Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Maglownica ciężko chodzi



Malik
04-02-10, 20:59
Od jakiegoś czasu (zdaje się że od pierwszych wiekszych mrozów -10 stopni) zauważyłem że ciężej obraca się kierownica. Objawy te są w zakresie od położenia kierownicy od jazdy na wprost do obrotu o ok 100stopni w obie strony( jak na zdjęciu),kierownica nie wraca do położenia jazdy na wprost. Przy czym najciężej obraca sie w pozycji 2 i wtedy daje się slyczeć charkterystyczny dzwięk "przeciskania" spienionego płynu przez mały otwór. Przy większych skrętach przekraczających ok 100 stopni kierownica obraca się lekko.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/79ff3dd0d957a6ee.html

Sprawdzałem to przy podniesionym przodzie i odkręconych końcówkach kierowniczych od zwrotnic i zgaszonym silniku. Płyn był wymieniony tego lata na PSF Honda (przetarł się wąż od zbiorniczka i poziom spadl poniżej minimum.
Dodam jeszcze że przy zakupie nie zauważyłem że bytelka z płynem była otwierana. Bylo już za późno wracać z tym do serwisu (ok 70 km) bo stary płyn już był spuszczony.
Napisałem maila w tej sprawie do Hondy i dostałem odpowiedź że plyn byl otwierany aby sprawdzić jego kolor i tylko jedna osoba ma dostęp do magazynu.

Teraz gdy temperatura podniosła się ( jest ok 0stopni C) kierownica obraca się troche lżej i zaczyna niemrawo wracać do polożenia jazdy na wprost.
Co może byc przyczyną takiego zachowania ? Czyżby gość w hondzie dolał wody?

bebe
04-02-10, 23:48
Od jakiegoś czasu (zdaje się że od pierwszych wiekszych mrozów -10 stopni) zauważyłem że ciężej obraca się kierownica. Objawy te są w zakresie od położenia kierownicy od jazdy na wprost do obrotu o ok 100stopni w obie strony( jak na zdjęciu),kierownica nie wraca do położenia jazdy na wprost. Przy czym najciężej obraca sie w pozycji 2 i wtedy daje się slyczeć charkterystyczny dzwięk "przeciskania" spienionego płynu przez mały otwór. Przy większych skrętach przekraczających ok 100 stopni kierownica obraca się lekko.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/79ff3dd0d957a6ee.html

Sprawdzałem to przy podniesionym przodzie i odkręconych końcówkach kierowniczych od zwrotnic i zgaszonym silniku. Płyn był wymieniony tego lata na PSF Honda (przetarł się wąż od zbiorniczka i poziom spadl poniżej minimum.
Dodam jeszcze że przy zakupie nie zauważyłem że bytelka z płynem była otwierana. Bylo już za późno wracać z tym do serwisu (ok 70 km) bo stary płyn już był spuszczony.
Napisałem maila w tej sprawie do Hondy i dostałem odpowiedź że plyn byl otwierany aby sprawdzić jego kolor i tylko jedna osoba ma dostęp do magazynu.

Teraz gdy temperatura podniosła się ( jest ok 0stopni C) kierownica obraca się troche lżej i zaczyna niemrawo wracać do polożenia jazdy na wprost.
Co może byc przyczyną takiego zachowania ? Czyżby gość w hondzie dolał wody?

Podepne sie u mnie jest to samo dopiero jak silnik troche po pracuje to zaczyna lekko chodzic.

skolopendra
05-02-10, 17:35
roche po pracuje to zaczyna lekko chodzic.

czasem pomaga wymiana płynu

WaSSIL
05-02-10, 22:38
Podobne objawy miał ziom w d15b2 Vgen - wymiana płynu od wspomagania pomogła. Na jak długo to nie powiem bo już ją zdążył rozwalić :D