PDA

Zobacz pełną wersję : Aluski do sedana



Robertos23
01-02-10, 09:10
Prawdopodobnie będe chciał kupić jakieś opony i aluski na lato. Jakie parametry powinny mieć felgi, chodzi mi o ET , średnice piasty i max. szerokość felgi (żeby nie ocierało o nadkola), bo rozstaw to 4x100. Moje typy to:

alu 15" + oponki 195/55R15
alu 16" + opony 195/55R16, 205/55R16 lub 205/50R16

Budżet to około 1500zł, opony raczej używane. Wydaje mi się, że na nasze piękne drogi to profil 55 to minimum, ale możecie mnie poprawić.

Pozdro

LemonR
01-02-10, 10:04
Bezpieczeństwo czy lans?
W pierwszej kolejności nowe opony i do tego fele. Nie na odwrót.

janekldz
01-02-10, 10:08
witam!! Ja zalozylem do siebie 17" http://img252.imageshack.us/i/dotzda7.jpg/ o szerokosci 7" i ET 38 na to zlozylem oponki 215/45/17 i mieszcza sie na styk w nadkolach jezeli chodzi o strone zewnetrzna i dobrze to wyglada:D jak bym kupil z ET 36 to juz by mi sie kolo w nadkole nie zmiescilo:eek: Wiec ET musi byc od 38 w gore ale nie znam gornej granicy jaka max mozna wlozyc.

Leeo
01-02-10, 11:34
Dotz daytona, ladnie ladnie :) Dobry wybor, ze 17! Sam mam et 38 tylko Ty odbrobine za duze oponki kupiles, bo albo 215/40r17, albo 205/45r17. Jezeli nie zamierzasz obnizac auta to nie bedzie problemu, ale jak ja obnizylem bez camber kitu to mialem praktycznie na styk z nadkolem, a po camberze mialem opony tuz pod nadkolem, na szczescie sportowe zawieszenie nie ugina sie tak jak seryjne. :)

Jak chcesz przyjaznie cenowo to kupuj 16stki i jak bylo juz napisane najpierw opony nowe, np nankang ns2, tania opona a nowa i z tego co sie orientowalem zlych opinii nie ma. Profil na 16 to 205/50r16 i nie bedzie to za niska opona. Nawet na 17 i profilu 45 nie na sie czego bac.

janekldz
01-02-10, 14:43
A dziekuje:D takie oponki specjalnie kupilem zeby szczelina miedzy opona a nadkolem byla ciut mniejsza bo poki co nie planuje robic gleby. Leeo czyli do tych felg jak bym chcial zrobic glebe na samych sprezynach jakies -30 to musial bym zainstalowac camber kit zeby nic nie obcieralo??

Leeo
01-02-10, 15:45
Odwrotnie - jak założysz camber to będzie Ci obcierało na 100%, ale nie będzie ścinało opon :) Po obniżeniu koła będą stały tak: /---\ więc schowają się w nadkolu przy obciążeniu, a po założeniu regulowanych wahaczy będą stały tak |---| a skoro masz trochę za duże oponki i skrajne ET felgi to będą Ci obcierały. Jedynym wyjściem będzie podwinięcie nadkoli jak ma to zrobione Can. U niego oponka 215/40R17, ET 35.

janekldz
01-02-10, 16:12
Dzieki Leeo teraz juz wiem co i jak;) pozdro

Robertos23
01-02-10, 20:14
Właśnie oponki Nankang Ns-2 miały być kupione gdybym brał nowe opony. Czyli w 15" szkoda się pchać, lepiej 16" + 205/50R16 i et minimum 38

jacor
01-02-10, 20:23
zdecydowanie pchaj się w 16" ja jeżdżę na 205/50/16 i jest przyjemnie taki kompromis między wyglądem i wygodą :) choć nie ukrywam że już mi się widzi 17"

janekldz
01-02-10, 20:51
Dokladnie nie ma sensu ladowac sie w 15" rok temu mialem podobny dylemat... Fura siedziala na 14" wiec srednio to wygladalo:o wachalem sie miedzy 16" a 17" i zdecydowalem sie na 17":D