PDA

Zobacz pełną wersję : problem z radiem



tieesto
27-02-05, 12:31
Wczoraj wkońcu zainstalowałem sobie radio, noi mam teraz problem ponieważ przy każdym rozruchu radio sie resetuje!!! i wiadomo wszystko trzeba ustawiać na nowo-dosyć kłopotliwe! Czym to sie ma, zasilanie podłączyłem do takiego żółtawego kabelka z czerwonym i czarnym paskiem, był jeszcze taki czerwony ale jak złączyłem go razem z żółtym i z radiem to po przekręceniu kluczyka świeciły mi sie cały czas światła pozycyjne wraz z podświetleniem deski a jak kluczyk wyjąłem to radio nie miało zasilania! Kostkę w aucie miałem taką białą(zwie sie chyba iso) no ale odciąłem ją bo nie miałem takiej drugiej. Noi teraz pytanie co jest grane czy to radio jest dupnięte czy musze połączyć jakiś kabel jeszcze(nie odcinałem od kostki wszyskich)
I mam pytanie jeszcze jedno bo do kostki są pociagnięte kable na tył no ale gdzie je moge z tyłu znaleść??

jamal
27-02-05, 12:43
do tylu hb chyba niema kabli bo tez szukalem trza pociagnac nowe :) plus do radia pociagnij sobie bezposrednio od akumulatora bo tez na poczatku jak zalozylem radio to tez po kazdym wyjeciu kluczyka radio robilo sobie reset i trza bylo znow wyszukiwaz stacji itd. wiec kawalek kabelka i do akusia i masz problem z glowy :)

siemaR
27-02-05, 12:47
może to trochę pomoże http://www.civicklub.pl/forum/viewtopic.php?t=633

był jeszcze taki czerwony ale jak złączyłem go razem z żółtym
tego nie rozumiem - łączyłeś go z innym kablem od instalacji? - czerwony to jest prawdopodobnie + z instalacji - i nie zwiera się go z innymi, bo coś popalisz, albo puścisz prąd tam gdzie go nie powinno być. Radio jest raczej jeszcze dobre ;)


Kostkę w aucie miałem taką białą(zwie sie chyba iso) no ale odciąłem ją bo nie miałem takiej drugiej - prawdopodobnie miałeś seryjną kostkę, wystarczyło tylko kupić przejściówkę na ISO - zobacz ten topic http://www.civicklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1780

I jaką kostkę masz w radiu? Jak ta ucięta była oryginalna, to ją zostaw, kup za 20 zł przejściówkę i już.

tieesto
27-02-05, 12:50
o masz!!! no to firma HONDA mi w tym momencie podpadła!! ale dziwne bo kable na kostke wchodzą to i chyba gdzieś muszą sie kończyć??

siemaR
27-02-05, 12:54
ale dziwne bo kable na kostke wchodzą to i chyba gdzieś muszą sie kończyć?? jak nie wychodzą gdzieś przy błotnikach w bagażniku to jeszcze wyjmij zaślepkę z boku przy tylnej kanapie - tam mogły się schować :D

tieesto
27-02-05, 13:05
tego nie rozumiem - łączyłeś go z innym kablem od instalacji? - czerwony to jest prawdopodobnie + z instalacji - i nie zwiera się go z innymi, bo coś popalisz, albo puścisz prąd tam gdzie go nie powinno być. Radio jest raczej jeszcze dobre ;)


no tak zrobiłem bo normalnie według mnie czerwony to plus a czarny to masa a tu Ci psikus i plus to jakiś żółty :shock: i tak sobie myślałem że chodzi o działanie z kluczyka czy bez, wogule ta cała instalacja do radia jest popieprzona bo kto to słyszał żeby do głośnika szły jeden niebieski a drugi brazowy kabel??? :x no a nie da sie tego jakoś obejść?? nie uśmiecha mi sie ciągnąć kabel od akulumatora!
A co do kostki to nie miałem też w radiu więc bez sensu kupować dwie kostki za 40zł skoro można sie pobawic troche nożem, lutownicą i izolacją i troche zaoszczędzić :D

siemaR
27-02-05, 13:10
A co do kostki to nie miałem też w radiu więc bez sensu kupować dwie kostki za 40zł skoro można sie pobawic troche nożem, lutownicą i izolacją i troche zaoszczędzić
to nie wiem jak chcesz to zrobić - nie masz kostki w radiu - chcesz lutować kable bezpośrednio do gniazda ? Do tych zabawek weź jeszcze jakiś miernik - zobacz gdzie i kiedy masz prąd i pewnie obejdzie się bez ciągnięcia kabla od aku :lol:

eVok
27-02-05, 14:09
u masz pełne opisy kostek wszelakiej maści
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable1/kable.htm

a do radia podłącza się 3 plusy tzn.jeden do aku dla podtrzymania pamieci,drugi pod stacyjkę żeby radio grało przy włączonym kluczyku i trzeci pod światła pozycyjne żeby po włączeniu pozycji były podświetlone same przyciski na radiu jak jest nie włączone a po włączeniu radia i pozycyjnych przygasa wyświetlacz coby po oczach w nocy nie dawać.kolorów nie pamiętam ale na kostkach iso które można kupić są opisy na kabelkach który do czego.

LIO
27-02-05, 14:11
moze bys kilka plusów...

emg
27-02-05, 14:17
moze bys kilka plusów...
plusy dodatnie i plusy ujemne

tieesto
27-02-05, 14:24
Boziu kochana a ja myslałem że to takie hop!!podłącze i będzie grało! A juz nie długo zamierzam sie zabrać za podłączenie siłownika do centralnego zamka zeby działał ze sterownikiem orginalnym, tam to dopiero będą cyrki!!

emg
27-02-05, 14:31
Boziu kochana a ja myslałem że to takie hop!!podłącze i będzie grało! A juz nie długo zamierzam sie zabrać za podłączenie siłownika do centralnego zamka zeby działał ze sterownikiem orginalnym, tam to dopiero będą cyrki!!

jakie cyrki - 2przewody i hula

eVok
27-02-05, 14:52
A co do kostki to nie miałem też w radiu więc bez sensu kupować dwie kostki za 40zł skoro można sie pobawic troche nożem, lutownicą i izolacją i troche zaoszczędzić



Boziu kochana a ja myslałem że to takie hop!!podłącze i będzie grało!
no bo to jest takie hop tylko trzeba zainwestować
http://www.allegro.pl/search.php?string=honda&category=8767&country=1

coala_16
28-04-06, 18:20
Mam taki problem z radiem, podpiołem to dziś przez prrzejściówke na ISO i wszystko działa ale dopiero jak jest kluczyk przekręcony, jak wyłącze go i wyjmę kluczyk to od nowa trzeba ustawiać, czy w fabrycznej instalacji nie było czegoś takiego podtrzymania jakiegoś? czy jak złączyłbym ze sobą Kabelek 12Vzasialnie i 12v podtrzymanie to będzie wszystko dobrze? tak jakoś czytałem że można je ze sobą połączyć i wszystko będzie dobrze i będzie działac niezależnie od stacyjki. Da się tak zrobić czy muszę ciągnąć kabel od akumulatora, tylko wtedy jaki kabel ma zastępować to zasilanie z akumulatora?

Muldex
28-04-06, 23:23
Jakoś to poukładam:
Podstawa to miernik uniwersalny reszta to bajka i tak kosta w hondzie dolna jej część tam gdzie jest więcej kabli to do głośników, górna to: czarny ,,-'', czerwony ,,+'' działa po przekręceniu stacyjki o ile się nie myle zabezpieczony bezpiecznikiem 15A, żółty ,,+'' napięcie bezpośrednio z akumlatora jest podłączony do niego też zegar i jak on nie trzyma godziny po wyłaczeniu stacyjki to jest bezpiecznik spalony 7A jeden jest w komorze wewnątrz auta a drugi pod maską. Pomarańczowy to wyjście z radia np: antena elektryczna można nim też sterować wzmacniaczem (po właczeniu radia pojawia się tam ,,+''
Dolna kostka to głośniki zewnętrzne (pion) to tył wewnętrzne (pion) przód.
Jak ktoś chce podłaczyć radio tak by nie wyłanczało się po wyłączeniu stacyjki to albo łaczy kabel (wychodzący z radia oczywiście) czerwony i żółty razem do zółtego w kostce hondy - nie polecam bezpiecznik jest za mały i może sie spalić lepiej osobno sobie pociągnąć bezpośrednio z aku. Jesli nie ma podtrzymania to na bank nie jest podłączone lub bezpiecznik spalony.
Co do kabli idących na tyłz kostki i gdzieś się tracą to może zrobimy zawody kto je znajdzie bo nawet w 5 gen w schemacie elektrycznym nie są uwzględnione wersja 5gen 3 drzwi????
Jak coś zle napisałem to prosze mnie poprawić ale jak chcesz to w niedziele moge napisać dokładnie co i jak łaczyć.

07radek
30-11-06, 06:51
A czy może ktos opisać jak dokładnie przeciągnąć kabel z aku do radia??? Wiem że za aku jest mała dziurka do tego celu ale nie potrafie zlokalizować miejsca w którym ten kabel wychodzi. Proszę o pomoc :cry: