Zobacz pełną wersję : Drążek zmiany biegów wpada w dół „short shifter”
Witam, mam u siebie zamontowany „short shifter”. Nie był on montowany przeze mnie nie wiem czy jest to oryginał, czy samoróbka (nie wiem jak to odróżnić). Od samego początku posiadania auta zauważyłem, że przyciśnięty troszkę mocniej w dół drążek wpada i podczas jazdy bardzo buczy, trzeszczy. Ja już w sumie się przyzwyczaiłem, lecz mój tata ma z tym problem, boje się że mogę zniszczyć skrzynie przez takie coś. Od 2 miesięcy coś drgało, buczało w mi aucie (nawet jak drążek był w dobrej pozycji „nie wciśnięty w dół) dopiero dziś chwyciłem bardzo mocno drążek podciągiem do góry i drgania oraz buczenie w miarę, lecz nie do kónca ustało... W ogóle nie znam się na tego typu temacie, nie wiem od czego zacząć coś dokręcić, przykręcić bo bardzo możliwe że coś się poluzowało i dlatego tak buczy, drży. A co do opadającego drążka to jak dla mnie czarna magia.
Tutaj filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=bA0wzQf0Flg
Proszę o pomoc.
Montowałem już short shiftery więc budowę mechanizmu znam... to nie dzieje się przez ten short shifter. Na drążku zmiany biegów znajduje się kulka a na filmiku który załączyłeś wygląda na to jakby ta kula wypadała ze swojego miejsca. Jeśli wejdziesz pod samochód na kanale to zobaczysz w miejscu w którym drążek wchodzi do kabiny taką blaszkę dookoła tego drążka. Przykręcona jest ona dwiema śrubkami ( klucz 10 ). Mogą być one luźne lub mogło ci to wogóle odpaść jeśli się odkręciło.
tez sadze ze ci wypada ta kulka, uszkodzic skrzynie to racze jtym nie zdolasz, ale sadze ze biegi ci moga nie wchodzic porprawnie. to czy to jest oryginalny short mozna poznac po jego wygladzie w dolnej czesci (wlasnie za ta kulka) samorobki z reguly maja slady po spawach, nawet dobrze oszlifowane i zabezpieczone beda mialy te slady :) oryginaly tego nie maja :)
oryginał czy home made, jeśli kulka siedzi w swoim miejscu to nie ma bata aby drążek tak wpadał. mam short shifter home made i jeśli się wszystko złoży jak powinno być to nie ma żadnych problemów.
wejdź pod kanał i zobacz czy kolka drążka jest na swoim miejscu i jak wygląda ta część (nie wiem jak ją nazwać) co trzyma ową kulkę i drążek na swoim miejscu.
Problem polega na tym iż nie jest to wina shiftera tylko z pewnością jego złego zamocowania? No chyba że ktoś założył u Ciebie za krótkiego shiftera od Golfa czy nie wiem :p
Konkretniej napewno jest źle umiejscowiona / założona guma na shiftera w której środek z plastikowym łożyskiem powinien być na tej metalowej kulce a na to jeszcze blaszka w kształcie owalnym pod spodnią częścią kulki w odpowiedni sposób założona przez co jezeli to nie jest dobrze zrobione shifter zapewne opiera sie na wydechu środkowym Hondy ..dzięki czemu mamy podgrzewaną gałke shiftera biegów :D
Jak znajde foty lub zrobie to zamieszcze jak to powinno mniej więcej wyglądać założone na wyjętym shifterze a jak pod podwoziem auta jak założone :)
Wkońcu 2 shiftery do swojego Ej2 jakoś musiałem zarzucić :D
Luknij sobie czy tak to u Ciebe mniej więcej wygląda?!
http://img138.imageshack.us/img138/7157/dsc02722z.th.jpg (http://img138.imageshack.us/i/dsc02722z.jpg/)
Ważne też żeby z tej owalnej blaszki przykręcanej na 2 śrubki wystawała od spodu jak widzisz guma z 2 gumowymi pierścieniami (na zdjęciu, 2-go pierścienia tak dobrze nie widać ale jest)
Ważne też żeby z tej owalnej blaszki przykręcanej na 2 śrubki wystawała od spodu jak widzisz guma z 2 gumowymi pierścieniami (na zdjęciu, 2-go pierścienia tak dobrze nie widać ale jest) Tego u mnie brak... Jedna śruba jest ukręcona... gdzie dostać tą gumę, jak się nazywa? co do ukręconej śruby to jak to najlepiej ogarnąć? bo u góry (od kabiny) jest mały spaw na niej... Zamówiłem już tuleje co jest prawie przy samej skrzyni (łączy się tam drążek z częścią co wchodzi do skrzyni) bo było bardzo luźno na tym.
Tego u mnie brak... Jedna śruba jest ukręcona... gdzie dostać tą gumę, jak się nazywa? co do ukręconej śruby to jak to najlepiej ogarnąć? bo u góry (od kabiny) jest mały spaw na niej... Zamówiłem już tuleje co jest prawie przy samej skrzyni (łączy się tam drążek z częścią co wchodzi do skrzyni) bo było bardzo luźno na tym.
Taką gume z pewnością na jakimś szrocie dostaniesz lub w Aso ale drożej będzie. Jak chcesz to poszukam bo u siebie na strychu wiem że mam taką gume wraz z tą owalną blaszką z tego co pamiętam - została mi zapasowa? po robieniu shortshifterów dla klientów :rolleyes: .. jedna chyba przypadkiem - ale sprawdze to ;)
sprawdz bede wdzięczny
Mam :) ..odezwij się na PW.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.