PDA

Zobacz pełną wersję : Osiągi 5d a 3d - dlaczego takie różnice?



stasiek
05-02-10, 14:06
W pierwszym poście napisane

Filmik poglądowy po wymianie kolektora :D 10.10s ---> 100 :D seria 11,8 coraz lepiej :P


Może mi ktoś wyjaśnić jak to się dzieje że ten civic mając 114KM i wagę około 1100kg (piszę około bo dokładnie nie wiem ale nie powinno więcej ważyć skoro aerodeck waży 1125kg) ma przyspieszenie do 100km/h - 11,8s?
Moja coupe VIgen waży 1100kg i przy mocy 105KM do setki dojeżdża w 10s (dane producenta)
Co powoduje że prawie 10KM więcej przyspiesza o prawie dwie sekundy wolniej nić w mojej Qpie

Tak samo jest z D14..- ponad 13s do setki

Przepraszam że w tym temacie zaczynam ale powołałem się na ten cytat powyżej gdzie namodzone trochę a i tak nie schodzi poniżej 10s do 100km/h

rby12
05-02-10, 14:16
Skrzynia biegów :) Opory powietrza :) I pewnie jeszcze kilka innych ważnych czynników.

Cloud
05-02-10, 14:19
skrzynka w D15 ponieważ to vtec-e , a skoro ma być ekonomicznie to coś za coś - skrzynia jest strasznie długa, gdyby do D15 wetknąć skrzynię z D14 to już byłaby spora różnica, o hybrydzie nie wspomnę :)

stasiek
05-02-10, 14:30
skrzynka w D15 ponieważ to vtec-e , a skoro ma być ekonomicznie to coś za coś - skrzynia jest strasznie długa,
To jestem w stanie trybić i trybię ale:
http://img84.imageshack.us/img84/8002/157x875jpgwv5.jpg

Przy silniku 1,6 - 116KM to już chyba nie econo i nie Vtec a czas tak samo z cyka - czyżby we wszystkich "anglikach" walili długie skrzynki? (b18c4 też nie powala)

A przy okazji w moim coupe też była debilnie długa skrzynia i wpakowałem od D13B2 i dopiero jedzie (jechało bo teraz jeszcze lepiej jedzie po wsadzeniu silnika D16Y8 ze skrzynią D13b2


Skrzynia biegów :) Opory powietrza :) I pewnie jeszcze kilka innych ważnych czynników.
Tak i to że zawsze wsiadam za kierownicę po sytym obiedzie:D

qbara
05-02-10, 18:26
dziwne te dane fabryczne, nie dalej jak wczoraj mierzyłem prześpieszenie u siebie (aero d15z8) i ku mojemu ździwieniu doszła setki już po 9,5sek. Ale pare rzeczy mogło sie na to złożyć, np. zimne powietrze otoczenia, kola 14", paliwo ultimate98 i na dodatek ćwiartka w baku (mniejsza waga)

pm487
05-02-10, 18:53
Mi się trudno pogodzić z różnicami w osiągach między 3d a 5d, jeszcze gabaryty i masę da się zrozumieć ale przełożenia skrzyni biegów to jednak powód do zmartwień dla posiadacza 5d np. 1.4is 3d 0-100 10,8 sek, 1.4is 5d 0-100 13,3 sek - oczywiście mowa o danych aut fabrycznych, katalogowe a taka różnica to już masakra...

uuuplask
05-02-10, 19:54
Co prawda nie mam pewności, ale wydaję mi się, że to jedynie dane fabryczne. Kiedyś leciałem spod świateł z 3d 1.4 is, ja mam 5d d14a8 i lecieliśmy równo do 120 i hamowanie. Więc być może to tylko kwestia danych katalogowych. Bo co by nie mówić, ale jeśli nasze 1.4 is mają 13.3 sek do 100 to większość aut ~90 km musi mieć z 15... Pozdrawiam.

Xeper81
05-02-10, 22:44
Przy silniku 1,6 - 116KM to już chyba nie econo i nie Vtec a czas tak samo z cyka - czyżby we wszystkich "anglikach" walili długie skrzynki? (b18c4 też nie powala)

Ja ma Civica 5D z silnikiem D16Y2 1.6 iSR VTEC SOHC-125KM, czyli coś jak w coupe D16Y8, moc taka sam.U mnie przyspieszenie 0-100km/h wynosi 9.9s(dane fabryczne,osobiście nie mierzyłem).

a tutaj taki cytat z nie istniejącego juz forum Hondapl.org na temat skrzyni w 5D:
".... w skrzyniach mechanicznych ze stopniowanie przełożeń (biegi II, III i V są teraz "dłuższe"), w celu lepszego dostosowania ich do europejskich warunków ruchu (zwłaszcza bieg najwyższy). W odmianie SR zachowano bardziej sportowe przełożenia takie, jak w CIVICU 1,6 ESi"

krzys_o
05-02-10, 23:07
Silnik 1.4 D14Z4 ma katalogowo ok 13s ale jak widać na filmiku moja hanka ma przyspieszenie w okolicach 10s, nic nie dlubane przy silniku. Więc nie patrzcie tak w te dane producenta jak w święty obrazek;)
http://www.youtube.com/watch?v=coFVhuM5-h4

vtec
06-02-10, 00:25
Po pierwsze- Stasiek, skąd wziąłeś, że aero waży 1125kg? Do wiadomości-Aero waży ok. 1300kg :) 5D nie wiele mniej.
Po drugie-rzeczywiście angielki w większości mają dosyć długie skrzynie.
Po trzecie-qbara, przepraszam, ale czym ty to mierzyłeś? G-tech'em? Albo chociaż nawigacją? Czy stoperem?

Żeby nie było wątpliwości-liczenie czasu 0-100 po filmikach itd. jest gówno warte, i takie pseudopomiary można sobie wsadzić w buty. Chociażby dlatego, że przy 100km/h licznik przekłamuje już o dobre 7-8km/h.

teg
06-02-10, 01:23
Moja MB3 ma w dowodzie 1140kg. Szczerze mówiąc to mnie nie obchodzi ile ma od 0 do 100, ważne że jak w trasie zredukuję do 3 to mogę bezpiecznie elegancko bez problemu wyprzedzić, a poza tym mało pali a nie zamula na drodze. I od tego jest VTEC-E.

stasiek
06-02-10, 07:43
Po pierwsze- Stasiek, skąd wziąłeś, że aero waży 1125kg? Do wiadomości-Aero waży ok. 1300kg :) 5D nie wiele mniej.

Oficjalna broszura civica aerodeck 1,4

http://i13.photobucket.com/albums/a262/sq8lhh/007katalogHondaCivicstrona07orginal.jpg

No i spodziewam się że 1,8 może ważyć więcej ale nie aż 1300
chba że macie jakieś dane co do wagi poszczególnych wersji to dajcie mi linki.

havok
06-02-10, 08:49
MB6 waży 1200kg, sprawdzone na wadze oraz w dokumentacji.
Według instrukcji obsługi auta w budzie MB ważą 1065-1270kg w manualu, i 1085-1205 w automacie (nie ma MB6/MC2 w automacie).

crash
06-02-10, 17:35
ma9 z 1/4 baku wachy na wadze wazyla 1175 kg :)

qbara
06-02-10, 19:28
vtec- mierzone stoperem i to z poślizgiem więc wynik 9,5 sek moze nie jest realny ale napewno nie wiecej niz 11sek jak podaje producent. ja w dowodzie mam wbite 1195kg a juz napewno nie 1300 bo nie prowadzi sie aero jak 1300kilowy szmelcwagen natenprzykład<lol>

stasiek
06-02-10, 21:33
vtec- mierzone stoperem i to z poślizgiem więc wynik 9,5 sek moze nie jest realny ale napewno nie wiecej niz 11sek jak podaje producent. ja w dowodzie mam wbite 1195kg a juz napewno nie 1300 bo nie prowadzi sie aero jak 1300kilowy szmelcwagen natenprzykład<lol>
Tak, tylko pamiętajcie że te 100km/h co wam się na liczniku pokaże to tak na prawdę jest 90-93km/h.
Prawdziwa setka to na liczniku około 110km/h.

Reasumując największym spowalniaczem w hankach MA, MB, MC jest skrzynka a nie masa

pm487
07-02-10, 14:00
Nie patrzcie co w dowodzie wypisują bo w większości są to dane dane przypadkowe, dla urzędasa w wydziale komunikacji nie ma różnicy między HC 1.4i a HC 1.4is więc wpisze co ma pod ręką.
Napisane w instrukcji obsugi mojej mb2:
...instrukcja niniejsza dotyczy wszystkich modeli Hondy civic 5-d wraz z wyposażeniem podstawowym i dodatkowym...
Masa pojazdu gotowego do drogi 1115-1155 kg ze skrzynią zwykłą, 1090-1145 ze skrzynią automatyczną...
Mogę się domyśleć że moja hania wraz ze mną i (zatankowaną) instalacją LPG rzeczywiście będzie ważyła pod 1300:-(
Bardziej interesujące były by dane zawierające elastyczność silników na 4 biegu 60-100 km/h i na 5 biegu 80-120 km/h - tu naprawdę jest co porównywać a na Forum do tej pory nie natknąłem się na takie dane, zaznaczam że ich usilnie nie wyszukiwałem

nikog0
07-02-10, 21:10
obawaim się że elastyczność silników na 4 biegu 60-100 km/h i na 5 biegu 80-120 km/h nie wypadnie zbyt pozytywnie... chyba najgorzej w klasie, bo honda to przecież wysokoobrotowy motor, ale to tylko 1,4..

stasiek
07-02-10, 22:06
Wcale takie ciężkie nie są
http://i13.photobucket.com/albums/a262/sq8lhh/wagi.jpg

qba1983
07-02-10, 22:41
moja hanka wazy 1135kg.

co do pomyslu z podaniem info o elastycznosci... osobiscie uwazam to za najwiekszy nie wypal w testach...(kazdego autka) o czym to ma swiadczyc?
co z tego ze skoda 1,9tdi 110KM na 4 biegu od tych 60 do 100km/h przyspiesza o te 4-5 sec szybciej (a moze i wiecej) skoro jak zrobie redukcje do 2 biegu, to niewazne co by on nie wrzucil zostaje w tyle... wiec o czym tu mowa?
biegi sa do tego by dostosowywac przelozenie do warunkow na drodze.

stasiek
07-02-10, 22:56
skoro jak zrobie redukcje do 2 biegu, to niewazne co by on nie wrzucil zostaje w tyle... wiec o czym tu mowa?

No i powstaje u Ciebie tak zwany wir w baku.

A dizle sa pod tym względem o tyle lepsze ze jak dosiadzie się do niego dwie osoby to nie robi różnicy a jak do Ciebie dojdzie dwie osoby to auto wogole nie jedzie

Ale i tak nigdy nie kupie diesla:D

crash
07-02-10, 23:31
dobry diesel nie jest zly :)

havok
07-02-10, 23:49
Już kiedyś był temat o elastyczności, może już wystarczy?

stasiek
08-02-10, 08:52
Pewno to już też było omawiane ale zanim znajdę to może ktoś napisze kto ma 1,5 czy tego Vitka słychać jak się załącza?

pm487
08-02-10, 13:50
obawaim się że elastyczność silników na 4 biegu 60-100 km/h i na 5 biegu 80-120 km/h nie wypadnie zbyt pozytywnie... chyba najgorzej w klasie, bo honda to przecież wysokoobrotowy motor, ale to tylko 1,4..

Ja akurat jestem zadowolony z elastyczności 60-100 na 4 biegu i 80-120 na 5 biegu bo wypada lepiej niż w aktualnie produkowanym Civicu czy City, odpowiednio 12 i 18 sekund:-)
To jest dobry punkt odniesienia porównac swoje auto z innymi o podobnych parametrach
Co do Diesla to np. Focus I 1.8TDCI 100KM mojego brata przyspiesza 60-100 na 4 biegu w 7,5 sekundy ale i tak bym go objechał ze startu zatrzymanego bo on się wajchą namacha niemiłosiernie.

uuuplask
08-02-10, 14:57
Ja akurat jestem zadowolony z elastyczności 60-100 na 4 biegu i 80-120 na 5 biegu bo wypada lepiej niż w aktualnie produkowanym Civicu czy City, odpowiednio 12 i 18 sekund:-)
To jest dobry punkt odniesienia porównac swoje auto z innymi o podobnych parametrach
Co do Diesla to np. Focus I 1.8TDCI 100KM mojego brata przyspiesza 60-100 na 4 biegu w 7,5 sekundy ale i tak bym go objechał ze startu zatrzymanego bo on się wajchą namacha niemiłosiernie.

Na 2 + 3 też byś go spokojnie moim zdaniem objechał przy tych 60-100 ;)

OSCAR
09-02-10, 11:48
Już kiedyś był temat o elastyczności, może już wystarczy?

dokladnie, temat byl dlugi i zaciety ;)
a qba dalej zle interpretuje pojecie "elastycznosc", albo powiedzmy dyplomatycznie, interpretuje po swojemu :D

co do wagi, moj doinwestowany aero - wazy wedlug dowodu (po siaciagnieciu z wloch byl wazony niby na stacji diagnostycznej) wazyl 1345kg, to po tym co do niego dolozylem wazy 1400kg - jest grubo ;)

pozdrawiam

qba1983
09-02-10, 15:12
przepraszam za OT, ale nien moge sie powstrzymac...
no nie zmienilem zdania i chyba dlugo nie zmienie... choc tak jak mowisz, dla mnie slowo "elastycznosc" nie nadaje sie do tej definicji;)

teg
09-02-10, 19:41
to może ktoś napisze kto ma 1,5 czy tego Vitka słychać jak się załącza
Jeśli piszesz o VTEC-E (D15Z8, Z6, Z3...) ciągle do bólu mylonymi na forum z 3-stopniowymi VTECami, to nic nie słychać. Załącza się od 2,5 do 3,1k RPM - w dół, ze zwykłych krzywek na łagodniejsze i czuć ten moment, że moc spada, przynajmniej u mnie.

vtec
09-02-10, 22:19
vtec- mierzone stoperem i to z poślizgiem więc wynik 9,5 sek moze nie jest realny ale napewno nie wiecej niz 11sek jak podaje producent. ja w dowodzie mam wbite 1195kg a juz napewno nie 1300 bo nie prowadzi sie aero jak 1300kilowy szmelcwagen natenprzykład<lol>

Różnica tego "pomiaru" będzie dużo większa niż Ci się wydaje. To co masz w dowodzie to tak jak już chłopaki pisali-najczęściej jakieś z dupy dane. Będę się upierał przy tym, że aero spokojnie może ważyć koło 1300kg. Zresztą patrz-wypowiedź Oscara :)


Co do dźwięku załączania vtec'a- niech sobie wszyscy zapamiętają raz na zawsze-słychać go tylko w dohc. W żadnym sohc go nie słychać. Dziękuję za uwagę :)

kacza_mc
10-02-10, 00:24
a u mnie w dowodzie masa własna mojej 1.4is SRS to 970 kg hah :), ładnie 200 kg odchudził mi jakiś urzędas ;)

wunat
10-02-10, 00:34
Różnica tego "pomiaru" będzie dużo większa niż Ci się wydaje. To co masz w dowodzie to tak jak już chłopaki pisali-najczęściej jakieś z dupy dane. Będę się upierał przy tym, że aero spokojnie może ważyć koło 1300kg. Zresztą patrz-wypowiedź Oscara :)


Co do dźwięku załączania vtec'a- niech sobie wszyscy zapamiętają raz na zawsze-słychać go tylko w dohc. W żadnym sohc go nie słychać. Dziękuję za uwagę :)

co do ostatniej czesci, nie jestem sie w stanie z Toba zgodzic ;]

vtec
10-02-10, 16:07
Nie no dobra, jak masz dolot w kabinie to słychać :D Ale tak to nie można tego imo nazwać dźwiękiem załączania vtec'a :P Troche się dźwięk zmienia, ale to nie jest to co w dohc :P

qbara
11-02-10, 19:51
vtec- dla Twojej informacji, byłem dziś na zaprzyjaźnionej wadze :)
z pełnym bakiem, kolem zapasowym i śniegiem na i pod autem wyszło 1210kg
pozdrawiam

wunat
11-02-10, 20:02
Nie no dobra, jak masz dolot w kabinie to słychać :D Ale tak to nie można tego imo nazwać dźwiękiem załączania vtec'a :P Troche się dźwięk zmienia, ale to nie jest to co w dohc :P

nie mam dolotu w kabinie. prosta sprawa ze w porownaniu do dohc to bardzo slabo slychac, ae Ty napisales ze w ogole nie slychac ;]

Slawkowski
14-02-10, 13:04
Nie no dobra, jak masz dolot w kabinie to słychać Ale tak to nie można tego imo nazwać dźwiękiem załączania vtec'a :P Troche się dźwięk zmienia, ale to nie jest to co w dohc :P

no nie wiem, mam tez d15z8 i ja tego vtec'a i czuje i slysze..... wiadomo ze sohc to nie to co dohc...

drex87
14-02-10, 14:52
ja mam d15z3 i tezgo czuje i słysze niejest powalajacy ale odczuwalny

vtec
14-02-10, 17:15
vtec- dla Twojej informacji, byłem dziś na zaprzyjaźnionej wadze :)
z pełnym bakiem, kolem zapasowym i śniegiem na i pod autem wyszło 1210kg
pozdrawiam

To zaskakująco mało :) A jakie masz wyposażenie? :)


Co do vtec'a w sohc- w Z8 to czuć, faktycznie, ale tylko przy delikatnym przyspieszaniu na 4 czy 5, w normalnej jeździe nic nie czuć, reszta to efekt placebo :p Co do dźwięku, ja nawet na stożku nie słyszałem w econo, żeby jakkolwiek się vtec załączył, jedynie troche się zależnie od obrotów dźwięk moduluje, ale z załączeniem vtec'a to nic wspólnego nie ma. Tym bardziej, że to tylko cztery, dołączające się zawory, nic więcej. To prędzej właśnie z jakimś D16Z6/Y8/W4 by to mogło wystąpić, a nie w econo. Tam chociaż jest ostra krzywka.

Wunat-faktycznie, może troche nieprecyzyjnie się wyraziłem, mój błąd ;) Aczkolwiek w sohc tak czy siak się tylko troszeczkę zmienia barwa dźwięku w mojej opinii :) Troche szkoda, że to nie to co w dohc ;)

szastal
14-02-10, 18:04
Ale dziwne pomysły snujecie, vtec`a owszem słychać ale zależy który dohc, np b16 około 5,5tys obrotów, jednak w b18c4 po lekkich modach słychać delikatnie vteca około 4600 obrotów natomiast powyżej 5,5 tys obrotów zaczyna ryczeć dolot bo załącza się IAB.

qbara
14-02-10, 20:07
To zaskakująco mało :) A jakie masz wyposażenie? :)

klime, 2xpoduszka, el.szyby z przodu, el.lusterka, 4 głosniki :P, ABS

vtec
14-02-10, 20:57
klime, 2xpoduszka, el.szyby z przodu, el.lusterka, 4 głosniki :P, ABS

To naprawde mnie teraz ta waga wmurowała :D Nie miałeś opon napełnionych helem czy coś? :D

teg
14-02-10, 22:14
no nie wiem, mam tez d15z8 i ja tego vtec'a i czuje i slysze..... wiadomo ze sohc to nie to co dohc...

A przy jakich obrotach?

stasiek
16-02-10, 21:23
Ok to jeszcze zapytam tak OT gdzie znaleźć dane techniczne (kompletne) civica EK4 (Wymiary, Masa, Vmax, 0-100, itd.)

taif1991
16-02-10, 22:22
http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/

http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/

Na tych dwoch portalach napewno wszystko znajdziesz.

grze
23-02-10, 21:17
Skoro mowa o osiągach, to mógłby ktoś napisać przy jakich obrotach D14Z4 ma odcinkę?

ForestG
23-02-10, 21:34
Też offtop ale chciałbym wrócić co do odgłosu v-teca. Ja mam d-15z8 i jak jeździłem w zimie po śniegu to nie mogłem deptać bo przy 3 tys turkotał mi przód momentalnie koła się kręciły. To że jest v-tec jest odczuwalne i słyszalne. Ale napewno nie dla kogoś kto nie jeździ tym autem. I nie zgodzę się że słychać go przy lekko otwartej przepustnicy. Gaz do oporu i osobiście wtedy słyszę tą muzykę próbowałem się wyczulić ale przy normalnej jeździe niestety nie słyszę różnicy, znaczy na wysokich obrotach to wiadomo opera:D ale przy spokojnej nodze nie ma takiej różnicy. Nie raz próbowałem pokazać pasażerom różnice w dźwięku przy w pełni otwarej przepustnicy i na 7 osób tylko jedna powiedziała że coś nie coś faktycznie (dobijający jest fakt że dziewczyna muzykalna i słuch ma nieprzeciętny) Więc podsumowując wystarczy się wyczulić i można sobie słuchać ale zawsze będziemy zazrdośni o ryk pełnego dohc który usłyszy nawet pijany przechodzień

krzys_o
24-02-10, 08:28
Skoro mowa o osiągach, to mógłby ktoś napisać przy jakich obrotach D14Z4 ma odcinkę?

U mnie odcina przy ok 7200obr/min.

grze
24-02-10, 11:49
Cytat:
U mnie odcina przy ok 7200obr/min.
Wielkie dzięki za odpowiedź krzys_o :)

taif1991
24-02-10, 14:36
Tez mam d14z4 i wydaje mi sie ze u mnie jest przy 7000obr/min. Az do 7200obr/min nie dochodzi, a po miescie czesto zdarza mi sie zlapac odcinke :D

krzys_o
24-02-10, 18:38
Tez mam d14z4 i wydaje mi sie ze u mnie jest przy 7000obr/min. Az do 7200obr/min nie dochodzi, a po miescie czesto zdarza mi sie zlapac odcinke :D

Masz rację, dzisiaj sprawdziłem dokładnie, odcina przy 7k, sorry za wprowadzenie w błąd:D

uuuplask
24-02-10, 21:52
7200 jest w d14a8 ;)

taif1991
24-02-10, 22:56
z tego co mi wiadomo to d14z4 ma minimalnie krotsza skrzynie od pozostalych d14, wiec moze dlatego wczesniej odcinka...

vtec
25-02-10, 09:25
Odcinka to odcinka, a krótka skrzynia to krótka skrzynia. Te dwie rzeczy nie mają ze sobą nic wspólnego. Jedynie uzyskiwane prędkości na poszczególnych przełożeniach mogą wynikać z jednej jak i z drugiej rzeczy.

Cały czas sie zastanawiam tylko, gdzie niektórzy słyszą vtec'a w Z8 :D Że o czuciu go przy pełnym bucie nie wspomne :D

qba1983
25-02-10, 15:08
szczerze tez sie zastanawialem, ale nie chce nic mowic...
normalnie przy jezdzie obojetnie czy but czy econo zmiana na VTECa jest tak plynna ze nic sie nie dzieje(załozcie sobie VTEClighta to bedziecie dokladnie wiedziec co sie dzieje przy zalaczeniu VTECa)

choc sklamal bym ze nigdy nie slyszalem tej roznicy, otoz, jedyna sytuacja kiedy to odczulem jak i uslyszalem VTECa byla, kiedy mialem jeszcze zimny silnik, a zmuszony bylem go pociagnac wyzej i wtedy kiedy minalem 3 tys obr czuc bylo malo mocy, silnik tylko wyl a nie jechal i w pewnym momecie gdzies kolo 4 tys obr dostal kopa a dzwiek zmienil sie z wycia w RYK:D

vtec
25-02-10, 20:05
Koło 4 tys. to vtec już chyba dawno załączony jest co? :D Ja nie powiem, u mnie na stożku koło tych obrotów też jest większy ryk, ale to z załączeniem witka nie ma nic wspólnego. Tak samo powyżej 4k czuć, że silnik idzie co raz lepiej, ale to kwestia parametrów-maksymalnego momentu przy 5500obr. i maksymalnej mocy przy 6500obr.

ForestG
25-02-10, 20:39
chyba zajeżdzone macie motorki mi przy bucie na śniegu zrywało trakcje..

wunat
25-02-10, 20:41
mi w daihatsu 1.0 tez zrywalo trakcje na sniegu. ale generalnie co z tego?

qba1983
25-02-10, 20:42
ha... widzisz .... vtec zalacza sie przy 3tys ale jesli np temp silnika jest niska lub ma male cisnienie oleju to nie wbije VTECa, albo zrobi to z opoznieniem, ja tak mialem i o to michodzilo... wiec uwierz mi na slowo, ryk jest zwiazany z vitkiem, odlacz zawor vitka bryknij sie kawalek, to zobaczysz o co mi chodzi.

dokladnie mi na sniegu to i na 4 zrywa przyczepnosc... na suchym juz nie jest tak wesolo, z racji lekkiego kola zamahowego na 2 biegu lekko zapiszczy nic wiecej...

vtec
25-02-10, 21:25
chyba zajeżdzone macie motorki mi przy bucie na śniegu zrywało trakcje..

O kurde nieźle! Mi na śniegu nie zrywa :/ Nawet jak specjalnie wjechałem na lód i posmarowałem opony olejem to nie chciał mielić :/

ForestG
25-02-10, 23:01
Aleś humorzasty wiesz że na śniegu nie da się szybko przyśpieszyć przy powolnym ryszaniu ze świateł i przejściu tych 3 tys czuć różnicę ale słychać dopiero przy pełnym gazie. Zamiast takie komentarze prawić wsłuchuj się... Może przez ten stożek nie słyszysz różnicy. Paradoksalnie jak nie ma wielkiej różnicy normalnie to stożek może przeszkadzać... Mówcie sobie co chcecie i prawcie złośliwości ja czuje i słyszę różnice...

vtec
26-02-10, 13:10
Czujesz i slyszysz ale placebo, a nie vteca ;)