Zobacz pełną wersję : Check w Civic 1.4 IS z 2000 r
W Listopadzie 2009 r zakupiłem Civica VI gen w kolorze żółtym . Auto z ciężką przeszłością ale , że to Honda w dobrym stanie . Od samego początku mam problem z palącym się "check engine" . Auto odwiedziło już nie jeden warsztat , nikt nie potrafi mu pomóc . . ;-( kończy się tylko na wykasowaniu błędu , a to nic nie daje bo po przejechaniu kilkunastu km , znów zapala się kontrolka od silnika . Błąd 65 , czyli albo kat albo sonda , jest kilka możliwości , czy macie jakiś dobry , sprawdzony i nie za drogi serwis w wawie lub okolicach ? mam już dość , braku mocy , podwójnego spalania i szukania fachowców . . . do salonu nie pojade z prostych przyczyn (gdyby mnie było na to stać kupiłbym tam Honde) czekam na info
na 90% to jest sonda, kat raczej zadko ulega uszkodzeniu.chyba ze zwyczajnie go tam nie ma stad tez auto wywala checka
Powiem Ci tak u mnie przy tym błędzie okazało się że po wymianie kolektora wydechowego lekko wygieła się osłona katalizatora i przetarła kable od sondy. W wyniku czego było zwarcie zaizolowałem kable i problem zniknął więc może sprawdź na własną rękę.
muszę to dokładnie sprawdzić , bo nie chce kupić nowego kata lub sondy bez potrzeby , ale do tego potrzebuje dobrego fachowca , słyszałem , że w Legionowie jest ktos konkret , bedę szukał , bo niestety sam sobie z tym nie poradze
A może masz wywalonego kata (lub nibykata bez bebechów) i druga sonda za katalizatorem dostaje zbyt zanieczyszczone powietrze? Podobno awaria drugiej sondy/brak kata bez oszukania drugiej sondy nie powoduje nic oprócz wywalenia check'a.
... bo niestety sam sobie z tym nie poradze
Nie marudź, tylko podnieś auto i obejrzyj okolice sondy jak koledzi Ci doradzili.
moze okazać się pierdoła np w stylu przytartego kabla albo poluzowanej wtyczki...
ew podmień sondę, pokombinuj.
nic nie da większej satysfakcji jak samodzielnie naprawiona usterka :)
oglądałem auto pod spodem na stacji diagnostycznej , wtyczka , kabel jest ok , kat siedzi tylko pytanie czy nie jest w środku pusty . . . , kupiłem to auto ze świecącym się check , nie myślałem jednak , że będzie z pozbyciem się tego aż tyle problemu . Natomiast jeżeli chodzi o efekty palącej się kontrolki to są nimi : osłabienie mocy i większe spalanie . . . .
skolopendra
17-02-10, 17:58
czy nie jest w środku pusty
może i tak być zwłaszcza że miał będziesz 2 sondy
tylko pytanie czy nie jest w środku pusty
Zaraz za katem jest 2 sonda a za nią jest łączenie kata z rurka od tłumika środkowego. Rozkręć to (tam sa tylko 3 nakrętki) i sprawdz wzrokowo czy masz w tym katalizatorze takie ceramiczne( biało kremowe) sitko- tak to wygląda.
Będziesz miał pewnosć że kat jest tam gdzie powinien być
a słyszeliście o jakimś auto-szrocie tylko z Hondami ? w Kobyłce lub Zielonce ? bo podobno jest tam coś takiego , może tam wyrwałbym jakiegoś dobrego kata jak będzie potrzeba . . .
To nie jest szrot. Kolesie na podwurku spukuja/sprowadzają hondy i rozbieraja je na czesci. Byłem u nich po jakies fele do swojego. Myslałem ze moze oryginały znajde ale niestety. jezeli chodzi o czesci zamienne to duzo tego mają
skolopendra
18-02-10, 16:55
To nie jest szrot. Kolesie na podwurku spukuja/sprowadzają hondy i rozbieraja je na czesci.
skoro nie szrot to pewno ASO się to nazywa :D
Marcin jak będzie potrzeba kupić drugiego kata to do Ralf-a w każdej chwili możemy podjechać ewentualnie zadzwonić zapytać czy coś będzie miał. Jak coś to dzwoń do mnie śmiało :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.