PDA

Zobacz pełną wersję : D15Z1 z kompem p28 i obroty do 5500/min



Evan1982
09-02-10, 15:50
Witam, oczytałem się tematów, ale nadal jest problem.

Poznałem dziś kolegę, który ma kanadyjskiego EG8(nie należy do forum, dlatego pytam w jego imieniu). Miał tam wcześniej D16Z6 (to chyba ten ma 125 km jeśli dobrze pamiętam) jednakże przekręciły mu się panewki.
Nie bawił się w remont i wstawił Vtec-e D15Z1. Zostawił jednak stary osprzęt, a przynajmniej p28. O ile kojarzę z innego tematu to ten komputer wymaga wgrania nowych map albo innego hackowania, żeby nie wyświetlał się błąd Vteca i w ogóle. Wprawdzie pokazywał mi problem na postoju, ale było to tak:
Silnik pomimo wciśnięcia gazu do podłogi kręcił się maks do 5500 obr./min
Odpinał kostkę od zaworu Vtec i zwierał ją z plusem (albo minusem, nie pamiętam) akumulatora, przepustnicą dodawał gazu i silnik wkręcał się na obroty jak należy.
Ja mam teorię, że to zawór Vtec szwankuje, ale ja mam D15B2, więc się nie znam. Czytałem też, że to może być kłopot z sondą lambda. A może komputer?
Poniżej zdjęcie.
http://tellustechno.wrzuta.pl/sr/f/6otdNzNfSKy/dsc00128
... i jeszcze pytanie. Od czego jest druga kostka obok tej przypiętej do zaworu (ta, która ma ucięte przewody) Vtec oraz co to za zielona kostka?
Pozdrawiam.

P.S. nie wiem, czy była robiona samodiagnostyka i nie wiem jeszcze czy pali się CHECK ENGINE kiedy ma problem z wejściem na obroty.

zakit
10-02-10, 01:02
czyli mam rozumiec ze przy normalnym podlaczeniu jest blad i kreci sie tylko do tych 5500?
a jak sie odepnie vteca to sie kreci dalej?

jesli tak to sadze ze to wina tego ze d16z6 (tak jak mowiles 125KM) ma zwyklego vteca ktory zalacza sie mniej wiecej od takiego przedzialu obr (nie pamietam dokladnie ile) a w VTEC-E zmienne fazy dzialaja do pewnych obr w odróżnieniu od zwyklego vteca. wiec sadze ze rozwiazaniem problemu byla by albo wymiana kompa na seryjny od Z1 albo przestrojenie tego P28. sadze ze opcja 1 byla by tansza :) a z niepotrzebnego p28 mozna zarobic :)

gruszkin
10-02-10, 02:17
tak, d16z6 ma vteca na 5 500 a ten ma na 3 000. kręci seryjnuie do 6 500. dostaje złe sygnały ale na p28 można bez problemu wgrać mapy od d15z1 czyli z p07. Nie będzie to trybić na tym kompie + silnik szybko siądzie.

Evan1982
10-02-10, 10:19
Nie będzie to trybić na tym kompie + silnik szybko siądzie.

Masz na myśli, że siądzie jak sytuacja się utrzyma?

W każdym razie dzięki za odpowiedzi, chłopaki. Później dam znać jak sytuacja się rozwinęła dla potomnych ;)

gruszkin
10-02-10, 13:41
chodzi o to, ze mapa z d15z1 jest zupelnie inna niz dla d16z6. inne dawki. poza tym jak on czyta sonde skoro d15z1 ma 5 żyłową a d16z6 4? wgraj mape od d15z1, kazdy komputerowy Ci to zrobi

Evan1982
10-02-10, 14:00
To ja wiem, że mapy są różne ;)

Swap był robiony u jakiegoś pana Mietka w stodole, z resztą znajomy nawet nie chciał się w tym temacie rozczulać, dlatego nie wiem, jak to wyczarował, że silnik mu pracuje.
Gadałem z nim i powiedział, że pojedzie po komputer, a jeśli coś, to ogarnie całą elektrykę i będzie cacy.