Zobacz pełną wersję : D15Z8->D15Z6 - pasuje? Różnice?
Czy silnik D15Z6 będzie pasował bez przeróbek w miejsce D15Z8? Wiadomo, czym się różnią? Z wyglądu to widzę tylko różnicę w aparacie zapłonowym, ale czy mocowania i osprzęt będzie taki sam? Kolektor wydechowy?
Poduchy te same idą, wkońcu to D seria. Wydech bodajże ten sam.
Z8 to economy a Z6 to VTEC ale komp mają ten sam OBD2. Możliwe, że z elektryką coś trzeba będzie przerobić ale to niech inni się wypowiedzą bo nie wiem.
Z tego co ja wiem, to Z8 to nie jest, tylko był montowany w Angielce (5d), Z8E w Aerodecku, a Z6 to silnik od EK3. CO do ostatniego info to mam 100% pewności, a kwestii Z8 i Z8E może ktoś wie lepiej.
K**wa Nemereth jak nie wiesz to nie pisz!
Obydwa silniki to econo. Z8 było w angielkach a Z6 w EK3.
Poduchy te same idą, wkońcu to D seria. Wydech bodajże ten sam.
Z8 to economy a Z6 to VTEC ale komp mają ten sam OBD2. Możliwe, że z elektryką coś trzeba będzie przerobić ale to niech inni się wypowiedzą bo nie wiem.
Ku*wa jak masz pier....lić takie bzdury to najlepiej w ogóle sie zamknij. Co chwile jakieś swoje teorie do wszystkiego stwarzasz, gdybym tylko mógł dawno już bym Ci wstawił bana, bo twoich herezji nie da się czytać! D15Z8 i D15Z6 to są vtec'i econo. Są to niemalże identyczne silniki! Szkoda nawet pisać, żebyś najpierw weryfikował swoje bzdury zanim je wylejesz na forum, bo i tak wiadomo, że tego nie zrobisz.
Teg-chcesz przełożyć sam słupek? Bez obaw, możesz śmiało to robić.
K**wa Nemereth jak nie wiesz to nie pisz!
Obydwa silniki to econo. Z8 było w angielkach a Z6 w EK3.
Ku*wa, zajrzyj se: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=10527
D15Z6: EK3 (VTEC)
D15Z8: EK3,MB3, MB9 (VTEC-E)
oba na OBD2
I spier*****j sprawdziłem w rozpisce przypiętej w dziale :P
Jest jeszcze D15Z8E z MB3, MB9. (VTEC)
Wo**n.
Szkoda nawet pisać, żebyś najpierw weryfikował swoje bzdury zanim je wylejesz na forum
spierda**j też, sprawdziłem.
http://www.freephotoserver.com/f06/tn_u8106296=jpg.jpg
Nie pomyślałeś baranie, że tam może być błąd? Gówno wiesz, a masz najwięcej do powiedzenia!
D15Z6: EK3 (VTEC)
D15Z8: EK3,MB3, MB9 (VTEC-E)
oba silniki to wersje econo - 114-115KM - oba bardzo zbliżone do siebie-niemal identyczne
VTEC został uzyty w tabeli jako nazwa bo w tym modelu ten silnik nie nazywał sie VTEC-E. Nie ma tam błedu wg mnie-napisałem to swiadomie.
D15Z6: EK3 (VTEC)
D15Z8: EK3,MB3, MB9 (VTEC-E)
oba silniki to wersje econo - 114-115KM - oba bardzo zbliżone do siebie-niemal identyczne
VTEC został uzyty w tabeli jako nazwa bo w tym modelu ten silnik nie nazywał sie VTEC-E. Nie ma tam błedu wg mnie-napisałem to swiadomie.
I wszystko jasne :) Można dodać gdzieś na boku, że to też econo, żeby jakiś kolejny ciężkomyślący potem nie pisał na forum bzdur :)
oba silniki to wersje econo - 114-115KM - oba bardzo zbliżone do siebie-niemal identyczne
VTEC został uzyty w tabeli jako nazwa bo w tym modelu ten silnik nie nazywał sie VTEC-E. Nie ma tam błedu wg mnie-napisałem to swiadomie.
Więc nie będzie problemu z elektryką skoro oba są econo i w czym problem? Z czyms jeszcze bylem w bledzie?
Informacje sprawdziłem. vtec i pwl czepcie sie gdzie indziej.
jest gdzies temat na forum o róznicach i podobieństwach
Nemer-nie, będziemy sie czepiać Ciebie, bo tylko ty na tym forum ludzi w błąd najczęściej wprowadzasz. Może jak sie Ciebie ktoś po czepia to sie ogarniesz.
Sam spie*dalaj.
Wybaczcie admini/modzi, inaczej nie potrafię w tej chwili ;x
Nemer-nie, będziemy sie czepiać Ciebie, bo tylko ty na tym forum ludzi w błąd najczęściej wprowadzasz. Może jak sie Ciebie ktoś po czepia to sie ogarniesz.
żeby jakiś kolejny ciężkomyślący
Sprawdziłem info
Trafiło się ślepej kurze ziarno, że akurat masz ten silnik... ja nie, oparłem się na tabeli która jest w przypiętym temacie. Więc niczym nie zawiniłem. Pasuje? pasuje i tak też napisałem, wydech ten sam? yup. Z elektryką napisałem wyraźnie, że nie wiem czy się coś różni i niech inni powiedzą i nie popełniłem z tym gafy.
Ty wielu rzeczy nie masz i nie miałeś nawet z nimi do czynienia, stąd właśnie bierze się twój problem. Chcesz udzielać się wszędzie, ale twoja wiedza na to nie pozwala.I ciężko Ci to dostrzec. A już twojej teorii o śniegu i sondzie nie przebije nic, sam siebie przeszedłeś wtedy.
było mineło. W tym temacie nie moja wina ;] Sprawdzałem info właśnie specjalnie po to żeby nie robić jaj. Czytam, sprawdzam i tyle.
Nie no, słodko się kłócicie ;) D15Z8 i D15Z6 oba są oczywiście typu VTEC-E, z różnic jakie znalazłem to chyba inny kształt kolektora wydechowego i inny aparat zapłonowy, biorę silnik z większością osprzętu ale np. bez kolektora i nie wiem, czy np. sonda lambda jest taka sama, czy ECU jest ten sam, elektryka, wiązki, czujniki :/ D15Z6 siedzi w rozbitym 3D z 45 tys. mil przebiegu.
ok czytales...ale to co robisz to nadal wielkie JAJA, wychodzi ze nie czytales tego co trzeba. kolego troche skromnosci... jesli temat hondy nie jest twoim konikiem i nie wiesz czegos w 100% to nie wypowiadaj sie... tylko czytaj czytaj czytaj, a jak juz posiadziesz troche wiedzy to dopiero zacznij sie nia dzielic.
Twoja obecnosc na forum przypomina mi raczej dziecko neostrady... jestes na forum od roku i masz polowe postow ktore ja "natrzepalem" od 2006 roku... o czyms to swiadczy... jeszcze raz powiem:
troche skromnosci!!!
a co do tematu... z danych technicznych wynika ze sam silnik jest taki sam, ale sterowanie nim jest troche inne... juz nie pamietam dokladnie czym to sie roznilo, ale sam ECU ma inny wgrany program, na pewno zapinanie VTECa odbywa sie w innym przedziale obr, to samo tyczy kontrolki ECONO. oba to OBD2 wiec nie powinno byc problemu z podlaczeniem... ciekawe tylko jak z tym aparatem zaplonowym. jesli wtyki sa takie same to pewnie bedzie ok.
kolektor bedzie pasowal na bank... wsyztkioe w D serii sa wymienne
ECU zostałby stary, pytanie czy nie byłoby jakichś cyrków z tego powodu :/ Kurde boję się ryzykować, bo tak na pewno to nic nie wiadomo, same przypuszczenia i pogłoski :( Chyba się wstrzymam.
Tu nie ma nic do zaryzykowania. Jeśli twój silnik jest niedomagający, to po prostu przełóż sam słupek, ewentualnie z aparatem zapłonowym i wszystko na pewno dobrze zagra.
dokladnie, tak jak mowi Mati, wymien sam silnik, jesli ECU ma zostac z z8 to nie wymieniaj osprzetu i powinno byc dobrze
bez strojenia bedzie hulac spoko, czy trzeba wystroic?
Nie chce sie wtracac ale z tego co mi wiadomo i mowia manuale D15Z6 to 2 step vtec a D15Z8 to 3 step vtec.
Chyba, ze sie myle to niech ktos mnie poprawi ale z jakims konkretnym dowodem, ze tak nie jest ;)
Pawel, uwierz mi na slowo... prosze... nie chce mi sie znow szukac i wklejac info na ten temat, a pozniej przez takie posty powielany jest blad ze d15z8 to 3 step VTEC.
3 step to tylko d15b i d15z7.
no ale jak chcesz konkretnych dowodow to:
http://media.honda.co.uk/car/owner/media/manuals/CivicAerodeck/62s1e00/62s1e00.pdf
poszukaj jak wyglada walek i klawiatura do d15z8... w skrocie, tak jak mowilem jest taka sama jak w d15z6
bez strojenia bedzie hulac spoko, czy trzeba wystroic?
a co tu stroic... skoro silnik jest ten sam?
a co tu stroic... skoro silnik jest ten sam?
Zapytałem bo nie wiem czy są te same mapy i czy parametry ustawione będą na tyle podobne by nie trzeba by było ich skorygować.
nawet jesli nie sa te same to nic nie znaczy, bo konstrukcja tych silnmikow jest identyczna, wiec inne mapy daja tylko inne wyniki, ale silnik bedzie pracowal normalnie... po za tym w gwoli scislosci, komp z d15z8 jest nie modyfikowalny(zreszta z d15z6 tez nie jest), wiec nie bardzo widze mozliwosc strojenia.
aha. dzieki juz rozumiem kwestie :)
komp z d15z8 jest nie modyfikowalny
A możesz mi jeszcze wyjaśnić, na czym ta "niemodyfikowlaność" polega? Z czym jest problem? Poważnie pytam, zaciekawiło mnie to.
z tego co wiem to kompy pod OBD2 sa nie modyfikowalne.. to znaczy na pewno jakos sa.. w koncu program oryginalny tez jakos sie wgrywa...
chodzi o to ze magicy ktorzy potrafia modyfikowac ECU i mapy w nich, bazuja na OBD1. szczegolow nie znam.
d15b wystepuja rowniez jako non vtec i 1 step vtec;)
Wracajac do vtec-e to wszedzie gdzie szukalem to takie opisy pojawiaja sie tylko i wylacznie przy silnikach d15z1 i d15z8 z tym ze silnik d15z6 dziala identycznie jak z8 ale juz nie pisza ze model jest vtec-e tak jak to widnieje np na pokrywie zaworow w d15z1..... co do d15b to najlepiej zobaczyc ile zaworkow fałteka ma lub niema za pokrywa i juz wiadomo jaki to typ :) bardzo mnie zaciekawilo wlasnie zdjecie pare miechow temu jak zobaczylem 2vtec'i obok siebie ;)
sama pokrywa nie wiele mowi... w d15z8 jest napisane tylko HONDA nic nie wspominaja o VTECu
Jak już się czepiamy tego nazewnictwa, to dodam taką "ciekawostkę", że np. w 5D przed liftem z tyłu na naklejce było vtec-e w przypadku Z3 pod maską, po lifcie z tyłu naklejone jest zwyczajne "vtec" :) Tak więc, po prostu nie można się tym sugerować, i tyle.
temat z pokrywa podalem tylko dla ciekawostki a nie dla rozpoznania silnika :) tak jak vtec piszesz na niektorych klapach bylo vtec-e a na niektorych vtec u Mnie rowniez samo vtec ori jest na klapie..... a na pokrywie poprostu HONDA ;)
Ok, jako że mój znajomy nie może znaleźć 5D w sensownym stanie i przebiegu, zaczniemy się też rozglądać za 3d i 4d, a te mają D15Z6. Mam wątpliwość: przeguby. Czy trzeba będzie zastosować przeguby moje stare z Z8 czy nowe z Z6? :/ I czy moj stare półosie z Z8 będą pasować? Przekładał ktoś skrzynię z Z6 do Z8 albo na odwrót?
Przeguby wewnętrzne, mają inne symbole:
44310-ST3-G02 - Z8
44310-S04-900 - Z6
skoro skrzynie biegow w D serii sa zamienne to znaczy ze polosie tez, wiec mozesz spokojnie zakladac.
Inna wątpliwość. ECU. D15Z8: 37820-P9L-E11, D15Z6: 37820-P2Y-G01. Pytanie, czy to wszystko będzie grać jak powinno :/ Sonda lambda też jest inna :(
Stary, ile razy Ci mamy pisać to samo? Na temat różnych kompów już się tutaj bodajże ktoś wypowiadał ;) Sonda jest inna, czy ma inny symbol w katalogu? Bo to zasadnicza różnica. Co masz nie tak generalnie z tym silnikiem, że chcesz go zmienić?
D15Z6 ma jednoprzewodową, Z8 4-przewodową.Silnik lipnie pracuje na wolnych obrotach, słychać panewkę/popychacz, przy stałej prędkosci szarpie, wszelkie czujniki i wszystko co mozna było sprawdzić sprawdzanie po kilka razy przez 7 miesięcy. Pisałem o tym kilka razy. Nie wiadomo na 100% czy zachowanie ma związek z efektami akustycznymi, więc biorę silnik ze skrzynią i osprzętem (1300zł), ale nie będę miał kolektora wydechowego i komputera bo cena by znacznie wzrosła.
Więc albo przełożyć silnik,skrzynię,aparat a czujniki i ECU zostawić stare i liczyć że inne czujniki itp. dobrze "obsłużą" inny silnik (i może się okazać że cześć objawów powoduje któryś ze starych czujników....), albo przełożyć silnik,skrzynię,aparat,czujniki,osprzęt - ale co z inną sondą lambda i czy stary ECU będzie działał/pasował do nowych czujników ? :/
D15Z6 ma jednoprzewodową, Z8 4-przewodową.Silnik lipnie pracuje na wolnych obrotach, słychać panewkę/popychacz, przy stałej prędkosci szarpie, wszelkie czujniki i wszystko co mozna było sprawdzić sprawdzanie po kilka razy przez 7 miesięcy. Pisałem o tym kilka razy. Nie wiadomo na 100% czy zachowanie ma związek z efektami akustycznymi, więc biorę silnik ze skrzynią i osprzętem (1300zł), ale nie będę miał kolektora wydechowego i komputera bo cena by znacznie wzrosła.
Więc albo przełożyć silnik,skrzynię,aparat a czujniki i ECU zostawić stare i liczyć że inne czujniki itp. dobrze "obsłużą" inny silnik (i może się okazać że cześć objawów powoduje któryś ze starych czujników....), albo przełożyć silnik,skrzynię,aparat,czujniki,osprzęt - ale co z inną sondą lambda i czy stary ECU będzie działał/pasował do nowych czujników ? :/
1300zł aż? I to bez ECU? Dużo. Jak będziesz przekładał to po prostu podłącz wszystko do kompa od Z8, a sondę zostaw starą i tyle ;) Osobiście na twoim miejscu przełożyłbym słupek, kompletny kolektor dolotowy i aparat zapłonowy ewentualnie.
1300zł aż? I to bez ECU? Dużo.
Znajdź taniej silnik+skrzynię+osprzęt w samochodzie, żebym mógł przed kupnem sprawdzić, to biorę od ręki :)
Żaden z handlarzy tutaj nie ma taniej? Albo może ktoś swapa robił i mu silnik leży?
ale po co ten osprzęt, po co skrzynia...
Sprawa jest prosta - d15z6 i d15z8 różnią się tylko osprzętem.
temat czytalem na raty patrząc jak się będzie rozwijać i już nawet nie pamiętam po co chcesz zmieniać, jedno jest pewne-mozesz zmienić silnik a zostawić osprzęt, gdyż róznice są zauważalne dopiero po zmixowaniu (np. sonda z z6 a komp z z8).
Smialo mozesz wsadzac blok+głowice z d15z6.
Myślę że d15z6 i d15z8 róznią się tak jak d15z1 i d15z3...czyli praktycznie w ogóle.
Pozdrawiam:)
silnik leży?
W tym rzecz - nie chcę "leżącego", swapa robi się raczej jak silnik padnie... Silnik muszę sprawdzić przed kupnem i to z fachowcami od Hond (na szczęście mam takich "pod ręką").
Skrzynia po co? Bo "warsztat" (Pit-Stop, ul Władysława IV, Bydgoszcz) tak "wyremontował" moją, że po 3km (kilometrach) koła się zatrzymały, potem wkładał 2 razy inną kupioną na szrocie, próbując mi wcisnąć, że to moja wyremontowana. I nie wiem jaką w końcu mam, ale jest "z deczka" zużyta.
Boję się, że objawy mojego silnika nie biorą się tylko z jego zużycia, ale dodatkowo jest jakiś problem z jakimś czujnikiem czy osprzętem.
Ale albo wezmę całość z osprzętem, albo sam silnik i osprzęt z Z8, bo rzeczywiście mogą być cyrki jak skombinuję różny osprzęt.
W tym rzecz - nie chcę "leżącego", swapa robi się raczej jak silnik padnie...
Że co? :D Przeglądasz w ogóle dział "Nasze hondy"? :o Tutaj swapa robi się, żeby mocy więcej było i nie raz bardzo łatwo dostać silnik w niezłym stanie za śmiesznie pieniądze. Wiem, bo sam się rozglądałem. Po raz ostatni Ci napiszę-nie bój się wkładać Z6! :) Nawet robiąc nie wiadomo jakiego miksa osprzętu itd. nie pojawi się żaden poważny problem nie do przejścia. To Ci gwarantuję. To wszystko wydaje się skomplikowane i trudne, ale takie nie jest.
przyjacielu z tego co wyczytalem w tym temacie to wina lezy raczej w osprzecie. sprawdzil bym dwie rzeczy pierwsza to zawor EGR ktory moze powodowac nierowna prace w przedziale niskich obrotow i druga czyli podgrzewanie sondy Lambda bo jezeli ty masz 4 zylowa to napewnojest z podgrzewaniem. Pozdrawiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.