PDA

Zobacz pełną wersję : Duże spalanie ? Co jest ?



miichalek
12-02-10, 15:55
Mam civica EG3 D13B2 i albo mi sie wydaje albo mi strasznie duzo pali ;/ jak kupowałem właściciel mówił ze jakos ustawiona jest ze pali 5/100 a mi cos wiecej wychodzi ??
Jaki litrażowo jest bak w 1,3 ??
Czy coś jest zepsute ze mi tak duzo pali ?
Niewiem czy to ma cos do tego ale jak odpale to w wydechu coraz tak jakby swiece przylewało parska mi silnik . Proszę o pomoć z góry dziekuje

Nemereth
12-02-10, 15:56
V generacja ma bak pojemności 45 litrów.

JulekCIVIC
12-02-10, 15:57
duzo tzn ile i jak jezdzisz? wiesz to ze poprzedni wlasciciel ci powiedzial ze bedzie 5l palic to wiesz ile znaczy... a jesli "parska" ci tlumi to cos z ukladem zaplonowym i jego czesciami, siwiece przewody moze lambda ale to musisz okreslic ile wedlug ciebie to duzo 20l czy 8l :)

havok
12-02-10, 16:04
5/100 to może najwyżej d15z1 palić. d13 nie jest oszczędnym silnikiem. Dopóki nie napiszesz ile i w jakich warunkach pali, to nie dostaniesz odpowiedzi, czy tak ma być.

miichalek
12-02-10, 16:06
Jeżdze aktualnie spokojnie bo slisko itp. krece nisko no pali mi ok. 8 może 9 litrów .
Czyli co wymienic świece ?
Jak zalałem za 130zł 4,24 za litr to mi pokazało pełny bak zrobiłem 150 km z czego dwa razy do Białegostoku i spowrotem czyli przyjmijmy ze 100 w trasie i 50 po mieście i juz mi pół baku pokazuje .

JulekCIVIC
12-02-10, 16:14
ale stary na tym pol baku zrobisz 300km bo takie sa poje*** ne wzkazniki w V genie :)

mixturant
12-02-10, 16:19
Mi d13b2 po mieście w tych warunkach i wysokim kręceniu raz na jakiś czas, pali w granicach 10-11 litrów. Latem jest lepiej i pali ok 8-9.

Muzyk-Grzes
13-02-10, 14:12
He he sprzedawcy oni zawsze zapewniają że ma mocy jak z vtec a pali jak Tico. D13 na trasie rzadko spada poniżej 7 litrów, w mieście spala 8-9 a w zimie to i 10l.

skolopendra
13-02-10, 14:57
ze jakos ustawiona jest ze pali 5/100 a mi cos wiecej wychodzi ??

coś więcej to rozumiem 7-8 więc w normie

yautja
13-02-10, 15:34
Po wyregulowaniu ssania (regulacja + ustawienie cały czas nawiewu ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego), zrobienia porządku z zapłonem (regulacja, sprawdzenie kabli i świec lub ewentualna wymiana) oraz lambdą i oryginalna zasłona przed zimnym powietrzem z zewnątrz w miejsce chłodnicy klimatyzacji można zejść trochę ze spalaniem. Mi pali teraz ok. 10-11 l/100 km LPG, więc PB pewnie by było z 7-8 a jeżdżę codziennie głównie odcinki < 5 km.

konieczko
17-02-10, 09:42
to i ja się podepne silnik d13b2 odblokowana druga przepustnica usunięte zwężki... nie ukrywam że lubię szybką jazde i cisne to auto jak sie da dwa dni temu było ok paliło 12 litrów na 100km - tak jak zawsze a teraz 20L/100km. silnik odpala normalnie obroty są ok, przewody przy silniku jak i przy baku też ok, przed chwilą sprawdzałem i nie są poprzecierane, świece w normie... co może powodować takie spalanie?

sebapl88
17-02-10, 10:23
mam d13b2:P i pali mi 8/100 w mieście :P kręce ją około 3,4-4,5 w trasie jeszcze nie wiem więc moim zdaniem pali Ci dobrze.

pwl
17-02-10, 10:28
20/100!? O_O To co Ty robisz, odpalasz zimny, 500m butem, gasisz i tak w kółko? ;d Tyle to 2.0T w Saabie kumpla pali przy dosyć agresywnej jeździe ;d

konieczko
17-02-10, 10:38
w tym właśnie tkwi mój problem nie cisne go na zimnym ale jak wskazówka już lekko podejdzie do góry to wtedy 10 km do pracy w jedną strone niewiem do ilu go kręce ale na drugim biegu do 80km/h wcześniej przy takiej jezdzie palił 12 do 13 litrów a teraz nagle zrobiło sie 20 dlatego napisałem i czekam na odp co mogło sie podziać.

JulekCIVIC
17-02-10, 10:54
zobacz ta sonde lub wyreguluj ten cudny europejski gaznik...

pwl
17-02-10, 14:00
Te 12-13 to już jest dużo... Kurna to jest 1.3 a nie jakieś 2,5 xD

konieczko
17-02-10, 15:03
gaźnik wyregulowany, sondae mi znajomy sprawdził i wskazania ok. z tego co wiem to d13 z odblokowaną drugą przepustnicą i jakieś tam pierdułki to tyle palą a przynajmniej moja i znajomego co też ma drugą odblokowaną więc już niemam pojęcia co sprawdzać/wymieniać

Muzyk-Grzes
17-02-10, 15:49
Jest taka mozliwość, że gaźnik jest zalewany paliwem, jeśli odkręcisz puszke filtra powietrza i spojrzysz na gaźnik od prawej strony (stojąc przodem do auta) to jest tam takie okienko w kształcie leżącej litery H poziom benzyny powinien byc w połowie tego okienka. Jeśli jest inaczej to trzeba regulować gaźnik, ale nie sądze żeby gaźnik rozregulował sie aż tak sam z siebie i to w kilka dni. 20 litrów to zdecydowanie za duzo ,ale jeśli możesz nam zdradzić w jaki sposób mierzysz spalanie?

molekss
17-02-10, 18:04
nie możliwe, żeby d13b2 paliło 20l/100m. moje lekko modzone d13b2 na trasie potrafiło spalić 6,3l, teraz w takich warunkach 7-8l/100km to norma. to jest gaźnik + automatyczne ssanie, które potrafi się załączyć nawet po krótkim postoju.
tak jak napisali wcześniej, sprawdź sondę i poziom paliwa w komorze pływaka - może zalewa ci gaźnik.
od jakiego czasu zauważyłeś tak wysokie spalanie? grzebałeś coś przy gaźniku?

skolopendra
17-02-10, 18:12
co może powodować takie spalanie?


zła technika pomiaru spalania :rolleyes:

konieczko
17-02-10, 19:14
technika pomiaru spalania hmm ostatnio wlałem pod korek, dziś popatrzyłem na licznik i ilość paliwa przejechałem dokładnie 133 km i od tankowania wskazówka wskaźnika spadła ciut poniżej połowy, po pracy pojechałem na stacje i wlałem 23 litry. to teraz tak na szybko. a tak to przeważnie korzystam z kalkulatorów dostępnych na necie wpisujesz ile wlałeś, ile przejechałeś ew. cene za litr. I niech mi nikt nie pisze że ten silnik nie może tyle spalić. gaźnik jest ok był sprawdzany, jedyna możliwość to sonda, którą mi znajomy sprawdzał.. ale przez sonde by aż tyle nie łyknoł.. nie przesadzajmy. zobaczymy czy coś mu odbiło. zalałem do pełna, przejade 100km i wleje znowu do pełna, i sie okaże ile zeżre.

lar
17-02-10, 19:19
ale przez sonde by aż tyle nie łyknoł
jeżeli byś miał spalanie 12l to raczej nie była by wina sondy bo własnie gdy sonda zaniemoże to spalanie jest ogromne!, ale jezeli masz 20l/100 to raczej nie ma innej mozliwości na pewno jest sonda do wymiany

konieczko
17-02-10, 19:23
odkąd pracuje jako mechanik pare sond już wymieniłem i ludzie narzekali ze spalanie skakało w góre, ale nigdy aż tak jak u mnie dlatego odrzucam tą możliwość (ale dla św spokoju sprawdze sam) przeważnie był to skok o jakieś 4 do 6 litrów a nie z 12 na 23. jak spalanie nie wruci do normy to bede wymieniał poszczególne rzeczy... nie omieszkam sie też podzielić co było przyczyną.
Pozdro.

lozek
17-02-10, 19:43
Samochód pali Ci 17,3litra a nie 23.

Napisałeś, że spalił Ci 23 litry na 100km - Trzymaj się jednej wersji

17,3 - 12 = 5,3 mieścisz się w przedziale który podałeś (między 4 a 6 litrów wiecej)
Sam potwierdziłeś sobie, że to jednak może być sonda.

Witoszcz
17-02-10, 19:56
lozek a powiedz mi ile pali twoje d14a4 ?

lar
17-02-10, 20:32
moje d16y2 pali mi 11/100 przy zakresie 2500-3200 rpm i według mnie i wywiadu środowiskowego to o przynajmniej 2l za dużo. Nie wiem gdzie szukac przyczyny.

JulekCIVIC
17-02-10, 23:00
jak tak czytam co wy tu piszecie to jak forum BMW :D 12\100 23\100 olaboga, mi b7 pali jakies 6,5-8l a w trasie jak liczylem to 5,6l wiec wam cos sporo te fury pala...

kicivic
17-02-10, 23:41
Wszystko tez kwestia techniki jazdy. Jak ktos cisnie bez przerwy to co sie tu dziwic ze pije ile chce. Jest tak slisko ze kola w poslizgu drugie tyle przekreca. A moze oprocz sondy jest jeszcze kilka powodow. W moim d14a3 na pelnym przelocie i bez zwezki po miescie zszedlem do 8 litrow gazu, ale jak przyciskam mocno to pewnie ponad 10 tez spali.

Witoszcz
18-02-10, 22:12
Witam mam pytanko , czy 10 l na 100 po miescie to duzo przy silniku d14a4 ?

pwl
18-02-10, 23:10
Zależy jakie odcinki pokonujesz. Teraz zimą przy krótkich jazdach to normalne.

karpik85
18-02-10, 23:22
a ja się przejmuje, bo mój ok. 8,5 w zimie spala. Uspokoiłem się po przeczytaniu tego tematu.

Odnośnie problemu kolegi Michalek to proponuje abyś sprawdził dokładnie spalanie - dolej teraz znów do pełna i przelicz ile wyszło, wskaźnikiem się nie sugeruj bo on nie jest dokładny.

nelq
07-05-10, 00:09
Mam EG4 D15B2, całkowita seria. Wcześniej spalanie wynosiło:
W mieście przy dynamicznej jeździe 8-9 l. Na autostradzie nie schodząc poniżej 130 a dobijając do 170-180 - 7.0l! (na niemieckim paliwie ;) ).

Teraz czy jadę 'emerycko' czy dynamicznie po mieście, czy pałuję go na Walimskich górkach czy jadę spokojnie i płynnie 120-130 na autostradzie - zawsze bierze co najmniej 10l / 100 km

Samodiagnostyka nic nie pokazuje. Sonda to też raczej nie jest bo wtedy paliłby pewnie 20 / 100 albo lepiej.
Co jeszcze powinienem sprawdzić?

cichypl
07-05-10, 00:35
kolega widze troszke zaskoczony - po pierwsze niestety ale mala pojemnosc silnika nie przeklada sie na jego spalanie, 1.5 pali mniej bo ma wiecej mocy i nie potrzebuje tyle sily na kulanie budy tak na chlopski rozum to przekladajac, co do spalania 5/100 to stary nie wiem ale lupo chyba tylko tyle osiagalo a i nowe diesle maja problem zeby to wykrecic, wiec nie licz na cuda, 7/8 to normalka w miescie, chyba ze pchasz go albo jezdzisz ciagle z gorki, to zejdziesz na 7 no moze 6.5

na autosradzie, jak latasz to pewnie krecisz pod 5 tys caly czas, wiec na logike to nie moze oznaczac male spalanie :) ja czesto wciskalem sie za ciezarowki :) wtedy bez oporow powietrza mozna bylo przyoszczedzic sporo hahah:) - natomiast na uszkodzonej sadzie palilby w granicach 14 15 bo tyle palilo mi b16a2 - jaki bylem zdziwiony jak wracajac z nad morza nagle w polowie drogi zapalil sie komornik :))))

nelq
07-05-10, 00:39
Kolego przeczytaj jeszcze raz mojego posta.
Nie oczekuję spalania 5/100 ale takiego jak było wcześniej bo teraz nie spada poniżej 10/100 niezależnie od warunków.

teg
07-05-10, 00:45
Sprawdź czujnik temperatury (ten dający info do ECU oczywiście) i albo podmień sondę, albo kup używaną - ale tu jest loteria.

subbler
07-05-10, 10:51
(ten dający info do ECU oczywiście)
a gdzie go znaleźć, to ten przy termostacie? bo czujników temp chyba z 3 są.

nelq
07-05-10, 11:13
Można go sprawdzić inaczej niż wymieniając?
I czy może być iszkodzony jeżeli temperaturę pokazuje prawidłowo i po nagrzaniu utrzymuje w jednym położeniu?

subbler
07-05-10, 12:07
można sprawdzić przy pomocy miernika - jaką ma oporność przy danej temperaturze, czujnik od wskaźnika jest widocznie inny niż ten od kompa i od załączania wentylatora :) dlatego ciekaw jestem ktory to jest ten co daje sygnal do ECU, bo nie wiem czy sprawdzałem dobry.

_Shadow
07-05-10, 15:04
moja d13 zimą przy tych mrozach paliła 8-8.2
teraz ja jest ciepło spala 6.5 na oponach zimowych 175/70/13 na letnich paliła mi około 7-7.2 z tym ze letnie mam alu 195/50/15
w tym roku zastanawiam sie czy nie kupic takich jak podaje producent i w manualu 155 R13 wtedy obstawiam ze spalanie spokojnie moze byc ok 6
w trasie w dwie osoby z kilkoma torbami na wakacje na 15 calowych spaliła mi 4.6 przy jedzie do 120

w tamtym roku jechalismy w 4 osoby, bagarznik po dach zapakowany na 15 calowych, generalnie jak wsiedli wszyscy oprócz mnie ciezko było reke połozyc na tylniej oponie bo tak siedziała, spaliła mi 5,3 w trasie do ustki, tym ze predkosc nie wieksza niz 100km/h ze wzgledu na mocno dopakowane auto ;-))

zaznacze od razu ze zawszetankuje do oporu, jak jestem w swoim miescie to zawsze na tej samej stacji pod tym samym dystrybutorem zeby nie było przekłamań, wiec mysle ze spalanie rewelacyjne ;-))
stosuje eco driving i moze dlatego tak to wygląda ;-))