Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dziwna praca sprzęgła



kubot
08-02-10, 20:58
Witam jeśli jest podobny temat to przepraszam, ale nic nie mogłem znaleźć. Chodzi o to, że przy kupnie civici mb2 d14z4 poprzedni właściciel powiedział mi, że lekko ucieka płyn od sprzęgła i dał mi uszczelki do wymiany. Cały czas płynu pilnowałem i był w normie, natomiast w weekend zrobiłem około 400kilometrów i sprzęgło zaczęło się dziwnie zachowywać. Mianowicie najpierw gdzieś 1/3 jest luz na pedale dopiero później sprzęgło wciska się normalnie, a przy puszczaniu bardzo szybko łapie. Zatrzymałem się spojrzałem w zbiorniczek płyn gdzieś wyparował, kupiłęm szybko na stacij płyn dot-4 dolałem jakiś czas było dobrze. Dojechałem do domu ale dziś rano mam to samo... Co to może być?? Kuzyn w 5gen d13b2 miał coś podobnego natomiast jemu tylko sprzęgło się "kleiło" jak to określił, ale zmienił cały płyn i już jest dobrze...Jeśli mi miało by to pomóc, to gdzie jest wysprzęglik, żebym mógł odlać stary płyn?? i jak to dokładnie zrobić... Z góry dziękuję za pomoc:)

zeeuss
08-02-10, 21:10
Brachu płyn ci ucieka, a sprzęgło w naszych Haniach jest hydrauliczne. Szukaj wycieku, najlepiej pod silnikiem tam znajdziesz wysprzęglik. Pozdrawiam

Mati_1979
08-02-10, 21:11
trzeba odpowietrzyć
a płyn również może uciekać przez wysprzęglik.

wojciu
13-02-10, 18:44
albo na dywaniku jest mokro z pompki

Dissnej
15-02-10, 16:17
Podłączę się pod temat. Dziś rano sprzęgło miało nie przesadzając połowę luzu na pedale. Po przejechaniu paru metrów wydawało się, że wszystko jest OK. Dojechałem na miejsce i po około 2 h wsiadam do auta i po odpaleniu bardzo ciężko wchodziły biegi. Znów po kilku przejechanych metrach wszystko wróciło do normy (poza sporym luzem na pedale). Czy w tym wypadku to również ubytek płynu? Co robić w tej sytuacji?

Mati_1979
15-02-10, 16:48
Podłączę się pod temat. Dziś rano sprzęgło miało nie przesadzając połowę luzu na pedale. Po przejechaniu paru metrów wydawało się, że wszystko jest OK. Dojechałem na miejsce i po około 2 h wsiadam do auta i po odpaleniu bardzo ciężko wchodziły biegi. Znów po kilku przejechanych metrach wszystko wróciło do normy (poza sporym luzem na pedale). Czy w tym wypadku to również ubytek płynu? Co robić w tej sytuacji?

Sprawdz w zbiorniczku stan płynu.

Dissnej
15-02-10, 17:00
Właśnie sprawdziłem. Jest na samym dnie, tak że widać taki otwór (odpowietrzający???). Tak powinno być?

Mati_1979
15-02-10, 19:19
Właśnie sprawdziłem. Jest na samym dnie, tak że widać taki otwór (odpowietrzający???). Tak powinno być?

Płynu powinno być międzi MIN a MAX (skala na boku zbiorniczka) jeżeli mocno ubyło płynu to być może układ się zapowietrzył lub wystarczy dolać.

Dissnej
16-02-10, 13:51
Dolałem płynu bo było grubo poniżej MIN. Biegi wchodzą już normalne ale pedał sprzęgła nadal trochę dziwnie pracuje (spory luz i trochę odskakuje). Rozumiem, że jak odpowietrzę układ to powinno być OK?

hariusz
16-02-10, 14:52
Ja zaraz po kupnie również miałem straszy duży luz na pedale, tzn. prawie połowa jego ruchu była "martwa", pojechałem do najbliższego speca, ten kopnął w oponę i mówi "sprzęgło do wymiany". Pojechałem do dobrego warsztatu i okazało się że trzeba płyn wymienić + układ odpowietrzyć i już 2 lata jest ok.

Dissnej
16-02-10, 15:57
To mnie trochę pocieszyłeś:)

Czy dostęp do odpowietrznika jest łatwy czy trzeba na kanał wjechać?

Mati_1979
16-02-10, 16:14
Czy dostęp do odpowietrznika jest łatwy czy trzeba na kanał wjechać?

Jest przy wysprzęgliku przed chłodnicą.

Dissnej
16-02-10, 17:25
OK poszukam, dzięki.

Xus
17-02-10, 11:21
znalesc jest go latwo ale gorzej odkrecic:) najlepiej kup odrazu nowy odpowietrznik nie bedzie drogi i pozniej bedzie latwiej

meltoner
17-02-10, 12:48
Tak przy okazji, czy istnieje możliwość regeneracji pompy sprzęgła, czy się ją od razu całą wymienia. Zauważyłem u siebie jakby mały wyciek (a może tak mi się tylko wydaje) na pompce od strony kabiny. Sprzęgło na razie działa bez zarzutu.
wygląda to tak:
http://lh5.ggpht.com/_COB1TjZFYGE/S3vhKM-x1PI/AAAAAAAAMCk/HxFGVvbELmg/s640/P2170994.JPG
No i ile taka pompka może kosztować, bo jej wymiana chyba jest nie jest strasznie trudna.

b.negative
17-02-10, 15:18
Wymieniłem całą hydraulikę sprzęgła w styczniu i jest całkiem inaczej - wcześniej sprzęgło nisko łapało, później biegi przestały wchodzić.
Ceny:
- siłownik sprzęgła - 56,42zł
- pompa sprzęgła – 78,58zł
- plus płyn i robocizna

Brałem najtańsze. Jak masz za dużo w portfelu/na koncie możesz kupić części nawet za ponad 150-200zł jedna, bo takie też były jak kupowałem swoje.

PZDR!

Dissnej
17-02-10, 18:09
znalesc jest go latwo ale gorzej odkrecic
No właśnie, odkręcić:( Oczywiście znalazłem odpowietrznik ale z odkręceniem już jest problem. I teraz pytanie, za które od razu nie bijcie:) Co tam trzeba odkręcić? To co jest zaraz za kapturkiem na końcu odpowietrznika?

Mati_1979
17-02-10, 22:39
To co widać całkiem po lewej na klucz 10:
nasadzona powinna byc na odpowietrznik taka gumowa osłonka (kapturek) ale nie zawsze jest
http://photos01.allegroimg.pl/photos/oryginal/825/83/67/825836741

meltoner
18-02-10, 00:39
To co widać całkiem po lewej na klucz 10:
nasadzona powinna byc na odpowietrznik taka gumowa osłonka (kapturek) ale nie zawsze jest



Nie wiedziałem, że ten element może się tak błyszczeć :) ,mój wygląda jak eksponat muzealny z epoki brązu:o, aż dziwne ,że jeszcze działa. Widziałem jednak, że większość wysprzęglików jest mniej lub bardziej skorodowana. oto mój:

http://lh4.ggpht.com/_COB1TjZFYGE/S3vh_NrEekI/AAAAAAAAMDg/F_ZwUObRGlU/s912/P2170997.JPG

Mati_1979
18-02-10, 07:42
Nie wiedziałem, że ten element może się tak błyszczeć ,mój wygląda jak eksponat muzealny z epoki brązu, aż dziwne ,że jeszcze działa. Widziałem jednak, że większość wysprzęglików jest mniej lub bardziej skorodowana. oto mój:

mój też tak wygląda:):( przydało by się wyczyściś i zabezpieczyć.:)

Dissnej
18-02-10, 08:27
OK. Teraz już wszystko wiem, dzięki.

Spoko, zrobione:) Ostatnie pytanie w temacie: Kiedy powinno "brać" sprzęgło? Teraz "bierze" mniej więcej w połowie.

oklahoma
19-02-10, 11:47
Jeśli wysprzęglik tak wygląda jak na zdjęciu kolegi powyżej, tzn. jest tak zardzewiały, to bardzo prawdopodobne, że wyciekał na niego płyn hamulcowy z układu hydraulicznego sprzęgła. Kiedyś wyciekał mi w Tico płyn hamulcowy ze zbiorniczka na serwo hamulcowe które doszczętnie oblazło z farby i zardzewiało.

Czarny1800
19-02-10, 14:34
Witam Was...

Też coś napisze w tym temacie o Moim sprzęgle :)
A mianowicie, Moja Hania jest teraz nie garażowana i w te mrozki stoi pod blokiem i rano jak wsiadam do samochodu to sprzegło dośc cięzko wchodzi a jak zdejmę nogę ze sprzęgła to dosłownie samo by mogło wysprzęglac... Ale po rozgrzaniu silnika jest juz wszystko ok. Czy to wina oleju czy czegoś innego?? Napiszcie co o tym sądzicie... Z góry dzieki.

Mati_1979
19-02-10, 14:38
Też coś napisze w tym temacie o Moim sprzęgle
A mianowicie, Moja Hania jest teraz nie garażowana i w te mrozki stoi pod blokiem i rano jak wsiadam do samochodu to sprzegło dośc cięzko wchodzi a jak zdejmę nogę ze sprzęgła to dosłownie samo by mogło wysprzęglac... Ale po rozgrzaniu silnika jest juz wszystko ok. Czy to wina oleju czy czegoś innego?? Napiszcie co o tym sądzicie... Z góry dzieki.

Może to być wina starego płynu w układzie. Proponowałbym zmienić na nowy.

Jeżeli by był stary olej w skrzyni to biegi by ciężko chodziły a także mogły by się pojawić jakieś dziwne odgłosy ze skrzyni.

Dissnej
19-02-10, 15:20
Ostatnie moje pytanie w temacie: Kiedy powinno "łapać" sprawne sprzęgło w naszych H? Teraz "łapie" trochę wyżej niż w połowie w połowie. Przed odpowietrzeniem było zdecydowanie niżej. Rozumiem, że tak ma być?

Mati_1979
19-02-10, 15:32
Ostatnie moje pytanie w temacie: Kiedy powinno "łapać" sprawne sprzęgło w naszych H? Teraz "łapie" trochę wyżej niż w połowie w połowie. Przed odpowietrzeniem było zdecydowanie niżej. Rozumiem, że tak ma być?
mi łapie sprzęgło na 1/3 ruchu a może i ciut mniej. i tak ma być

Dissnej
19-02-10, 17:55
To dlaczego po odpowietrzeniu u mnie się to zmieniło? Da się to jeszcze jakoś wyregulować?

Mati_1979
19-02-10, 18:15
To dlaczego po odpowietrzeniu u mnie się to zmieniło? Da się to jeszcze jakoś wyregulować?

Raczej nie.
A dlaczego chcesz to regulować??

Dissnej
19-02-10, 22:41
A dlaczego chcesz to regulować??
Skoro piszesz, że u Ciebie łapie w 1/3 i że tak powinno być to właśnie po to:)

Mati_1979
19-02-10, 22:48
To w którym momencie ci łapie?? przecież pisałeś że łapie trochę wcześniej niż połowa.

Dissnej
20-02-10, 10:02
Chyba źle się wyraziłem. Napiszę najprościej jak potrafię: Jak ruszam to auto zaczyna jechać kiedy pedał sprzęgła jest nieco wyżej od podłogi niż połowa jego całego ruchu.

Mati_1979
20-02-10, 10:27
Chyba źle się wyraziłem. Napiszę najprościej jak potrafię: Jak ruszam to auto zaczyna jechać kiedy pedał sprzęgła jest nieco wyżej od podłogi niż połowa jego całego ruchu

Czyli 1/3 ruchu od góry lub 2/3 ruchu od podłogi??

Dissnej
20-02-10, 13:06
Czyli 1/3 ruchu od góry lub 2/3 ruchu od podłogi??
Dokładnie tak. Czyli OK? Czy powinno być odwrotnie?

Mati_1979
20-02-10, 14:21
Dokładnie tak. Czyli OK? Czy powinno być odwrotnie?

Jest OK :)

Dissnej
20-02-10, 14:48
Ufff.. piękne dzięki za pomoc w tym temacie Mati. Pozdr.
Chyba można zamknąć:)

kubot
25-02-10, 20:10
Pozwólcie, że jeszcze coś dodam. Ja miałem mały wyciek na pompie sprzęgła, dostałem od byłego właściciela uszczelki do tego i u mechanika wymieniłem. Koszt 60zł z robocizną. Natomiast sama pompka sprzęgła już jest troszkę zużyta tzn ten "tłoczek", ale od momentu zrobienia to jest jakieś 2 tygodnie płyn nie ucieka i sprzęgło chodzi jak należy więc chyba wszystko ok:)

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi