Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Skok obrotów co 2 sekundy - <ap sensor ??



Piątek
24-01-10, 13:35
Od wczoraj cos nie halo :( po odpuszczeniu gazu obroty pozostaja przez chwile takie jak byly podczas wcisniecia i spadaja dopiero po chwili. na wolnych obrotach obroty skacza co okolo 2 sekundy 3 tys - 2 tys - 1 tys i tak roznie caly czas. Gdy wypiolem wtyczke z czujnika na przepustnicy ( Map sensor ?? cos takiego na nim pisze ) to obroty spadaja do 200 i tak sie trzymaja. Uszkodzony ten czujnik ?? Silnik d16z6

Cegła
24-01-10, 14:03
a jak odpalisz silnik, bez ruszania gazu, to obroty trzymają równo, czy też skaczą ?

Piątek
24-01-10, 14:04
na ciepłym tez skacza

Nemereth
24-01-10, 14:37
Odpalasz silnik, przegazuj do 3 - 3.5 k chwile i odpuść. Nadal to samo?

Piątek
24-01-10, 14:44
zimny czy ciepły ??

Bo na ciepłym to samo przy przygazówie

Nemereth
24-01-10, 15:06
na wolnych obrotach obroty skacza co okolo 2 sekundy 3 tys - 2 tys - 1 tys i tak roznie caly czas

Skup się na tym. Sprawdź poziom płynu w układzie chłodzenia. Jak masz pod korek chłodnicy to zostaje sprawdzić/podmienic sonde lub MAP'a.

Tak myślę, jak jestem w błędzie to niech mnie ktoś poprawi.

Piątek
24-01-10, 15:17
płynu pod korek. no własnie nie mam zabardzo mozliwosci podmiany a nie chce kupowac obu rzeczy bo to wiadomo koszta.

Nemereth
24-01-10, 15:26
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=7623&highlight=krokowy+faq
to obroty spadaja do 200 i tak sie trzymaja. Uszkodzony ten czujnik ?? Silnik d16z6

Nie telepie Tobie budy? nie gaśnie silnik? dziwne...

Przerób ten temat, może pomoże. Czyszczenie silnika krokowego - kliknij (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=7623&highlight=krokowy+faq)

gruszkin
24-01-10, 20:06
ja wiem co to jest, wcale nie krokowy:p:p

klucz
24-01-10, 20:15
ja wiem co to jest, wcale nie krokowy

ja też wiem, i zaczyna sie na litere F

Nemereth
24-01-10, 20:29
ja wiem co to jest, wcale nie krokowy

ja też wiem, i zaczyna sie na litere F

tzn.... ? Nie róbcie se jaj :P

klucz
24-01-10, 21:04
Fast Idle Thermo Valve w skrucie FITV:D polecam wyregulowac

http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1564019

bądz

http://www.superhonda.com/forum/f55/troubleshooting-idle-problems-259965/

gruszkin
24-01-10, 23:59
otóz dokładnie, ja co prawda po prostu to wymieniłem ale to właśnie FITV

Piatek
25-01-10, 17:44
czyli ogólnie ze to co ?? mozna po polsku ?? bo Angielski ja tylko kominikatywnie, nie serwisowo :(

Map Sensor wymieniłem i dalej to samo

Chodzi o to zeby wykrecic to padziewie z pod przepustnicy, rozebrac i wyczyscic ??

Samodiagnostyka pokazała:

3 Czujnik bezwzglednego cisnienia w kolektorze wlotowym, lub jego obwod
6 Czujnik temperatury plynu chlodzacego lub jego obwod
7 Czujnik polozenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwod
14 Zawor regulacyjny predkosci obrotowej biegu jalowego lub jego obwod

ale je wypinałem na zapalonym silniku to przez to je pokazało ??

klucz
25-01-10, 19:45
sciągnij sobie najnowsza przeglądarke, tam jest opcja "tłumacz":D a jak to nie pomoże to sa jeszcze słowniki, nigdy nie jest za późno na nauke;)

Piatek
25-01-10, 20:49
No to przyznam sie ze nie chciało mi sie tego czytac i chcialem zeby mi to ktos w skrucie napisał. :D
Jednak mieliscie racje to było FITV :) W sumie nawet bardzo zabrudzone nie było. wypłukałem w rozpuszczalniku i jest git :)

WIELKIE DZIĘKI !!!!!! :)

cifek wawa
31-01-10, 10:51
czy w b16 tez wystepuje FITV?

klucz
31-01-10, 14:39
a co masz? OBD1,OBD2?

Nemereth
31-01-10, 15:59
czy w b16 tez wystepuje FITV?

Właśnie...

Czy każdy silnik Hondy na PGMFI ma FITV?

banyo
31-01-10, 16:49
Raczej chodzi o rodzaj OBD. OBD1 ma FITV, OBD2 nie ma.

cifek wawa
31-01-10, 20:07
a co masz? OBD1,OBD2?
OBD1, silnik z ek4, kol ssacy z b16a1

teg
31-01-10, 20:11
Raczej chodzi o rodzaj OBD. OBD1 ma FITV, OBD2 nie ma.

Na pewno po prostu taki jest podział?

cifek wawa
31-01-10, 23:23
ja mam OBD1 a FITVa nie udalo mi sie znalezc

8siem3
04-02-10, 20:41
ja mam obd1 i mam to ustrojstwo :)

cifek wawa
04-02-10, 21:25
czy jakis posiadacz b16a1 moglby sprawdzic czy ma FITVa?

czara
24-05-10, 08:50
Witam, odświeżę trochę temat bo niestety właśnie mnie też dotknął podobny problem. Mianowicie zaczęło sie po wymianie ssaka w D14 na Z6, i kombinacjach z przepustnica z B18 niestety sie nie udało (na razie) ominąć 3pinowego krokowca wiec wróciła stara przepustnica i zaczęły sie problemy: . Przepustnica i krokowiec oczywiście wyczyszczone na błysk, łącznie z ta śruba do regulacji obrotów, przepustnica przyklejona do saka na uszczelkę i sylikon wiec wykluczam raczej lewe powietrze (oczywiście mogę sie mylić) a obroty szaleją. Przy próbie ich wyregulowania i odłączeniu krokowca zaczęły bardzo szybko skakać góra dół, góra dół od 800 do 1800 w naprawdę szybkim tempie wiec o regulacji nie było mowy. Ten objaw martwi mnie najbardziej czyżby krokowiec sie zacinał i dawał dupy? Druga sprawa to ze na biegu jałowym trzymają cały czas 1000 obr mimo ze śruba od regulacji wolnych obrotów w przepustnicy jest skręcona na maxa. Podczas jazdy i zrzuceniu biegu obroty spadają na 1000 po czym szybko wskakują na 1500 i jeśli auto stanie w miejscu pomalutku spadną do 1000 i tak stoją nie falują, jeśli będzie w ruchu (toczy sie na luzie) trzymają te 1500 albo cały czas skaczą 1000 do 1500 . Zauważyłem jeszcze ze np gdy jadę i mam 3000 obr zrzucę bieg to obroty stoją jeszcze jakieś 2 sekundy na 3000 po czym dopiero po tym czasie spadną niżej na 1000 i tak jak pisałem hop na 1500., Ktoś jzu coś takiego przerabiał? gdzie szukać rozwiązania? Czy można jakoś sprawdzić silniczek krokowy czy jego czas czasem jzu nie nadszedł? Czytałem ze w kilku przypadkach pomogło wyregulowanie fitv ale ja mam OBD2 i nie mam tego zaworu.

skolopendra
24-05-10, 09:09
i kombinacjach z przepustnica z B18

czułem że tak się to skończy
......zacznij może więc od rozebrania korkowca i sprawdzenia .choć jednak samej usterki dopatrywał bym się w błędzie który gdzieś zapewne popełniłeś ...:o

czara
24-05-10, 09:20
tyle tylko ze wróciła stara przepustnica z reszta z tego co pamietam jeszcze na starym kolektorze jak chciałem kiedyś wyregulować obroty odłączając krokowca tez obroty zaczynały bardzo szybko skakać góra dół z tą różnicą ze jak podłączyłem krokowca wszystko było dobrze i obroty trzymały równo wiec sam jzu nie wiem co jest tego powodem ...

o jakim błędzie mówisz? źle podłączone kanały wodne? dziurka do map sensora udróżniona, wszystko naprawdę dobrze wyczyściłem....

co do przepustnicy z B18 jeszcze sie nie poddałem cały czas prace trwają :D

rider143
24-05-10, 10:31
Spróbuj podnieść delikatnie obroty na przepustnicy.

czara
24-05-10, 10:39
ale czym ? ta śruba od regulacji? kręciłem i nic to nie daje z reszta jest wkręcona maxa a obroty trzymają 1000rpm

skolopendra
24-05-10, 11:14
mogłeś przygiąć, trącić którąś z kostek ,może złącze nie kontaktować itp.itd

możliwości jest z 1000


ale czym ? ta śruba od regulacji? kręciłem i nic to nie daje z reszta jest wkręcona maxa a obroty trzymają 1000rpm

więc przymknij ją ogranicznikiem samej przepustnicy(nie-wiesz?) :D

czara
24-05-10, 11:31
więc przymknij ją ogranicznikiem samej przepustnicy(nie-wiesz?)

chodzi o ta śrubkę przy tym pół ślimaku od gazu? ta śruba była nie ruszana chyba od nowości czy jest możliwość ze go przestawiłem podczas czyszczenia? z tego co oglądałem wydaje misie ze przepustnica domyka się szczelnie

dR.LasCa
16-05-11, 18:45
fitv... jak to rozwiązać u mnie? mam wiązkę z d16z6, silnik d16y8( czyli obd2) i komp p28...