Zobacz pełną wersję : Centralny zamek :(
Witam
mam pytanie co zrobić z centralnym jak ja go dziada otwieram łapie za klamkę o on się zamyka :( :D strasznie mnie to wkurza, czasami nawet nie muszę łapać za klamkę otworze alarm gaśnie a on się otwiera i od razu zamyka. Jak szybko złapie za klamkę pasażera to da się otworzyć tylko pasażera i nic innego kierowcy są dalej zamknięte, żeby go otworzyć używam kluczyka, ale mija się to z celem posiadania centralnego JBC mam Vgen Coupe
Pzdr.
Na pierwszym miejscu wyreguluj cięgna siłowników. Być może że powstają naprężenia i siłownik nie zostaje do końca otwarty.
Na pierwszym miejscu wyreguluj cięgna siłowników. Być może że powstają naprężenia i siłownik nie zostaje do końca otwarty.
No to w takim razie jutro spróbuje zajrzeć pod boczki i coś zobaczyć, bo strasznie mnie to irytuje( złośliwość tego zamka ) ja go za klamkę o on myk i sie zamyka :) :D:D:D
Ja obstawiam że zamarza Ci siłownik miałem identyczną sytuacje.
Ja obstawiam że zamarza Ci siłownik miałem identyczną sytuacje.
i myślisz ze jak będzie ciepło to mu przejdzie??
Tak mysle. Wstaw auto do ciepłego garażu lub np moze być parking podziemny gdzie jest temperatura w plusie, postoi troche i zobaczysz czy zacznie działać normalnie jeśli tak no to masz odpowiedź;)
Tak mysle. Wstaw auto do ciepłego garażu lub np moze być parking podziemny gdzie jest temperatura w plusie, postoi troche i zobaczysz czy zacznie działać normalnie jeśli tak no to masz odpowiedź;)
hmm jutro wstawie moje maleństwo do garażu i zobaczymy, a jak nie zacznie działać to co mam robić wie ktoś coś??
a jak nie zacznie działać to co mam robić wie ktoś coś??
Jeśli po możliwym odmarznięciu nie będzie działał, zrób najpierw to co Ci napisałem.
Jeśli nie pomoże pomyślimy co dalej.
A jakaś krótka instrukcja jak to zrobić?? I'm green :)
Zamontowany siłownik posiada tzw. pręcik który połączony jest czymś podobnym do złączki z cięgnami zamka w drzwiach.
Najczęściej złączka jest skręcana do cięgien na 3 śrubki. Poluzuj je aby można było złączką i pręcikiem siłownika swobodnie poruszyć. Powtórz manewr z drugiej strony. Jeszcze bez dokręcania śrubek. Wtedy przy pomocy pilota spróbuj zamknąć samochód. Jeśli zobaczysz że siłowniki się zamkną i nie otwierają. to masz problem rozwiązany. I Musisz wybadać, w którym miejscu powinna być przykręcona złączka. Chodzi o to aby siłownik był w stanie przeciągnąć cięgno fabrycznego zamka i przy czym nie było tam naprężeń. Być może trochę zakręciłem ale zdejmiesz boczki i będziesz wiedział o co chodzi.
Pamiętaj tylko żeby mieć zawsze przy sobie kluczyki. Ja już nie raz jedyny komplet zatrzasnąłem w samochodzie podczas takich operacji ; P Albo chociaż uchyl któreś okno.
Oczywiście jak poluzujesz te śrubki to zamki się nie zamkną ale chodzi o zamknięcie i otwarcie się samych siłowników.
Wcześniej było OK? Mi wygląda to na to, że siłownik dostaje za długi impuls elektryczny, ewentualnie dwa szybkie zamiast jednego.
temat do zamknięcia :) działa. rzeczywiście zmarzło chyba bo jak postało w garage to jest ok. wiec go rozebrałem i ociepliłem centralkę i siłownik. i działa:D:D:D:D:D:D:D
wiec go rozebrałem i ociepliłem centralkę i siłownik. i działa
w jaki sposób jesli mozna wiedzieć?
Podepnę się pod temat.
Mój zamek centralny całkowicie zdechł...
Nie otwiera się ani z pilota ani z kluczyka (przekręcając zamek w grzwiach kierowcy pozostałe zamki ani drgną)
Sygnał z pilota dochodzi do auta bo uzbraja się alarm (sygnalizują to migające światła).
Przyczyna chyba leży w drzwiach kierowcy, nie?
Miał tak ktoś?
Any help...
Podepnę się pod temat.
Mój zamek centralny całkowicie zdechł...
Nie otwiera się ani z pilota ani z kluczyka (przekręcając zamek w grzwiach kierowcy pozostałe zamki ani drgną)
Sygnał z pilota dochodzi do auta bo uzbraja się alarm (sygnalizują to migające światła).
Przyczyna chyba leży w drzwiach kierowcy, nie?
Miał tak ktoś?
Any help...
Zdejmij boczki od strony pasażera. Sprawdź ile przewodów masz przy siłowniku. Jeśli 5 to sprawdź czy inne siłowniki będą reagować po zamknięciu/otwarciu drzwi pasażera. Jeśli tak, to siłownik z drzwi kierowcy do wymiany lub jak to miało miejsce u kolegi zakładającego temat, zamarznięty siłownik.
Daj znać po tych operacjach, co i jak.
Jeśli central nie reaguje na pilota, to stawiam na centralkę, a nie na siłownik.
Jeśli central nie reaguje na pilota, to stawiam na centralkę, a nie na siłownik.
Fakt, mój błąd. Jakimś cudem nie zauważyłem tego że nie reaguje na pilota. Więc rozbierz centralkę i znajdziesz tam 2 przekaźniki. Zobacz w jakim są stanie. I jeśli z zewnątrz będzie ok. przy pomocy pilota bądź manualnie zamykaj i otwieraj drzwi. Powinno być słychać wyraźne 'pstykanie' w momencie zamykania i otwierania. Jeśli tak nie będzie sprawdź wszystkie przewody dochodzące do centralki. Czy żaden nie wypadł z kostki oraz w miarę możliwości przy pomocy miernika napięcia na układzie. Może uda Ci się dojść do elementu, który padł i wymienić go na nowy. Lub też jak nie chcesz się bawić, wymiana centralki.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.