Zobacz pełną wersję : Jakie przełożenie skrzyni w d16z6 crx del sol, czy będzie pasować do d15z6??
witam,
Jak w tytule, chce zmienic moja długa skrzynie w d15z6 na d16z6 tylko ze ona jest z crx del sol, czy będzie pasować i jakie ma przełożenia, czy takie same jak w civicu??
Pozdrawiam
MOze tu cos znajdziesz http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=2929&highlight=info+skrzyniach lub tu
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=1990&highlight=info+skrzyniach
skolopendra
01-02-10, 15:52
czy będzie pasować
tak
jakie ma przełożenia,
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=2496
jak chcesz to mam taka na sprzedaz :) pochodzi od d15b ale ma takie same przelozenia. :)
Obym się mylił i obyś nie wracał zaraz do starej. Domniemane efekty uboczne które lubią występować:
- lekkie szarpanie przy stałej prędkości, bo ECU nie wie że mu się przełożenia zmieniły i robi cyrki jak załącza tryb ECONO
- spalanie 1-1,5 l wyższe w mieście
- tryb ECONO działa np. do 88km/h (nie wiem jaką 5 ma skrzynia którą zakładasz, jeśli krótszą to będzie coś w tym stylu)
Nie rozumiem sensu kupowania ECONO i robienia z niego rakiety :) Ja bym jeśli już to szarpnął się na hybrydę. Już z dwiema skrzyniami w D15Z8 to przerabiałem.
Również cały czas rozważam założenie krótszej skrzyni do D15Z6, ale nie za krótkiej żeby zachować "econo" i tu pytanie czy jest sens zakładać skrzynie z D14? da to jakąś poprawę osiągów, nie będzie problemów z obrotami, ECU i "econo"? Czy może lepiej jest złożyć jakąś hybrydę - jeśli tak to jaką?
skolopendra
02-02-10, 14:52
le nie za krótkiej żeby zachować "econo" i tu pytanie czy jest sens zakładać skrzynie z D14?
w takim układzie sensu nie ma
- spalanie 1-1,5 l wyższe w mieście
To zależy jak sie jeździ. Można na krótkiej skrzyni jeździć dalej dosyć ekonomicznie. qba w swoim zmodzonym Z8 nadal potrafi zrobić fajny wynik jeśli chodzi o spalanie, kwestia przyzwyczajenia.
- lekkie szarpanie przy stałej prędkości, bo ECU nie wie że mu się przełożenia zmieniły i robi cyrki jak załącza tryb ECONO
zgadza, się - jest to delikatnie odczuwalne ale bezproblemowo da się jeździć
- spalanie 1-1,5 l wyższe w mieście
e tam - mi spalanie na skrzyni d16z6 pozostało bez zmian ale i styl jazdy się nie zmienił, więc jednak da się ekonomicznie tym jeździć :)
- tryb ECONO działa np. do 88km/h (nie wiem jaką 5 ma skrzynia którą zakładasz, jeśli krótszą to będzie coś w tym stylu)
No fakt - na seryjnej na 5 biegu ECONO gasło przy 120km/h
No fakt - na seryjnej na 5 biegu ECONO gasło przy 120km/h
To mnie bardzo zastanawia, bo skoro (zgodnie z tabelką: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=2496) niektóre skrzynie z D16Z6 mają 5 bieg o przełożeniu 0,702 - czyli najdłuższym, to teoretycznie "Econo" powinno gasnąć na 5biegu przy 3000 obr./min. czyli przy jakiś 110km/h. Ktoś potrafi wyjaśnij czemu tak nie jest?
barnie-a przełożenie główne? :)
barnie-a przełożenie główne? :)
Nie bardzo wiem co masz na myśli??
W tej skrzyni (mówimy o D16Z6 z piątką 0,702) mamy przełożenie główne 4,25 - a zgodnie z wyliczeniami rema:
prędkości na poszczególnych biegach przy 3000tys.obr./min.
http://img688.imageshack.us/img688/5223/biegi30005xf.png (http://img688.imageshack.us/i/biegi30005xf.png/)
Odczytując wynik dla skrzyni z przełożeniem głównym 4,25 i 5 biegiem 0,702 przy 3000tys.obr./min. mamy prawie 110km/h - no więc dlaczego do takiej prędkości nie będzie się świecić "Econo" a zgaśnie jak wyżej pisaliście koło 90km/h?
Nie wiem czy jasno wyjaśniłem o co mi chodzi :D
Lampka econo nie zależy tylko i wyłącznie od obrotów silnika ;) Szerzej napisane o tym jest w dziale technicznym dla 5D. Nie zakumałem na początku o co Ci chodzi, śnięty chodze dzisiaj, sorry :)
Lampka econo nie zależy tylko i wyłącznie od obrotów silnika ;) Szerzej napisane o tym jest w dziale technicznym dla 5D.
dzięki za info muszę zaraz znaleźć ten temat
Ja mam inne wytłumaczenie. Czujnik prędkości pojazdu jest w skrzyni, tak? Jeśli tak, to czy przy przekładce skrzyni bierze się stary czujnik z samochodu, czy nowy ze skrzyni? I czy dają takie same sygnały przy tych samych prędkościach? I już ECU ma złe dane i w złych momentach ECONO załącza.
vtec - qba o ile pamiętam ma skrzynię hybrydową. 1,5 l więcej w mieście to była u mnie norma, w trasie fakt i tak było dość ekonomicznie ale poniżej 6l nie udało się zejść choćby nie wiem co. A miałem skrzynię z 5 gen i skrzynię od D14 z VI gen., na obydwu te same problemy które wymieniłem. A teraz nawet nie wiem do końca, od czego mam skrzynię, ECONO działa do ponad 120km/h ale czuć szarpanie przy 70-80 km/h na IV biegu, prawdopodobnie przez to.
Piszę o tym wszystkim, bo ludziska się rejestrują na forum, czytają jak to super mieć krótszą skrzynię a potem jest ZONK i szukanie przyczyny, często nikt nawet nie kojarzy że to przez skrzynię.
A teraz nawet nie wiem do końca, od czego mam skrzynię.
rozumiem, że masz jakąś krótszą? niż seryjna z D15Z8?
ECONO działa do ponad 120km/h ale czuć szarpanie przy 70-80 km/h na IV biegu, prawdopodobnie przez to
ECONO działa Ci do 120km/h na tej krótszej skrzyni?
Piszę o tym wszystkim, bo ludziska się rejestrują na forum, czytają jak to super mieć krótszą skrzynię a potem jest ZONK
Dlatego chcę się dokładnie wywiedzieć wszystkiego i znaleźć zloty środek w postaci skrzyni do D15Z6 :)
Co do twojej wypowiedzi odnośnie czujnika prędkości, dobrze by było żeby ktoś się jeszcze wypowiedział, bo ja za bardzo nie wiem nic w tej kwestii...
Tak qba ma hybryde, czyli jeszcze krótszą ;) Naprawde, spalanie to kwestia przyzwyczajenia i zmiany stylu jazdy.
No złotego środka nie znajdziesz niestety. Albo, się chce mieć krótką skrzynię - mniej ekonomiczną albo długą seryjną i ekonomiczną. Hybryda ma tą przewagę (oczywiście w zależności od włożonych przełożeń) nad serią że zawierać może w sobie najkrótsze przełożenia z różnych modeli hond a 5 zazwyczaj ma ekonomiczną długą na trasy. W konsekwencji i tak masz wysokie FD i 1~4 mega krótkie przełożenia a jedynie 5 długą. I dlatego sam zastanawiam się nad hybrydą by w trasach nie żyłować silnika...
Teraz mam JAKĄŚ, ale długą, jakby od D15Z8 ale nie do końca ;) Sam nie wiem co mi w końcu wcisnęli po rozwaleniu mojej, 2 razy wymieniali. Przy okazji męczyli się z czujnikiem, dopiero 3ci pasował, więc muszą być różne. Skoro są różne, to dlaczego miałyby identycznie wskazywać? A to na pewno ma znaczenie dla momentu załączania ECONO i strasznie komplikuje całą sprawę. Ogólnie i tak zmianiam silnik i skrzynię ;)
A qba to niech się wypowie, bo ona ma o ile pamiętam właśnie długą 5 i dlatego w trasie dalej może mieć spalanie niskie. Ale na pewno krótsza skrzynia=wyższe spalanie, bo ta sama prędkość przy wyższych obrotach. Oczywiście jak za bardzo mulimy poniżej 2-2,5RPM to też spalanie rośnie zamiast maleć.
Poza tym, moje zdanie: chcesz mieć bardzo fajne przyspieszenie, nie kupuj VTEC-E i nie próbuj z niego robić rakiety na siłę :) Bo nie będzie ani ekonomicznie ani tak fajnie jak w "zwykłym" VTEC, bo masz tylko krzywki łagodne i zwykłe a nie zwykłe i ostre, że tak to uproszczę. Można sobie D15Z3/Z8/Z6 zmodyfikować żeby go poprawić, albo przesunąć moment w dół charakterystyki np. innym kolektorem wydechowym itp., ale te silniki nie od tego są :)
ale te silniki nie od tego są amen
Można sobie D15Z3/Z8/Z6 zmodyfikować żeby go poprawić, albo przesunąć moment w dół charakterystyki np. innym kolektorem wydechowym itp., ale te silniki nie od tego są :)
Masz rację, ale wydaje mi się, że drobne modyfikacje nie zaszkodzą w postaci dolotu, wydechu i skrzyni. Oczywiście w takim stopniu, żeby te silniki były nadal ekonomiczne, bo takie jest ich główne założenie :)
Wracając do tematu krótszej skrzyni do D15Z6 przeanalizowałem tematy o Hankach kolegów qba1983 i zdunio .
qba1983 ma Hankę 5d i D15Z8 pod maską, do tego hybrydową skrzynię z przełożeniami:
1 - 3,25
2 - 1,909
3 - 1,346
4 - 1,033
5 - 0,702
FD - 4,05 (było i 4,25 ale się skrzywiło)
Dodam, że skrzynia ta była robiona w obudowie od D14A3 (S40) na małych łożyskach i co ciekawe "Econo" świeci się u niego nadal do 120-125km/h czyli do 3300obr/min. - to mnie właśnie zastanawia jakim cudem?
zdunio ma Hankę 3d i D15Z6 pod maską, do tego skrzynię z D14 z przełożeniami:
1 - 3,25
2 - 1,909
3 - 1,250
4 - 0,909
5 - 0,702
FD - 4,058
Standardowa skrzynia z D14A3/A4 w obudowie (S40). "Econo" podobnie jak u kolegi wyżej świeci się do 120km/h, czyli do 3400obr/min. - w jaki sposób?
Dodatkowo zaznaczę, że w standardowej skrzyni D15Z6 "Econo" świeci się na 3 i 4 biegu do 2500obr/min., a na 5 biegu do 3000obr/min. - 120km/h.
Po przeanalizowaniu tego wszystkiego nasuwają się pytania:
1. Czy robiąc jakąkolwiek modyfikację skrzyni w D15Z6 należy zachowywać obudowę skrzyni S40, żeby "Econo" paliło się to obrotów silnika, tak jak w serii.
2. Czy może należy stosować obudowę na małych łożyskach - tak jak w obu przypadkach powyżej ze skrzyni z D14A3/A4?
3. Czy na palące się "Econo" ma wpływ czujnik prędkości, który się w nich znajduje? (rozwijam tu myśl kolegi teg-a z postów wyżej).
4. I wreszcie ostatnie pytanie, które ma niejako podsumować sens moich przemyśleń - Jak stworzyć, zbudować, podmienić skrzynię na krótszą, aby magiczne "econo" świeciło się do obrotów silnika jak na standardowej skrzyni w D15Z6 (patrz wyżej)? Oczywiście uzyskując odpowiednio niższe prędkości w km/h przy tych obrotach.
Żeby jeszcze bardziej rozjaśnić (lub zagmatwać :D ) chciałbym uzyskać taki efekt, że po wymianie skrzyni np. na tą z D16Y8 (S40) (która ma FD - 4,25 i 5 bieg 0,702) do prędkości 110km/h świeci mi się "Econo", czyli do 3000obr/min.
Tutaj posiłkuje się tabelkami rem-a - http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=2929
Na koniec nasuwa mi się jeszcze jedna myśl, otóż koledzy którzy zakładali do D15Z6 krótsze skrzynie z Vgen. np. z D16Z6 i D15B7, które są w obudowach S20 pomimo, że 5 bieg (w skrzyni z D16Z6) ma przełożenie 0,702, a FD wynosi - 4,25 (czyli teoretycznie podobnie jak w skrzyni z D16Y8) to "econo" gaśnie im przy 85-90km/h - czemu? skoro 3000obr/min. uzyskują przy 110km/h - czy powodują to skrzynie, które są starszej generacji (Vgen.), a wkładamy je do nowszej (VI gen.)?, a może powoduje to ich obudowa S20 zamiast S40?
To by było na tyle - wiem, że mocno zagmatwałem swoją wypowiedź, ale jeżeli ktoś potrafi wyjaśnić co i jak - to będę wdzięczy :)
i jak Panowie? ktoś coś wie? :)
skolopendra
08-02-10, 17:32
a jakie pytanie? :D
Witam :)
1- nei ma to znaczenia
2-to tez nie ma znaczenia, zreszat seryjnei d15z6 ma duze lozyska
3- to ma znaczenie oczywsicie) czujniki 5 i 6 gen sa inne ale ich wskazania sa z tego co wiem takie same ...
4- odpowiedz jest prosta, nie ruszac 5 ani Fd :) i to naprawde dobre rozwiazanie po skroceniu 2-4 roznica w jezdzie jest ogromna i naprawde nei trzeba skraca jeszcze fd...
Co do dzialania samego econo to z roznych moich obserwacji wynika ze dziala ono do predkosci a nie obrotow, zrobilem skrzyn do vtecowE naprawde sporo ale z niewielu pozniej mam informacje zwrotne co i jak dokladnei dziala... z tego jednak co wiem to np d15z6 fd 4,25 piaty bieg 0,7 econo jest w stanei dociagnac do okolo 125 czyli seryjnie, moj d15z1 z seryjna 5 i fd ale 4 1,03 na 4 jest w stanie dociagnac do seryjen predkosci zmiany, a obydwu przypadkach obroty sa znacznie ponad 3k i w obydwu przypadkach dobrniecie do tej predkosci wymaga suepr delikatnego operwoanai gazem bo silnik jest znacznie mniej obciazony i econo sie rownie latwiej rozlacza. Natomias wiem ze na fd 4,25 i piatce z d16z6 czyli 0,77 econo rozlacza sie okolo 90km.h co moze wynikac z tego ze seryjne ecu czyta to przelozenie jako 4 a nei 5 i wylacza sie przy prekdosci przelaczenia 4 ( seryjnie na 4 d15z6 ma przelozenie okolo 3,4 a d16z6 na 5 okolo 3,4) .
Na koniec dodam jeszcze raz ze jesli ktos chce ciagle miec econo i jest to wazny aspekt dla urzytkowania jego samochodu to lepiej nei zmieniac 5 i fd i pozmieniac same 2-4 roznica jest naprawde b duza i wystarczjaca, dodatkowo nawet jesli na krotrzej 5 to econo bedzie dzialac to i tak ekonomia bedzie potencjalnei gorsza. Zreszta sam dla siebie tak zrobilem i jakies 2 lata temu i jak dotad jestem z tego rozwiazania b.zadowolony.
Piszcie jakie macie doswiadczenia na roznych skrzyniach choc dobrze by bylo gdyby osby wypowaidajace sie mialy pewnosci jakie maja biegi...
pzdr
do wypowiedzi rema chyba wiele nie dodam, wiec nie bede wiele pisal.
skrzynke teraz mam na duzych lozyskach wiec one nie maja wplywu na econo, czujnik predkosci w skrzynie mialem caly czas swoj z d15z8, ale srednica kola zebatego byla ta sama, ilosc zebow tez, wiec chyba jest to samo we wsyztskich skrzynkach D serii.
co do spalania... jezdze po miesice, moze nie stoje za czesto w korkach(jakos je mijam) ale silnik krece dosc wysoko powiem wrecz ze czesciej wskazowka przebywa w okolicach 6tys obr niz zapala sie kontrolka econo, przy takiej jezdzie srednia spalania to 9,3l/100km(a bywa i wiecej) tyle mi pali i mam to w nosie - po prostu lubie zapie.....:D, niby econo, ale co z tego, VTEC w VIIgen 1,6 sport dziala na tej samej zasadzie a nie nazywa sie econo ... mniejsza z tym...
po tych modyfikacjach po prostu nie potrafie na dluzsza mete jezdzic tak jak kiedys... wiec minimalne spalanie w miescie to 8l/100km..., tak kiedys schodzilem do 6,7(na oemowej skrzyni) ale ile mnie to kosztowalo:(. dodam tylko ze w trasie mam wiecej samozaparcia ostatania wyciecka na sylwka 250km w obie strony zakonczyla sie wynikiem 5,8l/100km ZIMA!!!
skrzynke teraz mam na duzych lozyskach wiec one nie maja wplywu na econo
Jaka dokładnie masz teraz tą skrzynie?
te same przelozenia co podales wyzej, z FD 4,05 na obudowie z d15z8
Czyli masz teraz przełożenie główne z D14A3/A4 - 4,058 i 5 bieg 0,702, więc powiedz mi do jakiś wartości świeci Ci się teraz "econo" na 5 biegu? - chodzi mi o prędkość i ilość obrotów jakie wtedy masz?
i jeszcze pytanko co do 3 i 4 biegu ile jesteś w stanie na nich wyciągnąć - chodzi mi o prędkość jaką masz przy 7000obr/min.? i jak z "Econo" na tych biegach do ilu obrotów/min. się świecą i jakie masz wtedy prędkości w km/h?
...ale upierdliwy jestem z tym tematem :D
wiec tak. FD jest z D14a3 5 0,702, econo siweci sie do 120-125km/h czyli mniej wiecej 3100obr/min(wczesniej na FD 4,250 predkosc ta sama a obr to 3300)
co do predkosci na biegach to ma sie to dokaldnie jak w tej tabelce:
http://img297.imageshack.us/img297/3720/biegi70005ma.png
econo siweci sie na na 4 do 65km/h 3 nie pamietam, rzadko korzystam z econo na 3, ale jest to 2500obr/min(tak jak na 4 biegu)
Dzięki za wyjaśnienia :)
Taka skrzynia jak twoja najbardziej by mi pasowała z FD - 4,058 z D14A3/A4 i z identycznymi przełożeniami, wtedy "econo" świeciło by się tak jak chce :D
Powiedz mi jeszcze czy (tak jak pisał kolega teg) odczułeś jakieś dziwne poszarpywania przy przełączaniu na "econo" i wyjściu z niego po zmianie skrzyni? - Wiadomo, że standardowo na zwykłej skrzyni czuć delikatne szarpnięcie po wyjściu z trybu "econo". Głownie chodzi mi o płynne (powolne rozpędzanie) z załączającym się pod drodze tego rozpędzania "econo".
Na sam koniec jeszcze pytanie czy żeby utrzymać "econo" na poszczególnych biegach trzeba o wiele bardziej płynniej i delikatniej operować pedałem gazu? Np żeby jechać te 120km/h na "econo" trzeba "muskać" gaz, czy dochodzi się do takiej prędkości standardowo operując gazem, tak jak na zwykłej skrzyni?
Do tabelki rema polecam dodatkowo kalkulator przełożeń w skrzyni biegów, pokazuje nam obroty i prędkości - można sobie wszystko w prosty sposób obliczyć z uwzględnieniem rozmiaru opon jakie mamy :):
http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html
zadnych szarpniec nie zauwazylem, z wlasnych obserwacji stwierdzxam ze szarpanie przy ruszaniu (puszczaniu sprzegla) winne jest nie poprawne(nie staranne) zalozenie sprzegla. slynne przyspieszenie przy ok 80km/h bez dodawania gazu wystepuje, ale nie winie za to skrzynie, moim zdaniem to jest normalne, bo silnik jest sterowany elektronicznie a nie analogowo, po prostu komp dziala bardziej stanowczo.
co do utrzymywania econo, wiesz z lekkim kolem zamachowym jak i tak krotkimi biegami, utrzymanie sie w obr do 2500 na poszczegulnym biegu trwa bardzo krodko i to jedyny problem, jedyna roznice jaka zauwazylem to to ze jak na 5 biegu wyjdzie z econo to duzej trwa powtorne wejscie w econo m,imo sprzyjajacych warunkow.
te 125km/h z econo tez nie jest duzym problemem, z tego co pamietam , wszystko jest tak jak na oemowej skrzyni.
Chyba już wyjaśniłeś moje wszystkie wątpliwości :), nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie - ciekawe czy taki setup skrzynie jaki masz w D15Z8, da takie same rezultaty w D15Z6? - chodzi mi głownie o "econo" ... w końcu to prawie takie same silniki.
i tu ci nie powiem, i szczerze to chyba bedzie totolotek, bo silniki sa takie same, ale sterowanie i osprzet inny i tu moze byc problem. choc w sumie nie ma sie co spodziewac innych efektow.
Mimo wszystko, tak jak pisalem u siebie w temacie, wymiane skrzynki na hybrydowa uwazam za najlepsza modyfikacje jaka do tej pory zrobilem w swojej hani.(no moze na rowni z heblami:D)
wymiane skrzynki na hybrydowa uwazam za najlepsza modyfikacje jaka do tej pory zrobilem w swojej hani
i mam nadzieję, że i ja niedługo tak zrobię :)
Mimo wszystko, tak jak pisalem u siebie w temacie, wymiane skrzynki na hybrydowa uwazam za najlepsza modyfikacje jaka do tej pory zrobilem w swojej hani
Odgrzeję temat: czy miałeś też hybrydę z przełożeniem fd-4,25? Jak wypada w porównaniu do fd-4,058 ?
i mam nadzieję, że i ja niedługo tak zrobię :)
Jeździsz juz na hybrydzie ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.