Zobacz pełną wersję : [problem] Zacisk hamulcowy, przód, cieknie
Panowie, poratujcie, bo mi się pomysły skończyły. Jakiś czas temu zauważyłem, że cieknie mi płyn hamulcowy z lewego przedniego zacisku, po obdukcji padło na tłoczek, już kiedyś jak tam grzebałem widziałem na nim wrzerę, musiała się dostać woda przez gumowe uszczelnienie. Zamówiłem nowy tłoczek (foto (http://img684.imageshack.us/i/toczek.jpg/)), komplet gumowych uszczelek (foto (http://img706.imageshack.us/i/uszczelka.jpg/)) i zabrałem się za wymianę zgodnie ze sztuką. Dokładnie wyczyściłem miejsce na uszczelkę po której ślizga się tłoczek w jarzmie, wcisłem tłok, założyłem gumową uszczelkę zabezpieczającą. Wszystko dokładnie, że lepiej bym już nie potrafił. I !@#%# dalej leje! :[ Macie jakieś pomysły jak to uszczelnić lub co mogło pójść nie tak?
Po pierwsze to tam się zaleca jeszcze stosowanie odpowiednich smarów, ułatwiających montaż, jak i zabezpieczających. Podczas montażu tłoczka, można uszkodzić uszczelkę.
Po drugie sprawdzałeś, czy w zacisku, nie było wżery, rudej itp na powierzchni wewnętrznej zacisku, gdzie pracuje tłoczek, nie tylko tam, gdzie jest rowek na uszczelkę?
I tak musisz rozebrać wszystko i sprawdzić. Weź drugą osobe i klocek drewniany, albo coś , żeby wsadzić w zacisk i zobacz, gdzie cieknie, przed rozebraniem, jeśli możesz tą zewnętrzą gumkę osłaniającą przed brudem wyjąć bez wyjmowania tloczka, to wyjmij ją i sprawdz, gdzie leci. później demontaż i sprawdzenie szczególnie miejsca, gdzie ciekło.
To musi być tłoczek, uszczelki, albo zacisk. Sprawdzałeś wymiary nowego tłoczka?
Po pierwsze to tam się zaleca jeszcze stosowanie odpowiednich smarów, ułatwiających montaż, jak i zabezpieczających.
Nie wiedziałem, nie stosowałem. Wszedł na sucho.
Podczas montażu tłoczka, można uszkodzić uszczelkę.
Robiłem to już któryś raz, mam na to sposób, zakręcając nakrętkę na zapartej o przeciwległy do tłoczka "chwyt" śrubie z czymś na kształt dużej mocnej podkładki, delikatnie wpycham tłok. Nie wydaje mi się, żebym coś uszkodził. Hamulec działa poprawnie (ale przepuszcza płyn).
Po drugie sprawdzałeś, czy w zacisku, nie było wżery, rudej itp na powierzchni wewnętrznej zacisku, gdzie pracuje tłoczek, nie tylko tam, gdzie jest rowek na uszczelkę?
Sprawdzałem, czyściłem, przedmuchiwałem kompresorem, nie zauważyłem wżery.
To musi być tłoczek, uszczelki, albo zacisk. Sprawdzałeś wymiary nowego tłoczka?
Cieknie przez uszczelnienie tłoczka, na 100%. Zdejmując gumkę zabezpieczającą przed brudem w sumie nie powie mi nic nowego, co najwyżej dokładnie miejsce między gumową uszczelką a tłoczkiem. Co i tak wiąże się z wymianą zacisku.
Nie mierzyłem tłoczka, zamawiałem z InterCarsu firmy LAUBER, wszedł dość twardo i solidnie, ręcznie bym go nie wcisną.
Ja się poddałem i zamówiłem na allegro sprawną używkę ;/
Nie no jak Ty wpychasz tłoczek przy użyciu śruby to nie dziwi mnie to, że teraz leci. Ręką normalnie się go wkłada i musi wejść. Gumki smarujesz specjalnym smarem do układów hamulcowych lub płynem hamulcowym i dopiero wciskasz. Uszczelka to już pewnie na początku Twojej operacji wciskania tłoczka podziękowała za współprace.
Żeby zakończyć temat happy end'em napisze, że udało mi się powstrzymać wyciek. Rozebrałem wszystko jeszcze raz i dokładnie sprawdziłem. Znalazłem przyczynę. Rowek w którym mieści się uszczelka miał korozje/wżery, które początkowo zbagatelizowałem, płyn przechodził pod ów uszczelką. Po jej wyjęciu nawet obiły się na niej te nierówności.
Osadziłem nową uszczelkę na specjalnym kleju, zastosowałem się do rad powyżej (choć i tak wcisłem tłok po mojemu, ręką nie poszło ;P ) i jak do tej pory jest wszystko w porządku.
Reasumując, jakby ktoś tu trafił z podobnym problemem to:
1. dokładnie sprawdź tłoczek, w razie zauważalnych wżer - wymienić na nowy
2. dokładnie sprawdź osadzenie uszczelki, jeśli ma nierówności/korozje spróbuj wyczyścić, dobrze odtłuścić i ratować się wysokotemperaturowym klejem, w ostateczności szukać nowego zacisku
3. koniecznie komplet nowych uszczelek + płyn hamulcowy + pasta/smar do zacisków hamulcowych
4. przy montażu uważaj żeby nie przedziurawić uszczelki zabezpieczającej przed brudem, w przeciwnym wypadku problem wróci w przyszłym roku eksploatacji auta :P
5. pierw nałóż uszczelkę zabezpieczającą na tłoczek (jego początek dokładnie) potem do rowka na zacisku po czym wciskaj go przesuwają uszczelkę do góry tłoczka.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.