PDA

Zobacz pełn± wersję : Filtr powietrza i kolektor



luckyls
04-08-06, 19:59
Witam, zapewne wielu osob± wyda sie to banalne ale chce sie o to zapytac.
Mam coupe d16y7 i chce wymienic filtr powietrza na jakis sportowy i teraz co lepiej zakladac; czy wymienic sam wklad na jakis k&n, czy moze kupic filtr stozkowy i "power rure"? Jezeli stożek i rura to czy s± jakies problemy przy montazu tego w samochodzie? (rozumiem ze oryginalna rura wraz z puszka na filtr zostalaby wywalona).

Teraz to wyglada w ten sposob:
http://img370.imageshack.us/img370/5346/orghondafh8.th.jpg (http://img370.imageshack.us/my.php?image=orghondafh8.jpg)

i czy mialoby wygladac to tak?
http://img370.imageshack.us/img370/656/filtrhondakm4.th.jpg (http://img370.imageshack.us/my.php?image=filtrhondakm4.jpg)
czy jakos inaczej,
bo w sprzedazy jest zazwyczaj stozek i ta pierwsza czesc rury, np tutaj (http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=119301169) nie ma tego krotkiego odcinka (poziomego) i kolanka co znajduje sie w miejscu oryginalnej puszki filtra. Czy samemu nalezy to sobei dorobic czy kupic?


W najblizszym czasie zamierzam tez wymienic kolektor wydechowy na 4-2-1 i czy lepiej brac jakis nowy w granicach 600 zl czy moze lepiej brac uzywany z z6? Jaki wyglada sprawa katalizatora przy tym kolektorze? Czy ktos wogole ma katalizator po wymianie na taki kolektor i czy nie czepieaja sie na przegladach jak nie ma katalizatora?

Czy wogole ma sens wymiana wkladu lub zamiana na stozek i rure przed wymiana kolektora a pozniej ukladu wydechowego? w przyszlosci tez ma byc zmiana kolektora dolotowego z z6 lub y8 tak jak to robil rem

luckyls
04-08-06, 19:59
Witam, zapewne wielu osob± wyda sie to banalne ale chce sie o to zapytac.
Mam coupe d16y7 i chce wymienic filtr powietrza na jakis sportowy i teraz co lepiej zakladac; czy wymienic sam wklad na jakis k&n, czy moze kupic filtr stozkowy i "power rure"? Jezeli stożek i rura to czy s± jakies problemy przy montazu tego w samochodzie? (rozumiem ze oryginalna rura wraz z puszka na filtr zostalaby wywalona).

Teraz to wyglada w ten sposob:
http://img370.imageshack.us/img370/5346/orghondafh8.th.jpg (http://img370.imageshack.us/my.php?image=orghondafh8.jpg)

i czy mialoby wygladac to tak?
http://img370.imageshack.us/img370/656/filtrhondakm4.th.jpg (http://img370.imageshack.us/my.php?image=filtrhondakm4.jpg)
czy jakos inaczej,
bo w sprzedazy jest zazwyczaj stozek i ta pierwsza czesc rury, np tutaj (http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=119301169) nie ma tego krotkiego odcinka (poziomego) i kolanka co znajduje sie w miejscu oryginalnej puszki filtra. Czy samemu nalezy to sobei dorobic czy kupic?


W najblizszym czasie zamierzam tez wymienic kolektor wydechowy na 4-2-1 i czy lepiej brac jakis nowy w granicach 600 zl czy moze lepiej brac uzywany z z6? Jaki wyglada sprawa katalizatora przy tym kolektorze? Czy ktos wogole ma katalizator po wymianie na taki kolektor i czy nie czepieaja sie na przegladach jak nie ma katalizatora?

Czy wogole ma sens wymiana wkladu lub zamiana na stozek i rure przed wymiana kolektora a pozniej ukladu wydechowego? w przyszlosci tez ma byc zmiana kolektora dolotowego z z6 lub y8 tak jak to robil rem

delSol
05-08-06, 01:21
nie w przyszlosci tylko ZACZNIJ od dolotowego z Z6 i do tego sobie pociagniesz rurke ze stozkiem! Naprawde polecam! 8)

delSol
05-08-06, 01:21
nie w przyszlosci tylko ZACZNIJ od dolotowego z Z6 i do tego sobie pociagniesz rurke ze stozkiem! Naprawde polecam! 8)

luckyls
05-08-06, 10:59
Wiec w kwestii ukladu dolotowego proponujesz najpierw wymiane kolektora dolotoego na Z6, a pozniej podciagniecie rury ze stozkiem. Rozumiem ze Y8 bylby lepszym kolektorem tak jak to pisal rem, ale jest trudno dostepny. Wkladu raczej nie polecasz.

A w kwesti wydechu mozesz cos powiedziec, jak sprawa z katalizatorem? Czy latwo sie montuje 4-2-1 i czy brac jakis z Z6 czy nowy za ok 600 zl?
Oraz czy ma sens zajmowanie sie ukladem wydechowym przed modyfikacja ukladu dolotowego?

luckyls
05-08-06, 10:59
Wiec w kwestii ukladu dolotowego proponujesz najpierw wymiane kolektora dolotoego na Z6, a pozniej podciagniecie rury ze stozkiem. Rozumiem ze Y8 bylby lepszym kolektorem tak jak to pisal rem, ale jest trudno dostepny. Wkladu raczej nie polecasz.

A w kwesti wydechu mozesz cos powiedziec, jak sprawa z katalizatorem? Czy latwo sie montuje 4-2-1 i czy brac jakis z Z6 czy nowy za ok 600 zl?
Oraz czy ma sens zajmowanie sie ukladem wydechowym przed modyfikacja ukladu dolotowego?

delSol
05-08-06, 11:55
Wiec w kwestii ukladu dolotowego proponujesz najpierw wymiane kolektora dolotoego na Z6, a pozniej podciagniecie rury ze stozkiem. Rozumiem ze Y8 bylby lepszym kolektorem tak jak to pisal rem, ale jest trudno dostepny. Wkladu raczej nie polecasz.

A w kwesti wydechu mozesz cos powiedziec, jak sprawa z katalizatorem? Czy latwo sie montuje 4-2-1 i czy brac jakis z Z6 czy nowy za ok 600 zl?
Oraz czy ma sens zajmowanie sie ukladem wydechowym przed modyfikacja ukladu dolotowego?


Co do dolotowego - zrob wszystko za jednym zamachem bo i pieniadz duzo mniejszy niz np taki kolektor. Oczywiscie Y8 mialo lepszy kol. dolotowy ale jak piszesz trudniej o niego. Niemniej jednak ten z Z6 w porownaniu z twoim seryjnym jest niczego sobie i na pewno odczujesz roznice. A dolot ze stozkiem sobie zrobisz od razu przy montazu kolektora. Co do wkladu - nie to ze nie polecam tylko nie mialem z nim stycznosci wiec ciezko mi sie wypowiadac ;)

Co do wydechu to mozesz najpierw go zrobic pozniej dolot - jak juz tam sobie wolisz ;)
Montaz to chyba taki jak kazdy inny kolektor - w Y7 katalizator masz w srodku kolektora wiec wywalajac kolektor automatycznie wywalisz kata - i dobrze.
Pytanie co lepiej - na pewno lepiej kupic taki ebayowy niz wsadzac inny seryjny - no ale drozej. ;) Co do kolektora z Z6 - niebawem bede mogl Ci powiedziec co daje zmodyfikowany Z6. Na pewno cos daje.... pytanie tylko ile?

delSol
05-08-06, 11:55
Wiec w kwestii ukladu dolotowego proponujesz najpierw wymiane kolektora dolotoego na Z6, a pozniej podciagniecie rury ze stozkiem. Rozumiem ze Y8 bylby lepszym kolektorem tak jak to pisal rem, ale jest trudno dostepny. Wkladu raczej nie polecasz.

A w kwesti wydechu mozesz cos powiedziec, jak sprawa z katalizatorem? Czy latwo sie montuje 4-2-1 i czy brac jakis z Z6 czy nowy za ok 600 zl?
Oraz czy ma sens zajmowanie sie ukladem wydechowym przed modyfikacja ukladu dolotowego?


Co do dolotowego - zrob wszystko za jednym zamachem bo i pieniadz duzo mniejszy niz np taki kolektor. Oczywiscie Y8 mialo lepszy kol. dolotowy ale jak piszesz trudniej o niego. Niemniej jednak ten z Z6 w porownaniu z twoim seryjnym jest niczego sobie i na pewno odczujesz roznice. A dolot ze stozkiem sobie zrobisz od razu przy montazu kolektora. Co do wkladu - nie to ze nie polecam tylko nie mialem z nim stycznosci wiec ciezko mi sie wypowiadac ;)

Co do wydechu to mozesz najpierw go zrobic pozniej dolot - jak juz tam sobie wolisz ;)
Montaz to chyba taki jak kazdy inny kolektor - w Y7 katalizator masz w srodku kolektora wiec wywalajac kolektor automatycznie wywalisz kata - i dobrze.
Pytanie co lepiej - na pewno lepiej kupic taki ebayowy niz wsadzac inny seryjny - no ale drozej. ;) Co do kolektora z Z6 - niebawem bede mogl Ci powiedziec co daje zmodyfikowany Z6. Na pewno cos daje.... pytanie tylko ile?

luckyls
05-08-06, 23:59
W takim razie zaczne od dolotu, ale poszukam sobie y8 (moze nawet kilka miesiecy - bede cierpliwy), pozniej rura i stozek. A jak juz ogarne temat dolotu to zajme sie wydechem. Najpierw pojdzie do wymiany kolektor na jakis ebayowy lub z z6 (zalezy od kasy) a pozniej caly wydech (rury i tlumiki).

W dalszym ciagu nie wiem jak ma sie sprawa z katalizatorem, czy sa jakies problemy jak go nie ma na przegladzie? Bo to ze gdy go nie ma to wiem ze jest lepiej jesli chodzi o moc:)

luckyls
05-08-06, 23:59
W takim razie zaczne od dolotu, ale poszukam sobie y8 (moze nawet kilka miesiecy - bede cierpliwy), pozniej rura i stozek. A jak juz ogarne temat dolotu to zajme sie wydechem. Najpierw pojdzie do wymiany kolektor na jakis ebayowy lub z z6 (zalezy od kasy) a pozniej caly wydech (rury i tlumiki).

W dalszym ciagu nie wiem jak ma sie sprawa z katalizatorem, czy sa jakies problemy jak go nie ma na przegladzie? Bo to ze gdy go nie ma to wiem ze jest lepiej jesli chodzi o moc:)

ppm702
06-08-06, 00:00
czy sa jakies problemy jak go nie ma na przegladzie
legalnie s±

ppm702
06-08-06, 00:00
czy sa jakies problemy jak go nie ma na przegladzie
legalnie s±

delSol
06-08-06, 00:04
Zastanawiam sie tylko czy kolektor od Y8 jest na tyle lepszy od Z6 zeby go szukac calymi miesiacami ;) Ale jak Ci nie spieszno to dobrze :) Bedzie wiadomo co wyszlo! 8)

delSol
06-08-06, 00:04
Zastanawiam sie tylko czy kolektor od Y8 jest na tyle lepszy od Z6 zeby go szukac calymi miesiacami ;) Ale jak Ci nie spieszno to dobrze :) Bedzie wiadomo co wyszlo! 8)

luckyls
06-08-06, 00:43
I tak musze odczekac conajmniej miesiac, aby kupic kolektor dolotowy, wiec mozna jeszcze poczekac troche i miec y8, a w tym czasie zainwestowac w zabezpieczenia samochodu.

luckyls
06-08-06, 00:43
I tak musze odczekac conajmniej miesiac, aby kupic kolektor dolotowy, wiec mozna jeszcze poczekac troche i miec y8, a w tym czasie zainwestowac w zabezpieczenia samochodu.

emg
06-08-06, 10:07
najpierw zrób wydech - zobaczysz jaka różnica

emg
06-08-06, 10:07
najpierw zrób wydech - zobaczysz jaka różnica

luckyls
06-08-06, 11:20
A czy w miare latwo mozna ogarnac wydech (mam garaz z kanalem), czy raczej powinien to zrobic ktos kto sie na tym zna, a jak tak to ile mniej wiecej kosztuje robocizna? (wiem ze w kazdym miescie inaczej ale tak orientacyjnie:))

luckyls
06-08-06, 11:20
A czy w miare latwo mozna ogarnac wydech (mam garaz z kanalem), czy raczej powinien to zrobic ktos kto sie na tym zna, a jak tak to ile mniej wiecej kosztuje robocizna? (wiem ze w kazdym miescie inaczej ale tak orientacyjnie:))

ppm702
06-08-06, 11:21
Vega pod waw± - wydech z blachy aluminizowanej od kata 500PLN, kwasówka minimum 2 razy tyle

ppm702
06-08-06, 11:21
Vega pod waw± - wydech z blachy aluminizowanej od kata 500PLN, kwasówka minimum 2 razy tyle

luckyls
06-08-06, 11:27
Czyli z 1500 wraz z kolektorem (dzieki za bardzo szybka informacje ppm702)

luckyls
06-08-06, 11:27
Czyli z 1500 wraz z kolektorem (dzieki za bardzo szybka informacje ppm702)

Furious
06-08-06, 11:33
Ja za zrobienie wydechu zaplacilem 200zł plus koszt tłumików i kolektora i zrobili to niezle.

Furious
06-08-06, 11:33
Ja za zrobienie wydechu zaplacilem 200zł plus koszt tłumików i kolektora i zrobili to niezle.

luckyls
06-08-06, 11:43
To bardzo malo dobrze wiedziec ze trzeba szukac zeby bylo dobrze i tanio.
Kolektor - 250 - 600
Tłumik koncowy - 150 - 300
Tłumik srodkowy- nie mam pojecia:) na oko 200
Robocizna - 200 - 600
Opcja min - 800
Opcja max - 1700

Czyli calkiem niezle jak w granicach tysiaca mozna zrobic sobie caly wydech lacznie z kolektorem. Chyba ze z kwasowki to wtedy wiecej trzeba wydac.

luckyls
06-08-06, 11:43
To bardzo malo dobrze wiedziec ze trzeba szukac zeby bylo dobrze i tanio.
Kolektor - 250 - 600
Tłumik koncowy - 150 - 300
Tłumik srodkowy- nie mam pojecia:) na oko 200
Robocizna - 200 - 600
Opcja min - 800
Opcja max - 1700

Czyli calkiem niezle jak w granicach tysiaca mozna zrobic sobie caly wydech lacznie z kolektorem. Chyba ze z kwasowki to wtedy wiecej trzeba wydac.

Lord_ZED
10-08-06, 15:58
To ja podam ceny w uk dla przykładu. Zamontowanie catbaka z ebaja 50 funtów. Zamontowanie kolektora 4-1 + dorobienie rurki zamiast kata 100 funtów. W sobote jade to zamontować :p