Zobacz pełną wersję : Przerywanie i szarpanie
SkaterSdz88
22-01-10, 11:27
Witam. Szukalem na forum z 2 godz i nie znalazlem konkretnej odp. Mam Honde civic 5D 1996r D14a5 90Km LPG sekwencyjny.. Mam taki problem: Jak rozgrzeje silnik juz do odpowiedniej temp to na gazie w przedziale niskich obrotow np przy ruszaniu z 1 przy okolo 2tys obr przerywa i szarpie. Jak juz sie wkreci na 3tys to ciagnie do maxa ok. Na 2 to samo i na kazdym biegu tez. Jade np na 5biegu 60km/h i przerywa. Musze zredukowac i wkrecic go na 3 albo 4 biegu na jakies 80km/h i wrzucic znowu 5 i wtedy jedzie ok. Dzieje sie to na gazie, na benzynie jest ok.Dodam ze tydz temu wymienialem uszczelke pod glowica z powodu przecieku plynu do komory spalania. Uszczelka OEM Honda i glowica byla planowana. Co sprawdzic lub wymienic??
możliwe że będzie trzeba jechać wyregulować gaz. Może dostaję złą mieszankę i to dlatego.
SkaterSdz88
22-01-10, 11:40
Wlasnie chodzi o to ze raz jest dobrze a raz nie. Gaz mam jeszcze na gwarancji
Zapomnialem dodac ze jak sie powoli dodaje gazu to jakos sie wkreci bez szarpania. JAk nagle dodam mocno gazu to szarpie
Dawkowanie gazu. Jedz wyregulować do gazowni.Tam gdzie montowałeś tylko nie mów że coś naprawiałeś w silniku. Powiedz że masz problemy (gwarancja).
Jak masz na gwarancji to powiedz że jest taka sytuacja i nich go podłączą pod komputer może coś pokaże.
SkaterSdz88
22-01-10, 11:54
Nie mowic im ze uszczelka byla wymieniana??
Nie mowic im ze uszczelka byla wymieniana??
Czemu masz opowiadać o wszystkim, wyregulują i będzie ok.:D
A tak wyregulują i każą Ci zapłacić bo to nie ich brocha ta naprawa silnika ;)
SkaterSdz88
22-01-10, 12:02
Ja jeszcze mam w tym gazie do wymiany reduktor.. Moge zalac max 30zl gazu i tylko tyle wyjezdzic...
Ja jeszcze mam w tym gazie do wymiany reduktor.. Moge zalac max 30zl gazu i tylko tyle wyjezdzic...
Panowie z gazowni powinni to naprawić gratis.:D
Masz powód aby ich odwiedzić
Pozdro
SkaterSdz88
22-01-10, 12:14
Bede musial jaknajszybciej to zrobic bo gwarancja w marcu wychodzi
Wracajac dzisiaj z wroclawia sprawdzilem czy na benzynie cos szarpie i okazalo sie ze tez, ale troche mniej jak na gazie. Moze to swiece albo przewody WN??
SkaterSdz88, rozwiazales u siebie problem szarpania? Jak tam po wymianie UPG plyn przestal uciekac??
mi dzis to samo sie stalo nie moglem wogle auta odpalic a jak juz odpalil to na nizszych obrotach przerywa i szrpie ,
NIE MAM GAZU nie wiem co jest:),pompa zaczela nagle zdychac???? ale chyba nie raz jedzie i jest malina a nagle daje wiecej gazu i zdycha,swiece ,moze kable WM....???????????? ma ktos jakies propozycje
MIAłEM PODO
wiecej gazu i zdycha miałem podobnie jak był układ chłodzenia nie odpowietrzony
u mnie raczej to nie uklad chlodzenia ,niby jak sie mail sam zapowietrzyc przez kilka godzin na parkingu stojac...cholera kiedys mialem cos podobnego w crx ale za nic nie moge sobie przypomiec co to wtedy bylo...
mi dzis to samo sie stalo nie moglem wogle auta odpalic a jak juz odpalil to na nizszych obrotach przerywa i szrpie ,
NIE MAM GAZU nie wiem co jest:),pompa zaczela nagle zdychac???? ale chyba nie raz jedzie i jest malina a nagle daje wiecej gazu i zdycha,swiece ,moze kable WM....???????????? ma ktos jakies propozycje
heh!
Od jakiego czasu walcze z tym problemem u siebie. Mamy takie same silniki wiec moze i trapi je podobny problem.
Ja wymienilem juz przewody WN i swiece (oryginaly ASO). Problem caly czas wraca. Przerywanie na niskich obrotach (nie za czesto a czasem zanika na kilka tyg), czasem musze dluzej krecic aby odpalic lub odpala za drugim razem. Mialem nawet taka syt ze 2x, ze w ogole nie chcial odpalic - dopiero udalo mi sie to zrobic po 5-10 min... Nie moge powiedziec na 100% ale wydaje mi sie, ze to sie dzieje w mokre dni (ew. wilgotne ).
Teraz mam zamiar uderzyc w zmiane kopulki i palca rozdzielacza w aparacie zaplonowym.
Nie wiem czy u Ciebie jest identycznie ale jak uda Ci sie to wybadac co jest przyczyna to daj znak. Chyba, ze ktos inny jeszcze nam poradzi.
no mi do wczoraj palil idealnie nagle sie to stalo...kopulke tydzien temu u siebie wymienialem ,nie wiem albo mi sie zdaje ze cos z pompa paliwa jakby nie podawala do wtryskow beny,choc slychac ze chodzi jak zalacze zaplon paliwo ciagnie,albo cos go dusi jakby za malo powietrza zasysal...wczoraj go ledwo co odpalilem ...a dzis znow dupa nie moge odpalic...jeszcze te mrozy nie ma jak pogrzebac pod maska...ehhh
jak Ci sie uda znalezc przyczyne to daj cynk
pozdro!
wodze stary temat ale sie podczepie poniewaz mam to samo i nie wiem w co uderzac czy w zmiane kabli czy swiec czy jechac z gazem cos robic wymienialem filtry paliwa powietrza i gazu bo myslalem ze to wina tego ale nic nie dalo potem w gazowni mi powiedzieli ze trzeba jakis trzpien przeczyscic zeby bylo ok wzieli 3 dychy przeczyscili i dalej du** to samo noi na zimnym na gazie gasnie :/ a na benzynce wsio ok wiec nie wiem jak ktos mial podobny problem a sobie z nim poradzil to prosil bym o odpowiedz wiosna idzie pasuje hanie doprowadzic do stanu uzywalnosci :) pozdrawiam 2bis
witam. znacie juz moze rozwiazanie, bo u mnie zaczelo tez szarpac i przerywac do 2 tys obrotow, a powyzej juz jest ok nie mam gazu i nie moge sobie z tym poradzic odpale tez bez problemu
Ja wymienilem aparat zaplonowy i to byl strzal w 10.
Jak silnik przerywa - można winić tylko zapłon lub paliwo (lpg czy pb) - akurat w hondach Japończycy nadal stosowali (aparat zapłonowy), więc stan tego urządzenia jak świec i kabli jest jak najbardziej istotna. Świece każdy wie jakie powinny być , kable spryskuje się wodą i patrzy czy nie ma przebicia, w aparacie zapłonowych liczy się czy (palec i kopułka) - nie są nadmiernie przepalone, jak wiadomo im większa przestrzeń pomiędzy elementami tym większa następuje iskra, co powoduje mniejszą na świecach, na niskich wtedy może przerywać , a jak doda się gazu - jest lepsze ładowanie , lepsza iskra i silnik chodzi równo. Niekiedy problemem nie jest elektronika, a paliwo , z niskie ciśnienie w listwie, uszkodzony wtryskiwacz itp - jeżeli chodzi o instalacje lpg , czynniki mogą być różne, zależy też o generacji instalacji - sekwencja , czy 2gen -silnik krokowy , czy na śrubie - jak pierwsza albo druga generacja raczej winna jest dawka gazu - wtedy gazownik powinien zapiąć auto pod analizator spalin i wyregulować auto, jak to sekwencja - przyczyny leżą raczej gdzieś np: w zabrudzonym parowniku gazoliną, filtry, uszkodzone wtryskiwacze itp. - często zdarza się uszkodzony/zabrudzony silnik krokowy (ssanie) , lub lewe powietrze.
konerB18C4
03-01-13, 13:00
Mam podobne objawy ale po wymianie ukladu wydechowego. Mianowicie po wymianie kolektora i calego ukladu. Gazowni nie mam. Nie bardzo wiem jak sie z tym problemem uporac bo trwa to juz kilka miesiecy a dokladnie od sierpnia i nikt nie jest w stanie mi pomoc. Wczoraj odczepilem czujnik TPS. Wprowadzilem Hanke w tryb awarii check sie zapalil natomiast ustąpilo szarpanie i zamulanie ale tak nie mozna jezdzic. Ma byc wszystko sprawne i koniec. Wszak to Honda.
Coś może być na rzeczy z tym TPS. Też mam to samo. Poniżej wklejam linka do tematu w ,którym niby została rozwiązana sprawa przerywania. Proponuję przeczytać przedostatni post :
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic587946.html
konerB18C4
18-01-13, 10:24
Niestety, w moim przypadku nie był to TPS. Szukam dalej przyczyny zdlawienia mojej Hani.
I wyjaśniło się coś od tamtego czasu ? ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.