PDA

Zobacz pełną wersję : Jakie przełożenie skrzyni w d16z6 crx del sol, czy będzie pasować do d15z6??



kamsti
01-02-10, 11:07
witam,

Jak w tytule, chce zmienic moja długa skrzynie w d15z6 na d16z6 tylko ze ona jest z crx del sol, czy będzie pasować i jakie ma przełożenia, czy takie same jak w civicu??

Pozdrawiam

kris-cf
01-02-10, 15:49
MOze tu cos znajdziesz http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=2929&highlight=info+skrzyniach lub tu

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=1990&highlight=info+skrzyniach

skolopendra
01-02-10, 15:52
czy będzie pasować

tak


jakie ma przełożenia,

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=2496

zakit
01-02-10, 17:30
jak chcesz to mam taka na sprzedaz :) pochodzi od d15b ale ma takie same przelozenia. :)

teg
01-02-10, 20:30
Obym się mylił i obyś nie wracał zaraz do starej. Domniemane efekty uboczne które lubią występować:

- lekkie szarpanie przy stałej prędkości, bo ECU nie wie że mu się przełożenia zmieniły i robi cyrki jak załącza tryb ECONO
- spalanie 1-1,5 l wyższe w mieście
- tryb ECONO działa np. do 88km/h (nie wiem jaką 5 ma skrzynia którą zakładasz, jeśli krótszą to będzie coś w tym stylu)

Nie rozumiem sensu kupowania ECONO i robienia z niego rakiety :) Ja bym jeśli już to szarpnął się na hybrydę. Już z dwiema skrzyniami w D15Z8 to przerabiałem.

barnie
01-02-10, 23:40
Również cały czas rozważam założenie krótszej skrzyni do D15Z6, ale nie za krótkiej żeby zachować "econo" i tu pytanie czy jest sens zakładać skrzynie z D14? da to jakąś poprawę osiągów, nie będzie problemów z obrotami, ECU i "econo"? Czy może lepiej jest złożyć jakąś hybrydę - jeśli tak to jaką?

skolopendra
02-02-10, 14:52
le nie za krótkiej żeby zachować "econo" i tu pytanie czy jest sens zakładać skrzynie z D14?

w takim układzie sensu nie ma

vtec
02-02-10, 23:26
- spalanie 1-1,5 l wyższe w mieście


To zależy jak sie jeździ. Można na krótkiej skrzyni jeździć dalej dosyć ekonomicznie. qba w swoim zmodzonym Z8 nadal potrafi zrobić fajny wynik jeśli chodzi o spalanie, kwestia przyzwyczajenia.

WaSSIL
03-02-10, 10:32
- lekkie szarpanie przy stałej prędkości, bo ECU nie wie że mu się przełożenia zmieniły i robi cyrki jak załącza tryb ECONO
zgadza, się - jest to delikatnie odczuwalne ale bezproblemowo da się jeździć


- spalanie 1-1,5 l wyższe w mieście
e tam - mi spalanie na skrzyni d16z6 pozostało bez zmian ale i styl jazdy się nie zmienił, więc jednak da się ekonomicznie tym jeździć :)


- tryb ECONO działa np. do 88km/h (nie wiem jaką 5 ma skrzynia którą zakładasz, jeśli krótszą to będzie coś w tym stylu)
No fakt - na seryjnej na 5 biegu ECONO gasło przy 120km/h

barnie
03-02-10, 17:06
No fakt - na seryjnej na 5 biegu ECONO gasło przy 120km/h
To mnie bardzo zastanawia, bo skoro (zgodnie z tabelką: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=2496) niektóre skrzynie z D16Z6 mają 5 bieg o przełożeniu 0,702 - czyli najdłuższym, to teoretycznie "Econo" powinno gasnąć na 5biegu przy 3000 obr./min. czyli przy jakiś 110km/h. Ktoś potrafi wyjaśnij czemu tak nie jest?

vtec
03-02-10, 18:39
barnie-a przełożenie główne? :)

barnie
03-02-10, 21:05
barnie-a przełożenie główne? :)

Nie bardzo wiem co masz na myśli??
W tej skrzyni (mówimy o D16Z6 z piątką 0,702) mamy przełożenie główne 4,25 - a zgodnie z wyliczeniami rema:

prędkości na poszczególnych biegach przy 3000tys.obr./min.
http://img688.imageshack.us/img688/5223/biegi30005xf.png (http://img688.imageshack.us/i/biegi30005xf.png/)

Odczytując wynik dla skrzyni z przełożeniem głównym 4,25 i 5 biegiem 0,702 przy 3000tys.obr./min. mamy prawie 110km/h - no więc dlaczego do takiej prędkości nie będzie się świecić "Econo" a zgaśnie jak wyżej pisaliście koło 90km/h?

Nie wiem czy jasno wyjaśniłem o co mi chodzi :D

vtec
03-02-10, 22:58
Lampka econo nie zależy tylko i wyłącznie od obrotów silnika ;) Szerzej napisane o tym jest w dziale technicznym dla 5D. Nie zakumałem na początku o co Ci chodzi, śnięty chodze dzisiaj, sorry :)

barnie
03-02-10, 23:00
Lampka econo nie zależy tylko i wyłącznie od obrotów silnika ;) Szerzej napisane o tym jest w dziale technicznym dla 5D.
dzięki za info muszę zaraz znaleźć ten temat

teg
03-02-10, 23:12
Ja mam inne wytłumaczenie. Czujnik prędkości pojazdu jest w skrzyni, tak? Jeśli tak, to czy przy przekładce skrzyni bierze się stary czujnik z samochodu, czy nowy ze skrzyni? I czy dają takie same sygnały przy tych samych prędkościach? I już ECU ma złe dane i w złych momentach ECONO załącza.

vtec - qba o ile pamiętam ma skrzynię hybrydową. 1,5 l więcej w mieście to była u mnie norma, w trasie fakt i tak było dość ekonomicznie ale poniżej 6l nie udało się zejść choćby nie wiem co. A miałem skrzynię z 5 gen i skrzynię od D14 z VI gen., na obydwu te same problemy które wymieniłem. A teraz nawet nie wiem do końca, od czego mam skrzynię, ECONO działa do ponad 120km/h ale czuć szarpanie przy 70-80 km/h na IV biegu, prawdopodobnie przez to.

Piszę o tym wszystkim, bo ludziska się rejestrują na forum, czytają jak to super mieć krótszą skrzynię a potem jest ZONK i szukanie przyczyny, często nikt nawet nie kojarzy że to przez skrzynię.

barnie
03-02-10, 23:35
A teraz nawet nie wiem do końca, od czego mam skrzynię.
rozumiem, że masz jakąś krótszą? niż seryjna z D15Z8?

ECONO działa do ponad 120km/h ale czuć szarpanie przy 70-80 km/h na IV biegu, prawdopodobnie przez to
ECONO działa Ci do 120km/h na tej krótszej skrzyni?

Piszę o tym wszystkim, bo ludziska się rejestrują na forum, czytają jak to super mieć krótszą skrzynię a potem jest ZONK
Dlatego chcę się dokładnie wywiedzieć wszystkiego i znaleźć zloty środek w postaci skrzyni do D15Z6 :)

Co do twojej wypowiedzi odnośnie czujnika prędkości, dobrze by było żeby ktoś się jeszcze wypowiedział, bo ja za bardzo nie wiem nic w tej kwestii...

vtec
04-02-10, 00:16
Tak qba ma hybryde, czyli jeszcze krótszą ;) Naprawde, spalanie to kwestia przyzwyczajenia i zmiany stylu jazdy.

WaSSIL
04-02-10, 13:52
No złotego środka nie znajdziesz niestety. Albo, się chce mieć krótką skrzynię - mniej ekonomiczną albo długą seryjną i ekonomiczną. Hybryda ma tą przewagę (oczywiście w zależności od włożonych przełożeń) nad serią że zawierać może w sobie najkrótsze przełożenia z różnych modeli hond a 5 zazwyczaj ma ekonomiczną długą na trasy. W konsekwencji i tak masz wysokie FD i 1~4 mega krótkie przełożenia a jedynie 5 długą. I dlatego sam zastanawiam się nad hybrydą by w trasach nie żyłować silnika...

teg
04-02-10, 19:13
Teraz mam JAKĄŚ, ale długą, jakby od D15Z8 ale nie do końca ;) Sam nie wiem co mi w końcu wcisnęli po rozwaleniu mojej, 2 razy wymieniali. Przy okazji męczyli się z czujnikiem, dopiero 3ci pasował, więc muszą być różne. Skoro są różne, to dlaczego miałyby identycznie wskazywać? A to na pewno ma znaczenie dla momentu załączania ECONO i strasznie komplikuje całą sprawę. Ogólnie i tak zmianiam silnik i skrzynię ;)

A qba to niech się wypowie, bo ona ma o ile pamiętam właśnie długą 5 i dlatego w trasie dalej może mieć spalanie niskie. Ale na pewno krótsza skrzynia=wyższe spalanie, bo ta sama prędkość przy wyższych obrotach. Oczywiście jak za bardzo mulimy poniżej 2-2,5RPM to też spalanie rośnie zamiast maleć.

Poza tym, moje zdanie: chcesz mieć bardzo fajne przyspieszenie, nie kupuj VTEC-E i nie próbuj z niego robić rakiety na siłę :) Bo nie będzie ani ekonomicznie ani tak fajnie jak w "zwykłym" VTEC, bo masz tylko krzywki łagodne i zwykłe a nie zwykłe i ostre, że tak to uproszczę. Można sobie D15Z3/Z8/Z6 zmodyfikować żeby go poprawić, albo przesunąć moment w dół charakterystyki np. innym kolektorem wydechowym itp., ale te silniki nie od tego są :)

kris-cf
04-02-10, 20:39
ale te silniki nie od tego są amen

barnie
05-02-10, 14:20
Można sobie D15Z3/Z8/Z6 zmodyfikować żeby go poprawić, albo przesunąć moment w dół charakterystyki np. innym kolektorem wydechowym itp., ale te silniki nie od tego są :)
Masz rację, ale wydaje mi się, że drobne modyfikacje nie zaszkodzą w postaci dolotu, wydechu i skrzyni. Oczywiście w takim stopniu, żeby te silniki były nadal ekonomiczne, bo takie jest ich główne założenie :)

Wracając do tematu krótszej skrzyni do D15Z6 przeanalizowałem tematy o Hankach kolegów qba1983 i zdunio .

qba1983 ma Hankę 5d i D15Z8 pod maską, do tego hybrydową skrzynię z przełożeniami:
1 - 3,25
2 - 1,909
3 - 1,346
4 - 1,033
5 - 0,702
FD - 4,05 (było i 4,25 ale się skrzywiło)
Dodam, że skrzynia ta była robiona w obudowie od D14A3 (S40) na małych łożyskach i co ciekawe "Econo" świeci się u niego nadal do 120-125km/h czyli do 3300obr/min. - to mnie właśnie zastanawia jakim cudem?

zdunio ma Hankę 3d i D15Z6 pod maską, do tego skrzynię z D14 z przełożeniami:
1 - 3,25
2 - 1,909
3 - 1,250
4 - 0,909
5 - 0,702
FD - 4,058
Standardowa skrzynia z D14A3/A4 w obudowie (S40). "Econo" podobnie jak u kolegi wyżej świeci się do 120km/h, czyli do 3400obr/min. - w jaki sposób?

Dodatkowo zaznaczę, że w standardowej skrzyni D15Z6 "Econo" świeci się na 3 i 4 biegu do 2500obr/min., a na 5 biegu do 3000obr/min. - 120km/h.

Po przeanalizowaniu tego wszystkiego nasuwają się pytania:
1. Czy robiąc jakąkolwiek modyfikację skrzyni w D15Z6 należy zachowywać obudowę skrzyni S40, żeby "Econo" paliło się to obrotów silnika, tak jak w serii.
2. Czy może należy stosować obudowę na małych łożyskach - tak jak w obu przypadkach powyżej ze skrzyni z D14A3/A4?
3. Czy na palące się "Econo" ma wpływ czujnik prędkości, który się w nich znajduje? (rozwijam tu myśl kolegi teg-a z postów wyżej).
4. I wreszcie ostatnie pytanie, które ma niejako podsumować sens moich przemyśleń - Jak stworzyć, zbudować, podmienić skrzynię na krótszą, aby magiczne "econo" świeciło się do obrotów silnika jak na standardowej skrzyni w D15Z6 (patrz wyżej)? Oczywiście uzyskując odpowiednio niższe prędkości w km/h przy tych obrotach.

Żeby jeszcze bardziej rozjaśnić (lub zagmatwać :D ) chciałbym uzyskać taki efekt, że po wymianie skrzyni np. na tą z D16Y8 (S40) (która ma FD - 4,25 i 5 bieg 0,702) do prędkości 110km/h świeci mi się "Econo", czyli do 3000obr/min.
Tutaj posiłkuje się tabelkami rem-a - http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=2929

Na koniec nasuwa mi się jeszcze jedna myśl, otóż koledzy którzy zakładali do D15Z6 krótsze skrzynie z Vgen. np. z D16Z6 i D15B7, które są w obudowach S20 pomimo, że 5 bieg (w skrzyni z D16Z6) ma przełożenie 0,702, a FD wynosi - 4,25 (czyli teoretycznie podobnie jak w skrzyni z D16Y8) to "econo" gaśnie im przy 85-90km/h - czemu? skoro 3000obr/min. uzyskują przy 110km/h - czy powodują to skrzynie, które są starszej generacji (Vgen.), a wkładamy je do nowszej (VI gen.)?, a może powoduje to ich obudowa S20 zamiast S40?

To by było na tyle - wiem, że mocno zagmatwałem swoją wypowiedź, ale jeżeli ktoś potrafi wyjaśnić co i jak - to będę wdzięczy :)

barnie
06-02-10, 21:18
i jak Panowie? ktoś coś wie? :)

skolopendra
08-02-10, 17:32
a jakie pytanie? :D

rem36
10-02-10, 10:57
Witam :)

1- nei ma to znaczenia
2-to tez nie ma znaczenia, zreszat seryjnei d15z6 ma duze lozyska
3- to ma znaczenie oczywsicie) czujniki 5 i 6 gen sa inne ale ich wskazania sa z tego co wiem takie same ...
4- odpowiedz jest prosta, nie ruszac 5 ani Fd :) i to naprawde dobre rozwiazanie po skroceniu 2-4 roznica w jezdzie jest ogromna i naprawde nei trzeba skraca jeszcze fd...

Co do dzialania samego econo to z roznych moich obserwacji wynika ze dziala ono do predkosci a nie obrotow, zrobilem skrzyn do vtecowE naprawde sporo ale z niewielu pozniej mam informacje zwrotne co i jak dokladnei dziala... z tego jednak co wiem to np d15z6 fd 4,25 piaty bieg 0,7 econo jest w stanei dociagnac do okolo 125 czyli seryjnie, moj d15z1 z seryjna 5 i fd ale 4 1,03 na 4 jest w stanie dociagnac do seryjen predkosci zmiany, a obydwu przypadkach obroty sa znacznie ponad 3k i w obydwu przypadkach dobrniecie do tej predkosci wymaga suepr delikatnego operwoanai gazem bo silnik jest znacznie mniej obciazony i econo sie rownie latwiej rozlacza. Natomias wiem ze na fd 4,25 i piatce z d16z6 czyli 0,77 econo rozlacza sie okolo 90km.h co moze wynikac z tego ze seryjne ecu czyta to przelozenie jako 4 a nei 5 i wylacza sie przy prekdosci przelaczenia 4 ( seryjnie na 4 d15z6 ma przelozenie okolo 3,4 a d16z6 na 5 okolo 3,4) .


Na koniec dodam jeszcze raz ze jesli ktos chce ciagle miec econo i jest to wazny aspekt dla urzytkowania jego samochodu to lepiej nei zmieniac 5 i fd i pozmieniac same 2-4 roznica jest naprawde b duza i wystarczjaca, dodatkowo nawet jesli na krotrzej 5 to econo bedzie dzialac to i tak ekonomia bedzie potencjalnei gorsza. Zreszta sam dla siebie tak zrobilem i jakies 2 lata temu i jak dotad jestem z tego rozwiazania b.zadowolony.

Piszcie jakie macie doswiadczenia na roznych skrzyniach choc dobrze by bylo gdyby osby wypowaidajace sie mialy pewnosci jakie maja biegi...

pzdr

qba1983
10-02-10, 20:17
do wypowiedzi rema chyba wiele nie dodam, wiec nie bede wiele pisal.
skrzynke teraz mam na duzych lozyskach wiec one nie maja wplywu na econo, czujnik predkosci w skrzynie mialem caly czas swoj z d15z8, ale srednica kola zebatego byla ta sama, ilosc zebow tez, wiec chyba jest to samo we wsyztskich skrzynkach D serii.
co do spalania... jezdze po miesice, moze nie stoje za czesto w korkach(jakos je mijam) ale silnik krece dosc wysoko powiem wrecz ze czesciej wskazowka przebywa w okolicach 6tys obr niz zapala sie kontrolka econo, przy takiej jezdzie srednia spalania to 9,3l/100km(a bywa i wiecej) tyle mi pali i mam to w nosie - po prostu lubie zapie.....:D, niby econo, ale co z tego, VTEC w VIIgen 1,6 sport dziala na tej samej zasadzie a nie nazywa sie econo ... mniejsza z tym...
po tych modyfikacjach po prostu nie potrafie na dluzsza mete jezdzic tak jak kiedys... wiec minimalne spalanie w miescie to 8l/100km..., tak kiedys schodzilem do 6,7(na oemowej skrzyni) ale ile mnie to kosztowalo:(. dodam tylko ze w trasie mam wiecej samozaparcia ostatania wyciecka na sylwka 250km w obie strony zakonczyla sie wynikiem 5,8l/100km ZIMA!!!

barnie
10-02-10, 22:39
skrzynke teraz mam na duzych lozyskach wiec one nie maja wplywu na econo
Jaka dokładnie masz teraz tą skrzynie?

qba1983
10-02-10, 23:49
te same przelozenia co podales wyzej, z FD 4,05 na obudowie z d15z8

barnie
11-02-10, 00:45
Czyli masz teraz przełożenie główne z D14A3/A4 - 4,058 i 5 bieg 0,702, więc powiedz mi do jakiś wartości świeci Ci się teraz "econo" na 5 biegu? - chodzi mi o prędkość i ilość obrotów jakie wtedy masz?

i jeszcze pytanko co do 3 i 4 biegu ile jesteś w stanie na nich wyciągnąć - chodzi mi o prędkość jaką masz przy 7000obr/min.? i jak z "Econo" na tych biegach do ilu obrotów/min. się świecą i jakie masz wtedy prędkości w km/h?

...ale upierdliwy jestem z tym tematem :D

qba1983
11-02-10, 15:55
wiec tak. FD jest z D14a3 5 0,702, econo siweci sie do 120-125km/h czyli mniej wiecej 3100obr/min(wczesniej na FD 4,250 predkosc ta sama a obr to 3300)

co do predkosci na biegach to ma sie to dokaldnie jak w tej tabelce:
http://img297.imageshack.us/img297/3720/biegi70005ma.png

econo siweci sie na na 4 do 65km/h 3 nie pamietam, rzadko korzystam z econo na 3, ale jest to 2500obr/min(tak jak na 4 biegu)

barnie
11-02-10, 20:08
Dzięki za wyjaśnienia :)
Taka skrzynia jak twoja najbardziej by mi pasowała z FD - 4,058 z D14A3/A4 i z identycznymi przełożeniami, wtedy "econo" świeciło by się tak jak chce :D

Powiedz mi jeszcze czy (tak jak pisał kolega teg) odczułeś jakieś dziwne poszarpywania przy przełączaniu na "econo" i wyjściu z niego po zmianie skrzyni? - Wiadomo, że standardowo na zwykłej skrzyni czuć delikatne szarpnięcie po wyjściu z trybu "econo". Głownie chodzi mi o płynne (powolne rozpędzanie) z załączającym się pod drodze tego rozpędzania "econo".

Na sam koniec jeszcze pytanie czy żeby utrzymać "econo" na poszczególnych biegach trzeba o wiele bardziej płynniej i delikatniej operować pedałem gazu? Np żeby jechać te 120km/h na "econo" trzeba "muskać" gaz, czy dochodzi się do takiej prędkości standardowo operując gazem, tak jak na zwykłej skrzyni?

Do tabelki rema polecam dodatkowo kalkulator przełożeń w skrzyni biegów, pokazuje nam obroty i prędkości - można sobie wszystko w prosty sposób obliczyć z uwzględnieniem rozmiaru opon jakie mamy :):
http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html

qba1983
11-02-10, 21:07
zadnych szarpniec nie zauwazylem, z wlasnych obserwacji stwierdzxam ze szarpanie przy ruszaniu (puszczaniu sprzegla) winne jest nie poprawne(nie staranne) zalozenie sprzegla. slynne przyspieszenie przy ok 80km/h bez dodawania gazu wystepuje, ale nie winie za to skrzynie, moim zdaniem to jest normalne, bo silnik jest sterowany elektronicznie a nie analogowo, po prostu komp dziala bardziej stanowczo.
co do utrzymywania econo, wiesz z lekkim kolem zamachowym jak i tak krotkimi biegami, utrzymanie sie w obr do 2500 na poszczegulnym biegu trwa bardzo krodko i to jedyny problem, jedyna roznice jaka zauwazylem to to ze jak na 5 biegu wyjdzie z econo to duzej trwa powtorne wejscie w econo m,imo sprzyjajacych warunkow.
te 125km/h z econo tez nie jest duzym problemem, z tego co pamietam , wszystko jest tak jak na oemowej skrzyni.

barnie
11-02-10, 21:23
Chyba już wyjaśniłeś moje wszystkie wątpliwości :), nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie - ciekawe czy taki setup skrzynie jaki masz w D15Z8, da takie same rezultaty w D15Z6? - chodzi mi głownie o "econo" ... w końcu to prawie takie same silniki.

qba1983
11-02-10, 22:06
i tu ci nie powiem, i szczerze to chyba bedzie totolotek, bo silniki sa takie same, ale sterowanie i osprzet inny i tu moze byc problem. choc w sumie nie ma sie co spodziewac innych efektow.
Mimo wszystko, tak jak pisalem u siebie w temacie, wymiane skrzynki na hybrydowa uwazam za najlepsza modyfikacje jaka do tej pory zrobilem w swojej hani.(no moze na rowni z heblami:D)

barnie
11-02-10, 22:53
wymiane skrzynki na hybrydowa uwazam za najlepsza modyfikacje jaka do tej pory zrobilem w swojej hani
i mam nadzieję, że i ja niedługo tak zrobię :)

pioootr
26-11-11, 21:25
Mimo wszystko, tak jak pisalem u siebie w temacie, wymiane skrzynki na hybrydowa uwazam za najlepsza modyfikacje jaka do tej pory zrobilem w swojej hani
Odgrzeję temat: czy miałeś też hybrydę z przełożeniem fd-4,25? Jak wypada w porównaniu do fd-4,058 ?


i mam nadzieję, że i ja niedługo tak zrobię :)
Jeździsz juz na hybrydzie ?