Zobacz pełną wersję : Dziwna praca sprzęgła
Witam jeśli jest podobny temat to przepraszam, ale nic nie mogłem znaleźć. Chodzi o to, że przy kupnie civici mb2 d14z4 poprzedni właściciel powiedział mi, że lekko ucieka płyn od sprzęgła i dał mi uszczelki do wymiany. Cały czas płynu pilnowałem i był w normie, natomiast w weekend zrobiłem około 400kilometrów i sprzęgło zaczęło się dziwnie zachowywać. Mianowicie najpierw gdzieś 1/3 jest luz na pedale dopiero później sprzęgło wciska się normalnie, a przy puszczaniu bardzo szybko łapie. Zatrzymałem się spojrzałem w zbiorniczek płyn gdzieś wyparował, kupiłęm szybko na stacij płyn dot-4 dolałem jakiś czas było dobrze. Dojechałem do domu ale dziś rano mam to samo... Co to może być?? Kuzyn w 5gen d13b2 miał coś podobnego natomiast jemu tylko sprzęgło się "kleiło" jak to określił, ale zmienił cały płyn i już jest dobrze...Jeśli mi miało by to pomóc, to gdzie jest wysprzęglik, żebym mógł odlać stary płyn?? i jak to dokładnie zrobić... Z góry dziękuję za pomoc:)
Brachu płyn ci ucieka, a sprzęgło w naszych Haniach jest hydrauliczne. Szukaj wycieku, najlepiej pod silnikiem tam znajdziesz wysprzęglik. Pozdrawiam
trzeba odpowietrzyć
a płyn również może uciekać przez wysprzęglik.
albo na dywaniku jest mokro z pompki
Podłączę się pod temat. Dziś rano sprzęgło miało nie przesadzając połowę luzu na pedale. Po przejechaniu paru metrów wydawało się, że wszystko jest OK. Dojechałem na miejsce i po około 2 h wsiadam do auta i po odpaleniu bardzo ciężko wchodziły biegi. Znów po kilku przejechanych metrach wszystko wróciło do normy (poza sporym luzem na pedale). Czy w tym wypadku to również ubytek płynu? Co robić w tej sytuacji?
Podłączę się pod temat. Dziś rano sprzęgło miało nie przesadzając połowę luzu na pedale. Po przejechaniu paru metrów wydawało się, że wszystko jest OK. Dojechałem na miejsce i po około 2 h wsiadam do auta i po odpaleniu bardzo ciężko wchodziły biegi. Znów po kilku przejechanych metrach wszystko wróciło do normy (poza sporym luzem na pedale). Czy w tym wypadku to również ubytek płynu? Co robić w tej sytuacji?
Sprawdz w zbiorniczku stan płynu.
Właśnie sprawdziłem. Jest na samym dnie, tak że widać taki otwór (odpowietrzający???). Tak powinno być?
Właśnie sprawdziłem. Jest na samym dnie, tak że widać taki otwór (odpowietrzający???). Tak powinno być?
Płynu powinno być międzi MIN a MAX (skala na boku zbiorniczka) jeżeli mocno ubyło płynu to być może układ się zapowietrzył lub wystarczy dolać.
Dolałem płynu bo było grubo poniżej MIN. Biegi wchodzą już normalne ale pedał sprzęgła nadal trochę dziwnie pracuje (spory luz i trochę odskakuje). Rozumiem, że jak odpowietrzę układ to powinno być OK?
Ja zaraz po kupnie również miałem straszy duży luz na pedale, tzn. prawie połowa jego ruchu była "martwa", pojechałem do najbliższego speca, ten kopnął w oponę i mówi "sprzęgło do wymiany". Pojechałem do dobrego warsztatu i okazało się że trzeba płyn wymienić + układ odpowietrzyć i już 2 lata jest ok.
To mnie trochę pocieszyłeś:)
Czy dostęp do odpowietrznika jest łatwy czy trzeba na kanał wjechać?
Czy dostęp do odpowietrznika jest łatwy czy trzeba na kanał wjechać?
Jest przy wysprzęgliku przed chłodnicą.
znalesc jest go latwo ale gorzej odkrecic:) najlepiej kup odrazu nowy odpowietrznik nie bedzie drogi i pozniej bedzie latwiej
Tak przy okazji, czy istnieje możliwość regeneracji pompy sprzęgła, czy się ją od razu całą wymienia. Zauważyłem u siebie jakby mały wyciek (a może tak mi się tylko wydaje) na pompce od strony kabiny. Sprzęgło na razie działa bez zarzutu.
wygląda to tak:
http://lh5.ggpht.com/_COB1TjZFYGE/S3vhKM-x1PI/AAAAAAAAMCk/HxFGVvbELmg/s640/P2170994.JPG
No i ile taka pompka może kosztować, bo jej wymiana chyba jest nie jest strasznie trudna.
b.negative
17-02-10, 15:18
Wymieniłem całą hydraulikę sprzęgła w styczniu i jest całkiem inaczej - wcześniej sprzęgło nisko łapało, później biegi przestały wchodzić.
Ceny:
- siłownik sprzęgła - 56,42zł
- pompa sprzęgła – 78,58zł
- plus płyn i robocizna
Brałem najtańsze. Jak masz za dużo w portfelu/na koncie możesz kupić części nawet za ponad 150-200zł jedna, bo takie też były jak kupowałem swoje.
PZDR!
znalesc jest go latwo ale gorzej odkrecic
No właśnie, odkręcić:( Oczywiście znalazłem odpowietrznik ale z odkręceniem już jest problem. I teraz pytanie, za które od razu nie bijcie:) Co tam trzeba odkręcić? To co jest zaraz za kapturkiem na końcu odpowietrznika?
To co widać całkiem po lewej na klucz 10:
nasadzona powinna byc na odpowietrznik taka gumowa osłonka (kapturek) ale nie zawsze jest
http://photos01.allegroimg.pl/photos/oryginal/825/83/67/825836741
To co widać całkiem po lewej na klucz 10:
nasadzona powinna byc na odpowietrznik taka gumowa osłonka (kapturek) ale nie zawsze jest
Nie wiedziałem, że ten element może się tak błyszczeć :) ,mój wygląda jak eksponat muzealny z epoki brązu:o, aż dziwne ,że jeszcze działa. Widziałem jednak, że większość wysprzęglików jest mniej lub bardziej skorodowana. oto mój:
http://lh4.ggpht.com/_COB1TjZFYGE/S3vh_NrEekI/AAAAAAAAMDg/F_ZwUObRGlU/s912/P2170997.JPG
Nie wiedziałem, że ten element może się tak błyszczeć ,mój wygląda jak eksponat muzealny z epoki brązu, aż dziwne ,że jeszcze działa. Widziałem jednak, że większość wysprzęglików jest mniej lub bardziej skorodowana. oto mój:
mój też tak wygląda:):( przydało by się wyczyściś i zabezpieczyć.:)
OK. Teraz już wszystko wiem, dzięki.
Spoko, zrobione:) Ostatnie pytanie w temacie: Kiedy powinno "brać" sprzęgło? Teraz "bierze" mniej więcej w połowie.
Jeśli wysprzęglik tak wygląda jak na zdjęciu kolegi powyżej, tzn. jest tak zardzewiały, to bardzo prawdopodobne, że wyciekał na niego płyn hamulcowy z układu hydraulicznego sprzęgła. Kiedyś wyciekał mi w Tico płyn hamulcowy ze zbiorniczka na serwo hamulcowe które doszczętnie oblazło z farby i zardzewiało.
Czarny1800
19-02-10, 14:34
Witam Was...
Też coś napisze w tym temacie o Moim sprzęgle :)
A mianowicie, Moja Hania jest teraz nie garażowana i w te mrozki stoi pod blokiem i rano jak wsiadam do samochodu to sprzegło dośc cięzko wchodzi a jak zdejmę nogę ze sprzęgła to dosłownie samo by mogło wysprzęglac... Ale po rozgrzaniu silnika jest juz wszystko ok. Czy to wina oleju czy czegoś innego?? Napiszcie co o tym sądzicie... Z góry dzieki.
Też coś napisze w tym temacie o Moim sprzęgle
A mianowicie, Moja Hania jest teraz nie garażowana i w te mrozki stoi pod blokiem i rano jak wsiadam do samochodu to sprzegło dośc cięzko wchodzi a jak zdejmę nogę ze sprzęgła to dosłownie samo by mogło wysprzęglac... Ale po rozgrzaniu silnika jest juz wszystko ok. Czy to wina oleju czy czegoś innego?? Napiszcie co o tym sądzicie... Z góry dzieki.
Może to być wina starego płynu w układzie. Proponowałbym zmienić na nowy.
Jeżeli by był stary olej w skrzyni to biegi by ciężko chodziły a także mogły by się pojawić jakieś dziwne odgłosy ze skrzyni.
Ostatnie moje pytanie w temacie: Kiedy powinno "łapać" sprawne sprzęgło w naszych H? Teraz "łapie" trochę wyżej niż w połowie w połowie. Przed odpowietrzeniem było zdecydowanie niżej. Rozumiem, że tak ma być?
Ostatnie moje pytanie w temacie: Kiedy powinno "łapać" sprawne sprzęgło w naszych H? Teraz "łapie" trochę wyżej niż w połowie w połowie. Przed odpowietrzeniem było zdecydowanie niżej. Rozumiem, że tak ma być?
mi łapie sprzęgło na 1/3 ruchu a może i ciut mniej. i tak ma być
To dlaczego po odpowietrzeniu u mnie się to zmieniło? Da się to jeszcze jakoś wyregulować?
To dlaczego po odpowietrzeniu u mnie się to zmieniło? Da się to jeszcze jakoś wyregulować?
Raczej nie.
A dlaczego chcesz to regulować??
A dlaczego chcesz to regulować??
Skoro piszesz, że u Ciebie łapie w 1/3 i że tak powinno być to właśnie po to:)
To w którym momencie ci łapie?? przecież pisałeś że łapie trochę wcześniej niż połowa.
Chyba źle się wyraziłem. Napiszę najprościej jak potrafię: Jak ruszam to auto zaczyna jechać kiedy pedał sprzęgła jest nieco wyżej od podłogi niż połowa jego całego ruchu.
Chyba źle się wyraziłem. Napiszę najprościej jak potrafię: Jak ruszam to auto zaczyna jechać kiedy pedał sprzęgła jest nieco wyżej od podłogi niż połowa jego całego ruchu
Czyli 1/3 ruchu od góry lub 2/3 ruchu od podłogi??
Czyli 1/3 ruchu od góry lub 2/3 ruchu od podłogi??
Dokładnie tak. Czyli OK? Czy powinno być odwrotnie?
Dokładnie tak. Czyli OK? Czy powinno być odwrotnie?
Jest OK :)
Ufff.. piękne dzięki za pomoc w tym temacie Mati. Pozdr.
Chyba można zamknąć:)
Pozwólcie, że jeszcze coś dodam. Ja miałem mały wyciek na pompie sprzęgła, dostałem od byłego właściciela uszczelki do tego i u mechanika wymieniłem. Koszt 60zł z robocizną. Natomiast sama pompka sprzęgła już jest troszkę zużyta tzn ten "tłoczek", ale od momentu zrobienia to jest jakieś 2 tygodnie płyn nie ucieka i sprzęgło chodzi jak należy więc chyba wszystko ok:)
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.