Zobacz pełną wersję : Klimatyzacja MA8, D14A2 1996 - chcę zamontować
Witam, mam pytanie o klimę, czy zestaw z EG4 spasuje do mojej MA8
Czy wszystkie części (oprócz przełącznika) będą pasować? Myślę o chłodnicy, przewodach, parowniku, skraplaczu, łapie, obudowie parownika itd...
Mam silnik D14A2 a klima miałaby pochodzić z D16Z6
Ogólnie będę się powoli rozglądał za kompletną klimą do mojego Civica, jakieś rady? Z których modeli będzie klima pasowała do mnie na zasadzie plug&play? Co trzeba przy takiej operacji wymieniać (uszczelki, łożyska, pasek)? W temacie jestem zielony, także proszę o wszelkie uwagi.
MA8, D14A2 1996, fabrycznie nigdy kilmy nie było.
ja nie wiem jak ta klima na tym silniku będzie chodzic... straszne obciążenie silnika będzie... popytaj ludzi czy w ogole jest sens wkładania klimy do tego silnika.. ja osobiscie mam taki silnik i szczerze to nie widze w nim klimy... i nie wiem czy taki zabieg był by w ogole opłacalny...
Wiesz, niestety klima w upalne dni bardzo mi potrzebna, bo już taki jestem. Silnik rakietą nie jest, ale jak się nie ma na 1.8 VTi w dobrym stanie to się jeździ wersją z niższej półki :D
Klimy pewnie nie będę używał non stop, ale trasa jakaś w upale czy korek, to jednak się przyda.
Montować na pewno chcę, ale zobaczymy czy znajdę dobry zestaw plug&play w dodatku w atrakcyjnej cenie i jeszcze w moich okolicach. Z montażem to raczej sobie sam powinienem poradzić.
ja nie wiem jak ta klima na tym silniku będzie chodzic... straszne obciążenie silnika będzie... popytaj ludzi czy w ogole jest sens wkładania klimy do tego silnika.. ja osobiscie mam taki silnik i szczerze to nie widze w nim klimy... i nie wiem czy taki zabieg był by w ogole opłacalny...
jest sens wkładania klimy, na ten pomysł wpadła honda montując fabrycznie klimatyzację do tego silnika
ja nie wiem jak ta klima na tym silniku będzie chodzic... straszne obciążenie silnika będzie... popytaj ludzi czy w ogole jest sens wkładania klimy do tego silnika.. ja osobiscie mam taki silnik i szczerze to nie widze w nim klimy... i nie wiem czy taki zabieg był by w ogole opłacalny...
Jakby klima brała ze 20 KM. Bez przesady. Pewno że warto zamontować klimę. Wiele Hond z tm silnikiem miało klimę.
A czy moglibyście mi powiedzieć jak wygląda taki montaż? z tego co czytałem na forum odbywa się to dosyć prosto, jedynie napełnić trzeba w serwisie jakimś. Wiem że na zasadzie plug&play to jedynie z wersji europejskiej można przełożyć, i tu moje pytanie, jak rozpoznać zestaw z europejczyka a jak z UK?
Będę chyba musiał kupić na allegro, czy od każdego silnika 1.4 będzie taki zestaw pasował (oczywiście mój model civ) czy może także od innych silników? Czy z innych modeli (4D, 3D, ewentualnie innych generacji coś spasuje na zasadzie plug&play)?
Jakie części wchodzą w skład pełnego zestawu?
Wiem że do miejsca gdzie powinien być przycisk A/C jest podprowadzona wiązka, czy jakieś jeszcze przewody są rozprowadzone?
Czy należy jakieś części wymieniać na dzień dobry, czy można zamontować raczej wszystko tak jak się dostanie?
Proszę o wszystkie przydatne informacje i wskazówki, chętnie od osób które już montowały klimę od podstaw w swoim civicu.
tomson1192
12-02-10, 10:26
z tego co ja juz zdazylem obczaic to kostka jest pod maska i w srodku do podlaczenia przycsku
No to idealnie że nie trzeba się bawić specjalnie z elektryką.
Jak ktoś ma odpowiedzi na moje powyższe pytania to bardzo proszę o wypowiedzi.
Najbardziej mi zależy na tym żebym uzyskał informację od jakich silników i z jakich modeli samochodów będzie klima pasować plug&play no i jeszcze z czego składa się pełny zestaw i jak odróżnić wersję z UK i europejską.
ja mam fabryczna klime w silniku d14a2 wiec nie- jest prawda ze nie bylo. Ja ogolnie nie widze sensu montowania klimy a w to miejsce wolalbym zamontowac szyber plus otwarte okienka. Przez cale lato wlaczylem ja tylko kilka razy zeby sobie popracowala.
tomson1192
12-02-10, 21:57
no stojąc w korku to otwarte szyby nie pomogą :p wiec klima jak najbardziej na +
Będę chyba musiał kupić na allegro, czy od każdego silnika 1.4 będzie taki zestaw pasował (oczywiście mój model civ) czy może także od innych silników? Czy z innych modeli (4D, 3D, ewentualnie innych generacji coś spasuje na zasadzie plug&play)?
Jakie części wchodzą w skład pełnego zestawu?
Wiem że do miejsca gdzie powinien być przycisk A/C jest podprowadzona wiązka, czy jakieś jeszcze przewody są rozprowadzone?
Kolego, jakiś czas temu szukałem info na temat montażu klimy. Klimę już kupiłem, ale jeszcze nie jest zamontowana - brak czasu:/ Co do kompatybilności to szukaj kompletu z wersji europejskiej z budy jak nasza, albo z civica 5 generacji i silnika D-serii bo z wersji B nie będzie prawdopodobnie pasować łapa i sprężarka klimatyzacji. Co do 5 generacji są dwa ale:
1. Nagrzewnica klimatyzacji jest bez filtra przeciwpyłkowego, więc lepiej ją kupić z civica 5D.
2. Najlepiej kupić z modelu nie starszego niż 94 rok, ponieważ wcześniej sprężarki klimy były na inny gaz, który dzisiaj jest trudno dostępny (niby można ją zmienić na inny gaz, ale myślę, że lepiej nie kombinować).
We wnętrzu auta wyjmujesz zaślepkę i wkładasz klawisz A/C i z tego co wiem to nic więcej nie trzeba. Nie wiem jak dokładnie jest z nagrzewnicą klimy, czy tam nie idą jakieś przewody? Dopiero jak będę montował się okaże:D
Jeśli chodzi o to co pod maską, to masz zaślepioną wtyczkę na nadkolu koło puszki filtra powietrza, wpinasz tam kostkę z wiązki, którą kupisz z całym kompletem i ma wszystko hulać:) Wszystkie info wyczytałem z forum, jak to się pokrywa z prawdą to się okaże jak będę montował:) Ja kupiłem komplet z Civica EJ2 z 94r. za śmieszne pieniądze, bez nagrzewnicy klimy. Nagrzewnicę kupiłem z Rovera 400 z filtrem przeciwpyłkowym za jeszcze bardziej śmieszne pieniądze, handlarz twierdził, że jest taka sama jak w civicu 5D co się okaże już wkrótce:)
w to miejsce wolalbym zamontowac szyber plus otwarte okienka
Kolego, nie masz szyberdachu i nie wiesz co mówisz. Ja mam i mógł bym się z kimś zamienić za klimę. Co Ci niby da szyber jak stoisz w korku? Co najwyżej smród spalin, a podczas jazdy to jest ok do 90km/h bo później jazda z otwartym jest uciążliwa bo męczy dzwięk jaki się przez niego wydobywa...
Jakby klima brała ze 20 KM
No niestety, gdzieś na forum widziałem wykres z hamowni z zapodaną klimą i bez. Nie pamiętam dokładnie, ale różnica była około 15 koników niestety...:/
Kolego, nie masz szyberdachu i nie wiesz co mówisz. Ja mam i mógł bym się z kimś zamienić za klimę. Co Ci niby da szyber jak stoisz w korku? Co najwyżej smród spalin, a podczas jazdy to jest ok do 90km/h bo później jazda z otwartym jest uciążliwa bo męczy dzwięk jaki się przez niego wydobywa...
/
Kolego w moim poprzednim samochodzie, którym jezdziłem mialem szyber a w tym mam klimę. Wolę szyber od klimy więc wiem co mówię i zaznaczam, że jest to tylko moje odczucie i nie każdy musi się z tym zgadzać. :)
Chcesz to możemy się zamienic :) :D
Kolego w moim poprzednim samochodzie, którym jezdziłem mialem szyber a w tym mam klimę. Wolę szyber od klimy więc wiem co mówię i zaznaczam, że jest to tylko moje odczucie i nie każdy musi się z tym zgadzać.
Chcesz to możemy się zamienic
Ja bardzo chętnie się zamienię!!
Wrzuć w dziale sprzedam to od razu będziesz miał chętnych. Po co się będziesz z tą kimą męczył:D
Chcesz to możemy się zamienic
Szkoda, że teraz mówisz, klime mam już kupioną:p
Ja nie mam klimy, mam elektryczny szyberdach i wystarcza. Fakt, w korku nie dużo to da, do tego w trasie otwarte okna czy szyber i jest głośno, wieje itp. Ale szczerze: ile mamy gorących miesięcy w roku? 2? Jakoś to przetrzymam, resztę roku jest zimno i pada, to się latem nacieszę chociaż ;)
W 1.4 znajomy musi wyłączać klimę przy wyprzedzaniu, bo różnica jest według niego spora, pod górkę szczególnie...
Racjonalnie rzecz biorąc rzeczywiście klima przy tym silniku nie jest super pomysłem, ale jak dla mnie klima ma na tyle dużą zaletę w postaci chłodnego powiewu że warto :)
Racjonalnie rzecz biorąc to minusy:
- koszt zamontowania
- koszty eksploatacyjne
- zwiększenie zużycia benzyny
- konieczny cykliczny serwis w warsztacie (napełnianie)
- tak jak koledzy wyżej piszą silnik jest bardziej obciążony przez co jest mniej KM na jazdę i brakuje mocy w niektórych sytuacjach drogowych
- odrobinę wyższa waga samochodu
Racjonalne plusy:
+ zimny powiew :)
+ wyższa wartość samochodu (niestety niewspółmiernie do kosztów montażu)
+ łatwiej sprzedać samochód z klimą niż bez
Ja cały czas podtrzymuję że bardzo chcę założyć, na razie jednak środki nie pozwalają poszaleć ;) żeby mieć kompletną klimę na alledrogo trzeba mieć 1000zł minimum i w dodatku nie wiadomo czy się anglika nie trafi. Znaleźć za mniej niż 1000zł to chyba trudno. Montaż wydaje się do ogarnięcia samemu, należy jeszcze sprawdzić szczelność i napełnić czynnikiem (150-200zł).
H_grzesiek_H
18-04-10, 20:02
Nie zakładam nowego posta bo tu już dużo zostało powiedziane.
Czy CHŁODNICA klimatyzacji z vti będzie pasować do klimatyzacji w MA9 z D15z3? (obecna chłodnica klima już dziurawa jest).
Skoro temat odnowiony: misiek1, zamontowałeś tą klimę? Bo jeśli w elektryce i wnętrzu nie trzeba dużo grzebać, to ja kupuję i montuję!
Ej a wiecie że każda klima się wyłącza jak mamy pedał gazu wciśnięty do oporu? Więc nie wiem jakim cudem na hamowni coś mniej wyszło.
Roczniki 95-97 czyli przedliftowe miały średnice przewodów 8mm więc nie będą graty pasować z poliftowych. Pozatym przedliftowe miały inne sprężarki(|i chyba łapy), takie złoone jak kanapka z kilku warstw a późniejsze miały z jednolitą obudową. Ogólnie przedliftowe miały tak samo jak hondy 5gen
H_grzesiek_H
19-04-10, 20:03
dzieki za info ;)
bo już miałem kupować z działu sprzedam.
To w takim razie z V gena chłodnica klimy podejdzie bez problemu, czy może jakieś małe przeróbki?
misiek1, zamontowałeś tą klimę
Niestety jeszcze nie zamontowałem, nie miałem do tej pory czasu się za to zabrać, może uda mi się na weekendzie w końcu coś zmodzić z tej klimy..
dzieki za info ;)
bo już miałem kupować z działu sprzedam.
To w takim razie z V gena chłodnica klimy podejdzie bez problemu, czy może jakieś małe przeróbki?
Wymiary i średnice ma identyczne ale jak chcesz to się wstrzymaj z 2tyg bo będe zamawaic nową chłodnice od Vgen to na 100% powiem.
No to czekam na informacje misiek1, sam bym kupił i próbował ale nie mam tez na to czasu teraz a i tak wiele go poświęcam na samochód :) Jeśli rzeczywiście nie ma rzeźbienia z elektryką i rozkręcaniem kokpitu, albo z jakimś toczeniem/frezowaniem/dorabianiem czegoś to przed wakacjami będę się chciał tematu podjąć.
Małe info, a cieszy: w zaślepkę od przycisku klimatyzacji, jest wsadzona od wewnątrz wtyczka od wiązki klimy :)
Toz to wiadome jest nie od dzis :D
ja niedługo zakładam u siebie klime jak bede mial czas to wszystko sfotografuje i moze poleci jakis poradnik :)
A widzisz, a ja się teraz dowiedziałem :D
Czekamy na info/poradnik.
chciałbym odświeżyć temat - jakieś nowe wieści w tej sprawie? mam zamiar zamontować klimatyzację do Civic VI 5-D przed liftem (MA87),
dzięki temu tematowi wiem że najlepiej znaleźć zestaw z wersji przed liftingiem, natomiast podzielcie się opiniami, ktoś już montował? widzę że ostatni post jest z kwietnia. ten poradnik byłby genialny
mechanikiem nie jestem, natomiast mechanika do zamontowania zestawu myślę że mam, natomiast wszelkie wskazówki na wagę złota.
z tego co piszecie wnioskuję że nie trzeba wyciągać deski rozdzielczej?
pozdr i liczę na reaktywację tematu
Misiek1 podobno założył, ale jakoś informacjami się nie dzieli :)
Nie dość, że założył to ponoć nawet działa :D a fotosów mi chyba zapomniał na maila puścić ;]
To ja mam dwa pytania.
Co moze być nie tak jeśli z kratki po prawej (to ta od strony pasażera podobno :) ) leci cieplejsze powietrze niż z pozostałych ?
1.Chodzi mi oczywiscie o sytuacje przy włączonej klimatyzacji. Przy takich temperaturach jak teraz to nawet jakoś bardzo nie przeszkadza ale jak były mega upały to było to podobno odczuwalne (podobno bo ja akurat nigdy nie jechałem z tamtej strony :P ).
2. Czy brak zatyczek/zakrętek (nie wiem jak to nazwać ale chodzi o to co się zakłada na zaworki) na chłodnicy od klimatyzacji to może być jakiś problem prócz wizualnego. Ewentualnie można gdzieś coś takiego dokupić ?
czyli bądź co bądź jest lepiej, niż gorzej ; ) słuchajcie ktoś tu napisał że do 5D przed liftem nie będzie pasował zestaw poliftowy - czy ktoś to może potwierdzić? bo jak już znajdzie się ogłoszenie tu, czy na Allegro z zestawem do 5D, to raczej nikt nie rozpisuje się czy to z wersji przed liftem czy po - po prostu jest info że chodzi o Civic'a 5D z lat 95-00 .. ktoś wie coś więcej na ten temat?
pozdr.
Tak, panowie złożyłem klimę i działa:) Każdemu polecam taki zabieg bo jazda o wiele przyjemniejsza:D Wiadomo, że autko straci na wigorze ale lepiej jechać w chłodzie wolniej niż 5 minut szybciej a spocony jak... A co do zdjęć Marcin to jak znajdę chwilkę czasu to popstrykam, sorka że tak długo to trwa.
misiek1 Twój Civic jest poliftowy czy przed? wiesz coś na temat tych zestawów do przedliftowych i poliftowych wersji? faktycznie nie podejdzie jeden do drugiego?
Moje toczydło to przedlift, brałem klimę z Vgen z tym, że element za schowkiem mam z civica 5D ( z tego względu że jest miejsce na filtr przeciwpyłkowy a w V gen nie ma). Co do różnic między przed a po liftem to według mnie nie prawda wszystko powinno pasować
ok dzięki wielkie za info, pozdr.
Mam prośbę jeszcze o pomoc, powiedzcie proszę czy do mojego Civ 5D potrzebuję kupić ten element (napinacz, rolka prowadząca?) z gumą wyglądającą jak poduszka silnika? Znajduje się ona w prawym dolnym rogu na zdjęciu
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/2c4b64c5fbc4.jpg (http://naforum.zapodaj.net/2c4b64c5fbc4.jpg.html)
Ogólnie czy na tym zdjęciu jest wszystko co powinno być w zestawie?
Musisz mieć ten element, sprężarki bez tego nie zamontujesz itp... Cała skrzynka bezpieczników chyba nie potrzebna? Osuszacz sobie nowy kup, kosztuje to parę złotych i nie warto oszczędzać. Włącznika klimy nie widać nigdzie w tych elementach. Nie ma uchwytu chłodnicy.
Jak kolega Marcin napisał wyżej, puszka bezpieczników nie jest potrzebna. Łapa z rolką na pasek napędzający sprężarkę klimy jest potrzebna, ale musisz zobaczyć czy czasami nie masz już łapy z otworami na sprężarkę, bo jeśli tak to kupujesz tylko napinacz i gitara:) Do kompletu ze zdjęcia to tylko włącznik, uchwyty do chłodnicy są ale górne, musisz zobaczyć czy masz w pasie przednim dwa dolne mocowania. Jeśli nie to będziesz musiał coś wykombinować:cool:
Te małe łapki przykręcane do pasa przedniego są (wiązka przewodów jest obwinięta dookoła nich) tej łapy trzymającej chłodnicę od góry nie widzę, ale to nie problem bo to łatwo można wyrzeźbić.
Jarosław z ciekawości zapytam, na ile jest wyceniony taki zestaw?
Na allegro to wisi za niecałe 9 stów.
No dobra, robi się coraz cieplej, coraz częściej by się klima przydała. Zacząłem powoli to składać u siebie. Ostatnio rozebrałem cały tunel środkowy żeby zamontować przycisk i przy okazji wykręciłem schowek i wywaliłem ten plastikowy element z filtrem kabinowym żeby zamontować parownik (w parowniku filtr kabinowy jest taki sam jak przy wersji bez klimy). Mam teraz pytanie, w manualu pojawia się pojęcie "przewód spustowy" co to jest? Po przyglądnięciu się samemu parownikowi jak i fabrycznym otworom w hance doszedłem do wniosku, że przewód spustowy powinien odprowadzać z kabiny na zewnątrz skraplającą się wodę? W parowniku jest taki dynks który zaznaczyłem tutaj na czerwono
http://img215.imageshack.us/img215/4047/20110430223.th.jpg (http://img215.imageshack.us/i/20110430223.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Pasuje on do fabrycznej zaślepki którą zaznaczyłem tutaj na czerwono (trzeba wyrwać wygłuszenie w tym miejscu i wydłubać plastikowy korek)
http://img717.imageshack.us/img717/9628/20110430225.th.jpg (http://img717.imageshack.us/i/20110430225.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Na tego dynksa w parowniku wcisnąłem wężyk i przez ten otwór wyprowadziłem go do komory silnika, dobrze kombinuję czy coś zdupczyłem?
Nikt nie pomoże z tym "przewodem spustowym"? :) Może ktoś kto ma klimę u siebie zerknie do komory silnika i zobaczy czy po prawej stronie, niżej akumulatora żaden wężyk nie wystaje??
Wracając do montażu klimy, jutro mam mieć pasek wieloklinowy do sprężarki, to będę próbował ją przymocować do silnika. Przy okazji przed chwilą sprawdziłem sprzęgło i wydaje się być OK, sprawdziłem ciągłość obwodu wyłącznika cieplnego i jest OK, ale opór cewki jest inny niż wymagany. Miało być 3,2 +/- 0,15 oma przy 20 stopniach C - u mnie jest 3,5 oma czyli więcej niż wymagane, mam się tym zacząć przejmować czy olać sprawę? Fakt faktem w garażu w którym to mierzyłem raczej 20 stopni nie było. Ktoś się orientuje w jakim stopniu temperatura wpływa na taki pomiar?
Tak wężyk wychodzi przez tą dziurę. Pozdro
Dzięki Igor26, przynajmniej jeden problem z głowy ;) Wracając do sprężarki a dokładnie mówiąc zaworu nadmiarowego. Przed nadmiarem czego ten zawór nas chroni? Oleju w układzie czy może czynnika?
A jak już jesteśmy przy oleju w sprężarce - w manualu możemy znaleźć zdanie "Przy montowaniu nowej sprężarki spuścić cały olej z wymontowanej sprężarki i zmierzyć jego ilość. Odjąć ilość spuszczonego oleju od 130cm3, wynikiem jest ilość oleju którą należy spuścić z nowej sprężarki" Jak mam to interpretować i jak postapić w przypadku składanie całego układu a nie tylko wymiany samej sprężarki? Czy to oznacza, że ogólnie w całym układzie ma znaleźć się 130cm3 oleju? Jeśli tak to najlepiej chyba wyssać cały stary olej z sprężarki do zera, zaaplikować jej te 130cm3 nowego oleju i nabić czynnika? Dobrze myślę? Poprawcie mnie jak coś.
Dzięki Igor26, przynajmniej jeden problem z głowy ;) Wracając do sprężarki a dokładnie mówiąc zaworu nadmiarowego. Przed nadmiarem czego ten zawór nas chroni? Oleju w układzie czy może czynnika?
A jak już jesteśmy przy oleju w sprężarce - w manualu możemy znaleźć zdanie "Przy montowaniu nowej sprężarki spuścić cały olej z wymontowanej sprężarki i zmierzyć jego ilość. Odjąć ilość spuszczonego oleju od 130cm3, wynikiem jest ilość oleju którą należy spuścić z nowej sprężarki" Jak mam to interpretować i jak postapić w przypadku składanie całego układu a nie tylko wymiany samej sprężarki? Czy to oznacza, że ogólnie w całym układzie ma znaleźć się 130cm3 oleju? Jeśli tak to najlepiej chyba wyssać cały stary olej z sprężarki do zera, zaaplikować jej te 130cm3 nowego oleju i nabić czynnika? Dobrze myślę? Poprawcie mnie jak coś.
comatose, kilka spraw:
1. Zawór nadmiarowy, to masz chyba na myśli zawór rozprężny...
2. Olej w układzie klimy wędruje sobie w całym układzie wraz z czynnikiem chłodzącym, przy napełnianiu klimy czynnikiem chłodzącym dodawana jest zadana ilość oleju.
3. Pamiętaj aby przy montażu klimy założyć sobie nowy osuszacz (zwany odwadniaczem)
Garść przydatnych informacji o klimie: http://www.autoklimatyzacja.com.pl/?page=klimatyzacja
MikeFoto pisząc o zaworze nadmiarowym używałem nomenklatury takiej jak w manualu jest co by wszystko było jasne. Czy jest to to samo co zawór rozprężny...nie mam pojęcia (Ale patrząc na rysunek z Twojego linka to chyba nie). Co do oleju - zgadzam się, że wędruje po całym układzie, ale można go do układu dodawać na dwa sposoby - pierwszy to dodanie wraz z czynnikiem, drugi to dolanie samego oleju luzem do sprężarki. Co do osuszacza - kupiłem nowy, tak samo jak wszystkie oringi specjalnie do klimy przystosowane.
Panowie wie ktoś może czy klima od Coupe HB lub Sedana 92-95 podejdzie do 5D?
Szczególnie chodzi mi o wiatrak z chłodnicą, rurki - przewody
Porównując manuale Coupe 92-95 i naszych 5D to wychodzi mi na to samo
Coupe 92-95:
http://www.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=7027&npl=17SR801&_nplgrp=7&nplblk=BOP0500
http://www.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=7027&npl=17SR801&_nplgrp=7&nplblk=BOP0300
5D
http://www.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=14852,14853,14854,14855,14856,14 857&npl=17ST301&_nplgrp=6&nplblk=B__6000
http://www.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=14852,14853,14854,14855,14856,14 857&npl=17ST301&_nplgrp=6&nplblk=B__5800
Panowie wie ktoś może czy klima od Coupe HB lub Sedana 92-95 podejdzie do 5D?
Do 5D podejdzie klima z innego 5D (pod warunkiem, że mają kierownicę z tej samej strony, w b18 jest inna sprężarka chyba) oraz z jajka i sedana Vgen. Klima z 3D i 4D VIgen nie jest kompatybilna z 5D VIgen.
Odpuściłem ostatnio temat klimy, ale dzisiaj się za to zabrałem, zamontowałem 4 przewody (te od strony akumulatora) przed zamontowaniem reszty powstrzymał mnie osuszacz a w zasadzie miejsce jego montażu - mniej więcej wiem jak ma być od zamontowany, ale dla pewności potrzebuję dokładnego zdjęcia jego położenia. Czy ktoś mógłby cyknąć fotosa na którym będzie wyraźnie widać jak on jest przykręcony?
rozebrałem tunel środkowy żeby zamontować przycisk
przecież to sie palcami da wyjąć :D po co tunel było rozbierać?
SmIRnOff bo przy okazji puściłem sobie wewnątrz tunelu zasilanie na cb radio i nawigację ;]
Witam niedawno zamontowałem klime w swoim 5gen. Mam problemy bo klima nie chłodzi na jałowym i jako tako podczas jazdy, nowy zawór rozprężny, nowa chłodnica/skraplacz, osuszacz tez. Będę kombinował z kompresorem bo ciśnienia na zaworach są złe i w sumie nic innego nie pozostaje do zbadania.
Pytanie: Jak myślicie czy podejdzie kompresor keihin z 6gen hb do naszego układu? Jeszcze ktoś mi podpowiedział, że może trzeba by sprawdzić ile jest oleju w sprężarce i być może uzupełnienie poziomu pomoże- bo sprężarka typu łopatkowego jest na to wrażliwa. Niestety przed montażem nie zbadałem tematu oleju.
comatose rozkminiłeś temat dolewania oleju do sprężarki?
airman o oleju w sprężarce jest napisane na stronie wcześniej. W którym miejscu jest zawór rozprężny? W manualu jako tako nie używa się takiego pojęcia.
zawór rozprężny jest przy parowniku :) to on powoduje, że gaz sie rozpręża i robi zimny
W service manualu do 5D 1995-1999 jest napisane, że oleju do układu wchodzi w sumie 120ml. Jeśli oleju wylanego ze sprężarki będzie np 30ml to co mam zalać 90ml do nowej? Pytanie do tych co montowali sami, ile podawaliście oleju maszyną i ile było w kompresorze? Czy dobrze Wam chłodzi na biegu jałowym?
Tutaj http://w825.wrzuta.pl/plik/1tCIU5sywTR/parownik jest parownik rozłożony na części, który element to "zawór rozprężny" ? airman ja po zmontowaniu tego mam zamiar poprosić w serwisie klimy o odessanie z układu całości starego oleju i uzupełnienie go nowym w odpowiedniej ilości.
edyta:
Podzieli się ktoś tymi zdjęciami na których dokładnie widać jak osuszacz jest przykręcony?
Ja mam kiepska fote u siebie, napisz maila to wyśle z tel dzis foto do Ciebie. Ten zawór to jest po prawej stronie rysunku, to coś z rureczkami i tym opisem z taśmą.
airman, masz troszkę inną budę:P Niewiele mi chyba pomoże zdjęcie od Ciebie, tak w okolicy mocowania osuszacza jest kilka otworów na śruby i nie wiem do którego mam to właśnie przykręcić ;/
Może i tak ale nasze klimy są w 100% zamienne, wiec ułożenie elementów to samo. Weź sobie zamontuj próbnie rurki i ci wyjdzie jak ten osuszacz zamontować, zresztą jesli chodzi Ci o ten stelaż to w sumie wszystko jedno bo sobie obrócisz osuszacz odpowiednio.
ja walczę ze swoim problemem, dziś byłem w warsztacie klimy, no i wychodzi na to że moja sprężarka jest w stanie agonalnym. kupiłem sprężarkę Keihin 2000r z 6gen, odessałem dziś też czynnik, jutro opróżnię ją ze starego oleju i chyba dodam normalnie 120ml nowego PAG100.Jak dobrze pójdzie to w sobotę nabijam ponownie.
No właśnie chyba tylko metoda prób i błędów mi z tym mocowaniem osuszacza zostaje ;/ miejsca jest na niego tyle, że nerwobólów dostaję jak o tym myślę ;| Tą sprężarkę kupiłeś w komplecie z resztą elementów czy luzem była zakupiona? Kolega z forum sprzedał mi patent kiedyś na sprawdzenie sprężarki - zatkaj palcem jeden z otworów i zakręć kółkiem, tylko nie tym co pasek po nim chodzi tylko tym po jego prawej stronie. Jak słychać coś jak bulgotanie w środku to jest OK.
Heh takie bulgotanie za wiele nie powie, ja kupiłem niby zestaw ale sprężarka okazała się zajechana- jest jeszcze na aucie ale chłodzi tylko jako tako podczas jazdy. Szukając przyczyny wsadziłem nowa chłodnice i ten zawór, no i teraz kupiłem sprężarkę od użytkownika Camil, robi on swapa na B18 i będzie musiał inną kupić. Jak dziś zamontuję to jutro rano pojadę nabić.
Dobra, położyłem na stole stara i nowa sprężarkę. Stara na bank przytarta bo ciężko kręci i mimo że było w niej sporo oleju to nie generuje ciśnienia przy zakręceniu. Do nowej po opróżnieniu wlałem te 120ml oleju PAG100.
Klima w końcu chodzi elegancko :) Nie ma problemów z chłodzeniem na postoju, wczoraj podczas dość dużego upału temp z nawiewu 8 do 10C.
Zrobiłem dziś wiązkę przewodów i nie wiem czy działa to tak jak powinno. Po przekręceniu kluczyka w drugą pozycję, włączeniu nawiewu i odpaleniu klimy załącza się wentylator i kręci cały czas. Tak powinno być? Układ nie jest napełniony czynnikiem.
krzysiek8k
05-11-11, 14:34
Pozwolę się podczepić do tematu. Jeżdżę EJ2 D15B7 z klima.Dzisiaj wyszedłem z zamiarem wymiany filtra przeciwpyłkowego bo strasznie zaczęły parować szyby i to nie przyczyna %:)
Zgodnie z podręcznikiem zdjąłem schowek i znalazłem dmuchawę i resztę nagrzewnicy. Niestety filtra nie znalazłem. Może nie szukałem gdzie trzeba? i niezbyt dogłębnie bo wszystkiego nie rozkręcałem. By niczego nie popsuć zobaczyłem jak to wyglądało w EJ1 D16Z6 i jest inna budowa tych elementów, ale miejsca na filtr tez nie ma. jest grodzia miedzy nagrzewnica a dmuchawa ale nie było tam sensownego miejsca na filtr... Czy ktoś wymieniał takowy filtr ma jakieś zdjęcie gdzie on się znajduje? Kosztował bagatela 60zl więc głupio je zostawić na półce.Jedni mówią że jest inni że nie ma..Na htp doczytałem że jest różnie. Dzięki za odpowiedź
To jest podforum 5D / Aero, zapytaj w dziale dla EJ, może być inaczej. A odpowiadając na Twoje pytanie w oparciu o informację z 5D - filtr kabinowy czasami był a czasami go brakowało. Miałem go u siebie w wersji bez klimy, mam go teraz po zamontowaniu parownika pod klimatyzację. Z tego co ktoś gdzieś kiedyś wspominał można spotkać również samochody z klimatyzacją nie posiadające tego filtra (ja takiego nie widziałem nigdy).
krzysiek8k
05-11-11, 20:33
ok dziękuje Comatose :)
Temat stary, ale ciągle aktualny. Byłem dziś na serwisie (w końcu) i udało się :D klima działa ;] Tak się chciałem tylko pochwalić, jestem z siebie zadowolony :D Jakby ktoś chciał montować u siebie i miał pytania to walić śmiało, większość rzeczy już zapomniałem (bo zmontowane to wszystko do kupy było już dawno temu) ale może coś pomogę jeszcze.
Witam
Czy klima wyciągnięta z 3d z b seria będzie pasowała do MB2 5D z 97roku?
Witam
Czy klima wyciągnięta z 3d z b seria będzie pasowała do MB2 5D z 97roku?
Klima z b-serii jest do b-serii, nie podejdzie do MB2.
Wielkie dzięki. A jakaś inna tańsza klima podejdzie pod MB2?
Na pierwszych stronach było coś mówione o klimie z 5g, ale nikt tego nie potwierdził...
Wielkie dzięki. A jakaś inna tańsza klima podejdzie pod MB2?
Na pierwszych stronach było coś mówione o klimie z 5g, ale nikt tego nie potwierdził...
Tylko za mojego posta głowy nie daję, tak mi się po prostu wydaje :D
Ja bym nie kombinował, tylko poszukał klimy z 5D w rozsądnej cenie po prostu.
Tylko co to znaczy rozsądna cena? :p znalazłem na allegro w promocji za 750zł + 50zł za przesyłkę ale nie wiadomo w jakim jest stanie...
Tylko co to znaczy rozsądna cena? :p znalazłem na allegro w promocji za 750zł + 50zł za przesyłkę ale nie wiadomo w jakim jest stanie...
Panie, to nie są tanie rzeczy :D
Poluj na forum, na pewno wyrwiesz coś ciekawego.
Jeżeli to Cię zmotywuje w szukaniu to ja do swojej b seri za klime kompletną dałem 400 zł :p
Także szukaj po forum, to i do Ciebie się coś znajdzie
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Jakieś wskazówki przy montażu klimy do MA9 która nie była wyposażona fabrycznie w klime?
Na co zwrócić uwagę?
wiązkę klimy podpinamy pod kostkę między błotnikiem a obudową filtra powietrza? tam są dwie kostki, jedna mała, druga większa
co z włącznikiem przy panelu na desce rozdzielczej? powinna być tam złączka do włącznika czy trzeba coś rzeźbić?
Obudowa parownika będzie pasować w mój tunel? czy trzeba zmieniać cały tunel pod deską rozdzielcza?
1. Zwróć uwagę na stan instalacji - warto przeczyścić instalacje - niewiarygodne ile piasku może znajdować się w takim układzie. Kup osuszacz nowy nie używany. Zastanów się czy chcesz kupić chłodnice używaną czy nie - ma to niebagatelne znaczenie dla efektywności chłodzenia. Znajdź odpowiedniego fachowca - na kręceniu kluczami wielu się zna ale samo kręcenie nie wystarcza by klima działała bezawaryjnie.
2. Co do wiązki klimy to na pewno nie będziesz miał wątpliwości do której z tych dwóch wtyczek podłączyć klimy.
3. Nasze 5D posiadają kompletną instalację AC dlatego jak zdejmiesz zaślepkę przycisku ac będzie do niego podłączona wiązka dlatego jedynie co musisz zrobić to wyjąć zaślepkę podłączyć przycisk do instalacji i gotowe.
a co z przewodami, parownikiem i skraplaczem oraz sprężarką przy których króćce nie były zaślepione i leżało to dłuższy czas w garażu?
mógł się dostać jakiś syf, czymś to wypłukać? czy zlecić fachowcowi który będzie napełniał ten układ?
Plan jest taki że chce to samemu zamontować i jechać do napełnienia :)
Nie wiem jak się dokładnie to czyści ale potrafię sobie wyobrazić, że syf w pewnym momencie może uszkodzić sprężarkę.
Chłodnice (skraplacz) kup nówkę - tak jak pisałem ma to nie bagatelne znaczenie dla wydajności chłodzenia (podobno) ja kupiłem w miarę dobrym stanie używkę i gorący dzień lub na słońcu klima nie daje rady chłodzić powietrza. Nie wiem czy to wynik niskiej wydajności chłodnicy czy "ten typ tak ma", ale jedno jest pewne - zakup nówki skraplacza na pewno nie zmniejszy wydajności - a teraz już nie opłaca mi się wymieniać skraplacza bo musiałbym rozłączyć układ itp:/
Z tego co wiem u mnie była instalacja zmontowana ale przed napełnieniem była rozmontowana na fragmenty i czyszczona. Znajdź prawdziwego fachowca od klimy bo inaczej wyrzucisz kasę w błoto.
Powodzenia:)
Dokładnie, zawieź sprezarke do jakiegos serwisu i sprawdza Ci za grosze szczelność, czy elektrosprzeglo ok itd. Lepiej teraz niż później się wqrw...parownik będzie pasował bez żadnej rzeźby... (mówię na podstawie instalacji klimy w moim mc2)
Jak już złożysz i pojedziesz napełniac umów się z kolesiami co bedziesz napelnial że wpadniesz do nich za 2tyg na sprawdzenie czy wszystkie oringi sa szczelne, będzie widać pod UV
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Oringi dam nowe dla pewności, parę groszy kosztują a zaoszczędzą ewentualnego napełniania - wiem że muszą być specjalne do klimy.
Osuszacz dam nowy.
Przewody przepłuczę benzyną ekstrakcyjną i później pod sprężarkę przedmuchać, dla pewności jeśli dostał się do nich jakiś syf.
Łożysko napinacza do wymiany - już zamówione.
Potrzeba tylko czasu, mam nadzieje że do pierwszych upałów będzie to śmigać :)
A co z chłodnicą?
Nie wiem, jest w dobrym stanie, lamelki nie uszkodzone, nie jest mocno zasyfiona piaskiem i owadami, wątpię w sens szukania innej.
Jest sens kupować nową? Tu głównie chodzi i wymianę cieplną, wątpię aby wiele się różniła od nowej, ponoć w aucie w którym była zamontowana nie było problemów z chłodzeniem.
Weź sobie jeszcze dla pewności zmień łożysko kompresora klimy, bo może Ci strzelić tak jak moje, co przy okazji uszkodzilo obudowę i , musiałem kupować nową sprezarke
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Weź sobie jeszcze dla pewności zmień łożysko kompresora klimy, bo może Ci strzelić tak jak moje, co przy okazji uszkodzilo obudowę i , musiałem kupować nową sprezarke
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Z tego co widzę w serwisówce to trzeba mieć specjalny klucz do zmiany łożyska, generalnie do ściągnięcia koła pasowego - blokadę elektrosprzęgła.
Da sie to jakoś obejść?
Sprężarkę mam Sanden'a
Ja jak zawiozlem swoją sprezarke to Koles pneumatem odkrecil bez problemu koło pasowe, a reszta to nie wiem jak działali...
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Jednak musiałem kupić nową chłodnice klimy, wszystko jest zamontowane - teraz tylko napełnić a wcześniej sprawdzić szczelność.
Teraz kiedy włączam klimę to wentylator na chłodnicy klimy się załącza, bez zasprzęglenia sprężarki - w układzie nie ma ciśnienia - jest dobrze ;)
przy zmostkowaniu czujnika ciśnienia na chłodnicy klimy załącza się elektro sprzęgło sprężarki
mam pytanie, ten wentylator na chłodnicy ma regulacje obrotów? czy cały czas śmiga z jednakowymi obr?
widzę że są tam tylko dwa styki na kostce od wiatraka
PS. nic się nie stanie jak będę jeździł z założonym paskiem na sprężarkę kiedy jest ona kompletnie pusta i bez oleju?
z tego co widzę to elektro sprzęgło nie przenosi obrotów kiedy nie jest załączone
Nic się nie stanie :-) a wiatrak nie ma regulacji obrotów, cały czas tak samo kręci :-) daj znać później czy wszystko jest szczelne jak sprawdzisz B-)
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
A czemu musiałeś kupić nową chłodnicę i jaką kupiłeś?
Piszecie o wymianie łożyska w napinaczu, podzielcie się informacją jakie zamawialiście. Muszę moje wymienić bo huczy.
kupiłem taką chłodnice http://allegro.pl/show_item.php?item=4068576994
po zdemontowaniu wentylatora chciałem ją wyczyścić, z zewnątrz przepłukać wodą, okazało się że aluminium z którego są wykonane lamelki jest na tyle utlenione że zaczęło się kruszyć.
Na pierwszy rzut oka była w całkiem dobrym stanie.
a łożysko zapodałem takie http://allegro.pl/lozysko-kulkowe-6203-llu-5k-2rs-ntn-17x40x12-i4025293820.html
identyczne jak te które było zamontowane
sprawdź dla pewności jakie masz u siebie
Jeszcze teraz tylko zamontować nowy osuszać i jadę na napełnienie i sprawdzenie szczelności :)
Żałuje że nie zamówiłem osuszacza wcześniej, bo jest w tak ciulowym miejscu że trzeba będzie chyba odkręcać pompę wspomagania.
Też macie go między wlewem płynu spryskiwaczy, a błotnikiem?
Może ja pomyliłem miejsce montażu, ale miejsca na śrubki pasują do koszyczka, oraz rurki wskazują że jest we właściwym miejscu...
Wszystko masz dobrze zamontowane xP niestety będziesz musiał to jakoś przebolec i zmontować xP a swoją drogą osuszacz powinienes od razu kupić nowy bo taka zasada jak jest klima rozłożona na części.. wilgoci i tak naciagnie..
A tak z ciekawostek w ASO zawolali jedyne 750 zł xP
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Wiem że musi być nowy, mój błąd że nie zamówiłem go wcześniej :-P
Dziwię się po co sprzedają używane osuszacze na allegro...
Niemiec wyrzuci do kosza a polak to jeszcze sprzeda :D
Dzięki za namiar na łożysko, osuszacz powinieneś dać radę zamontować bez odkręcania czegokolwiek. Wystarczy poluzować, powyciągać z mocować i zablokować, ja tak dałem radę.
bartek1706
24-03-14, 11:34
O, chłodnice jak widzę potaniały mocno, to i ja swoją wymienię chyba. Jakby ktoś potrzebował to mogę załatwić trochę taniej niż na allegro ;)
Na 4cars.pl mają dużo taniej niż 200zł chociaż i tak drogo jak na 5d.
PS. Gdzie w układzie klimy jest jakiś zaworek (chyba nagrzewnicy)? I czy często one się blokują? Można gdzieś dostać zamiennik?
Na 4cars.pl mają dużo taniej niż 200zł chociaż i tak drogo jak na 5d.
PS. Gdzie w układzie klimy jest jakiś zaworek (chyba nagrzewnicy)? I czy często one się blokują? Można gdzieś dostać zamiennik?
chodzi o zawór rozprężny? jest razem z parownikiem, ale można wymienić osobno bo jest przykręcany
Właśnie nie do końca zrozumiałem o jaki zawór chodzi. Efekt jest taki, że podczas jazdy z wyższymi obrotami (od 3tyś) powietrze leci coraz mniej schłodzone. Jak się obniży obroty jest ok.
nie wiem jaki masz zawór rozprężny ale widzę że na allegro są tylko dwa do civiców
http://allegro.pl/listing/listing.php?string=rozprezny+civic&search_scope=automotive
i to takie które są inne niż u mnie
No to klima napełniona :)
Wszystko śmiga jak powinno
Szron na nosie i twarde sutki :cool:
faktycznie jak się załączy klima to robi się trochę mułek, tj. dodatkowo kilka osób na pokładzie, ale dobrze kiedy wciśnie się but do oporu to rozłącza klime
Mógłbyś zmierzyć temperaturę powietrza wydobywającego się z wentylacji?
Ciekawe czy jak postawisz auto na słońcu i włączysz klimę czy efekt będzie taki fajny
Po napelnieniu była mierzona temperatura nawiewu, było kolo 4st. na plusie, otoczenie kolo 13st.
Wczoraj było kolo 17st. na dworze, klima włączona i temperatura z nawiewow kolo 5st.
Rozlacza sprezarke co parę minut przy tych temperaturach, żeby skraplacz nie zaszedł szronem .
Też jestem ciekaw jak się to sprawdzi podczas upałów, bo jak na razie warunków do testów nie ma że względu na temperature otoczenia - wiem tylko że chlodzi.
Oby było dobrze :)
Ogólnie rzecz ujmując - klima nie ma szałowej wydajności ;]
Zobaczymy jak będzie podczas upałów :) na pewno lepiej niż bez klimy,
Jak chłodzenie nie będzie zadowalające to można pokombinowac s tym czujnikiem temperatury na skraplaczu aby rozlaczal klime przy niższej temp.
Jak słońce mocno świeci i gdy temperatura przewyższa 27st to chłodzenie nic nie daje:/
Jaką chłodnice polecacie, jakie wymiary?
Tak narzekacie na tą klime, a czy wlaczacie obieg zamknięty powietrza gdy wlaczacie klime?
Pewnie, niewiele to daje.
W sumie u mnie obieg wewnętrzy nic lub prawie nic nie daje.
Tak narzekacie na tą klime, a czy wlaczacie obieg zamknięty powietrza gdy wlaczacie klime?
To przy włączonej klimie powinien być włączony obieg zamknięty?
Z tego co sobie przypominam to nie było większej różnicy, albo byłem już na tyle wyziębiony że organizm nie poczuł że jest jeszcze chłodniej ;p
A u mnie całkiem nieźle chłodzi, nawet w upał spokojnie daje radę schłodzić powietrze tak, że daje się komfortowo nawet po mieście poruszać nawet jak komplet osób wewnątrz grzeje powietrze.
Obieg wewnętrzny również trochę daje, choć na początku, zaraz po włączeniu tego nie czuć.
Nigdzie nie jest napisane że przy wlaczonej klimie należy włączyć obieg zamknięty, ale wydajniej jest chlodzic powietrze już wcześniej schlodzone niż takie z po za auta kiedy na dworze upał.
bartek1706
01-04-14, 21:08
W tojocie gdzie jest klima automatyczna obieg zawsze sie sam zamyka przy upale i mocniejszym chłodzenia, wiec cos w tym jest ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nigdzie nie jest napisane że przy wlaczonej klimie należy włączyć obieg zamknięty, ale wydajniej jest chlodzic powietrze już wcześniej schlodzone niż takie z po za auta kiedy na dworze upał.
Mylisz sie. Jesli masz instrukcje do auta to poczytaj. Honda pisze, ze gdy chcemy najszybciej schlodzic samochod nalezy wlaczyc obieg zamkniety i lekko uchylic szyby. Sprawdzalem ten sposob rok temu w upaly. Faktycznie jest roznica.
Wysłane z mojego GT-I9505
A wyłącza Wam się sprężarka klimy podczas temperatur otoczenia ok. 30st?
Czy sprężarka jest cały czas zasprzęglona?
U mnie się wylaczala jak dobrze kojarzę... prostu jak jest odpowiednio chłodne powietrze ja wylocie z kartek to czujnik rozlacza sprezarke
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
witam. Zamierzam zamontować klimę do swojego civica 5d z 98r. Czy ktoś może posiada jakąś instrukcje krok po kroku jak to zrobić?
Pozdrawiam
Czasu już trochę minęło więc klima pewnie przetestowana :D jak wrażenia? :)
Mam również małe pytanko techniczne, czy przy montażu konieczna jest wymiana nagrzewnicy?
Witam jeszcze nie udało mi się zamontować ( brak czasu) ale może wkrótce się uda. Wymiana nagrzewnicy nie jest konieczna
Być może wezmę się za taki zabieg niebawem, jak cos to będę pisał :)
Zabieram się powoli za montaż klimy. Chce wstawić parownik i zauważyłem ze z parownik wychodzą mi dwa przewody http://images.tapatalk-cdn.com/15/05/01/9dca39ac379b2101e73d709aaaa3117a.jpg
Natomiast w aucie mam wtyczkę z trzema kabelkami http://images.tapatalk-cdn.com/15/05/01/333113889064a65436c85d7a53f0e4e7.jpg czy ten trzeci kabelek jest konieczny? Czy można go pominąć?
Możesz go pominąć (tylko ten odpowiedni znajdz)albo poprostu termostat z wejściem na 3 kable kup i już,ja u siebie przerabiałem montaż klimy i miałem w aucie na odwrót czyli wtyczke na 2 przewody a parownik z termostatem na 3 kable,dokupiłem termostat na 2 kable i problem z głowy. Mogłem nie kupować go i podpiać sie pod ten 3 kablowy,bo to nie ma znaczenia:
poprostu te z wejściem na 2 kable są starszymi termostatami R12(np. jak w starszych lodówkach termostat złacza i rozłącza jak temp. spada i rośnie) a te z 3 kablami nowsze i ten trzeci kabelek to jest jego zasilanie +12
I to tyle tylko trzeba kilkadziesiąt stron oczytać na forum zanim sie człowiek czegoś dowie :)
Czyli po prostu mogę pominąć to zasilanie + 12? No właśnie dużo szukałem i tylko niezbyt wyraźne zdjęcia połączenia tego znalazłem a wolałbym mieć pewność że to będzie działać bo później od nowa trzeba będzie klime nabijać.
Ewentualnie gdzie taki termostat mogę kupić bo nigdzie tego nie mogę znaleźć.?
Popytaj na forum ,napewno ktoś ma z rozbiorki klime i termostat dostaniesz,ale ten co masz też jest ok tylko podepnij odpowiednio 2 przewody a ten trzeci zaizoluj.Sprawdz tylko czy masz sprawny termostat. Ja u siebie np.mam zamontowane dwa termostaty jeden podłaczony a drugi zapasowy na wszelki wypadek jak by beknął bo jak nawali to potem musisz znowu wyjmować cała skrzynke z parownikiem żeby dać drugi sprawny
Taki potrzebujesz 3 piny
http://images67.fotosik.pl/860/47abe72d9fefa254m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=47abe72d9fefa254)
a to ten co masz 2 piny
http://images70.fotosik.pl/859/603a93c0fbe8cbcem.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=603a93c0fbe8cbce)
Ok dzięki za pomoc będę próbował to podpiąć
Chlopaki, co dokladnie potrzeba do montazu klimy? Mam civica 5d przedlifta z B seria. Jest do kupienia klima z polifta z b serii. Czyli potrzebuje: sprezarka, przewody, chlodnica, osuszacz(kupuje sie nowy?), zespol nagrzewnicy, przycisk AC. To wszystko?
Nagrzewnicy nie potrzebujesz tylko parownik, łapę do i napinacz do sprężarki oraz wiązkę przewodów elektrycznych ale tylko od wtyczki przy nadkola.
Tak osuszacz kup nowy.
Powiedzcie mi panowie czy do civica 5d były dwa rodzaje sprężarek oraz lap? Bo zakupiłem w dwóch różnych źródłach te części i do siebie nie pasuja a pochodzą z civica 1.4 5d http://images.tapatalk-cdn.com/15/05/05/198c12b2cb17bd997519babd9bc8a168.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/05/05/2eb6266a4ede71a7d90d69b479a6d266.jpg
Jeśli ktoś ma na zbyciu sprawna zprezarke lub łapę do powyższej niech da znać.
Chlopaki, co dokladnie potrzeba do montazu klimy? Mam civica 5d przedlifta z B seria. Jest do kupienia klima z polifta z b serii. Czyli potrzebuje: sprezarka, przewody, chlodnica, osuszacz(kupuje sie nowy?), zespol nagrzewnicy, przycisk AC. To wszystko?
parownik,skraplacz, i osuszacz kup nowy bedzie wydajniej chłodzić, i jak robić dobrze to komplet nowych oringów do wszystkich rurek żeby potem przy nabijaniu nie było nieszczelności i nie potrzebnej roboty i kosztów, ano i łozysko do napinacza też nowe chyba że używane bedzie w dobrym stanie,rurki warto przedmuchać z syfu benzynką jak sie posiada kompresor.
Warto też sprawdzić sam kompresor czy sprawny przed zakupem i zalać koniecznie świeży olej do niej
Witam. Klima prawie zamontowana niestety jeden wężyk okazał się zbyt nieszczelny i musze go jeszcze wymienić.
Ale podczas prób zauważyłem ze po włączeniu klimy silnik przydlawialo. Dopiero po chwil wchodził na odpowiednie obroty. Co może być tego przyczyną?
Witam. Klima prawie zamontowana niestety jeden wężyk okazał się zbyt nieszczelny i musze go jeszcze wymienić.
Ale podczas prób zauważyłem ze po włączeniu klimy silnik przydlawialo. Dopiero po chwil wchodził na odpowiednie obroty. Co może być tego przyczyną?
może silnik 1.4? ja jak jadę na klimie to czuję się jakbym miał przynajmniej o połowę mniej mocy :< chyba, że coś jest nie tak z moją klimą?
Tak silnik 1.4 podczas jazdy nie próbowałem bo nieszczelności byka zbyt duża
może silnik 1.4? ja jak jadę na klimie to czuję się jakbym miał przynajmniej o połowę mniej mocy :< chyba, że coś jest nie tak z moją klimą?
Jest obciążenie, ale nie aż takie.
W momencie włączenie klimy na biegu jałowym obroty spadną dosłownie odrobinę, nie może być żadnego dławienia.
A reset ECU może coś pomoc?
Jest obciążenie, ale nie aż takie.
W momencie włączenie klimy na biegu jałowym obroty spadną dosłownie odrobinę, nie może być żadnego dławienia.
u mnie w momencie załączenia sprężarki ( na biegu jałowym) obroty silnika najpierw spadają o ok 50 ale dosłownie na pół sekundy a następnie wzrastają o ok 100 czyli koniec końców po załączeniu się sprężarki obroty na biegu jałowym wzrastają. za to podczas jazdy bardzo wyraźnie czuć kiedy sprężarka pracuje a kiedy nie
u mnie spadną ale już się nie podniosą :/
To masz coś napewno nie tak bo mi się podnosi tyło chwilkę go przydlawi. A myślę myślę że nie powinno
u mnie spadną ale już się nie podniosą :/
pewnie coś się skopało przy czujniku włączenia klimy
Witam ponownie. tym razem klima juz szczelna fajnie chłodzi tylko problem z tymi obrotami nadal. Na pierwszym biegu faluja obroty na wyższych wyrównuje to się lecz obroty nie utrzymują się wyżej niż bez włączonej klimy. Poniżej filmik
https://www.dropbox.com/s/y012q732g2s9qbx/20150520_203643.mp4?dl=0
https://www.youtube.com/watch?v=rb66ur-FF0Y
W momencie włączenie klimy na biegu jałowym obroty spadną dosłownie odrobinę, nie może być żadnego dławienia.
U mnie po włączeniu klimy na jałowym obroty minimalnie wzrastają. Wydaje się to logiczne, bo komputer musi zrekompensować obciążenie sprężarką klimy i wentylatorem skraplacza.
problem z tymi obrotami nadalA komputer dostaje sygnał włączenia klimatyzacji? Manual strona 11-A-53
U mnie po włączeniu klimy na jałowym obroty minimalnie wzrastają. Wydaje się to logiczne, bo komputer musi zrekompensować obciążenie sprężarką klimy i wentylatorem skraplacza.
Ale zanim to nastąpi to trochę opadną.
A komputer dostaje sygnał włączenia klimatyzacji? Manual strona 11-A-53
Jak tylko znajdę chwile to to sprawdze. Myślałem że jeśli wszystko działa to i komputer tez musi mieć sygnał.
przy SWAPie klimy muszę kupić nowe:
- uszczelki: gdzie i o co dokładnie pytać? w IC dostanę jakiś zestaw uszczelek do klimatyzacji do 5D?
- osuszacz
- parownik?
- gdzieś tu wyczytałem o łożysku sprężarki? gdzie takie łożysko zamówić?
może pytania z cyklu: głupie i banalne, proszę o wyrozumiałość dla laika :)
z góry dzięki za odpowiedzi i sugestie.
Z Bytomia do Krakowa niedaleko, pod Krakowem w Tyncu mieszka Maciek, który ma całe komplety klimatyzacji. Nie pamietam dokładnie, ale jak z nim rozmawiałem miesiąc temu to mówił mi o ok 600zł za całą klimę z założeniem.
To cena jak najbardziej dobra :)
Johnnycivic
24-08-17, 13:51
Witam. Jestem tu nowy i szukam pomocy. Gdzie w civicu VI z 1995r znajduje się skraplacz klimatyzacji. Wszystko już podłączyłem tylko brakuje mi osuszacza. I podłączenia wiązki elektrycznej. Pomocy! Silnik to D14A2 I NADWOZIE MA8 5D.
Witam. Jestem tu nowy i szukam pomocy. Gdzie w civicu VI z 1995r znajduje się skraplacz klimatyzacji. Wszystko już podłączyłem tylko brakuje mi osuszacza. I podłączenia wiązki elektrycznej. Pomocy! Silnik to D14A2 I NADWOZIE MA8 5D.
manual np Aerodeck strona 22-3
Witam. Jestem tu nowy i szukam pomocy. Gdzie w civicu VI z 1995r znajduje się skraplacz klimatyzacji. Wszystko już podłączyłem tylko brakuje mi osuszacza. I podłączenia wiązki elektrycznej. Pomocy! Silnik to D14A2 I NADWOZIE MA8 5D. To w końcu skraplacz czy osuszacz? Skraplacz trudno przeoczyć, jest na lewo od chłodncy wody, a osuszacz masz pod lewym błotnikiem, odręcisz nadkole i tam będziesz widział.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.