PDA

Zobacz pełną wersję : Problem i pytania -kolo pasowe :/



Luxus
23-01-10, 17:34
Witam.
Mam Honde Civic 1.5 D15b7 coupe 101km
podczas jazdy pękł mi pasek alternatora... kupilem nowy i podczas zakładania zauwarzylem ze kolo pasowe jest lekko luzne..
no wiec po malych ogledzinach okazalo sie ze klin do wymiany...
wymienilem skręciłem wszystko do kupy załozylem paski i 'przejechalem 15-20km to to wszystko ;/
kolo poprostu odpadło.w momencie...(skręcone bylo mocno)
rozrząd ok.
okazuje sie ze miejsce klina jest juz wyrobione :(
ile kosztowac moze mnie naprawa ?
i co w najgorszym wypadku moze byc jeszcze do wymiany... :|
i czy przy wymianie lepiej kupic orginalne czesci czy tuning'owe?
i jak to cenowo by wygladalo...

a moze poprostu lepsza opcja bedzie juz swap na cos wiekszego? :D :rolleyes: :p:rolleyes:
przepraszam za glupie pytania ale silniki to wciaz dla mnie jeszcze zagadka...

jasiek09
23-01-10, 19:23
dokręciłeś na 185NM ?Klin nie przenosi tu momentu pełni funkcję ustalającą

Jawoks
23-01-10, 19:36
Koło pasowe powinno wejść (bez zakładania śruby) na wcisk, jeśli tak nie jest to koło pasowe do wymiany (używka 30 - 100zł), a śruba powinna być dokręcona kluczem dynamometrycznym z siłą ~185NM.

Luxus
23-01-10, 19:38
znaczy to wiem.. ale co teraz jesli juz miejsce klina jest wyrobione na walku:|

jasiek09
23-01-10, 20:09
znaczy to wiem.. ale co teraz jesli juz miejsce klina jest wyrobione na walku:|
przerabiałem to samo co ty przez to że poprzedni właściciel nie dokręcił koła przy pseudo wymianie rozrządu, miejsce na klin było tak wyrobione że przestał on być wogóle potrzebny, koło pasowe dokręciłem dynamometrem i trzyma się do dziś, innego wyjścia nie było.

Luxus
23-01-10, 20:30
no dobrze ;)
wtedy spróboje tak. a jesli to nie podziała ?

Misiekemeryt160
23-01-10, 21:09
dorób większy klin

Jawoks
23-01-10, 23:35
I dobrze jest przy okazji dać trochę kleju do gwintów np. LOCTITE 241, będziesz miał pewność że nie puści, ale należy pamiętać że przed ew. późniejszym zdjęciem koło pasowe należy podgrzać palnikiem.

Nemereth
24-01-10, 14:05
a śruba powinna być dokręcona kluczem dynamometrycznym z siłą ~185NM.

Nie posiadam takiego klucza, jak to się ustala wartość docisku na kluczu ?

Pytam bo przypomniało mi się jak wymieniałem rozrząd w ASO... Mechanik w rękę chwycił metrowy klucz którym przytrzymywał i drugi też sporej długości którym w drugą stronę dokręcał... ale nie widziałem żadnego ustalania siły docisku :P

amon
24-01-10, 14:25
Nie posiadam takiego klucza, jak to się ustala wartość docisku na kluczu ?

Pytam bo przypomniało mi się jak wymieniałem rozrząd w ASO... Mechanik w rękę chwycił metrowy klucz którym przytrzymywał i drugi też sporej długości którym w drugą stronę dokręcał... ale nie widziałem żadnego ustalania siły docisku :P

Są dwa rodzaje kluczy danamometrycznych:
1. Klucz ma zegar na którym widzisz z jaką siłą dokręcasz
2. Klucz ma zegar, a ponad to ustawiasz moment z którym chcesz dokręcić i jak dokrkęcasz i osiągniesz ustaloną wcześniej siłę klucz zrobi " tyk tyk" - wtedy przestajesz kręcić.