Zobacz pełną wersję : Drążek zmiany biegów wpada w dół „short shifter”
Witam, mam u siebie zamontowany „short shifter”. Nie był on montowany przeze mnie nie wiem czy jest to oryginał, czy samoróbka (nie wiem jak to odróżnić). Od samego początku posiadania auta zauważyłem, że przyciśnięty troszkę mocniej w dół drążek wpada i podczas jazdy bardzo buczy, trzeszczy. Ja już w sumie się przyzwyczaiłem, lecz mój tata ma z tym problem, boje się że mogę zniszczyć skrzynie przez takie coś. Od 2 miesięcy coś drgało, buczało w mi aucie (nawet jak drążek był w dobrej pozycji „nie wciśnięty w dół) dopiero dziś chwyciłem bardzo mocno drążek podciągiem do góry i drgania oraz buczenie w miarę, lecz nie do kónca ustało... W ogóle nie znam się na tego typu temacie, nie wiem od czego zacząć coś dokręcić, przykręcić bo bardzo możliwe że coś się poluzowało i dlatego tak buczy, drży. A co do opadającego drążka to jak dla mnie czarna magia.
Tutaj filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=bA0wzQf0Flg
Proszę o pomoc.
Montowałem już short shiftery więc budowę mechanizmu znam... to nie dzieje się przez ten short shifter. Na drążku zmiany biegów znajduje się kulka a na filmiku który załączyłeś wygląda na to jakby ta kula wypadała ze swojego miejsca. Jeśli wejdziesz pod samochód na kanale to zobaczysz w miejscu w którym drążek wchodzi do kabiny taką blaszkę dookoła tego drążka. Przykręcona jest ona dwiema śrubkami ( klucz 10 ). Mogą być one luźne lub mogło ci to wogóle odpaść jeśli się odkręciło.
tez sadze ze ci wypada ta kulka, uszkodzic skrzynie to racze jtym nie zdolasz, ale sadze ze biegi ci moga nie wchodzic porprawnie. to czy to jest oryginalny short mozna poznac po jego wygladzie w dolnej czesci (wlasnie za ta kulka) samorobki z reguly maja slady po spawach, nawet dobrze oszlifowane i zabezpieczone beda mialy te slady :) oryginaly tego nie maja :)