Zobacz pełną wersję : swap z d13b2 na d16y2
sprawa wyglada tak. przygotowuje sie do swapa w d13. mam silnik d16y2 z anglika z wiazka silnikowa do tego komputer + ucieta wiazke kabinowa. przy swapie z d13 trzeba zmienic bak i pompe ktore tez mam. teraz kilak pytan. czy w wiazce kabinowej z eg3 sa kostki do baku? jezeli nie, czy dobrym wyjsciem bylby zakup wiazki kabinowej z z6 i czy wtedy wszystko byloby p&p w sensie obsluga vtec (bo tego tez nie ma w wiazce z eg3 :P oraz baku). pytam o kabinowa bo silnikowa laczy sie z kabinowa i idze sobie do ecu tak? w moim samcohodzie poza nawiewami i licznikiem nie ma zadnej elektryki, totalny golas. prosze o szybka pomoc i z gory dziekuje :)
dodam, ze d13b2, d16z6 i y2 to obd1.
musisz mieć wiązkę silnikową i kabinową z europejczyka z6,z9,b7 chyba że chcesz się bawić z przerabianiem silnikowej wiązki z anglika.
wiazka z europejczyka i z anglika nie polacza sie? czy jest jakas roznica poza tym, ze kable sa po drugiej stronie?
JulekCIVIC
05-02-10, 09:42
no żadna ale są za krótkie...
w takim razie bedziemy musieli kilka kabli przedluzyc. orientuje sie ktos z was kable od czego sa za krotkie? i jeszcze jedno pytanie. czy w wiazce kabinowaj z z6 znajduje sie przekaznik pompy paliwa czy musze go dokupic (w eg3 go nie ma).
Kable, które trzeba przedłużyć to są na pewno te od wtrysków oraz 2 od aparatu zapłonowego (niebieski i ten gruby żółto-zielony chyba). Nie pamiętam czy coś jeszcze, możliwe że tak. Jeśli chodzi o przekaźnik to powinien być w każdej wiązce kabinowej od civica z wtryskiem. To co jeszcze jest do zrobienia to trzeba pociągnąć kabelek od kostki łączącej wiązkę kabinową z wiązką co leci na tył auta do pompki paliwa, bo w EG3 też tego kabelka nie ma, no i jeszcze masy do pompy paliwa też nie ma, ale to już nie problem...
kabinowa beziemy klasc z d16z6 europy wiec tam kostki do baku sa. czyli tego wydluzania jakos strasznie duzo nie ma. baaardzo dziekuje wam wszystkim za pomoc :)
stanelo na tym, ze i silnikowa i kabinowa kladziemy z z6 europy. teraz kolejne pytania :P czy wiazka z z6 pasuje bez problemu do kompa od y2. oba to obd1. drugie pytanie. te silniki roznia sie tym, ze w z6 do vteca ida 2 kable a w y2 jeden. czy kladac wiazke z z6 gdzie sa 2 kable wszystko ladnie zadziala? jezeli nie bardzo prosilbym kogos doswiadczonego o pomoc.
wkładając wiązki europejskie i tak do baku kable musisz pociągnąć do pompy, no chyba ze wiązkę tylną tez będziesz zmieniał (bez sens). To że do VTECa w d16y2 idzie tylko jeden kabelek nie stanowi żadnego problemu, śmiało montuj wiązki z d16z6 wszystko będzie pasować.
do tej pompy jest jeden kabel? pin a7? moglbys mi wytlumaczyc w jakiej kolejnosci to idzie? po mojemu to bedzie tak: ecu -> przekaznik (ten odcinek mam dzieki wiazce kabinowej z z6) -> pompa paliwa (tu bede musial pociagnac kable z przekaznika). zgadza sie? powoli sie ucze, staram sie ogarniac schematy, ale wiedza kogos, kto juz przez to przechodzil jest bezcenna :)
wiązka kabinowa łączy się z wiązka tylną za pomocą kostek, które łączą się po stronie kierowcy pod wykładziną przy progu. W tej kostce kabinowej(od d16z6) będzie żółto/zielony kabelek, którego musisz podciągnąć do pompy paliwa, ponieważ w tej kostce wiązki (d13b2) co leci na tył tego kabelka nie ma w d13. A przewód masowy od pompy sobie przykręcisz gdzieś do blachy pod tylnym siedzeniem np.
jezeli kiedys spotkamy sie na jakims zlocie/spocie masz u mnie big maca haha bardzo dziekuje!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.