Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kompresor Rotrex - jakie modyfikacje silnika?



seb
04-02-10, 13:26
Silnik - B16A1, kompresor - Rotrex C30-94

Istnieje duża wiedza na temat silników doładowanych turbo. Lecz niestety w przypadku kompresora nie zawsze się sprawdza. Bardzo chętnie zapoznam się z waszymi opiniami i będę wdzięczny za podzielenie się ze mną Wasza wiedzą :)
Jakie wałki rozrządu, kolektor dolotowy, przepustnica? Czy jest sens zakładać lekkie koło zamachowe? Jaki zrobić stopień sprężania? I w ogóle jak to ugryźć?

Nowy Kubi
04-02-10, 13:46
A ile chcesz kompresować? Do 0,5 max 0,6 bar możesz kombinować przy serii, może nie licząc wydechu (trochę ciasny).
Jeśli masz wtryski 240 bo chyba takie szły do B serii to nie wyrobią, więc wtryski i dobre strojenie potrzebujesz.

Lekkie koło można zawsze, ale efekt prawie żaden porównując do efektu z doładowania. Kwestia za ile. No i jak koło to i sprzęgło.

Kras
04-02-10, 13:56
Zalezy co chcesz osiagnac. Tak naprawde to poza dolotem/wydechem/wtryskami/strojeniem to do tych 0,5b nic wiecej nie potrzeba. A wyniki beda juz zacne...

ppiotrek
04-02-10, 14:08
Ale seba chyba chce dmuchać do 0,9b. Wydech jest 2,5' jeśli dobrze pamiętam. Silnik też jakiś dłubnięty :)

seb
04-02-10, 14:32
Tak jak Ppiotrek napisał. Kompresor dmucha 0.9 - 1.0 bara, wydech 2,5 cala + 4-2-1. Silnik jest zakuty(Tuleje Darton, tłoki CP 82mm, korby Eagle H, śruby głowicy ARP), kolektor + przepustnica ITR, wtryski 750, sprzęgło ATC, Hondata S300, kopułka Vision, cewka MSD Blaster2. Ogólnie mówiąc wszystkie podstawowe sprawy są zrobione.
Teraz sie pojawia pytanie co można by było jeszcze ulepszyć? Np. czy wałki rozrządu zakładac jakis stage 2 czy to nie ma sensu i poprzestać na wałkach z itr? Koło zamachowe jest seria dlatego też pytam czy jest sens to ruszać, czy dać sobie spokój?

Kras
04-02-10, 14:35
Jak masz juz takie mody to zamachu nie odczujesz.

karolas123
04-02-10, 15:31
Ale przeciesz rotrex moze ładować duzo wiecej, pytanie tylko czy zmiesci sie dodatkowe kółko które zmieni kierunek obrotow

seb
04-02-10, 15:38
No właśnie problem w tym, ze C30-94 więcej nie chce ładować... Kompresor jest zamontowany, wszystko sie zmieściło i samochod jeździ juz długi czas ;)

Nowy Kubi
04-02-10, 16:32
Kompresor jest zamontowany, wszystko sie zmieściło i samochod jeździ juz długi czas

Czyli już dawno zrobiłeś, a teraz pytasz o radę :)
To może pochwal się jak to lata ;)

seb
04-02-10, 21:07
Mam tylko taki filmik. Jest to jeszcze poprzedni setup z mniejszym kompresorem C30-74 :)
http://www.youtube.com/watch?v=tdISw6haWMo
Naprawdę nikt nie wypowie sie konkretnie w tym temacie? :)

Nowy Kubi
04-02-10, 21:47
Naprawdę nikt nie wypowie sie konkretnie w tym temacie?

Obejrzałem filmik, masz jedną z bardziej zaawansowanych kompresorni a zadałeś pierwsze pytanie jak laik, to i odpowiedzi nie dorosły do Twoich oczekiwań... Przy tym co masz to już chyba nie ma prostych rad, co da więcej, a co nie.

seb
05-02-10, 11:22
Masz racje Kubi, ale weź pod uwagę to, że zawsze taki projekt można dopieścić ;) Myślałem, że istnieje jakaś wiedza chociaż na temat wałków rozrządu jakie lepiej stosować...

crxd16
05-02-10, 16:03
w usa twierdza ze najlepiej stosowac walek z b18c1 (nasze c4) jako ssacy a wydechowy z ITR zakaldac w kompresorach

BurnOuT
05-02-10, 18:59
Wywal kompresor, załóż turbo ;)

ps. bardzo ciekawy projekt, fajny panel z zegarami

seb
06-02-10, 10:02
Crxd16 - dzieki za rzeczową podpowiedź :)

BurnOuT - wiele osób mi tak mówi i kiedyś tak zrobie. Na pewno na ten sezon zostaje przy kompresorze ;) Ma to swój urok, zachowana jest charakterystyka N/A :)

Nowy Kubi
06-02-10, 12:27
Ma to swój urok, zachowana jest charakterystyka N/A

+1 :cool: