Zobacz pełną wersję : D14A8 na D16B2
Witam nabyłem jakiś czas temu civica MB2 z D14A8 w praniu wyszło ze zalany był jakimś doktorkiem wiec silnik poszedł do rozbiórki gdzie szybko sie okazało, że nie opłaca sie go składać wiec szukam nowego motoru. Skoro już coś muszę kupić to dlaczego nie ma to być coś ciut mocniejszego.
Jaki silnik mogę tam wstawić bez istotnych zmian ? Czy wiązki i komputer bede musiał wymienić? Skrzynia będzie taka sama? Generalnie wystarczy mi sam blok i głowica od D16b2 a resztę przerzucę z d14a8 czy muszę brać kompletny silnik.
Bardzo by mi zależało żeby wszystko poszło gładko i bez komplikacji. Bez przeróbek itp. Macie jakieś doświadczenia? Podpowie mi ktoś ?
Skrzynie w Dseriach są wymienne. Większość osprzętu też.
Chociaz nie wie, czy nie łatwiej i taniej nie wyjdzie wsadzenie całego silnika D16, bez rozbierania go. Wsadź tylko taki z tym samym OBD, by z elektryka było mniej roboty
Czyli i tak musze coś w przewodach pomajstrować. Oba silniki mają takie samo obd (2) teraz tylko kwestia ile tak naprawdę będe musiał zrobić więcej po przełożeniu samej mechaniki. Jestem elektronikiem wiec ewentualna przeróbka wiązki to nie jest jakiś duży problem pod warunkiem że ktoś był by wstanie pokazać mi jakieś materiały, schematy. Generalnie jest to prosty swap czy nie bardzo? Mechanik który pomaga mi to składać stwierdził że obawia sie troche swapowiania właśnie od strony elektryczno- elektronicznej bo mechanicznie ponoć problemu nie będzie.
Nie lepiej wsadzić coś z VTECiem? Na OBD2 masz np D16W4, D16Y8.. Mechanicznie będzie to samo, z elektryki dojdzie obsługa VTECa, ale jak jesteś elektronikiem to spokojnie ogarniesz sobie.
Trafił mi się D14Z4 ale z pewnego żródła, kupiłem z osprzętem i skrzynią. Teraz tylko pytanie czy to to samo co D14A8. Silniki niemal identyczne z róznic zauważyłem, że przy aparacie zapłonowym mam dwie kostki zamiast jednej. Czy sa jakieś zmiany ? Czy ten silnik odpalę na kompie od A8. Aparat wystarczy przełożyć z A8 ? Czym to się różni poza latami produkcji ? Oba obd2 oba 90KM i bez vtec'a.
Z4 miał chyba dwie sondy :rolleyes:
Tak zgadza się ... musze zostawić od a8 kolektor ssący z przepustnicą i aparat zapłonowy. Reszta p&p.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.