PDA

Zobacz pełną wersję : Pomocy prosze! Szarpie 1.4is



hakku
01-02-10, 14:22
Przeszukałem forum i nic nie znalazłem.
Sprawa jest następująca, ręce mi już opadają bo nie daje rady tego ogarnąć.
Mój wózek to civic 1.4is 97r. jakieś 1,5r temu założyłem sekwencje brc sequent 24.
Wszystko ładnie chodziło jakieś 9 miesięcy. Niestety potem zaczęło auto szarpać,
na początku delikatnie sporadycznie, potem coraz częściej.
Objawy: szarpie gdzieś tak do 2800 obr- potem na wyższych obr już przestaje,
najbardziej szarpie jak się już dobrze rozgrzeje.
Wymieniłem - filtry, kable, świece, kopułkę, palec rozdzielacza.
Niedawno były robione zawory. Regulacje inst. tez robile regularnie.
Do tego tydzień temu zmieniłem kopułkę i nagle obroty mi spadły.
Krokowiec byl czyszczony.
Auto było już u kilku mechaników i jakoś żaden nie pomógł:(
Jeden mi tylko powiedział, ze to prawdopodobnie coś z elektryką bo mechaniczne rzeczy wykluczył.
Dlatego pisze tutaj i proszę pomóżcie, może macie jakieś sugestie?

pablo.see
01-02-10, 14:55
Na benzynie jest OK? Zrób trasę 10km i powiedz jak się zachowuje (zimny silnik do rozgrzania).

sivy
01-02-10, 16:32
jesli na benzynie jest oke to stawiam na listwe

hakku
01-02-10, 20:49
Ogolnie wrazenie podczas jazdy jest takie jakby sie cos zatykalo i przerywalo. Na gazie to musze redukcje
robic bo na nizszych obrotach nie da sie praktycznie przyspieszac.
A na benzynie jest to delikatnie wyczuwalne. Tzn zdazaja sie szarpniecia ale zdecydowanie zadziej.
Sprawa wyglada nastepujaco, ze jak tylko muskam delikatnie pedal gazu to te szarniecia sa zadsze.
A jak przypuscmy mam 1500obr i wcisne pedal do ziemi to autem szarpie niemozliwie.
Tak ze podsumowujac na pb jest to samo tylko ze duzo zadziej i delikatnie.

pm487
01-02-10, 21:04
Na bank zapodaje za dużo paliwa, na 99% wtryskiwacze LPG winne, pewnie masz do tego spalanie na poziomie ok 15 litrów na setkę. Może warto włożyć sondę do wydechu i sprawdzić emisję CO i HC, współczynnik nadmiaru powietrza też pokaże że jest coś nie tak ze składem mieszanki (0.97-1,03 jest ok ale jeśli poniżej 0,97 to już wiadomo że silnik dostaje za dużo paliwa). Taki eksperyment kosztuje 14 zeta w każdej SKP.

hakku
01-02-10, 21:08
No kurcze spalanie mam na poziomie ok 9l gazu.
I jesli to sa wtryskiwacze gazu to czemu szarpie tez na benzynie?

sivy
01-02-10, 21:15
ciekawe.... pomyśle...

pm487
01-02-10, 21:22
nie mam innego pomysłu ale tak czy inaczej warto byłoby sprawdzić auto za 14 zyla...

hakku
01-02-10, 21:27
Jutro podjade i sprawdze.
A tak panowie z czystej teori to moze byc cos porypane z elektryka czy to raczej nie mozliwe?
Chodzi mi czy np moze za tym wszystkim stac aparat zaplonowy czy jakas cewka? bo praktycznie tylko to zostalo.

sivy
01-02-10, 23:25
szcerze mówiąc to mi tez tylko to zostało jak masz możliwośc to podmienij od kogos i sie przekonaj

OSCAR
02-02-10, 07:16
czesc,

dokladnie ....
jesli te objawy wystepuja rowniez na benie to najpierw trzeba z tym zrobic porzadek. to co deczko niedomaga na Pb to na lpg jazda zaczyna byc bardzo upierdliwa.

powiedz czy kiedykolwiek wymieniales juz cewke zaplonowa w aparacie ? koszt kolo 80-100pln za cewke, z wymiana sam sobie poradzisz.
nie chce cie narazac na koszty, popytaj jeszcze jakis zaufanych gazownikow-mechanikow-elektrykow odnosnie mojej teorii, ale jesli faktycznie zaczyna sie to poglebiac i te szarpanie wystepuje kolo 2500-3000rpm to mi na cewke pasuje. jesli poczekasz, auto ci nagle stanie i juz nie odpalisz - to na 100% to bedzie cewka ;)

pozdrawiam i zycze powodzenia w rozwiazywaniu zagwozdki ;)

MlodyAero
04-02-10, 15:50
Jak szarpie gdy sie rozgrzeje to ma za mało powietrza. ale lepiej skręcić gaz. bo jak dasz powietrze to będzie więcej paliła.

OSCAR
05-02-10, 07:02
tam jest sekwencja, nie ma co "skrecac" ;) poza tym problem tez wystepuje na benie - pisal .....

pozycz i podmien u siebie cewke pozniej modul zaplonowy w aparacie, ale stawiam na cewke.
daj znac czy pomoglo.

pozdrawiam

smad
01-09-10, 23:56
Piszę tu, żeby nie zakładać nowego tematu ;)

U mnie występuje szarpanie na lpg po wrzuceniu biegu i wciśnięciu pedału gazu od 1500 obr do 2700, jeżeli zmienię bieg pow. 2k obr to szarpanie jest słabsze... Na pb reakcja na wciśnięcie gazu jest natychmiastowa niezależnie od obrotów. Mam nowe świece, wyprzedziłem zapłon (co zmniejszyło szarpanie), inst. wyregulowana na biegu jałowym, dysze rozwiercone. Co jeszcze mogę zrobić? Kable wn, aparat?

OSCAR
02-09-10, 07:27
Mam nowe świece, wyprzedziłem zapłon (co zmniejszyło szarpanie), inst. wyregulowana na biegu jałowym, dysze rozwiercone. Co jeszcze mogę zrobić? Kable wn, aparat?

pojechac do gazownika i wyregulowac instalacje w czasie jazdy we wszystkich zakresach obrotowych, tak zeby przelaczajac z beny na lpg czasy wtrysku beny sie nie zmienialy.

smad
03-09-10, 19:07
pojechac do gazownika i wyregulowac instalacje w czasie jazdy we wszystkich zakresach obrotowych, tak zeby przelaczajac z beny na lpg czasy wtrysku beny sie nie zmienialy.
Co ma pb do lpg jak już mi przełączy na gaz? Na pb idealnie pracuje silnik w całym zakresie obrotów.

OSCAR
03-09-10, 20:13
Co ma pb do lpg jak już mi przełączy na gaz? Na pb idealnie pracuje silnik w całym zakresie obrotów.

ano ma i to bardzo duzo, zasada dzialania sekwencji opiera sie wlasnie na sygnale podawanym na wtryski benzynowe. Mowiac najogolniej, wtryski lpg masz podpiete wlasnie do wtryskow beny i tym sygnalem z ecu hondy sa sterowane.

LemonR
03-09-10, 20:17
Ma, ma kolego więcej niż ci się wydaje. Komputer samochodu nie wie, że jedzie na gazie i przy źle zestrojonej instalacji LPG (między innymi zła mieszanka - odczyt z sondy lambda) koryguje to zmieniając czasy wtrysku paliwa. A zadaniem sterownika gazu jest wyłącznie przeliczanie tych czasów na czasy dla wtryskiwaczy gazowych i wprowadzanie korekt.

smad
03-09-10, 22:58
Dzięki za informacje :) czyli strojenie lpg to tak naprawdę strojenie wtrysków pb. Pora wziąć gazownika na przejażdżkę.

OSCAR
04-09-10, 00:10
Dzięki za informacje :) czyli strojenie lpg to tak naprawdę strojenie wtrysków pb.
to nie prawda - nie mozna tego tak nazwac, stroi sie instalke lpg tak zeby podczas zabawyprzelacznikiem Pb/lpg nie zmienialy sie czasy wtrysku beny, to znaczy zeby sterownik ecu nie musial wprowadzac korekt i zeby pasazer jadacy obok nie czul ze sie bawisz ..... lopatologicznie mowiac ;)
a zeby tak bylo musi byc zestrojona instalka lpg, dobrane odpowiednie dysze, odpowiedni reduktor, montaz i gazownik ktory wie dlaczego auto jezdzi.


Pora wziąć gazownika na przejażdżkę.
To sie akurat zgadza. Bez strojenia w czasie jazdy i pod obciazeniem nic z tego nie bedzie.

YURI
13-10-10, 15:54
Witam, dodam trochę od siebie, bo ostatnio też mi zaczął szarpać silnik w okolicach 2 tys. obrotów na 3, 4 i 5 biegu (szczególnie 3 i 4) i to bez względu na to czy jest na gazie czy na PB. U mnie problem leży prawdopodobnie po stronie alternatora. Chodzi o to, że od pewnego czasu zaczęły mi mrugać kontrolki - ogólnie światło. Wygląda to tak, że kontrolka np. ręcznego przygasa z pewną częstotliwością. Mechanik sprawdził, że podczas pracy silnika na aku zmienia się napięcie w granicach 14.3 - 14.6. Ostatnio wymieniłem świece (po 70tys.) i zdarza się, że kontrolki nie mrugają. Wtedy auto nie szarpie. Jeśli mrugają to szarpie. W piątek wymieniam alternator (prawdopodobnie problem jest z regulatorem napięcia) i dam znać czy się poprawi. Może u Ciebie smad jest podobnie?

Nowakman85
13-10-10, 16:40
witam kolege nie wiem jak to jest w 6 gen ale ja mialem problem z szarpaniem i okazalo sie ze wezyk od podcisnienia jest pekniety wiec moze to tez sprawdz zanim wymienisz cokolwiek:)

YURI
14-10-10, 21:22
witam kolege nie wiem jak to jest w 6 gen ale ja mialem problem z szarpaniem i okazalo sie ze wezyk od podcisnienia jest pekniety wiec moze to tez sprawdz zanim wymienisz cokolwiek:)

Mechanik twierdzi, że regulator napięcia w alternatorze padł i stąd to mruganie. Na 100% szarpanie jest zależne od mrugania. Jak nie mruga auto jedzie normalnie. Sprawdzałem różne rzeczy i wszystko wskazuje na alternator. Chciałem jeszcze zaznaczyć, że szarpanie jest niewielkie, ale ja je czuję.

hellrider
15-10-10, 06:53
Regulator napiecia nie objawia sie tak malymi roznicami w napieciu...... MI potrafilo zepsutym regulatorem spalic wszystko co swiecilo w samochodzie... Poszlo ponad 20v na instalacje. * nie w Hondzie ale jednak *. Z tego co ja pomierzylem to napiecie skakalo od 11V do prawie 25.

paweld
17-10-10, 00:05
Jedz do mechanika ciężko coś konkretnego powiedzieć nie widząc auta. Doprowadz benzynę do OK a potem zajmi się gazem. Gaz jest bardziej czuły na wszelkie niedociągnięcia. Sprawdz najpierw układ zapłonowy. Swiece, kable, zasilanie aparatu, sprawdz błędy ECU...

YURI
20-10-10, 21:15
Regulator napiecia nie objawia sie tak malymi roznicami w napieciu...... MI potrafilo zepsutym regulatorem spalic wszystko co swiecilo w samochodzie... Poszlo ponad 20v na instalacje. * nie w Hondzie ale jednak *. Z tego co ja pomierzylem to napiecie skakalo od 11V do prawie 25.

A jednak po wymianie alternatora wszystko jest w porządku. Przejechałem już ponad 300km i mrugania nie ma i nie szarpie. Czasami wydaje mi się, że lekko szarpie, ale to myślę, że zniknie jak przeczyszczę przepustnicę i wymienię filtr.
Jeśli chodzi o inne rzeczy to świece wymieniłem, kable wydają się w porządku, zasilania aparatu nie sprawdzałem, a jeśli chodzi o ECU to nie ma żadnych błędów.