PDA

Zobacz pełną wersję : Gaz w D13B2



SeReK75
01-02-10, 20:37
Mam Honde 3 miesiace....i mam dylemat czy wstawic gaz....czy autko nie bedzie sie psulo??? i Jaki gaz Zakupic....:(( prosze i pomoc...:((

sivy
01-02-10, 21:17
zakładaj w twoim wypadku nie ma zbyt dużego wyboru instalacji ;] jedź do gazoli mówisz panie załóz mi pan gaz i wszystko w temacie przy sekwencjach mozna troche pomieszać a tu? nie ma zabardzo co

frytas
01-02-10, 22:51
ja mam gazownie w d15b3 i na poczatku nie bylem przekonany ale teraz moge szczerze polecic :) spalanie w trasie ok 7l (teraz zima) wiec jest dobrze :) miasto ok 9-10l co do psucia to pamietaj zeby zawsze miec benzyne w baku staraj sie odpalac i gasic na benzie i powinno smigac :)

MlodyAero
04-02-10, 15:56
Tez miałem gaziwo w hance z D13B2 Jak wspomniał "frytas" jak zapomnisz o paliwie to będzie lipa na maxa;/ i przełączanie na gaz tylko i wyłącznie podczas jazdy. włączyć tzw. 0 i wypalić paliwo i jak zacznie poszarpywać to włonczyć dopiero gaz. inaczej zie zaleje i będziesz musiał ją holernie długo kręcić. Polecam gaz, koła żylety i pali 6l/100 Jak już założysz gaziwo to odezwij sie. Napisze ci jak zaczarować zeby paliła 6. pozdro

JunkieXL
04-02-10, 18:52
witam, mam rowniez gaz w d13b2, elpigaz ml 94, własnie musze sobie membrany wymienic, w zeszłym roku jak ustawiłem na mułowatego to na trasie konin-wawa przy predkosci 80-90km/h max spalił mi 5,6l /100... gazu
gdy normalnie juz ustawiłem, żwawszy był itd, palił 6-7l max przy jeździe 90-100km/h max mam spokojną noge ale lubie sobie poszalesc, na trasie konin-nowy sacz przy 110-120 nonstop, pełna paka, spalił 8,7 l/100...
MłodyAero napisz mi o tych czarach na pw :), obecnie mi pali 6,5l-7/gazu wiadomo zima, gaz po 2.15 i tak duzo taniej niz na benie, a latem gdy gaz po 1.53 jak w zeszłym roku np, i spalanie 8-9 przy butowaniu i 6 na trasie :)

Jacobs34
04-02-10, 21:22
Chętnie bym poznał ten magiczny sposób mający zmniejszyć spalanie. Moje natomiast oscyluje w granicach 12l zimą:confused: Ale fakt że jeżdżę tylko odcinki po 5km stygnie i znów. Jeżeli chcesz ograniczyć koszty to na pewno opłaci Ci się gaz, tak było w moim przypadku. Najprostsza instalacja w granicach 1300zł pewnie by oscylowała. Moja składa się z elektroniki STAG, reduktor mam Lovato bodajże.

molekss
05-02-10, 11:52
ja również bym poznałbym ten tajnik jak obniżyć spalanie LGP na 6 litrów, może kolega opisze na forum lub poproszę info na PW

yautja
05-02-10, 13:11
Recepta jest prosta - pewnie chodzi o zmniejszenie ilości podawanego LPG i jazdę na ubogiej mieszance ;)

arekgr
06-02-10, 22:22
I przez taką "magię" później ktoś płacze, że LPG niszczy silnik...

matik
07-02-10, 23:37
powiedzcie mi jak to jest w D13b2 jest elektorniczny gaznik i slyszalem ze jak zalozy sie LPG i smiga na LPG to gaznik zaczyna swirowac i auto przestaje chodzic na bezynie?? jak jest w waszych przypadkach bo chodzi mi LPG po glowie od paru ladnych miesecy ale duzo osob mi odraza do tego silnika??

sivy
08-02-10, 13:07
to jakiś krążący mit... btw drugi gażnik kosztuje ze 150zł

Infi
10-02-10, 18:17
no ja zreszta wiele razy slyszalem ze wlasnie nasze d13 to najlpeysz silnik w vgenie na gazowanie.
mi pali teraz po miescie 8-9l odcinki 3-4km do roboty i chaty. w trasie tydzien temu 7.4 na sto. wiec uwazam ze takie spalania sa bardzo dobre i spora oszczednosc w porownaniu do beny.
Mieszanke mam ustawiona ze nie ma zadnego mulenia, wczesniej palilo mi zawsze okolo 10 czy to miasto czy trasa, a ta diametralna zmiana (oczywiscie spalanie zmalalo) w ilosci spalanego gazu powstawla po
: - wywaleniu kata
-wstawieniu 4-2-1
- montazu walka z d14a1
- spolerowaniu glowicy o 1.2mm
- wywaleniu trojnika i pelnym odblokowaniu przepustnicy
- przyspieszeniu zaplonu o 2 stopnie po takim komplecie zabiegow moje d13 zaczelo wyraznie lepiej jezdzic i mniej palic (spaliny sa ok, dawka na pewno nie jest za uboga bo byla pelna regulacja po calej operacji)

kaaliber
16-02-10, 19:43
Ja też się właśnie zastanawiam nad zagazowaniem mojej d13b2. z tym że mam mixer od d15... (wtrysk) i tak się właśnie zastanawiam czy wtrysk a gaźnik to to samo (oczywiście chodzi o mixer)

yautja
16-02-10, 19:47
Nie jest to samo. Raczej kup dedykowany mikser do D13B2.

Infi
20-02-10, 17:57
polecam mixer landi rezo - oryginal - zakladasz tak ze nie ma zadnych wezy idacych do puszki z filterm!! po otwarciu pokrywy od filtra tez nie widac mixera!!

sivy
21-02-10, 09:35
polecam mixer landi rezo
landi renzo geju było dwóch braci jeden miał na imie landi a drugie renzo stąd nazwa firmy potem troche sie pokłucili chłopaki i zaczeli robic oddzielnie i czesto mozna spotkać reduktory "landi" bez braciszka renzo kumasz? ;) to taka dygresja dla potomnych ;) troche historii nie zaszkodzi

kaaliber
22-02-10, 19:56
no to problem miksera z głowy:D teraz pojawia się pytanie czy reduktor jest taki sam jak np w 15b2 (wtrysk) bo da gaźnika reduktor musi mieć wyjście na podciśnienie a w tym właśnie go nie ma.

8adrian9
23-02-10, 00:16
Kolego powiedz mi jak zaczarowałeś swoją hondę by paliła Ci 6 l gazu?? u mnie pali ok 10-11 na trasie (ok 60 km dziennie [2x30 do uczelni])

yautja
23-02-10, 12:20
Reduktor nie musi mieć żadnych dodatkowych wyjść na podciśnienie.

kaaliber
23-02-10, 18:57
yautja ale z tego co ja gadałem z ludzmi którzy maja gaz w silnikach na gaźniku to reduktor musi mieć wyjście na przewód który jest podpięty do kolektora ssącego i pod wpływem ilosci zasysanego powietrza reguluje membraną w reduktorze. no chyba ze w d13b2 to jakiś elektroniczny gaźnik? :o

tomek_nova
23-02-10, 19:34
to laduj gaz bez problemu w tym aucie sie jezdzi na gazie.. ja w swoim bede zakladal ale kolega ma civic'a V z gazem lata juz chyba 30 000 i jest ok trzeba tylko pamietac o wymianie filterkow... spalanie w granicach 10 bedzie bo tak kolega ma ale on ma ciezka noge i najczesciej jezdzi 80-150km/h

8adrian9
24-02-10, 16:53
u mnie teraz pali 11l kiedyś paliło 9,3l (jeżdżę średnio ok 100-130). pod maską mam taką regulacje, nie wiem co reguluje ale jak odkręcę to honda lepiej chodzi a jak przykręcę to słabiej no i z odkręceniem rośnie zużycie paliwa a z zakręceniem maleje.
jak troszkę mocniej skręcę to samochód nie jedzie taki zamulony jest. W dolocie powietrza mam też taką puszeczkę plastikową (a raczej wygląda to jak denko od puszki aluminiowej ) w której mam wywiercone otwory na przepływ powierza jak to wyjmę to na benzynie jeździ tak jak wcześniej na określonym odcinku drogi mam 160km/h a jak założę tą puszkę to tylko 140-145. Na gazie z tą puszką mam ok 120-125 km/h a bez puszki tylko 100.

OSCAR
25-02-10, 07:13
u mnie teraz pali 11l kiedyś paliło 9,3l (jeżdżę średnio ok 100-130). pod maską mam taką regulacje, nie wiem co reguluje ale jak odkręcę to honda lepiej chodzi a jak przykręcę to słabiej no i z odkręceniem rośnie zużycie paliwa a z zakręceniem maleje.
jak troszkę mocniej skręcę to samochód nie jedzie taki zamulony jest. W dolocie powietrza mam też taką puszeczkę plastikową (a raczej wygląda to jak denko od puszki aluminiowej ) w której mam wywiercone otwory na przepływ powierza jak to wyjmę to na benzynie jeździ tak jak wcześniej na określonym odcinku drogi mam 160km/h a jak założę tą puszkę to tylko 140-145. Na gazie z tą puszką mam ok 120-125 km/h a bez puszki tylko 100.

oo lol :D
jak to czytam to brzmi jak nie zly dowcip, od rana poprawiles mi humor ;)

Sluchaj kolego, jesli nie masz bladego pojecia o lpg i ogolnie o motoryzacji to proponuje ci, ustaw ta srube tak zeby ci palilo autko kolo 10l i juz niczym nie krec. Druga sprawa, jak sie bawisz tym mikserkiem, ptfuu .... puszeczka :) to poniuchaj czy nie zalatuje pod maska lpg, czy nie masz nieszczelnosci. Jesli jest ok, nie ruszaj juz dla ogolnego bezpieczenstwa i dla dobrej kondycji twojego silnika.

pozdrawiam

kaaliber
25-02-10, 22:36
haha mistrzostwo świata!!!! haha

8adrian9
27-02-10, 15:22
nie piejcie tak tylko pomóżcie. Oto zdj filtra pow i instalacji gazowej

http://img705.imageshack.us/g/dsc00799is.jpg/

kaaliber
27-02-10, 15:27
no i w czym problem??

yautja
27-02-10, 18:17
Nie jest źle. Widziałem lepsze patenty.
1) Załóż z powrotem rurę na puszkę, bo syf leci do dolotu (to coś włożonego w puszkę zostaw na miejscu).
2) Odepnij wężyk nr. 8 i zaślep go przed i za trójnikiem jakimiś śrubkami, bo ciepłe powietrze znad kolektora dolotowego nie za dobrze się z LPG komponuje (chyba, że jeździsz więcej na benzynie niż na LPG).
3) W miarę możliwości wymień mikser na coś bardziej dopasowanego (np. BRC dedykowany do tego modelu)
Kręcenie śrubkami zostaw gazownikom, chyba że masz analizator spalin w domu ;)

8adrian9
27-02-10, 23:19
a mógłbyś mi podpowiedzieć który to jest wężyk nr 8?? bo nie orientuje się. Mikser mam lovtec oto zdj papierów http://img5.imageshack.us/img5/3371/papiery.jpg

yautja
28-02-10, 09:00
Wężyk nr. 8 to jest ten, który idzie do tego "grzybka" na puszce filtra. Powinien być na nim numer ;)

kaaliber
06-03-10, 08:06
no i gaz w D13B2 założony. teraz trzeba sprawdzić ile to cudo bd paliło...

yautja
06-03-10, 14:18
Koło 10, chyba że nie masz odblokowanej 2-giej przepustnicy ;)

kaaliber
06-03-10, 15:55
jeszcze nie zdążyłem zrobić tego zabiegu więc mam nadzieję (nadzieja matką głupich) że bd mniej.:D