PDA

Zobacz pełną wersję : graty b7 w jaki słupek mozna wsadzić



kamix666
12-02-10, 14:38
posiadam silnik d15b7 jaki slupek mozna wsadzic pod te graty
chodzi mi o cos wiekszego
np. d16...

smad
12-02-10, 15:01
Każde D16 na OBD1, żeby nie bawić się dużo z elektryką. Najpopularniejsze jest D16Z6. W skrócie wyciągasz swój silnik, wkładasz ten, podłączasz vtec dwoma kabelkami, zmieniasz kompa od Z6 lub przerabiasz obecny, do obsługi vteca i map od Z6.
Dużo wątków na ten tema jest, więc sobie poradzisz :)
...i nie słupek, dolot i wylot też.

JulekCIVIC
12-02-10, 15:29
Ja tez planuje taki mod, ale uderzam w d16y7 nowszy silnik mozna tanio wyrwac, bez vtec czyli bez zmiany wiazki i ECU podejdzie bez problemy a na tych gratach co mam czyli kolek od z6 i 4-2-1 oraz przelot na 2'' mysle ze bedzie niezle sie zbieralo, z czasem wystroic i bedzie malina :D

smad
12-02-10, 15:42
Tylko, że D16Y7 jest na ODB2 i też będziesz zmieniać kable :)

JulekCIVIC
12-02-10, 15:51
ale tak pomysl, ile? co czujniki? zawsze mozna kostki zmienic.. a jak nie to swoje wkrecic... co masz wiecej na bloku?

smad
12-02-10, 15:56
Racja, ale też zabawa ;) co masz teraz za silnik?

JulekCIVIC
12-02-10, 15:59
d15b7 wiec pelen wtrysk, praktycznei ten sam co y7 mozna zec ze to blizniaki ale jeden z wieksza pojemnoscia :)

smad
12-02-10, 16:06
Nie rozumiem przesiadki na 1.6 jak moc jest praktycznie ta sama, a wiesz czym jeździsz :)

JulekCIVIC
12-02-10, 16:13
1.5l oleju na 1000km :D no i moc wieksza nie duzo alee

smad
12-02-10, 16:16
Lepiej minime lub D16Z6 - koszt większy, ale i frajda większa :D

JulekCIVIC
12-02-10, 16:24
na minime, trzeba miec dol leprzy nie moj, remont dolu jakies 600zl swap na z6 to wydatek rzedu 2000zl pod warunkiem ze sam sobie to wloze, a takie cos jak ja mowie to koszt czasem jak komus zbedny to 400zl :D i mam caly silnik nie bioracy oleju z malym przebiegiem(napewno mniejszym niz moj) z moimi kolektorami mozna sie niezlego efektu spodziewac, za jakis czas wystroic i wydaje mi sie ze ladny moment mozna uzyskac :)

smad
12-02-10, 19:58
Znajome Y7 z dolotem, wydechem i podbitą kompresją ma 125KM i ponad 140Nm :)

JulekCIVIC
13-02-10, 00:44
no i ja wlasnie w taka moc celuje, moze jeszcze wieze w to ze bedzie ze 150Nm :D

airman
13-02-10, 10:27
Tylko żebyś trafił zdrowy słupek ;) Bo wtedy koszty mogą się podwoić. Ja bym chyba wolał remoncik zrobić, a potem odkładać na czapke VTEC. :D

timor
13-02-10, 14:13
można wsadzić d16y3(bez przeróbek i popularne),d16b2,d16w3,d16y7(do tych potrzeba kable zapłonowe), można też wrzucić d16z2,d16a6 ale to już stare graty. Ja robiłem taki zabieg w 4 genie z d15b2 na wielopunkcie zmieniłem na d16y3 i było czuć różnicę;)

JulekCIVIC
13-02-10, 15:36
Tylko żebyś trafił zdrowy słupek ;) Bo wtedy koszty mogą się podwoić. Ja bym chyba wolał remoncik zrobić, a potem odkładać na czapke VTEC. :D

dlatego ja szukam y7 lub cos z takich rocznikow jak y7 bo wiem ze jak beda mialy niewielki przebieg to raczej bedzie zdrowy, no i wiesz jak wyrematuje swoj i zaloze czapke od z6 czy tam y8 to tak dobrze zrobione ze 2500zl wyjdzie ,wiec i tak mi sie wydaje ze moje y7 z gratami tymi co mam bedzie sie podobnie zbieralo no i bez przerobek kompa wiazki itp, no ogulnie nie chce vtec'a, bo mnie nie stac :D

kamix666
14-02-10, 21:36
można wsadzić d16y3(bez przeróbek i popularne),d16b2,d16w3,d16y7(do tych potrzeba kable zapłonowe), można też wrzucić d16z2,d16a6 ale to już stare graty. Ja robiłem taki zabieg w 4 genie z d15b2 na wielopunkcie zmieniłem na d16y3 i było czuć różnicę;)

czyli aparat zapłonowy, kolektor ssacy, wydechowy, alternator podejdzie pod d16y3?

JulekCIVIC
14-02-10, 23:28
ssace w d seri praktycznie kazde podchodza, wydechowe tak samo, a aparat moze nie pasowac na sroby :\

arekgr
15-02-10, 07:55
Uwaga na łapę pompy wspomagania ;) A za ile będziesz miał "słupek" z tego y7? Aparat można przerzeźbić.

kamix666
15-02-10, 09:10
ssace w d seri praktycznie kazde podchodza, wydechowe tak samo, a aparat moze nie pasowac na sroby :\

a sprawy z elektryka bedzie banglac na wiazce z b7? np silnik d16y3

aparat w ostatecznosci mozna dokupic

szUkam czegos raczej plug&play

A CO POWIECIE NA TEMAT D15Z6?

JulekCIVIC
15-02-10, 10:31
d15z6 to jest vtec wiec komputer trzeba wymienic badz swoj przerobic i wiecej rzeczy nic w silnikach bez vitka, slupek czasem dobry jak komus po swapie zostal mozna wywrac za 400zl wiec to na pewno jest taniej niz remont starego :)
pisales tez o elektryce, a jaka elektryke masz w golym slupku? wczesniej juz pisalem masz kilka czujnikow i to koniec z elektryka... reszta ejst w kolektorach i poza silnikiem...

kamix666
15-02-10, 10:45
CZUJNIK TEMPERATURY, OLEJU I POŁOZENIA WALU KORBOWEGO CHYBA JEST W SILNIKU....

JEDYNIE CO DO D15Z6 bedzie trzeba dolozyc jakies przewodziki do vteca a z komputerem nie bedzie problemu zeby zmienic mape

JulekCIVIC
15-02-10, 11:03
no skoro dal ciebie nie ma problemu przerobic kompa bo masz do tego dojscie to kladz y8 :)
co do czujnikow to mozesz swoje wkrecic chyba, a jak nie podlaczysz takich ktore sa w tym silniku w a twojej wiazce nie ma to i tak komp nie pokaze bledu :P

kamix666
15-02-10, 12:40
Tylko czy wiazka jest obd1 czy 2 do tych silnikow?
ale silnik d15z6 mozna dostac z tego co widze za 1000 zl mozna wyrwac a d16y8 trzeba dac ponad 2 tys

mysle o czyms do 1000zł

JulekCIVIC
15-02-10, 18:02
y7,y8,d15z6 ma obd2 ale y8 i z6 to vtec, wiec trzeba kompa przerobic bo jak bedziesz chcial zmienic kompa to wtyczki musisz zmienic a jak wtyczki to wiazke a wtedy tyo juz nie takie male koszty, ogulenie y7 jest blizniakiem b7 tyle ze 1.6 i na obd2b. ale jesli wymieniasz sam slupek to wtyczki od czojnikow, wiekszosci to pojedyncze kabelki wiec chyba zaden problem to pomodzic zeby dzialalo... zreszta jest ich tam 4 czy 5... a jesli ci braknie wtyczek w twojej wiezce od b7 to i tak komp nie wyswietli ci bledu...

kamix666
16-02-10, 09:17
trzeba pomyslec nad tym i wybrac najlepsza alternatywe