Zobacz pełną wersję : Filtr fazy lotnej 2x11 a 2x16
Witam niefortunnie przysłali mi filtr 2x16 a w moim lpg jest 2x12 czy po zamontowaniu będzie coś nie tak ?
to jak chcesz to zamontować skoro inne fi ?
chodzi ci o fi króćców czy co?
wlot/wylot no niby 16 mm ale założe to na mój wąż chodzi o ciśnienie i przepływ, czy będzie nie działało dobrze ?
nie rozumiem po co takie kombinacje.. skoro to wina dostawcy to niech Ci wymienią na dobry albo oddaj i kup w pierwszym lepszym warsztacie ..
kilka dni temu pytałam swojego gazownika właśnie o filtry, tyle tego jest na rynku, rodzaji, firm.. nie ma znaczenia jaki filtr, ważna średnica wlotu i wylotu i jego regularna wymiana :)
wlot/wylot no niby 16 mm ale założe to na mój wąż chodzi o ciśnienie i przepływ, czy będzie nie działało dobrze ?
A wielkość puszki jest taka sama?
Ogólnie możesz założyć rozumiem że masz sekwencje a nie lpg 2 generacji ...i nie były rozwiercane dysze podające dawkę? Ani też strojony indywidualnie? Tylko po prostu samo nauka komputera na podstawie mapy benzynowej???
jeśli puszku są te same to możesz wkładać bo niezakuci to ciśnienia na listwie...pomyśl jak byś skrócił wąż też to objętość układu by spadła a ciśnienie wzrosło i odwrotnie...
kilka dni temu pytałam swojego gazownika właśnie o filtry, tyle tego jest na rynku, rodzaji, firm.. nie ma znaczenia jaki filtr, ważna średnica wlotu i wylotu i jego regularna wymiana :)
nie do konca, to nie prawda, ze nie ma znaczenia jaki filtr!
sa filtry lepsze i gorsze, sa papierowe i poliesterowe.
w zaleznosci jakie masz wtryskiwacze, jesli zastosujesz slabszy filtr mozesz po np.1000km miec juz zarypane mozutem wtryski a na innym filterku pojedziesz 10tys.km i jest ok.
jesli masz mozliwosc go zamontowac, mimo innego fi to zamontuj i tyle. lepszy nowy niz stary zarypany.
przy okazji kupisz sobie drugi taki jak powinienes miec i zmienisz, nie sa to jakies duze koszta.
A wielkość puszki jest taka sama?
Ogólnie możesz założyć rozumiem że masz sekwencje a nie lpg 2 generacji ...i nie były rozwiercane dysze podające dawkę? Ani też strojony indywidualnie? Tylko po prostu samo nauka komputera na podstawie mapy benzynowej???
jeśli puszku są te same to możesz wkładać bo niezakuci to ciśnienia na listwie...pomyśl jak byś skrócił wąż też to objętość układu by spadła a ciśnienie wzrosło i odwrotnie...
kurde, to mu poradziles ;)
1. nie ma znaczenia czy puszka wieksza czy mniejsza, znaczy na plus jesli bedzie wieksza.
2. pewnie, ze mial rozwiercane dysze, na takich jak sa dostarczone od producenta to by nie jechalo za dobrze - w ogole co ma piernik do wiatraka, co za roznica czy mial rozwiercane dysze czy nie do filtra ??!!
3. kolejna bzdura, przeciez w prawidlowo zamontowanej instalce, czujnik cisnienia jest zamontowany za filtrem FL a nie przed. kazdy filtr generuje wieksze lub mniejsze spadki cisnienia. pewie na pewno cisnienie deczko moze sie podniesc na nowym filterku. dobra instalka sobie to skoryguje, a jak nie to recznie ustawiasz cisnienie takie jak powinno byc.
4. poza tym cisnienie sie nie zmieni czy filtr bedzie duzy czy maly, czy waz dlugi czy krotki. cisnienie sie wyrowna do zadanego po napelnieniu puszki filtra czy weza. po prostu po pierwszym odpaleniu czas napelnienia ukladu sie deczko wydluzy, ale to bedzie przeciez z sekunda i po chwili silnik bedzie pracowal rowno jak przed ingerencja w uklad.
jesli masz termin wymiany, lub zarypany filtr to wymieniaj na to co masz, o ile uda cie sie to zamontowac w weze.
pozdrawiam
ok czyli mam rozumieć że jak wcisne tą 2x16 to nie będzie jakiegoś spadku ciśnienia bądź czegoś innego? tak też myślałem więc pytam,
tak, wal smialo, jesli uda ci sie go zamontowac na weze to sie nie zastanawiaj.
cisnienie moze delikatnie podskoczyc - w koncu zakladasz nowy filtr, a dokladniej mowiac moze i cisnienie nie powinno skoczy ale spadki przy butowaniu beda mniejsze, poniewaz swiezy filtr bedzie i wieksza przepustowosc.
podejrzewam, ze kupiles lepszy filtr niz miales poprzednio. ja w swoim filtrze krocce wlasnie po to rozwiercalem, zeby przepustowosc byla wieksza i mniejsze spadki cisnienia przy max bucie.
tak jak pisalem - jesli puszka (czyt.wklad filtrujacy) i krocce beda wieksze to tylko na plus wyjdzie. nie sluchal glupot i montuj.
pozdrawiam
tak, wal smialo, jesli uda ci sie go zamontowac na weze to sie nie zastanawiaj.
cisnienie moze delikatnie podskoczyc - w koncu zakladasz nowy filtr, a dokladniej mowiac moze i cisnienie nie powinno skoczy ale spadki przy butowaniu beda mniejsze, poniewaz swiezy filtr bedzie i wieksza przepustowosc.
podejrzewam, ze kupiles lepszy filtr niz miales poprzednio. ja w swoim filtrze krocce wlasnie po to rozwiercalem, zeby przepustowosc byla wieksza i mniejsze spadki cisnienia przy max bucie.
tak jak pisalem - jesli puszka (czyt.wklad filtrujacy) i krocce beda wieksze to tylko na plus wyjdzie. nie sluchal glupot i montuj.
pozdrawiam
Potwierdzam, wsadziłem do gorącej wody węże i spokojnie nałożyłem na filtr,
nie wiem czy przez rozkręcenie, wyczyszczenie i wymienienie wszystkich uszczelek reduktora
czy przez samą wymianę filtrów, ale na gazie idzie jak przecinak, ;) dopiero przy 6,5 tyś czuć że na gazie jestem, wiec wcale nie dochodzę do tej wartości,
wydałem 26 zł za filtry, 50 za zestaw naprawczy reduktora [allegro], wymieniłem jeszcze węże bo ubywało mi płyunu chłodniczego , u gazoli ( w 3 warsztatach ) żądali odemnie 250 zł za same filtry, węże i ustawienie na kompie!! nie mówię o reduktorze za którego pewnie bym dopłacił jeszcze 150 zł !
Bałem się grzebać przy gazie i chciałem zapłacić, powstrzymawszy się, zaoszczędziłem masę pieniędzy, zyskałem doświadczenie i jakże cenną satysfakcję .
hehe :) i tak trzymac !
Zapewne to, ze auto teraz ci lepiej idzie to nie tylko zasluga filtra ale i czystego reduktora. Dobrze ze zabrales sie kompleksowo i wszystko na raz porobiles. A do tego jakie zadowolenie uzytkownika :D
pozdrawiam i ciesze sie, ze moglem pomoc.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.