Zobacz pełną wersję : eibach pro kit -30mm
pytanie brzmi:
czy jesli kupie np teraz te springi to czy pozniej bd mogl je polaczyc z jakims amorkiem? czy koniecznie musze miec komplet?
sprężyny pasują do kazdego amora.
ja właśnie wczoraj kupiłem zestaw eibach no i teraz czeka na setup. zobaczymy ile siądzie hanka. ale mi się wydaje że niewiele. ma ktoś może takie springi u siebie zamontowane?? jak to się spisuje?? jak auto ''siedzi''?? :D
skolopendra
31-01-10, 11:01
siebie zamontowane?? jak to się spisuje?? jak auto ''siedzi''??
podstawą zawieszenia są amory, nie sprężyny .a jeśli to jest obniżone na seryjnych amorach, to o gorsze zestawienie będzie trudno
olaczyc z jakims amorkiem?
z jak najlepszym
z jak najlepszym to wiem i tak zrobie poprostu pytam czy moge polaczyc ;) odpowiedz uzyskalem wiec dziekuje temat do zamkniecia;)
pozdro
skolopendra
31-01-10, 11:57
najlepiej z tym tematem ;)
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=60485
bd u siebie w domu to przegladne ten temacik od deski do deski dziekowa;)
a co powiecie na taki zestaw -> sprężyny Eibach Pro Kit - 30 mm (nr kat. 4019.140) + amory bilstein b4 (nr kat. 000354) ??
Od dłuższego czasu jeżdżę na zestawie bilstein b4 + sprężyny NIESTETY Jamex.... Amory pomimo wieku trzymają się super (78% sprawności) jednak szukam lepszych sprężyn, przy czym nie zależy mi na mocnej glebie. Jamexy niestety ostro glebią przód a tył wisi dość wysoko, przez co przy wartościach granicznych Cif potrafi gwałtownie przejść z łagodniej podsterowności w nagłą nadsterowność :(
skolopendra
31-01-10, 13:44
amory bilstein b4
zmień na b6 i będzie git :)
albo lepiej na b8
jezdze na seryjnym amorze i sprezynie eibacha fakt ,ze przod siedzi na wysokosci niecalych 58 cm ,a tyl bez kanapy lekko ponad 60 cm stwierdzam ,ze prowadzenie wcale sie nie pogorszylo w stosunku do czystej serii. Jest nizej ,mniej buja na zakretach w polaczeniu ze stabilizatorami ktore zaloze jak bedzie cieplej mysle ,ze moze byc calkiem przyjemnie. Zreszta wiele osob pisze ,ze jesli chcesz dalej jezdzic na seryjnym amorze to najlpeszym rozwiazaniem jest eibach pro kit. A w pozniejszym czasie zawsze mozesz wsadzic np b8 lub KYB.
skolopendra
31-01-10, 13:54
albo lepiej na b8
nie bardzo przy -30
sie spozniles jeszcze pare dni temu był organizowany zakup grupowy na agx'y ale zamównienie juz chyba poszlo
nie bardzo przy -30
A to niby dlaczego ?
Skracany B8 z krótszą sprężyną będzie jak najbardziej ok. Jeżdziłem na B8 + Eibachu i zawias robił mega robote.
Jest jeden mały feler nie ma B8 dedykowanych do 6gena, są tylko B6.
dokladnie tak jak pisze spychu. B6 jest do seryjnej sprezyny
ja właśnie wczoraj kupiłem zestaw eibach no i teraz czeka na setup. zobaczymy ile siądzie hanka. ale mi się wydaje że niewiele. ma ktoś może takie springi u siebie zamontowane?? jak to się spisuje?? jak auto ''siedzi''?? :D
a u mnie siadło o tak: LINK (http://img693.imageshack.us/img693/3972/20090704012.jpg)
pół roku przejeździłem na seryjnych amorach i nic złego się nie stało - pogorszenia właściwości jezdnych nie zauważyłem ale i polepszenia specjalnie też nie...
zamówione już są KYB AGX i powinno już fajnie to zagrać ;)
a to jeszcze zapytam...
jaki najlepszy amor pod sprezyny eibach pro kit -30mm?
np bilstein?
a u mnie siadło o tak: LINK
pół roku przejeździłem na seryjnych amorach i nic złego się nie stało - pogorszenia właściwości jezdnych nie zauważyłem ale i polepszenia specjalnie też nie...
zamówione już są KYB AGX i powinno już fajnie to zagrać
no i pięknie siedzi:D ja też mam taki właśnie zestaw:D Eibach pro kit -30 + amorki KYB AGX i mam nadzieje ze bd ładnie siedziała
1.bilstein b8
2.KYB AGX
3. Koni Sport
4. Tokico Illumina
Sam użytkuję Koni Sporty i będę to polecał bo robią robote.
Ja osobiście nie kupił bym AGXów czy Illuminy z powodu braku frezów jak w Koni czy Bilu a co za tym idzie braku możliwości zwiększenia gleby.
Wybrałem Koni a nie Bila dlatego, że Koni jest dedykowane do 6gena i nie trzeba nic kombinować z tulejkami czy innymi patentami jak w przypadku B8 która jest tylko do 5gena i przewagą Koni była regulacja siły tłumienia czego nie ma w Bilu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/02732e8a7aab9c1a.html
Tak przód wygląda na Eibach Pro-Kit + tymczasowo amory MTS Technik (na "max obniżenie');
Na seryjnym (OEM) amorze (wyjechanym) auto było z przodu ciut niżej;
(tak, wiem, mam malowany zderzak i to kiepsko, tak wiem dokładka odstaje - rodzicielka kiedyś ścięła wjazd na posesję... po poboczu);
rosiniak99
01-02-10, 08:14
prosiłbym o podanie orientacyjnych cen wymienionych wyżej amorków 1. 2. 3. 4. :)
1. B8 do 5gena ~2k pln
2. AGX ~1.6-1.8k
3. Koni Sport ~2k
4. Tokico ~450$ + transport
Ja osobiście nie kupił bym AGXów czy Illuminy z powodu braku frezów jak w Koni czy Bilu a co za tym idzie braku możliwości zwiększenia gleby.
To niestety prawda :( :( :(
2. AGX ~1.6-1.8k
Ale cena w aktualnym zakupie grupowym 1200pln więc na osłodę cena mocno konkurencyjna :D
przy eibachu przod mi usiadl bardzo nisko na AGX, tyl takze jest dosc nisko, mysle ze jak ktos nie potrzebuje ciagle zmieniac wysokosci zawiechy to AGX jest wystarczajacy
z tym ze jak kupie gwint np bilstein to na zime bd mogl podniesc auto ta? tak to rozumuje
Ale cena w aktualnym zakupie grupowym 1200pln więc na osłodę cena mocno konkurencyjna :D
A czy na to 1200zł jest możliwość wystawienia faktury VAT ?
Jeśli nie to dla mnie żadna strata bo za moje Koni po rabacie zapłaciłem niecałe 1800zł z fakturą gdzie
odliczyłem sobie VAT. Więc łatwo policzyć, że po odliczeniu VATu wychodzi kilka groszy ponad 1400zł :)
Jak jest realizowana ewentualna gwarancja na te AGXy z zakupów grupowych ? Do kogo je wysyłacie ? Kto się tym zajmuje itd ?
Bo ja wyjmuje moje koni zaworze do tej osoby która mi to sprzedała (sklep tuningowy) i stąd idą bezpośrednio do dystrybutora i dla mnie taki aspekt też jest ważny a nie szukać później kogoś kto to załatwiał, od kogo brał a tamta osoba dalej od kogo i cuda na kiju.
Różne rzeczy się dzieją na polskich drogach i lepiej być w jakimś stopniu zabezpieczonym.
z tym ze jak kupie gwint np bilstein to na zime bd mogl podniesc auto ta? tak to rozumuje
Obawiam się, że gwint Bilsteina przewyższy wartość Twojego samochodu ale TAK będziesz mógł podnieść auto na zimę.
Tak samo będziesz mógł podnieść auto na zimę jak kupisz amory Bile B6/B8 albo Koni Sporty bo zarówno jedne jak i drugie mają frezy do przekładania pierścienia który podtrzymuje gniazdo sprężyny i służą właśnie do regulacji wysokości, nie płynnej jak w gwincie o dowolne milimetry/centymetry ale skokowej np. o 20-30mm.
wiem ze bilstein jest drogi ale ja chce tylko amorki...sprezyny bd mial narazie -30 eibachi pozniej doloze do tego amorki;) cena samych amorow to az te 1800zl?
wiem ze bilstein jest drogi ale ja chce tylko amorki...sprezyny bd mial narazie -30 eibachi pozniej doloze do tego amorki;) cena samych amorow to az te 1800zl?
Tak to cena samych amorów.
fakt trzeba bd odlozyc...
a teraz doradzcie ktore wziac najlepiej?
Ja mowie Koni, ktos inny powie AGX a jeszcze ktos inny Bile wiec tu w zasadzie musisz zdac sie na siebie.
ja właśnie wczoraj kupiłem zestaw eibach no i teraz czeka na setup. zobaczymy ile siądzie hanka. ale mi się wydaje że niewiele. ma ktoś może takie springi u siebie zamontowane?? jak to się spisuje?? jak auto ''siedzi''?? :D
Zakładaj bez chwili zastanowienia! Lepiej wygląda (na seryjnych wstydziłbym sie teraz jeżdzić - za wysoko=). Jest sztywniejsza (mam 16"/205/45) - to na pewno - ale przez to sympatyczniej się prowadzi. Na polskie drogi ok ale studzienki dziury i łączenia na starych mostach omijam (mocno zwalniam) bo szkoda i auta i felgi. Mogłaby troszkę mocniej z tyłu usiąść. Przy obecnych śniegach trochę szoruje podwoziem na nie odśnieżanych uliczkach ale to skrajności już. P.S. Założyłem spręzyny do seryjnych amorów. Póki co dają radę a budżet ograniczony. Potem się zmieni i je =)
ja widzialem wypowiedz jakiegos uzytkownika tego forum ze jezdzi juz kilka tys km na eibach+seria amor i jest git:)
sam tak zrobie;)
ja widzialem wypowiedz jakiegos uzytkownika tego forum ze jezdzi juz kilka tys km na eibach+seria amor i jest git:)
sam tak zrobie;)
Ja jeszcze na takim setupie śmigam do wiosny - już ponad pół roku będzie - 2 dni temu na badaniu tech. wykazało, że amorki są w idealnym stanie i nie wykazują jakiegokolwiek ponad normatywnego zużycia - wszystko na zielono ;)
Przejechane ponad 10tys. raz pogięte w tym czasie felgi na dziurach..i wszystko jak widać jest git.
Może po prostu firmowy i dobry KIT sprężyn nie dobija tak amorów co jakieś półprodukty z alllegr za 200zl, albo zakładanie ich na stare zużyte amory robi swoje i słychać, że coś się wysrało po miesiącu jazdy.
Ja mam serie amory i eibach juz od ponad 2 lat zrobilem ponad 50tys km i amory trzymaja po 80% wiec mozesz kolego śmialo zakładac do seryjnych amorów.
Dobry gazowy amor powinien dać radę. Rok temu zmienialem amory na KYB Excel-G i prowadzenie się znacznie poprawiło, chociaż testy były ok wczesniej. Teraz w końcu też się przekonałem do lekkiej gleby. Na wiosnę idzie Pro Kit na te amory nowe prawie i nie sądzę aby im zaszkodziło.
Żeby nie zakładać tematu zapytam tu.
Wymieniłem sprężyny na Eibach pro kit -30, seryjny amor. I coś zaczęło skrzeczeć w momencie powolnego przejeżdżania przez dziury lub progi zwalniające. Wtedy jak zawias pracuje. Zastanawiam się czy to mogą być te gumy które są w tej czapce co trzyma sprężyne na amortyzatorze. Nie wiem jak to się właściwie nazywa. Odbój ? Dźwięk jest dosyć charakterystyczny, takie kwiczenie i bardzo drażniący. Na serii tego nie było i dopiero po zmianie sprężyn się zaczęło. Dodam, że siedzi tam ta stara oemowa guma, już trochę wygnieciona była z tego co widziałem. Pytanie czy to faktycznie ta guma? Czy coś innego? I czy można to jakoś usunąć bez wymiany? Nasmarować, czymś prysnąć?
Mi kwiczało bardzo jak w polonezie przy hamowaniu i skręcaniu że aż ludzie się patrzyli. Wybite były sworznie dolne. Po wymianie jest dobrze.
skolopendra
29-04-10, 16:12
Ja mam serie amory i eibach juz od ponad 2 lat zrobilem ponad 50tys km i amory trzymaja po 80%
ja jestem zdania że takie zabiegi robi się tylko na wsi .co z tego że tam jest 80% jak to drogi nie trzyma
lecz żeby się dowiedzieć jak ma wyglądać jazda,to trzeba założyć wpierw gazówki z prawdziwego zdarzenia...:cool:
Wymieniłem sprężyny na Eibach pro kit -30, seryjny amor.
następny
ehh
Jak byś poszukał to byś znalazł moje posty sprzed tygodnia, gdzie pisałem, że eibach+seryjny amortyzator to fatalne połączenie. Zamierzam najpóźniej w wakacje założyć jakieś kyby lub bilsteny, ale do tego czasu jeszcze z 2-3 miesiące i nie wiem ile kilometrów nakulam. Dlatego pytałem o jakieś doraźne rozwiązanie.
Żeby nie zakładać tematu zapytam tu.
Wymieniłem sprężyny na Eibach pro kit -30, seryjny amor. I coś zaczęło skrzeczeć w momencie powolnego przejeżdżania przez dziury lub progi zwalniające. Wtedy jak zawias pracuje. Zastanawiam się czy to mogą być te gumy które są w tej czapce co trzyma sprężyne na amortyzatorze. Nie wiem jak to się właściwie nazywa. Odbój ? Dźwięk jest dosyć charakterystyczny, takie kwiczenie i bardzo drażniący. Na serii tego nie było i dopiero po zmianie sprężyn się zaczęło. Dodam, że siedzi tam ta stara oemowa guma, już trochę wygnieciona była z tego co widziałem. Pytanie czy to faktycznie ta guma? Czy coś innego? I czy można to jakoś usunąć bez wymiany? Nasmarować, czymś prysnąć?
WD 40 ale to do pierwszej wody albo do czasu jak to wpiździec wyschnie
skolopendra
29-04-10, 20:15
Jak byś poszukał to byś znalazł moje posty sprzed tygodnia, gdzie pisałem, że eibach+seryjny amortyzator to fatalne połączenie.
cieszy mnie że tak uważasz ;)
chciałem tylko przestrzec tych co przeczytają pobieżnie tekst (a takich jest wielu)
a później będą popełniać podobne błędy wiejskiego tuningu bo ktoś napisał że jeździ mu się git :cool:
chcecie obniżać OK lecz wpierw zaczynamy od dobrych, przystosowanych pod taki mod amortyzatorów!
że drogo to wiem ,lecz bezpieczeństwo jest raczej cenniejsze od powiedzmy 2000zł
ja mam h&r - 40mm na seryjnym i..... "jezdzi mi sie git"
i co ciekawe wygodniej niz na seryjnym sachs + seryjne springi OBK
bardziej miękko
a na zakrętach nie wychyla
auto mniej sztywne - to fakt więc...
rozwiązania nie polecam, amor to podstawa, u mnie tez juz niebawem jak auta nie zmienie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.