Zobacz pełną wersję : 1.7 CDTi troche modow co onich myslicie
Powiem krotko, pojeździłem Hania miesiac i uważam ze to 100 koników to fajne do takiego hasania w trasie ale na krotkich odcinkach wogule nie da rady jechac. I teraz mam w planach delikatne przeróbki, zaczne od zamontowania Dużego IC, puzniej kompletny przelot z jakiejs 2,2 calowej rurki i na koncu zamiana programu. I teraz pytanie do bardziej doświadczonych w tych silnikach, czy to dobre posunięcia czy sa jakies inne metody aby uskrzydlić ten silniczek??:D
Ja bym zaczął od chipa i dopiero potem jakby IC nie wyrabiał to wymieniał na większy. Ale takie testy to chyba latem by należało zrobić. A z drugiej strony nie bardzo wiem gdzie chcesz zmieścić ten większy IC skoro i tak już tam przycięli skraplacz klimy w stosunku do wersji benz. aby zmieścić IC. Możesz tez porównać wymiary IC z ASTRY H 1.7 CDTI 125 KM. Jak będzie ta sama/ bliżona powierzchnia to nie masz co grzebać.
tzn mam juz IC na wymiar wyszyte wejdzie idealnie w ta czarna kratkę w zderzaku teraz tylko jeszcze rurky dolotwe itd i przy najbliższej okazji biore sie za montaż, a elektronikę zostawiam na koniec z tego wzgledu ze po zamianie IC i wyciecia katalizatora dopiero chce sie bawic w dawki paliwa itd..tak by najmniej doradzil mi kolega z kingsoftu..ale dzieki za spostrzeżenia:)..a powiedz mi od czego pasuja wieksze wtrsyki i czy jest taka możliwość wogule zrobienia czegos takiego??
Ale jakich przyrostów się spodziewasz? Bo na 125-130 KM powinien się dłubnąć samym programem bez żadnych zmian mechanicznych. A powyżej to ja osobiście bym nie inwestował w nowy IC czy nowe wtryski itp. bo potem się okazać może że sprzęgło tego nie ma chęci przenieść i znowu kolejne koszty. Mam takie zdanie że "dłubnąć" lekko to można a jak jeszcze za mało mocy kierownik odczuwa to lepiej od razu rozejrzeć się za innym motorem.
wlasnie na taki przyrost licze max 130 km:)...myslisz ze na samym programie to zrobie?:), jesli tak to super mniejsze koszty:)..mniej roboty i faktycznie nie trzeba sie puzniej o sprzeglo martwic:)..Ty u siebie masz jakis program wrzucony?? jesli tak to gdzie robiles i jaki koszt, czy servis hondy mi to zrobi??
Ja nic nie robiłem u siebie ale ktoś z forum tak - był o tym temat. Są wersje Astry H 1.7 CDTI 125 KM. Jeślli chodzi o tuning to sporo osób poleca V-TECH z Krakowa chyba.
no to bylo by super bo do krk mam zut jajkiem:)..teraz musze przebuszowac forum i poszukac cos na ten temat:)
RZuć pÓźniej okiem na auto Boogie'go - ma zmieniony IC i program... Tak W ogÓle, to jego auto znajdziesz w galeriach VII gen. On bynajmniej się z tym nie kryje..
Leeo zaraz obczaje i poczytam:)..dzięki za info:)..a ze swoim tez sie nie kryje ale nie mam czasu porobić mu ładnych fotek żeby sie pochwalić:)..ale obiecuje poprawę:)..zrobie zdj jak wygląda teraz a później po lekkich przemianach jakie planuje:)
pozdr
Dla mnie bolączką tego silnika nie jest zbyt mała moc ale reakcja na przyspieszanie na pierwszym biegu zwłaszcza jak chcesz ruszyć bez przygotowania tzn. np. jak ktoś mi mignie na skrzyzowaniu że mnie puszcza. W benzynie reakcja na gaz jest natychmiastowa, w CTDi natomiast trzeba poczkeać nico aż silnik się troche wkręci, potem do 3 tys idzie ok ale dopiero od 3 jest bardzo nagły przyrost mocy. Teraz już się przyzwyczaiłem ale na początku mnie to trochę wkurzało. Może chip coś polepsza.
oj dokładnie, to jest nawet niebezpieczne!
jak sie przesiadlem ze swojego benzyniaka do ojca ctdi to myslalem ze mnie ktos rozmaże na krzyzowce, bo nie mogłem ruszyc z kopyta, myslalem ze moze po prostu nie potrafie jezdzic dieslem, ale widze ze to najwidoczniej taka charakterystyka tego motoru.
a mi najbardziej w tym silniku nie pasuje 2gi bieg, ja nazywam biegiem parkingowym bo używam do tego aby jeździć po placu i szukać miejsca bo do wyprzedzania on sie nie nadaje:(..U mnie to wygląda tak 1wszy bieg do 3,5 tys autko nawet sie rozpedza, 2gi zmola, no i 3ojka cos pieknego praktycznie od 1800obr jeedzie:D
w porownaniu do jakiejkolwiek benzyny, reakcja tego diesla jest do bani... ale nie przesadzajmy, kwestia przyzwyczajenia...
nie pamietam juz jaki byl lag na tym silniku przy 100km ale przy 131km bez problemu mozna sie szybko wszedzie wcisnac itp.
co do modow to u mnie oprocz zmiany programu nic wiecej z silnikiem nie bylo robione... polecam
przegrzebując forum, tez zaczne od strojenia na hamowni:) bo 130km mysle ze bedzie wystarczalne do hani:)..jedynie co to przelot zrobie:)..i to juz dzis:D
pozdr
Pierwsze poprawiania fabryki za mną:). Katalizator wywalony wsadzona rura 2", usunięty EGR- odczucia:)..hmm hanka chętniejsza do jazdy na 1wszym i drugim biegu, głośniej a raczej wyraźniej słychać gwizd turbo <fajnie;D> jeśli chodzi o pozostałą akustykę jest tak samo czyli nie zrobiło sie głośniej:)
pozdr
a poprawił się sam moment startu na pierwszym biegu?
no i jak spalanie? nie zmieniło się?
Bez kata turbina powinna sie szybciej wkrecac wiec pewnie sie poprawil.
no wiec tak Haneczka jest bardziej chętna do zabawy na 1wszym i 2gim biegu, w porównaniu do wersji z katalizatorem to niebo i ziemia ale nie wiem czy niemial tez na to wpływu EGR bo zrobiłem 2 operacje jednocześnie;)..co do spalania nie wiem bo dopiero będę testował:)..z tego co widzę po kolegach ktozy dokonali takich samych zmian w swoich traktorach spalanie pozostało bez zmian:)..co na pewno jakbyście zobaczyli katalizator w środku to aż dziw bierze ze hanka wo gule chciała jechać:D jeden gnój i sadza,tak jakby podziurawić kartkę papieru igłą przyłożyć ja do ust i probować oddychać:)
radekkaras
09-03-10, 21:00
Kolego mam z chipowanego civic-a w ziptuningu w hollandi , po wyjechaniu od nich pierwsze co się zmieniło to turbo dziury brak i zmiana momentu odrotowego POLECAM. W niedługim czasie wkładam wkładkę do filtra i opisze co się zmieniło.;)
Kolego xavier85 ile masz najechane w Hance?????:cool:
Cześć ....jakie koszty tej zabawy,z hamownią czy bez hamowni?
Kolego mam z chipowanego civic-a w ziptuningu w Holandii , po wyjechaniu od nich pierwsze co się zmieniło to turbo dziury brak i zmiana momentu obrotowego POLECAM...
Od razu nasuwa mi się pytanie, jeżeli jest tak kolorowo to czemu nie robią tego w fabryce? Gdzie jest haczyk.
Krótsze życie silnika? Większe spalanie? Czy jakieś normy ekologiczne na to nie pozwalają?
Kolego xavier85 ile masz najechane w Hance?????:cool:
mam dopiero 149 tys z książka:)..
na tomiast jesli chodzi o mody elektroniki zostawiam to na sam koniec ze względu na to ze z turbiny mozna jeszcze cos fabrycznie wydusić, podkręciłem dawek paliwa troszkę i niemam jeszcze obiawow kopcenia wiec jeszcze troszke mozna dawke zwiększyć:), na koniec zmienię elektronikie ze strojeniem na hamowni w VTECHu:)
Mojm zdaniem jesli chodzi o kata i EGR odpowiedz jest prosta, fabryka to wklada bo ekologia;)
radekkaras
10-03-10, 19:01
Od razu nasuwa mi się pytanie, jeżeli jest tak kolorowo to czemu nie robią tego w fabryce? Gdzie jest haczyk.
Krótsze życie silnika? Większe spalanie? Czy jakieś normy ekologiczne na to nie pozwalają?
polecam www.ziptuning.nl stronka jest spolszczona
O krótkim żywocie motora nie ma mowy bo jest pisemnie ubezpieczony przez firme zip
Spalanie zmniejszyło się bo jest zmieniony moment obrotowy
Normy są tez zachowane bo auto przechodzi przez zagraniczne przeglądy techniczne i gwarancyjne...Pozdrawiam
Cześć ....jakie koszty tej zabawy,z hamownią czy bez hamowni?
co do kosztów to ja zapłaciłem za cała imprezę 599euro
Jeżeli chodzi o chip do 1.7 CDTI to zrobiłem go jakieś 2 miesiące temu. Hania sprawuje się super. dużo lepsze przyspieszenie i zdecydowanie fajniejsza jazda. Chip zrobiłem w V-Techu. Moc po Chipie to 127 KM, max moment to 254 - mi to wystarcza;p
Jeżeli chodzi o chip do 1.7 CDTI to zrobiłem go jakieś 2 miesiące temu... Chip zrobiłem w V-Techu. Moc po Chipie to 127 KM, max moment to 254 - mi to wystarcza;p
A jaki cena w V-techu za wgranie wirusa??
adow;993023']A jaki cena w V-techu za wgranie wirusa??
Cena za taka przyjemność to 1120 PLN. Myślę że można spokojnie pozwolić sobie na taki wydatek bo różnica jest spora.
Jak ktoś chce to mogę wkleić wykresiki z hamowni.
U mnie jest przelotowy wydech, brak egr, wiekszy ic a spalanie w trasie 5,5l/100km przy 100-130km/h i wyprzedzania, wiec przy normalnym uzytkowaniu i dobrym programie spalanie nie powinno wzrastac.
U mnie jest przelotowy wydech, brak egr, wiekszy ic a spalanie w trasie 5,5l/100km przy 100-130km/h i wyprzedzania, wiec przy normalnym uzytkowaniu i dobrym programie spalanie nie powinno wzrastac.
Ja też zastanawiam się nad taką modyfikacją ale nie wiem jaki mam wybrać. Możesz coś więcej powiedzieć na temat twojego IC?
Czy po wyrzuceniu EGR samochód bardziej kopci z rury? Bo słyszałem że tak jest po jego wymątowaniu?
Niestety mody te wrpowadzil jeszcze poprzedni wlasciciel... ja mam tak od poczatku wiec nei wiem jak jest z egr. co dokladnie chcesz wiecej wiedziec o ic?
co dokladnie chcesz wiecej wiedziec o ic?
Wszystko tzn. gdzie mozna cos takiego zrobić i za jakie pieniądze. Jak wyglada estetyka pracy silnika z ic?
A tak wogóle to jak mysliszy czy po tym jak zrobiłem chipa to ic cos wogóle da wiecej? Czy to wogóle sie opłaca?
Dobry, dobrze zamontowany IC napewno obnizy temp w dolocie, uważam jednak że jeśli nie zamierzasz iść dalej w wieksze turbo, gdzie przyda sie wydajniejsze IC i czego reszta moze nie wytrzymac, to przy samym programie seryjny IC robi swoje. Pamietaj tylko o wymianach filtra powietrza. Jak kupowale cvc znalazlem na stronach .de test temp w dolocie w astrze 1.7 101km->125km ale schowal sie gdzies.
Sam program robi zazwyczaj 123-132km a u mnie po ic i wydechu podobno jest 136... niewiele zwazywszy na koszty, podstawa zeby isc dalej, takie moje zdanie;)
Dobry, dobrze zamontowany IC napewno obnizy temp w dolocie, uważam jednak że jeśli nie zamierzasz iść dalej w wieksze turbo, gdzie przyda sie wydajniejsze IC i czego reszta moze nie wytrzymac, to przy samym programie seryjny IC robi swoje. Pamietaj tylko o wymianach filtra powietrza. Jak kupowale cvc znalazlem na stronach .de test temp w dolocie w astrze 1.7 101km->125km ale schowal sie gdzies.
Sam program robi zazwyczaj 123-132km a u mnie po ic i wydechu podobno jest 136... niewiele zwazywszy na koszty, podstawa zeby isc dalej, takie moje zdanie;)
Skoro uważasz że sama wymiana ic bez zwiększenia turba mi dużo nie da to na razie sobie odpuszczę taki zabiek (wymiana ic i turbo to jednak spory wydatek a jak na razie na niego mnie nie stać). Ale jak wpadnie grosik to zastanowie sie nad jakimś rozwiązaniem;p
pozdrawiam i dzięki za radę
Dobry, dobrze zamontowany IC napewno obnizy temp w dolocie, uważam jednak że jeśli nie zamierzasz iść dalej w wieksze turbo, gdzie przyda sie wydajniejsze IC i czego reszta moze nie wytrzymac, to przy samym programie seryjny IC robi swoje. Pamietaj tylko o wymianach filtra powietrza. Jak kupowale cvc znalazlem na stronach .de test temp w dolocie w astrze 1.7 101km->125km ale schowal sie gdzies.
Sam program robi zazwyczaj 123-132km a u mnie po ic i wydechu podobno jest 136... niewiele zwazywszy na koszty, podstawa zeby isc dalej, takie moje zdanie;)
A jak wyglada roznica w osiagach / przespieszenie, elastycznosc/ po programie bo napewno nie tylko mnie to interesuje ;] a poza tym 130+ KM w 1,7 to juz dobry wynik ;D
kamilsyga19
13-05-10, 17:36
adow;1002629']A jak wyglada roznica w osiagach / przespieszenie, elastycznosc/ po programie bo napewno nie tylko mnie to interesuje ;] a poza tym 130+ KM w 1,7 to juz dobry wynik ;D
Też mnie to interesuje :D najbardziej ile teraz ma od 0-100 ? Wiem, że to nie wyścigówka ale fajnie by było wiedzieć ;)
podbijam temat. I mam pytanie czy 160k km to nie za dużo na chip?
za dużo, normalnie z diesla na wirusie wyciskają + - 30 KM
Dzięki za odpowiedź, ale nie zrozumiałeś pytania, może je źle sformułowałem, dlatego się poprawię. Chodzi mi o to, że mam najechane 160 000 km, ja przejechałem 20 000km i zaczyna trochę brakowac mocy;) Dlatego zacząłem zastanawiac się nad chipem i stąd pytanie, czy aby nie za późno? Z góry dzięki z odpowiedź
nigdy nie jest za późno, zresztą 160 km na diesla to naprawdę niewiele! Jeśli brakuje Ci mocy rób chipa, niewielkie koszty w stosunku do uzyskanych koni a satysfakcja gwarantowana.
skolopendra
28-08-10, 16:42
podbijam temat. I mam pytanie czy 160k km to nie za dużo na chip?
nie za dużo
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.