PDA

Zobacz pełną wersję : stuki w d16b2, olej Castrol, nie stabilna praca



QQQ
27-02-05, 20:05
silnik ma przejechane 107 tys, zrobiłem 7 tyś, wcześniej chodził jak wietrarka teraz po przekroczeniu 3000 obr/min (pod obciąrzeniem, na biegu) słychać stuki ale nie metaliczne dźwięk przypomina malucha czyli wiertarka do 3 a po 3 maluch, pojechałem do mechanika, taki wcześniejszy przeglądzik z uwagi na ostą jazde w cięrzkich warunkach bo chyba zime mamy, wcześniej do 100 tyś jeździł na castrolu syntettyku a od100 na mobil1 5w, po przejechaniu 5 tyś olej wyglądał jak czarna smoła, wielkie zdziwko,dlaczego?? Co sie okazało kopóła zaworów od środka sprężynki i wszystko inne jest czarne jest to efekt stosowania wcześniejszego oleju i tu chyba popełniłem błąd że zmieniłem marke oleju mimo że zastosowałem gęściejszy 5w mobil zaczął wypłukiwać syf z castrola i zastanawiam się czy to nie ma wpływu na powstałe stuki, mechanik powiedział że 1.6 tak mają i żeby się nie przejmować.
a co do niestabilnej pracy to jak kręce go do ok. 3 tyś i trzymam ręka na silniku to wyczówam szarpnięcia w cyklach co ok. 5sek, zadzwoniłem z tym do mechanika powiedział że bym też się tym nie przejmował.

Co wy o tym wszystkim myślicie.
[/list]

P i t
27-02-05, 20:16
pomyłka. :oops:

rem36
27-02-05, 20:38
Zmien mechanika bo ci bzdury opowiada. Pozatym uzupelnij opis bo nie wiadomo jaki masz samochod. Mobil dosc czybko sie robi czarny i jak wczesniej byl castrol tez pelen syntetyk to raczej jakis problemow nie powinno byc, jesli naprawde zaczol ci oczyszczac silnik to zmien go jak najszybciej zanim cos zdazy sie zapchac i wlej nowy. Sktuki to ciezko wyczuc co i jak, jesli sie trzesie to moze swiecej juz nie daja rady.

siemaR
27-02-05, 20:39
nie ma takiego silnika.
jest taki - D16B2E SOHC PGM-FI, kat. 116KM Civic 5d/Aero 1.6iLS,1.6iES MB4/MC1 97-98


Co wy o tym wszystkim myślicie.
myślę że powinieneś zmienić mechanika - ten silnik tak nie ma, a przynajmniej nie powinien - sam napisałeś że tak nie miał, coś się z nim dzieje niedobrego - niech inny mechanik tego posłucha i obejrzy.

SAJENS
27-02-05, 21:17
Oj widze ze objawy sa powazne ale zawsze jest tak z silnikiem ze ciezko nawet z dobrego opisu powiedziec cos wiecej. Na 100% jak by kazdy z nas posluchal to byly by rozne opinie i tak tez bedzie u miechanikow. Ale to ze jest to normlane to przegiecie. Albo mechanik nie mial czasu, albo normalnie nie wiedzial co jest grane. Ja ci radze pojechac do mechanika ktory zna sie na tego typu silnikach bo jak masz ostry czarny nagar na sprezynkach to nie wrozy dobrze no i ten ilej czarny jak smola.
SAJENS

emg
28-02-05, 08:31
oj panewki mogły się przekręcić
a szarpie bo zapłon wypada - coś z kablami świecami modułem itp