PDA

Zobacz pełną wersję : kolektor ssacy d16z6 a d16y8



krzysiek civic
04-02-10, 19:47
Witam..
Chce w swojej Hani zmienic kolektor ssacy posiadam silnik d14a4 mam zalozony dolot caly i chcialbym zmienic kolektor ssacy na jakis z tych 2..ktory by byl lepszy..i czy wogole da sie cos osiagnac przez to?? ogladalme juz wiele tematow i wykresy z hamowni i w sumie juz sam nie wiem..

piroman
04-02-10, 20:38
niektórzy twierdzą że najlepszy jest kolektor od y8, ale te dwa kolektory w kwestii przyrostów mocy dają tyle samo

krzysiek civic
04-02-10, 20:41
rozumiem..hm a jak to sie ebdzie mialo do tego silnika wykrzesa cos z niego??lepsze rwanie na nizszych obrotach albo na wyzszych?

Lcfr
04-02-10, 20:46
żadnen z nich nie jest lepszy od drugiego
moze na y8 jest lepsza reakcja na gaz minimalnie
oba sa najlepszym produktem do D series z seryjnych kolków

krzysiek civic
04-02-10, 20:48
ok wielkie dzieki za informacje...a powie mi ktos jak tos ie ma do osiagow?? lepsza reakcja na gaz?? lepsze wkrecenie na obroty?? czy jak?? jakies konkrety poprosze z gory dzieki

Lcfr
04-02-10, 21:08
kokrety są takie, że oba dadza taki samprzyrost mniej wiecej
i wypada kupic tańszy w sumie

krzysiek civic
04-02-10, 21:13
hm nie wiem czy zle napsialem czy sie nie zrozumielismy;) nie chodzi mi jaka bedzie roznica miedyz tym a tym.. tylko ogolnie co osiagne zmieniac ten kolektor?? przy zmienionym dolocie

kenny
04-02-10, 21:48
+ kilka KM, ale bez szału

Piotrek83
04-02-10, 22:14
Na podstawie własnych, subiektywnych odczuć:
- lepsza reakcja na gaz (ale tylko reakcja) w każdym zakresie prędkości obrotowej
- wydaje się, że poprawiła się góra obrotów (ale dopiero od 5500 RPM)

krzysiek civic
04-02-10, 22:50
no o takie opinie wlasnie mi chodzio;)

SpritZer
04-02-10, 23:34
spoko 10 kart otwartych na raz i pisze nie tu gdzie trzeba:D post delete

zabas
04-02-10, 23:44
SpritZer ale tutaj mowa jest o kolektorach ssących a nie wydechowych :)

krzysiek civic
05-02-10, 09:06
Panowie a jest to prawda bo wyczytalem wlasnie na tym forum ze zakladajac kolektor od y8 albo z6 to bedzie bardzo slychac stozek..przy spokojnej jezdzie bedzie fajny swist a przy duzym gazie bedzie ryczal...???

JulekCIVIC
05-02-10, 09:48
kolektor ssacy od z6\y8 ma wieksza srednice kanalow doprowadzenia powietrza do glowicy a co za tym idzie wiecej powietrza zostaje zasysane przez silnik no i wydaje sie glosniejszy dzwiek niz na b7:)

krzysiek civic
05-02-10, 10:06
aha..czyli to co wyczytalem ze jest duzo glosniej to byla jednak racja

JulekCIVIC
05-02-10, 13:13
zawsze napewno troche tak, jeszcze przepustnica tez daje inny efekt :)

krzysiek civic
05-02-10, 14:07
hm lepiej montowac goly ssak czy lepiej dodac przepustnicxe tez?? zanzaczam ze mam d14

kenny
05-02-10, 14:42
jak już to z przepustnicą

krzysiek civic
05-02-10, 14:45
przepustnica tez z d16z6?? albo d16y8

kenny
05-02-10, 14:48
są takie same

krzysiek civic
05-02-10, 14:53
no tak bo z d14 jst mniejsza jak rozumiem?? i orientuje sie ktos ile kosztuje taki kolektor razem z przepustnica?? to wtedy rozumiem mowi sie kompletny kolektor czy nadal goly tyl ze dodatkowo rpzepustnica?

skolopendra
05-02-10, 14:59
no tak bo z d14 jst mniejsza jak rozumiem??

nie taka sama


orientuje sie ktos ile kosztuje taki kolektor razem z przepustnica??

w dziale giełda widziałem za 350zł

krzysiek civic
05-02-10, 15:27
Panowie to czegos nie rozumiem skoro rpzepustnica jest taka sama to po co zmieniac wystarczy chyba sam kolektor ssacy z d16 i tyle skoro w D14 jest taka sama przepustnica

skolopendra
05-02-10, 15:45
chyba sam kolektor ssacy z d16 i

tak wystarczy

krzysiek civic
05-02-10, 15:49
no wlasnie..to tak myslalem ale ktos napsial tutaj ze lepszy efekt z przeustnica i lepiej z przepustnica montowac hm

Cloud
05-02-10, 16:07
bo ludzie często jak zmieniają kolektor to do tego przepustnice , ale nie z d16z6/y8 tylko z b16a2

krzysiek civic
05-02-10, 16:10
hm chyba ze tak a jest to oplacalne?? efekty duzo lepsze?? czy nie ma sensu pakowac sie w koszta

skolopendra
05-02-10, 16:15
efekty duzo lepsze?

2-3km więcej

rafalcrx150
05-02-10, 16:17
nie zapomnij powiekszyc kanałów w głowicy.kol od z6 \y8 mają wieksza średnice niz kanały w głowicy d14.mozesz ściąc po 2 mm dookoła i juz pozbedziesz sie progu w głowicy.Zatykasz kanały zeby nie naleciało syfu i szlifujesz mała szlifierka albo scinasz solidnym nozem.rozwierc przy okazji wejście kolektora i zamontuj przepustnice od b serii.

krzysiek civic
05-02-10, 16:28
w jakie cenie sama przeustnica z B seri jest orientuje sie ktos?? i w zasadzie to tyle pytan;)

derwisze
05-02-10, 18:06
150zł

WhIsTlEr
05-02-10, 18:50
Cytat:
Napisał krzysiek civic Zobacz post
efekty duzo lepsze?
2-3km więcej

A ja słyszałem ze roznica miedzy ssacymi z6 a y8 to 2 konie(bo y8 ma 127km w serii)
wiec wydaje mi sie ze przyrost powinnien byc lepszy po zmianie ssacego:D

Swietywwl
09-02-10, 13:16
a może ktoś coś powiedzieć na temat kolektora od d16y3? słyszałem, że jest taki sam co d16z6 prawda to?

JulekCIVIC
09-02-10, 13:58
Ale pytasz bo masz do kupienia bardzo tanio czy w jakim celu?
tak wyglada z6 (po prawej) b7 (polewej)
http://www.honda.slask.pl/forum/files/zdjcie017_173.jpg
y3 nie chcialo juz mi sie szukac w necie ale jak wiesz jak wyglada to porownaj i sam stwierdz :)

a to ze z6 ma 125km a y8 127km to nie tylko kwestia samego ssaka... a napewno nie jest taka roznica przy zmianie tych kolektorow na innych silnikach.

zabas
09-02-10, 14:29
różnica choćby możę pewnie wynikać z faktu że cieńsza jest uszczelka głowicy w d16y8 :D

airman
10-02-10, 16:54
Ssak Y3 to to samo co Z6, użytkownik Tylik w swoim temacie pokazywał foty tego ssaka dość przejrzyste.;)

Djadi
10-02-10, 18:13
U mnie były plany że montuje D16Z6 już go zakupiłem ale doczytałem się że Y8 ma większą puszkę na powietrze i dogadałem się z kolesiem że oddam mu od Z6 i dopłacę 100zł i biorę Y8 i się udało w sumie ciężko jest dostać ssaka od Y8 ja za swojego kompletnego przepustnica,wtryski wsio uzbrojony dałem 370zł :D i jestem zadowolony różnica odczuwalna po założeniu

Lcfr
10-02-10, 18:24
U mnie były plany że montuje D16Z6 już go zakupiłem ale doczytałem się że Y8 ma większą puszkę na powietrze i dogadałem się z kolesiem że oddam mu od Z6 i dopłacę 100zł i biorę Y8 i się udało w sumie ciężko jest dostać ssaka od Y8 ja za swojego kompletnego przepustnica,wtryski wsio uzbrojony dałem 370zł :D i jestem zadowolony różnica odczuwalna po założeniu
taka sama różnica byłaby z z6
y8 ma tylko bańke wiekszą co własciwie wpływa na reakcję na gaz chyba tylko.
mierząc oba (ba nawet dodajac headsielda) y8 nie wypada nigdzie lepiej...

Frydzio
10-02-10, 19:01
no wlasnie, a poza tym ssaka od y8 na tym forum dostac bardzo łatwo, wystarczy poczekac na PW od wlascicieli szrotów, gwarantuje ze zaraz sie znajdzie

poza tym duzo dales

JulekCIVIC
10-02-10, 19:23
dokladnie 370zl to bardzo duzo... a reszte do twojej wypowiedzi napisal Lcfr :)

Djadi
10-02-10, 21:57
dokladnie 370zl to bardzo duzo... a reszte do twojej wypowiedzi napisal Lcfr :)

Uważam że dobrą kase zapłaciłem pozatym szukałem i nie jest tak łatwo znaleść :) a to co napisał Lcfr to absolutna racja

majkel
11-02-10, 15:33
ssak z D15Z6 jest taki sam jak z D16Y8 - trzeba tylko EGR zaślepić - mierzone sprawdzone

Djadi
11-02-10, 18:08
ssak z D15Z6 jest taki sam jak z D16Y8 - trzeba tylko EGR zaślepić - mierzone sprawdzone

To w takim razie ssak z D15Z8 to też jest taki sam jak Y8 tylko trzeba EGR zaślepić?? coś mi tu nie pasuje:rolleyes:

majkel
11-02-10, 18:44
nie wiem nie widzialem ssaka z D15Z8
u siebie miałem przez chwilę założonego ssaka z D15Z6 i potem z D16Y8 (potem poszedł do majdana) i geometrycznie wychodzi że to to samo: ten sam odlew, te same średnice we/wy - jedyna różnica w egr
wróciłem do serii z D16Z6 bo dawał imo najlepszą reakcję na gaz kosztem elastyczności na dole obrotów
pomęczcie majdana jak mu się D16Y8 sprawuje

WhIsTlEr
11-02-10, 18:56
wedlug mnie d15z6 i 16Y8 to ten sam ssak

Lcfr
11-02-10, 19:02
dyskusja już o tym była
i wychodziło że kanały ma węższe (tak jak b7 vs z6 - z zewnątrz identyczne różnią się kanałami)
ja miałem i d16z6 i d16y8 i oba maja takie same kanały, natomiast d15z6 nie miałem

Djadi
11-02-10, 19:33
Wedłóg mnie Y8 ma większe kanały od D15Z6 i z8

JulekCIVIC
11-02-10, 19:55
Wedłóg mnie Y8 ma większe kanały od D15Z6 i z8

ale wydedukowałeś to po macach czy miales je w reku i mierzyłeś odpowiednim narzedziem??

skolopendra
11-02-10, 20:49
to ja poproszę o obydwa kolektory .pomierzę i rozstrzygnę spór :D

Djadi
12-02-10, 13:08
ale wydedukowałeś to po macach czy miales je w reku i mierzyłeś odpowiednim narzedziem??

Nie mieżyłem kierowałem się opiniami na forum użytkowników któży już ogarneli temat z kolektorami ssącymi i nie poto trudziłem sie z Y8 w zdobyciu i założeniu. Moj kolektor z Z8 jest identyczny jak Y8 tylko że ma kanal EGR i to mi przeszkadzało więc zamiast zaślepiać i bawić sie wolałem sprawe załatwić porządnie i zakupiłem od Y8 a swoją drogą jestem przekonany że kanały Y8 ma ciut większe, nie miezyłem z wieżchu wygladaj niemal że identycznie. Po lewej Z8 po prawej Y8
http://img523.imageshack.us/img523/8130/27062009446.jpg (http://img523.imageshack.us/i/27062009446.jpg/)

Frydzio
12-02-10, 13:20
yyy nei mierzyles, a banka po prawej "na oko" wieksza...

poza tym na oko i z opisów innych to nie można miarodajnie. Tak samo na oko nie patrzac na kanaly wylotowe, ssak z6 i b7 jest taki sam przeciez (oprócz tego ajzola przy laczeniu kanałów)


czyli jak mamy vtec-e, czyli np. d15z6, to wszyscy ktorzy wymienili ssaka na ten z z6 wydali siano na marne? hmm trzeba by to jakos udowodnic

Djadi
12-02-10, 14:58
czyli jak mamy vtec-e, czyli np. d15z6, to wszyscy ktorzy wymienili ssaka na ten z z6 wydali siano na marne? hmm trzeba by to jakos udowodnic
Nie wydali sianka na marne, mają z głowy zaślepienie EGR-U no i różnica pewnie w kanałach jest :) tak czy inaczej ja odczułem rużnicę i to znaczną zwłaszcza przy nagłej reakcji na gaz, a to że bańka większa zbytnio się nie przyglądałem na nie ale faktycznie jest większa hmmm może takie złódzenie przezto że przeszedł odnowe :p

skolopendra
12-02-10, 15:11
Nie mieżyłem

to zmierz, toż to o to się rozchodzi :)

JulekCIVIC
12-02-10, 16:31
no a mi sie wydaje moze tez to zludzenie ale jak by kanaly w tym z8 (te wchodzace bezposrednio w glowice) byly nizsze niz y8 ale szersze... mowie ze tylko zludzenie fajnie bylo by zmierzy :D

Djadi
13-02-10, 00:14
no a mi sie wydaje moze tez to zludzenie ale jak by kanaly w tym z8 (te wchodzace bezposrednio w glowice) byly nizsze niz y8 ale szersze... mowie ze tylko zludzenie fajnie bylo by zmierzy :D

Chyba dobrze ci sie wydaje kiedys rozmawiałem z kolesiem który też zamontował Y8 i on coś tam wspominał że są szersze. Kurcze mogłem zmieżyć ;/

junkers51
13-02-10, 09:59
Panowie z zaciekawieniem przygladam sie tematowi, rzecz oczywista od pewnego czasu mysle o takim modzie u siebie. Popytalem u mechanika gdzie naprawiam auto i znajomych ktorzy mogliby cos wiedziec odpowiedz jest oczywista, ze na pewno od d16 lepszy bo wieksza moc i pojemnosc... zadnych konkretow wiec niech to ktos roztrzygnie :) bo roznica w cenie jest spora, pozdrawiam

skolopendra
13-02-10, 11:12
ze na pewno od d16 lepszy bo wieksza moc i pojemnosc... zadnych konkretow wiec niech to ktos

jak poszukasz na forum ,to kilka konkretów znajdziesz :)

junkers51
13-02-10, 12:15
gdzie te konkrety czy d15 to d16 jezeli chodzi o pojemnosc?

skolopendra
13-02-10, 12:20
czy d15 to d16 jezeli chodzi o pojemnosc?

nie wiem czy dobrze zrozumiałeś temat :rolleyes:

tu jest mowa o kolektorze dolotowym do silnika

junkers51
13-02-10, 14:27
przeraza mnie twoja indolencja, pozdrawiam

skolopendra
13-02-10, 15:06
przeraza mnie twoja indolencja,

:D

spychu
13-02-10, 21:55
przeraza mnie twoja indolencja, pozdrawiam
:D

Widzisz wyraznie ze temat tyczy sie ssakow od D16Y8 i D16Z6 ? Czy na oczy padlo ? A moze wyzej zarzucona komu innemu indolencja dziala :D

Ssacy z D15B7 i D16Z6 mimo tego, ze na pierwszy rzut oka wygladaja na takie same roznia sie dosc znacznie srednicami kanalow dolotowych i zarowno B7 jak i Z6 roznia sie bardzo od ssaka od D14 ale to przeciez widac na pierwszy rzut oka, a o tym, ze ssacy od B7 jest inny niz ten od D16Z6 bylo juz wiele razy na forum wystarczy poszukac.

airman
14-02-10, 12:15
Ma ktoś pod ręką jakiś ssak z poziomą przepustnicą aby podać, jakie wymiary mają przy flanszy kanały dolotowe? Wysokość i szerokość. Jakiś najlepiej b7 lub z6, bo wpadł mi w łapy kolektor ale nie jestem pewien od czego;/ Wygląda jak od z6, ale w sumie kolektory w anglikach 5D były podobne.

piroman
14-02-10, 13:27
Ma ktoś pod ręką jakiś ssak z poziomą przepustnicą aby podać, jakie wymiary mają przy flanszy kanały dolotowe? Wysokość i szerokość. Jakiś najlepiej b7 lub z6, bo wpadł mi w łapy kolektor ale nie jestem pewien od czego;/ Wygląda jak od z6, ale w sumie kolektory w anglikach 5D były podobne.
zrób foto albo podaj oznaczenia ze ssaka

spychu
14-02-10, 13:34
Oznaczenie P28 = ssak z D16Z6, oznaczenie P06 = ssak z D15B7.

JulekCIVIC
14-02-10, 13:44
to ssaki maja takie jak komp oznaczenie? gdzie??

piroman
14-02-10, 13:58
na bance

airman
14-02-10, 14:31
Dzięki za info wieczorem obadam temat.

JulekCIVIC
14-02-10, 15:50
A ja sie pokusilem isc zobaczyc na moim wolnym kolektorze oznaczenie no i mnie zaskoczylo poniewaz mam P10, wiec co to zakolektro jak ja go sciaglem z coupe D15B7?
http://img4.imageshack.us/img4/7600/dsc00324he.th.jpg (http://img4.imageshack.us/i/dsc00324he.jpg/)

aha szerokosc kanalow ma nie cale 20mm a wysokosc cos ponad 30mm (zapomnialem zanim wrocilem do kompa :P)

timor
14-02-10, 18:49
ssaki nie są oznaczone jak kompy.d16z6 ma symbol P08,a d15b7 to P10 więc masz ok, oznaczenia ssaków z 5d(takie same jak d16z6) to chyba P1K albo P1H(d14a2,d16y3,d16y2).

piroman
14-02-10, 19:05
ssaki nie są oznaczone jak kompy
niektóre są niektóre nie są ale na pewno nie jest to regułą,
ja np. miałem ssaka z d15b7 i miał oznaczenie P06, na ssaku z B16A2 natomiast widziałem P30, a teraz na tym co mam czyli z d16z6 nie pamietam co jest :D

airman
14-02-10, 20:56
Dobra odczytałem, że P1K mam na ssaku, który miał być z D16y3. No i chyba ok. Tylko miałem przepustnice w zestawie, ale nie ma FITV, a każde OBD1 powinno mieć? Na allegro handlarze sprzedają niby z D16Y3 z fitv i bez:confused:. Chcę to wsadzić do mojego D15B2, więc chyba poszukam innej.

Moja przepustnica wygląda tak: http://www.allegro.pl/item909044798_honda_civic_1_616v_d16y3_przepustnic a_tanio.html

Z tego co widze na allegro taka przepustnica, była tez w np. D15z3 z OBD1.
Pytanie: Zostawić i składać na tej, czy poszukac innej z FITV?

JulekCIVIC
14-02-10, 23:34
ja u siebie mam przepustnice z B18c5 rozwiercona do 65mm i jakos lata bez tego fifa :)

radar333
03-03-10, 11:23
Panowie, jak będę trzymał w ręce ssaka od d16z6 i przyłożę do mojego d15b7 na aucie to zobaczę różnicę ze to jest faktycznie od d16z6 a nie wał? Jak tak to po czym. Inna sprawa że odkręcę mój d15b7 i wtedy porównam dokładnie z tym niby d16z6 i wtedy po czym poznam? Na 4-tej stronie tego tematu zamieściliście zdjęcie obydwu i nie widzę różnicy. Co ewentualnie mierzyć?

spychu
03-03-10, 17:08
Poznasz bez problemu, że to ssak od Z6. Jak przyłożysz do swojego B7 będziesz widział z zewnątrz sporo większą średnicę kanałów jak również dużo mniejsze wręcz minimalne przerwy między nimi, patrząc na ssaka z góry.

skolopendra
03-03-10, 20:15
Co ewentualnie mierzyć?

średnice kanałów

piroman
03-03-10, 21:13
Na 4-tej stronie tego tematu zamieściliście zdjęcie obydwu i nie widzę różnicy.
Spójrz pomiedzy drugi i trzeci kanał. Widzisz różnicę?

radar333
04-03-10, 09:58
Ok, faktycznie, teraz widzę! Dzięki chłopaki!

Forum uczy, forum radzi, forum nigdy cię nie zdradzi! :D:D:D

airman
04-03-10, 10:38
Dodatkowo, jest szansa, że z tyłu będziesz miał oznaczenie nabite P28 o czym było wyżej napisane.

kuba92
04-03-10, 21:07
W tym temacie był poruszony temat o przepustnicach D16 vs B16 , o ile jest większa przepustnica w Bserii od D ?

radar333
05-03-10, 09:53
O 4 mm.

D 56 mm
B 60 mm