PDA

Zobacz pełną wersję : skrzynie, odcięcia i takie tam..



rem36
02-03-05, 19:50
Odnosnie planowanych przerobek mojego d16y7, mam pare pytan.
Podstawowa sprawa jaka musze zrobic jest skrzynia bo przlozenia jakie mam ( 2-113, 3-160, 4- bog wie ile) sa nie do przyjecia. Najkrotsze przelozenia ma vti ale pewnie skrzyni z vti sie nie da przelozyc, czy moze jednak sie da?? Jak nie to pozostaje rzezba z przelozeniami z ZC i mam pytanie czy mozna poskladac skrzynie, zakładajac przelozenia z ZC na wałek z czegos co ma wysokie przelozenie głowne np d16y8 lub d16z6 beda pasowac??
Ktos sie wogole bawil w takie przekładki w skrzyni??

Inna sprawa jest odciecie tego silnika (d16y7) na zagranicznych stronach podaja ze redline jest przy 7100, czy ktos sprawdzal przy jakich obrotach jest w rzeczywistosci to odciecie?? to pozwoliło by mi ustalic jakie mam aktualnie przelozenie bo kombinacji byla cala masa.... ewentualnie moze ktos sprawdzal odciecie w jakims innym silniku z serii d, takie informacje pozwoliłyby zweryfikowac dane znalezione w internecie ( np w necie d16z6 ma podane odciecie przy 7200 a z tego co pamietam LIO pisales kiedys ze tnie ci przy 7400 na obrotomierzu, trzeba to traktowac jako przeklamanie obrotomierza czy mierzyles to jakos??)

LIO
02-03-05, 20:01
np w necie d16z6 ma podane odciecie przy 7200 a z tego co pamietam LIO pisales kiedys ze tnie ci przy 7400 na obrotomierzu, trzeba to traktowac jako przeklamanie obrotomierza czy mierzyles to jakos??)
tyle podane jest redline, i na obrotomierzu w tym miejscu zaczyna sie czerwone pole. Lukasz (hcc) zanim zalozyl turbo, podlaczal Apexi i pokazywalo mu dokladnie 7450obr/min

rem36
02-03-05, 20:09
hmm to dziwne bo dla d16y8 redline jest podany tez 7200 a czerwone pole na obrotomierzu zaczyna sie na 7000, wiec myslalem ze chodzi o odciecie... W takim razie czy ktos sprawdzal d16y7??

LIO
02-03-05, 20:16
http://img38.exs.cx/img38/871/obraz0544ro.th.jpg (http://img38.exs.cx/my.php?loc=img38&image=obraz0544ro.jpg)

D16Z6
Model: 1992-95 Civic Si/EX, 1993-95 Del Sol Si
Specs.: 1590cc, 16 valve SOHC VTEC, 9.2:1 compression
Power: 125 bhp @ 6,600 rpm
Torque: 106 ft.-lbs. @ 5,200 rpm
Redline: 7,200 rpm


D16Y7
Model: 1996-up Civic CX/DX/LX
Specs.: 1590cc, 16 valve SOHC, 9.4:1 compression
Power: 106 bhp @ 6,200 rpm
Torque: 103 ft.-lbs. @ 4,500 rpm
Redline: 7,100 rpm

D16Y
Model: 1996-up Civic HX
Specs.: 1590cc, 16 valve SOHC VTEC-E, 9.4:1 compression
Power: 127 bhp @ 6,600 rpm
Torque: 107 ft.-lbs @ 5,500 rpm
Redline: 7,100 rpm

D16Y8
Model: 1996-up Civic EX
Specs.: 1590cc, 8 valve SOHC, 9.1:1 compression
Power: 70 bhp @ 4,500 rpm
Torque: 83 ft.-lbs. @ 3,000 rpm
Redline: 6,500 rpm

rem36
02-03-05, 20:32
te dane dla d16y8 to jakas lipa niecale 70kucy, 8 zaworow oco chodzi??
ja znalazlem takie
96+ Civic EX
(EJ8) D16Y8 1590cc
4 cyl, 16 valve
SOHC VTEC-II
9.6:1 c.r.
PGM-FI (MPFI)
127 bhp @ 6600
Redline: 7200 rpm 107 lb-ft @ 5500

a kolega ma taka i na obrotomierzu czrwone pole zaczyan sie przy okolo 7000albo nawet 6900...

4est
02-03-05, 21:03
przlozenia jakie mam ( 2-113, 3-160, 4- bog wie ile) sa nie do przyjecia
w coupe z tym silnikiem są na pewno krótsze...


W takim razie czy ktos sprawdzal d16y7??
na obrotomierzu redline zaczyna się przed 7000 (chyba 6750 czy coś kole tego)

jakie mody planujesz w silniku, jeśli możesz uchylić rąbka tajemnicy?

rem36
02-03-05, 21:15
na obrotomierzu redline zaczyna się przed 7000 (chyba 6750 czy coś kole tego)
No własnie tak przypuszczalem wiec nie wiem jak mam interpretowac dane z netu??

Planuje przerobke na v-teca ale to na lato plany dopiero, najpierw musze sie dowiedziec co z ta skrzynia zrobic bo przy niej zwiekszenie mocy na gorze za wiele nie pomoze a przesuniecie odciecia dalej jeszce wydluzy biegi :?

4est
02-03-05, 21:44
Planuje przerobke na v-teca ale to na lato plany dopiero, najpierw musze sie dowiedziec co z ta skrzynia zrobic bo przy niej zwiekszenie mocy na gorze za wiele nie pomoze a przesuniecie odciecia dalej jeszce wydluzy biegi Confused

Czytałem sporo na zagranicznych forach(głównie US of kors) nt modów d16y7 i wpakowanie vtec'a (mini-me swap) to chyba jeden z najczęściej robionych/polecanych (i podobno "very easy" - no...przynajmniej dla nich :wink: ), ale nikt nie łączy tego ze zmianą skrzyni... :?:

LIO
02-03-05, 22:04
te dane dla d16y8 to jakas lipa niecale 70kucy, 8 zaworow oco chodzi??
skopiowalem kilka silników o których byla mowa, ale ten Y8 to faktycznie jakas lipa, bo znalem takie dane, jak ty podales.
Wiem napewno ze w moim D16Z6 jest rdline tak jak podalem i jak na focie widac, a odciecie 7450-7500

hcc
02-03-05, 23:59
Ktos sie wogole bawil w takie przekładki w skrzyni??

ja bede zobil niebawem taki zabieg z ZC biore 3 i 4 bieg. Jak poskladam do kupy to dam znac.

pozdro

rem36
03-03-05, 00:04
te dane dla d16y8 to jakas lipa niecale 70kucy, 8 zaworow oco chodzi??
skopiowalem kilka silników o których byla mowa, ale ten Y8 to faktycznie jakas lipa, bo znalem takie dane, jak ty podales.
Wiem napewno ze w moim D16Z6 jest rdline tak jak podalem i jak na focie widac, a odciecie 7450-7500

No widze widze, tym samym widze ze dane internotowe sa o kant dupy :?
bo w d16y8 i d16y7(jak mowi 4est) redline jest przed 7k

co do mini-me to skrzynia jest nie obowiazkowa ale ze skrzynia ktora mam rewelacji nie bedzie :sad: , tak wiec licze na jakies info...

LIO
03-03-05, 00:20
skrzynia, to dobry mod, koni nie daje, ale osiagi sporo polepsza. Jak zdobede konkretne info co i jak zrobic w swojej skrzyni, to taki zabieg przeprowadze. Tazke Lukasz czakam na twoje relacje, a rem36 draz dalej temat, bo sie przyda.

I ta stronka tez:
http://www.dmoore.com/crx/tranny.htm
Lukasz, znasz przelozenia naszych skrzyn i ZC ?
Bo wedlug róznych zródel, to D16Z6 to wlasnie taki civic SI/EX z tabelki z mojego linku, a ZC, ma prawie identyczne, a 3 i 4 bieg identyko.
Podaj jak mozesz jakies dane.

hcc
03-03-05, 10:03
Podaj jak mozesz jakies dane.

mi chodzi o przelozenia ze skrzyni JDM Teg ZXI, mam nadzieje ze takie wlasnie bede mial, czyli 3 i 4 bieg sporo krutszy niz u mnie...

rem36
03-03-05, 18:38
troche danych

Civic STD 88-91 Cable no 3.23 1.894 1.259 0.937 0.771 3.888 3
Civic DX Hatch 88-91 Cable no 3.25 1.894 1.259 0.937 0.771 3.888
Civic LX 88-91 Cable no 3.25 1.65 1.033 0.823 0.694 2.954
Civic Si 88-91 Cable no 3.25 1.894 1.259 0.937 0.771 4.25
Civic EX 88-91 Cable no 3.25 1.894 1.259 0.937 0.771 3.888
Civic EX coupe 92-95 Hydro no 3.25 1.9 1.25 0.909 0.702 4.25
Civic DX coupe 92-95 Hydro no 3.25 1.761 1.172 0.909 0.702 4.058
Civic CX 92-95 Hydro no 3.25 1.761 1.172 0.909 0.702 3.888
Civic EX sedan 92-95 Hydro no 3.25 1.782 1.172 0.909 0.702 3.722
Civic LX Sedan 92-95 Hydro no 3.25 1.761 1.066 0.852 0.702 3.25
Civic DX Sedan 92-95 Hydro no 3.25 1.761 1.066 0.852 0.702 3.25
Civic Si/EX 92-95 D16Z6 Hydro no 3.25 1.9 1.25 0.909 0.702 4.25
Civic VX 92-95 Hydro no 3.25 1.161 1.066 0.853 0.75 3.25
Civic DX Hatch 92-95 Hydro no 3.25 1.762 1.172 0.909 0.702 4.058
Civic EX coupe 96-2000 Hydro no 3.25 1.9 1.25 0.909 0.702 4.25
Civic HX coupe 96-2000 Hydro no 3.25 1.761 1.066 0.852 0.702 3.722
Civic DX coupe 96-2000 Hydro no 3.25 1.761 1.172 0.852 0.702 3.888
Civic EX sedan 96-2000 D16Y8 Hydro no 3.25 1.9 1.25 0.909 0.702 3.722
Civic LX Sedan 96-2000 Hydro no 3.25 1.761 1.172 0.852 0.702 3.888
Civic DX Sedan 96-2000 Hydro no 3.25 1.761 1.172 0.852 0.702 3.722
Civic DX Hatch 96-2000 Hydro no 3.25 1.761 1.066 0.852 0.702 3.722
Civic CX Hatch 96-2000 Hydro no 3.25 1.761 1.172 0.909 0.702 3.888
CRX Si *87 Cable no 2.92 1.76 1.19 0.87 0.71 4.4
CRX Si 85-86 D15 Cable no 3.3 1.99 1.35 1 0.79 4.27
CRX HF 84-87 Cable no 2.92 1.76 1.18 0.82 0.65 3.85
CRX DX 84-87 Cable no 2.38 1.76 1.18 0.85 0.71 4.27
CRX HF 88-91 Cable no 3.25 1.65 1.033 0.823 0.694 2.954
L3 CRX DX 88-91 D15A1 Cable no 3.25 1.864 1.259 0.937 0.771 3.888
CRX Si 88-91 D16A6 Cable no 3.25 1.894 1.259 0.937 0.771 4.25
Del Sol S 93-97 D15B7 Hydro no 3.25 1.761 1.172 0.909 0.702 3.888
Del Sol Si 93-95 D16Z6 Hydro no 3.25 1.9 1.25 0.909 0.75 4.25
Del Sol Si 96-97 D16Y8 Hydro no 3.25 1.9 1.25 0.909 0.75 4.25

4gen
EDM CIVIC 1.3luxe | 1.5i GL/GLX | 1.6i |
USDM Si | DX [manual]3,250 1,894 1,259 0,937 0,771 FD 4,250
CIVIC 1.5i GL[automatic]2,705 1,560 1,560 1,027 0,780 - FD 4,214
CIVIC 1.5i GLX[automatic]2,705 1,560 1,560 1,027 0,780 - FD 3,933
CRX 1.6i-16 [manual] 3,250 1,944 1,346 1,033 0,878 FD 3,888
CIVIC 1.6i VT/CRX 1.6i VT[manual] 3,250 2,052 1,416 1,103 0,870 FD 4,133

jak ktos chce to to zrobilem sobie arkusz excela do przeliczania predkosci na poszczegolnych biegach, w zaleznosci od obrotow i promienia koła... Jak ktoś chce to na priv

hcc
03-03-05, 18:59
CRX 1.6i-16 [manual] 3,250 1,944 1,346 1,033 0,878 FD 3,888

dokladnie o to mi chodzi :)

Bobo
04-03-05, 13:57
CRX 1.6i-16 [manual] 3,250 1,944 1,346 1,033 0,878 FD 3,888

dokladnie o to mi chodzi :)

ehh ja mam taka skrzynie w garazu. moze cos pokombinuje bo teraz przy 8oooRPM na 1 ma 70 na 2 130 i to nie o to chodzi przy 130HP

hcc
04-03-05, 15:17
Bogdan nie badz wisnia podziel sie 3 i 4 biegiem :) a ty juz nic nie kombinuj przy aucie ;)

korbi
22-09-08, 01:18
Witam jestem nowy ale tak czytam i chyba moge pomoc. Jezdze honda civic coupe z 97 r. wlasnie z silnikiem d16y7 i odcina dokladnie na 7500obr/min

spychu
22-09-08, 02:09
Patrz człowieku daty postów. Odkopałeś temat założony 3 i pół roku temu.