PDA

Zobacz pełną wersję : Profil 55 na 16" w Ej2



Yrek
10-02-10, 10:32
Czy ktoś zakładał do swojej hondy koła w rozmiarze 16" z profilem 55 lub większym?
Zmieści się to?


Zastanawiam się nad zmianą kół na 16" ale nie chce zakładać na nie profilu 40-50 bo moje poprzednie 15" słabo taki profil zniosły. Wrocław to strasznie dziurawe miasto...

Przy okazji - czy może ktoś polecić dobrą felgę która jest w miarę odporna na nasze polskie drogi?
Przekonałem się że DOTZ taką z pewnością nie jest. Czy felga z wyższej półki jak MOMO czy OZ jest w stanie lepiej znieść te nasze pobojowisko? Szczególnie patrząc na to co się dzieje po już teraz tej zimy ...

Pawel_JBL
10-02-10, 12:31
terenowe chcesz zrobić? 205/45 lub 195/45;)

tu masz kalkulator http://www.wheelsmaster.com/rt_specs.jsp

Yrek
10-02-10, 13:02
e tam terenowe, po prostu dziuroodporne ...

Nemereth
10-02-10, 14:09
Jak dla mnie przy 15" profil 50 jest wystarczajacy wiec przy 16" bylby jakos 40...

Infi
10-02-10, 14:15
to ja sie zastanwiam przy 16 czy 45 zle wygladac nie bedzie a ty takie walisz wymiary jak od poloneza;D przeciez to kolo bedzie przeklamywac strasznie na takich wysokich profilach o wygladzie nie wspominajac.

Barti88
10-02-10, 14:22
jesli miales 195/50/15 i sądzisz ze profil jest dla Ciebie za niski to kup felgi 15" i załóż opone 205/50 albo 195/55 i spokoj...z odpowiednią felgą wygląda bardzo fajnie.

p.s jak masz dobrą felge to nawet opona 225/40/18 nie skrzywi felgi.... no chyba ze masz dobre umiejętności wjeżdzania szybko na krawężniki lub wpadania w 15cm dziury przy większch prędkościach

Yrek
10-02-10, 19:10
miałem koła 15" z oponami 195/5, niestety felga nie potrafiła wytrzymać wjechania w dziurę z prędkością 40 km/h
w sumie to z 4 kół 3 były prostowane, bo odgięcia robiły się takie że powietrze potrafiło schodzić od wewnętrznej strony.

Może to faktycznie wina dupiastych felg, ale nie chciałbym znowu przechodzić takiej zabawy.
Z drugiej strony profil 55 na 15 jest ok i widzę w tym jakieś rozwiązanie, ale jak już wymieniać felgi to ...
czemu nie 16 w profilu 55... - to właśnie przez tę myśl założyłem wątek.

Nie mówcie że to wygląda tak tragicznie:
http://pic60.picturetrail.com/VOL1753/8337531/15549893/236176113.jpg
http://www.redflagdeals.com/forums/honda-acura-16-jdm-itr-dc2-wheels-white-integra-type-r-mags-5x114-3-tires-optional-581830/
http://pic60.picturetrail.com/VOL1753/8337531/15549893/236176143.jpg

No ale może faktycznie, te przekłamania licznika będą zbyt duże i może zastanowię się nad szerszą gumą na profilu 45 w 16" albo 50-55 w dobrej feldze ..

Tompro
10-02-10, 19:55
Coś za bardzo kombinujesz i nic Ci z tego nie wyjdzie. Wiesz wogóle co oznaczają te liczby 50, 55 itp które nazywasz profilem? To nie jest bezpośrednio wysokość opony a jedynie przelicznik procentowy szerokości opony na jej wysokość.

Jak dasz szerszą gume i mniejszy przelicznik to wysokość opony Ci wyjdzie podobna jak w przypadku węższej opony i większego przelicznika.

pwl
10-02-10, 21:31
www.felgikute.pl ;)

Ja mam 195/55/15, a niektórzy mówią, że mam balony :D Taki profil w połączeniu z 16 calami to zły pomysł. Skoro chcesz coś dziuroodpornego bierz 15 z 195/55, albo jakies 14 nawet.

Tompro
11-02-10, 06:05
Czy ja wiem czy taki profil na 16 jest zły. Sam u siebie planuje jakieś opony 185/60 lub 195/55 właśnie na 16 calach, tylko, że z przeznaczeniem na zimówki, bo nic mniejszego niż felga 16 nie zmieści mi się na hamulce.

Nemereth
11-02-10, 12:06
miałem koła 15" z oponami 195/5, niestety felga nie potrafiła wytrzymać wjechania w dziurę z prędkością 40 km/h
W dziury nie wjeżdża się na hamulcu... kilka ładnych dziur z musu zaliczyłem, felga nawet nie tknięta, opona cała, raz miałem guza :)


Z drugiej strony profil 55 na 15 jest ok i widzę w tym jakieś rozwiązanie, ale jak już wymieniać felgi to ...
czemu nie 16 w profilu 55... - to właśnie przez tę myśl założyłem wątek.

A zakładaj Pan 18" na profilu 60 jak Ci się podoba :)

elviss09
11-02-10, 14:09
u siebie w eg mam 15 cali 195/55 i powiem ze jest akurat w porownaniu z profilem 50 jest roznica w jezdzie tylko ze teraz przy glebie -60 kola juz obcieraja przy skrecie:) a tak na marginesie to proponuje zainwestowac w dobre nowe markowe opony.

Barti88
11-02-10, 14:53
u siebie w eg mam 15 cali 195/55 i powiem ze jest akurat w porownaniu z profilem 50 jest roznica w jezdzie tylko ze teraz przy glebie -60 kola juz obcieraja przy skrecie
w takim razie masz złe ET/offset felgi.

Yrek
17-02-10, 01:23
@Nemereth - nie kolego, nie wjeżdzam w dziury na hamulcach, ale dzięki za radę, może komuś się przyda
Nie zauważyłeś też że moje pytanie nie polegało na tym czy mi sie podoba czy nie, ale czy jest to możliwe w takich konkretnych parametrach na tym aucie.

Dzięki jednak pozostałym bardziej merytorycznym w temacie wiem więcej i będę mógł coś postanowić.

@Elvis - co masz na myśli markowe opony, bo we wspomnianych przypadkach miałem Toyo, a nie uważam ich za ostatni szmelc, imho znacznie lepiej się prowadzą niż Michelin którymi jeździłem wcześniej, choć może faktycznie są nieco bardziej miękkie. Nie zmienia to faktu że winę ponoszą w tej kwestie raczej felgi i to w tym obszarze będę chciał zrobić jakiś krok.

Dzięki, nie sądziłem że taka dyskusja się wywiąże :} choć nikt zdaje się nie wsadził do Ej2 16" 195/55 lub 205/50, w każdym razie się nie pochwalił ;]

Tompro napisał ciekawą rzecz:

Wiesz wogóle co oznaczają te liczby 50, 55 itp które nazywasz profilem? To nie jest bezpośrednio wysokość opony a jedynie przelicznik procentowy szerokości opony na jej wysokość.


Faktycznie, liczba ta to wysokość profilu opony wyrażona w procentach, oznacza stosunek wysokości opony do jej szerokości. Co oznacza że 205 w profilu 45 jest o ok 3,6mm niższa od 195 w profilu 50.
Nic tylko trzeba przymierzyć i sprawdzić "organoleptycznie" :}

Szulc
17-02-10, 15:02
Dziwne 15" Ci sie gieły, a chcesz załozyc 16"? To tylko pogorszy sprawe i to znacznie.

Yrek
19-02-10, 13:02
Dziwne 15" Ci sie gieły, a chcesz załozyc 16"? To tylko pogorszy sprawe i to znacznie.

Szulc - bo roztrząsam że jak mam kupować nowe felgi bo stare są już do niczego, to zastanawiam się nad większym kołem - skoro i tak mam wydać kasę na nowe. Jako że nowych nie chciałbym szybko zniszczyć (może to była wina jakości stopu używanego w DOTZ'ach?) zastanawiałem się nad wyższym profilem, aby w miarę zabezpieczyć nowe koła.

Teraz już wiem, raczej skieruję się w stronę 205/50/15 co da mi nieco wyższy profil niż przy 195/50/15.
Jak dojdę do wniosku że jednak chce jeszcze wkładać w to autko - to może roztrząsnę 205/45/16" - ale już z lepszymi felgami.

Ze swojej strony zamykam temat, dzieki.