Zobacz pełną wersję : kolektor wydechowy
Witam
Moze mi ktos wytłumaczyc (kivik,doktor etc
o co chodzi w takim opisie kolektora
97-01 Integra JDM Type R 4-2-1 Gymkhana Spec
Chodzi o kolektor MUGENa
Szukałem jakichs wykresów ale ciezko o mugena
jakies porówanie z junem i toda (ceny sa podobne - wszystkie tez sa 4-2-1)
wiem ze dominikowy civic ek4 teraz turbo witka miał mugena gymkhana spec - to było dawno i na tylko mojej wiedzy ;-p
a co myslicie o produktach firmy sms - http://sms-products.com/Headers.html
na honda techu w takim watku - http://www.honda-tech.com/zerothread?id=1324530
jest h22 ale róznica miedzy mugen a smsp jest ogromna
o co cho??
pozdro
łukasz
Ten kolektor jest dedykowany do ITRa, choc z tego co pamietam to nie pasuje do Euro ITR ten haczyk (mocowanie) co jest przy sondzie. Ale to chyba nie ma znaczenia bo np Spoon w ogole nie ma tego mocowania.
Ten kolektor jest na grubych rurach
ile dobrze pamietam jest 2.5" i chyba trzeba bylo przerabiac flansze od strony kata jak go Karol w ITR montowal.
Wiem ze duzo tych "chyba" ale dawno to bardzo bylo.
Wg mnie to jedyny kolektor Mugena ktory warto brac chyba ze masz B16A i nie planujesz innych modow to wtedy dedykowany Mugen do B16A bedzie lepszy.
Gymhana (czy jak to sie tam pisze) to cos na ksztalt polskich KJSow czy amerykanskich AutoX. Nie wiem czy nie sa tylko na asfalcie. Wynika z tego, ze glowny nacisk w tym kolektorze jest polozony na dobry srodek a nie koniecznie na max moc.
Nie wiem czy nie wprowadzam was w błąd ale "gymkhana spec" to wyscigi gdzie modyfikuja auta do wyscigow pozostawiajac seryjny silnik.
po całodziennym szukaniu czegos (wykresy itp) i paru konsultacjach :-) zgadza sie zr to gykhama to jakas tor dla N1 czy cos takiego. czyli kolektor ten gymkhana jest dla małych modów.
Ale ciekawi mnie inne rzecz nie znalazłem za wiele konfiguracji 4-1 - tylko Mugen
reszta toda ,jun, spoon robia 4-2-1.
a jak chciałem po przygodach z b16 miec 4-1
wiec chyba pozostaje Toda ze wzgledu na dostepnosc :-)
a tu ciekawy link http://ipsracing.com/index.html
szkoda ze spoonowskie sa dla nieduzych modów
pozdro
łukasz
Wg mnie Spoon jest bardzo porownywalny (jezeli chodzi o osiagi) do Tody.
Z japonskich kolektorow bym wybieral pomiedzy tymi dwoma.
Na pewno Spoon bedzie nizej wisial bo jak popatrzysz na zdjecia to bardziej przypomina
4-1 niz 4-2-1 mimo ze jest 4-2-1.
Ja akurat wybralem Spoona.
A wracajac do Mugena to czesci dostepne ogolnei to czesci do grupy N lub N+.
Mugen jest na to nastawiony w ofercie publicznej.
Ja bym się podłącył bo niechce zakładać osobnego wątka na taką "pierdołę".
http://sklep.pws.com.pl/index.php?cPath=862_1920
Na tej stronie są cztery rodzaje kolektorów.
Czym się różnią bo napewno ceną.
Zastanawiam się który wsadzić.
Niedługo będe wkładał do seryjnego CTR-a dolot Injen CAI, kolektor (tylko który?) i to wsszystko oddam na strojenie Hondatą.
Który wybrać i czy one sięróźnią?
Dzięki za odpowiedz!
Pozdro!
Design tych kolektorów (oprócz najtańszego, który jak mniemam jest "krótki") jest taki sam...w sensie to wszystko są Race-Header 4-2-1 i zastępują kata (więc strojenie Hondatą więcej niż wskazane, nie tylko ze względu na irytujące żółte światełko CE na desce). Różnią się materiałem...najtańszy z nich to ceramiczny, droższe zaś są z kwasówki...najdroższy jest polerowany więc świeci się jak psu...
Ok.
Dzięki.
Teraz kolejne pytania.
Race-Header 4-2-1 i zastępują kata
Co z przeglądem technicznym -> jak niema katalizatora to czy się nie przyczepią?
Czy chodzi Ci o to że katalizator jest wbudowany? ;) (ja się nieznam więc prosze o nie śmianie się z moich pytań) :D
No i najważniejsze -> który najbardziej opłaca się brać -> cena a właściwości czy jakoś tak :) ?
[ Dodano: Pią 28 Lip, 2006 ]
Generalnie nie chodziło mi o różnice w wyglądzie tylko we właściwościach.
Który jest najlepszy?
Czym się różnią technicznie?
I jeszcze jedno.
Czy ma sens wymiana samego kolektora bez układu wydechowego?
Niechcę mieć głośnego wydechu bo w poprzednim miałem i tak średnio mi się podoba.
Pozdro.
ogarnięcie wydechu na 2tłumikach o odpowiednim przelocie jest do ogarnięcia, zabieg taki dobrze robi wojtek z eltecu
[ Dodano: Pią Lip 28, 2006 5:10 pm ]
i dzieki temu nie bedzie urywalo głowy
Co z przeglądem technicznym -> jak niema katalizatora to czy się nie przyczepią?
Czy chodzi Ci o to że katalizator jest wbudowany? ;) (ja się nieznam więc prosze o nie śmianie się z moich pytań) :D
Nie jest wbudowany. Założenie Race-Header (w zasadzie nieważne którego, bo zdaje się tylko Jackson Racing ma fabrycznie opcję kata) wywala katalizator...w jego miejsce jest taka fajna plecionka. Czy się przyczepią?? Jest możliwe, że auto będzie przekraczać jakąśtam normę ale w PL po drogach jeżdżą tkie trupy, że w ogóle poddają w wątpliwość zasadność Twojego pytania.
No i najważniejsze -> który najbardziej opłaca się brać -> cena a właściwości czy jakoś tak
Generalnie nie chodziło mi o różnice w wyglądzie tylko we właściwościach.
Który jest najlepszy?
Czym się różnią technicznie?
Generalnie nie warto brać krótkiego (czyli tego najtańszego)...jego jedyną zaletą jest w zasadzie to, że zostaje kat. Jest to jednak również jego wadą, gdyż przez to jest krótki itak naprawdę niewiele daje.
Z Race mamy tak jak mówiłem: ten sam design czyli spalinki będą leciały tak samo i będzie dawał taki sam przyrost. Ceramic jest tańszy ale jest to też w ogólnej opinii gorszy materiał niż kwasówka (czyli te droższe)...ja bym wziął tego pośrodku...właśnie dlatego, że kwasówka. A polerowana na mega-błysk być nie musi bo i po co - silnikw CTR jest tak ułożony że czy tak tego nie widać.
Czy ma sens wymiana samego kolektora bez układu wydechowego?
Niechcę mieć głośnego wydechu bo w poprzednim miałem i tak średnio mi się podoba.
Pozdro.
Jest sens jeśli to jest Toda...patrz wyniki badań Dominika na strone ECU Performance.
Ok.
Doszedłem do wniąsku że jak już wymieniać to bym jeszcze założył sobie wydech supersprinta lub w firmie el-tec.
Interesował by mnie jak najcichszy.
Zna ktoś może strone z cenami supersprinta bo ja nie mogę znaleść...
W sumie el-tec jest odemnie bardzo blisko i cenowo dobrze wypadają.
Co sądzicie na ten temat?
zasadniczo najlepiej sie sprawdza opcja ze kupujesz kolektor z górnej półki a reszte układu robisz w polsce z kwasówki
ceny sprawdz w IC i PWS
Lukasz, myślę że ten link Ci rozjaśni:
http://bob123e.tripod.com/thegreatheadertest/
Bardzo wiarygodny test kolektorów na jednej i tej samej ITR oraz tej samej hamowni. Są wykresy, porównania i komentarze. Warto zauważyć że pomiędzy najlepszym a najgorszym kolektorem jest raptem 5KM różnicy.
EDIT:
Tak wygląda Mugen Gymkhana Spec:
http://bulletproofautomotive.com/items/mugen%20exhaust%20mani%20gym.jpg
A tak tradycyjny:
http://bulletproofautomotive.com/items/mugen%20exhaust%20mani%20dc2.jpg
Todę już wszyscy znają:
http://bulletproofautomotive.com/items/header%20dc2.jpg
Ale Techno Pro Spirit już nie:
http://bulletproofautomotive.com/items/tps%20header%20dc2.jpg
Spoon z profilu, widac jak bedzie wisiec:
http://bulletproofautomotive.com/items/spoon%20exhaust%20manifold.jpg
J's Racing, bardzo fajny ale 4-2-1 i nastawiony na mid range:
http://bulletproofautomotive.com/items/js%20dc2%20header.jpg
Jest jeszcze Backyard i Feel's ale to sa też 4-2-1. Podobno swietny jest Hytech
CMQ, Bardzo fajne foty i fajny test :). Ja szukałem swego czasu testu kolektorów to jakoś niemogłem sie doszukać na tych googlach.
Wg mnie najładniejszy jest Techno Pro . Ale to nie konkurs mody :D
CMQ, Bardzo fajne foty i fajny test :). Ja szukałem swego czasu testu kolektorów to jakoś niemogłem sie doszukać na tych googlach.
Wg mnie najładniejszy jest Techno Pro . Ale to nie konkurs mody :D
Ciam jestem moim bogiem tego szukałem
wielkie wielkie dzieki
bedzie mi duzo łatwiej wybrac :-) i chyba zostanie toda ale JDM by sie przydała ;-p
tylko mi jeszcze powiedz toda JDM wyglada inaczej jak ta na rycinie która zapodałes??
bo ta rycina jest ze stronki tody ale ta nei pisza ze JDM
podro
Ciam jestem moim bogiem tego szukałem
wielkie wielkie dzieki
bedzie mi duzo łatwiej wybrac :-) i chyba zostanie toda ale JDM by sie przydała ;-p
tylko mi jeszcze powiedz toda JDM wyglada inaczej jak ta na rycinie która zapodałes??
bo ta rycina jest ze stronki tody ale ta nei pisza ze JDM
podro
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.