Zobacz pełną wersję : B18C4 ... Turbo + ALS
Witam mam takie pytanko ponieważ zaczynam kompletować części i budować B18C4 Do swojej EG
Doszła do mnie juz głowica która zamówiłem ponieważ chciałem od niej zacząć
Poje pytanie jest takie bo chciałem ją wysłać do PromotoRa na obróbkę (Fazę III ) i Super Flow Bench ale nie wiem czy to jest konieczne przy robieniu turba
Powiem że mocy jakiej poszukuje kończy się na 300KM nie strzelam w nic wyzej
Czy ktoś mi powie czy Turbo T3 Ogarnie tego czego się spodziewam lub T25/T28 z nissana??
Kolejna rzecz chciałby zrobić ALS generalnie problem tkwi w tym ze nie do końca wiem co gdzie i jak .
Wiem ze działa na zasadzie podtrzymania obrotów turbiny i nie ma efektu turbo dziury i jakiegokolwiek opóźnienia.
Wyczytałem w sieci ze taki ALS potrzebuje swojego komputera??
Widziałeś kiedyś jak działa ALS? Rozumiem że auto będzie używane tylko laweta/tor/laweta ?
Na 300KM głowicy możesz w ogóle nie ruszać poza wymianą uszczelek na nowe
Z turbo to potrzebujesz coś w stylu Garretta GT28RS, T3/T4E lub wyżej
z używanych to z EVO VIII-X i STI da radę
Zeby dobrze zrobic ALS potrzeba stand-alone...i to nie byle jakiego.
Poza tym uzytecznosc tego rozwiazania do stosowania pozasportowego jest zadna.
Widziałeś kiedyś jak działa ALS? Rozumiem że auto będzie używane tylko laweta/tor/laweta ?
nie koniecznie bo przeciez mozna go z kabiny włączyc i wyłączyc znajomy ma tal w EVO
Na 300KM głowicy możesz w ogóle nie ruszać poza wymianą uszczelek na nowe
Z turbo to potrzebujesz coś w stylu Garretta GT28RS, T3/T4E lub wyżej
z używanych to z EVO VIII-X i STI da radę
a no właśnie T3/T4 ogarnie sprawe?? czy szukac czegos z wiekszym zapleczem??
Zeby dobrze zrobic ALS potrzeba stand-alone...i to nie byle jakiego.
Poza tym uzytecznosc tego rozwiazania do stosowania pozasportowego jest zadna.
zgodze sie dlatego zawsze jest to włanczalne i wyłanczalne bo niszczy dosc szybko kolektor i turbine .
do uzytku na co dzien styka jakis 2step retard
2step retard nie ogarniam ^^
Zapytanie jeste jeszcze takie skoro nie musze robic głowicy to napewno wypadałoby dla czystego bezpieczenstwa zakuc silnik ...
Czy jest opcja zeby załozyc same kute tłoki ?? Bo spodkłaem sie z opinia ze nie da rady ...
dwa czy ktos wie jaki komputer najlepiej zastosowac pod turbo jakiś SMT czy coś znacznie z wyższej półki bo jak patrzyłem to AEMy kosztują grubo powyzej 4tys.
zwykly p06/p28/p30 przerobiony i wystrojony w cromie styknie;
zreszta dla mocy 300km stosuje sie takie male turbiny, ze podtryzmanie turbo jst w zupelnosci zbede;
mozna kute tloki na seryjne korby zakladac, ale nei zawsze mozna zwykle tloki na kute korby zalozyc
mozna kute tloki na seryjne korby zakladac, ale nei zawsze mozna zwykle tloki na kute korby zalozyc
kolo się ze mną kłucił że mu para z uszu szła mówił ze nie załoze kutych tłoków na zwykłe korby bo coś tam mówił o sworzniach pływających czy jakos tak :/ ... duzo rzeczy sie robiło ale nie bardzo wiem o co mu chodziło
Wiec np Panewki ACL i kute tłoki stykną?? nie bedzie jakiejś masakry jak nie załoze kutych korb ??
powiedziałbym wręcz że kute korby to podstawa a nad tłokami możesz się zastanawiać jeżeli lubisz ryzyko...
pamiętaj też o blockguardzie
powiedziałbym wręcz że kute korby to podstawa a nad tłokami możesz się zastanawiać jeżeli lubisz ryzyko...
pamiętaj też o blockguardzie
To znowu cos nowego ... dyskutujmy panowie bo chce sie dowiedziec jak najwiecej
A powiedzcie mi jak by było w przypadku N/A Bo wyczytałem na forum ze niektóre Minime ze startu ida jak B serie do tych 110KM/h a ja szukam czegos co faktycznei sie wybije chyba ze idzie zrobic Dobre B w N/A ale to kwestia pieniedzy nie wiem za bardzo jaka jest róznica w $$ miedzy N/A a Turbo ...
powiedziałbym wręcz że kute korby to podstawa a nad tłokami możesz się zastanawiać jeżeli lubisz ryzyko...
pamiętaj też o blockguardzie
takie rzeczy to w d-serii ;) w b-serii korby sa 2x grubsze i mniej wiecej wytrzymalosc i korb i tlokow konczy sie na podobnej granicy, wiec albo wymieniac to i to albo nic, a 300km to lepiej wymienic
s1600 poczytaj sobie forum bo jestes strasznie zielony w 'tuningu' a prawie wszystko jest na forum wystraczy uzyc szukajki
s1600 poczytaj sobie forum bo jestes strasznie zielony w 'tuningu' a prawie wszystko jest na forum wystraczy uzyc szukajki
jezeli chodzi o silniki to owszem :/ czytam czytam ale nei ogarniam wszytskiego ... widzisz wysłałbym głupią głowice na robotę za 2tys. i juz nie potrzebny wydatek :/ ... zastanawiam sie tez nad wałkami ALE na forum wycztałem że OD B16 są ostrzejsze co jest dla mnie absurdem bo sprawdzałem wszelkie pomiary i wychodzi że B18 mają większy wznios :/ Moze ktos mi rozwiac te wątpliwosci ?? Bo zastanawiam sie czy bawic sie w jakies wałki przy Turbie czy moze wystarczy zakuc silnik i dmuchnąć odpowiednie doladowanie i juz 300km mam?? poprostu nie chce kasy an zbędne graty wydac a tez nie chce zeby motor mi się rozleciał bo ma byc jak najbardziej żywotny
Dlatego jeśli np wałki sa zbednym gratem to robie konkretne panewy --> korby --> Tłoki składam i dmucham jeśli nic wiecej nie ejst mi potrzebne...
A co do ALSu musi byc i juz tego nie negujemy.
walki w b18c4 sa minimalnie ostrzejsze niz te w b16a2, ale to naprawde pomijalne roznice;
ASL w fwd jest BEZ SENSU w PL warunkach
A co ma ALS do polskich warunków?? Wszytskie turbodoładowane Nki po S2000 jeżdżą na tym i włanczają i wyłanczają to z kabiny ^^ Nie rozumiem o co ci chodzi z PL warunkami
S2000
ALS w wolnossaku? :o
S2000 nie ma podtrzymania turbo bo pod maską jest wolnossąca jednostka ;)
Edit nie zauważyłem wypowiedzi Fawora
Ale bedziesz tym rajdowal ze tak meczysz tego ALSa??? Czy tylko na ulice zeby sie popisac przed ziomami?
Jesli chcesz miec to porzadnie ogarniete na zasadzie wlacz/wylacz, z odpowiednimi mapami i kontrola zaplonow to niestety ale tak jak mowilem - MUSI byc stand-alone...czyli wlasnie chocby AEM za 4k+...myslisz, ze w tych N-kach to na seryjnych kompach jezdza??
S2000 to chyba o klase rajdowek chodzilo Super2000, Super1600 ... a nie nasze S2000 cabrio
Mozna nie tyle podtrzymanie (po puszczeniu gazu) co wzbudzenie i podtrzymanie zrobic w crome i hondacie (najwiecej nabilem 0,8 bara - mozna zrobic sobie on/off np przyciskiem klimy). Lecz jakos nie przemawia do mnie seria detonacji :) ladnie to slychac i ogolnie woooooooww piszcza chlopcy i dziewczeta..... nom i banan na mordce, ze ojjj. Tylko qrcze jak sie zastanowic to te pierwsze detonacje troche wala w wirnik ... czy nie
Jak by co moge ci to hondata lub crome_gold ladnie zrobic :)
A klasa rajdowek S2000 to niby jaka jest??? Dla ulatwienia dodam, ze nie ma tam turbo...
Ok ok to mzoe temat ALSu zamkniemy a skupimy sie na tym co jest mi potrzebne ... Ile musiałbym dmuchac zeby było bezpiecznie i ryzwotnie przy zakutym silniku ale zeby tez jechało ... i czy to 300KM musi byc uzaleznione od samej turbiny czy jest to uwarunkowane innymi modami ?? np wałki ... Bo znalazłem oferte wałków pod turbo
Do 300KM walki nie beda absolutnie potrzebne.
wez sobie poprzegladaj projekty, co ludzie maja porobione zeby miec 300km jak i tak nei sluchasz ludzi ktorzy maja do czynienia z turbo od kilku lat i tak, wiec nasze odpowiedzi/podowiedzi sa tutaj bez sensu, bo i tak 'wiesz lepiej' i sie upierasz przy swoim
Mam zakute D16 glowica seria + TD05-16G i przy 1,6bara mialem 300KM - teraz mam lepiej zlozony silnik na dobrych panewkach i z utesknieniem czekam na wiosne gdy zaloze r888 i na hamownie sprawdzic nowe mapy bo poooooowinno byc lepiej :)
Turbo to dodatkowa pojemnosc .... "teoooooretycznie" dmuchajac 1bar w 1,6 mam 3,2L ... wiec kocham mojego civa ~4,2L (przy doladowaniu 1,6bara) ... nom i niby +1bar w 125KM = 250KM ... tyle teoria. Fakt faktem, ze gdy wszystko oki wartosci sie ~zgadzaja na seryjnych glowico/walkach przynajmniej w Hondach bo inni nie trzymaja "standardu"
Znasz swoja pojemnosc ... wiesz ile chcesz KM ... dobierz doladowanie... ciesz sie jazda :)
junior20066
10-06-10, 19:28
nie podpowiadajcie temu złodziejowi S1600 bys oddał pierw kase ****zipałko a nie ci turbo w głowie na ktore cie nie stac bo nie potrafisz oddac głupich 120 zł ...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.