-10, 19:17
to co zrobić żeby mieć lepszy dół ??

na pewno nie 4.1 i przelot 2,5

[H] Dylu [H]
22-02-10, 19:58
na pewno nie 4.1 i przelot 2,5

ja jakoś nie narzekam :) max moment przed-VTECowy mam już od 2.5k...wysoko ??

JulekCIVIC
22-02-10, 20:03
no tez mi sie wydawalo ze jak sie robi kolektor i przelot na grubej rurze to latwo ma wydmuchiwac wiec dol sie polepsza...

pako7
22-02-10, 20:13
na pewno nie 4.1 i przelot 2,5
myślałem o 4-1 kolektor 2,5 cala i tak do środkowego a później do końca 2,25 i zakończony twin loopem miałem podobnie w serii D (D16Z6) do tego dobry wdech czyli przepustnica 65mm i może nowy kolektor coś ala skunka lub na seryjnym jeszcze to rozważam a o stożku i rurze dolotowej to wiadomo że będzie.
myślę że dół się poprawi

elton_26
22-02-10, 20:38
Też się zastanawiałem nad 4-2-1 ale kupiłem 4-1,w c4 powyżej 5500obr.to już niezła awantura a kolektor tego typu sprawi że jeszcze się polepszy więc na twoim miejscu właśnie ten bym wybrał,co do reszty to poszukałem i celuję w sprawdzone rozwiązanie czyli 2.25 na dwóch przelotach m-...końcowy oem look.
Będzie i w względnie cicho i w dobrej cenie,o dolocie nie wspomnę bo to oczywiste,ssak skunka na pewno poprawi osiągi(sprawdzone rozwiązanie) do tego dobrze wystroić i po takiej operacji myślę że wypluję ok.190km

Ps.możesz mieć problem z obcieraniem kolektora z powodu jego kształtu bliskie spotkania z asfaltem są raczej pewne przy glebie.

Mati_1979
22-02-10, 20:40
Ps.możesz mieć problem z obcieraniem kolektora z powodu jego kształtu bliskie spotkania z asfaltem są raczej pewne przy glebie.

Hinole tak mają.

skolopendra
23-02-10, 16:37
kolektor coś ala skunka lub na seryjnym jeszcze to rozważam a o stożku i rurze dolotowej to wiadomo że będzie.
myślę że dół się poprawi

nie sądzę

pako7
23-02-10, 21:08
nie sądzę
no to powiedz jak jestes taki ach ech co poprawi dolną partie obrotów w B18C4 bo jakoś dużo osób wykonało podobne zabiegi i są zadowoleni każdy pisze o poprawie.
z twoich wypowiedzi które podajesz typu" nie sądzę" ,nic nie wynika, a wątek jest po to założony żeby coś się dowiedzieć i wymienić doświadczeniami a jak nich nie masz to lepiej tylko czytaj.

szastal
24-02-10, 11:40
Wiem że znajomy jak dał za duży stożek to dół kompletnie kaplica się zrobił, ogólnie trzeba by tu pokombinować z długością samej rury dolotowej, jednak to znów będzie kosztem wysokich obrotów, a tu chyba jeśli chce się żwawszych dolnych obrotów to trzeba by pomyśleć o zmianie właśnie tej skrzyni biegów, przecież na 1 biegu od razu się wkręca , na 2 to już gorzej trochę , ale trochę nie rozumiem tego czepiania się dołu, no chyba że jak się jeździ na 4 przy 2,5 tys obrotów i się oczekuje nagłego przyspieszenia to chyba nie da rady. Kolega inny znów przy automatycznej skrzyni i nastawie na econo zmienia mu biegi przy 2,5 - 3 tys obrotów, ale w ustawieniu sport ciągnie pod 5 tys obrotów i tu nie ma rady, jak się chce szybko jeździć i żwawo to trzeba ciągnąc na wyższe obroty i nie schodzić na ten dół.

Mati_1979
24-02-10, 11:50
im krótszy dolot to spada moment w niskiej partii obrotów a wzrasta moc w górnej partii
im dłuższy dolot to wzrasta moment przy niskich obrotach ale spada moc przy wyższych obrotach
tak samo trzeba pamiętać o średnicy układu wydechowego za duża średnica zabierze mocy.

Dlatego montując stożek za zwykłej rurze zabiera się ciut momentu na dole ale wzrasta moc na górze.
to co wyczytałem w necie to kolektor 4-2-1 dodaje momentu na dole, a 4-1 na górze.

szastal
24-02-10, 12:19
[QUOTE=Mati_1979;922675

Dlatego montując stożek za zwykłej rurze zabiera się ciut momentu na dole ale wzrasta moc na górze.
to co wyczytałem w necie to kolektor 4-2-1 dodaje momentu na dole, a 4-1 na górze.[/QUOTE]

Ale chyba obojętnie jaki nie włoży da różnice do tego co jest oem.

Konrad84
24-02-10, 12:27
jak chcesz poprawić dół to skróć skrzynie :D

szastal
24-02-10, 12:37
jak chcesz poprawić dół to skróć skrzynie :D

Popieram :D

Mati_1979
24-02-10, 13:36
Ale chyba obojętnie jaki nie włoży da różnice do tego co jest oem

Tak, ale zależy kto w jakim zakresie obrotów chce tych przyrostów.

pako7
24-02-10, 18:37
jak chcesz poprawić dół to skróć skrzynie\
skrzynia się robi już ,teraz mi chodzi o jak to żeby mieć jak najszybciej maksymalny moment obrotowy.

skolopendra
24-02-10, 19:49
B18C4 bo jakoś dużo osób wykonało podobne zabiegi i są zadowoleni każdy pisze o poprawie.


a co mieli powiedzieć :rolleyes: że na dole im idzie jak 1,4 ? fizyki nie oszuka przy pojemnosci kilu litrowej taka zabawa miała by sens
a nie 1,6czy 2.0


jak chcesz poprawić dół to skróć skrzynie

dokładnie ,nie wspominając o całej reszcie modów ,lecz już bardzo drogich

szastal
24-02-10, 22:52
A i jeszcze trzeba zrobić porządek w bagażniku i wywalić zbędne graty ;)