Zobacz pełną wersję : Swap z D16Z6 w EH9
Cel swapa wiadomy: więcej mocy. Civic 1.6ESi, EH9 (Sedan) z 1994.
Wiem już że H22A nie - gdyż zbyt ciężki. Celuję w 200+ HP - podpowiedzcie na co polować?
(Należałoby też chyba wziąć pod uwagę to, że w kolejnym kroku będę do nowego silnika planował jakieś turbo - chyba różne silniki różnie to znoszą?)
Czy samochód ogólnie na dłuższą metę wytrzyma przyrost mocy, czy lepiej poszukać innej budy? :)
Jednocześnie jeszcze proszę o opinię kolegów którzy taki swap wykonywali; jak długo już jeżdżą swoim nowym pomykaczem i czy były jakieś smutne konsekwencje roboty? (Masowa seryjna posypka różnych części etc.)
Mnóstwo pytań wyszło :)
(Uprzedzając; Szukałem na forum, ale większość wątków zawierała albo mało konkretów, albo urywała się w najlepszym momencie :( )
Wiem już że H22A nie - gdyż zbyt ciężki
skad taki pomysl???
W tym temacie wrzucałem linki do porównania wagi h22 i b18 w Civicu 5 gen: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=3071 , a ty dalej twierdzisz o małej ilości konkretów? Człowieku, żeby było dokładniej, to ludzie musieliby śrubki i tłoki ważyć!
Wiem już że H22A nie - gdyż zbyt ciężki
skad taki pomysl???
Właśnie na podstawie tego wątka, który Havok przytoczył. Zresztą to ma być samochód do normalnej relatywnie bezpiecznej jazdy, a nie startów na ćwierć mili - lubię mieć duże zapasy pod pedałem, nie lubię prosić się o prędkość jak jest mi potrzebna do jakiegokolwiek celu który mi się akurat urodzi w głowie, więc stąd chcę wsadzić inną jednostkę pod maskę; natomiast reszta samochodu pasuje mi funkcjonalnie i niechciałbym tego popsuć. Oczywiście rzeczy takie jak usztywnienie zawieszenia, zmiana hamulcy, opon i felg na odpowiednie do nowej mocy jako oczywiste pomijam. Chodzi mi natomiast przede wszystkim o silnik który będzie spokojnie można wsadzić do EH9 - bez naginania rzeczywistości.
to moge cie tylko wyprowadzic z bledu i powiedziec ze h22 nie jest za ciezki ani tez niebezpieczny jezli chodzi o to ze to swap,
aczkolwiek jak masz mozliwosc zakupu b18c6 to sie nie zastanwiaj bo wydasz duzo mniej kasy
Nie boję się swapa; boję się natomiast o to co się będzie działo z resztą samochodu jeżeli włożę prawie 2x mocniejszy silnik - stąd też pytam o opinię tych co już takie numery odkręcali; co wymienili i czy szczęśliwie cieszą się jazdą "nowym" pojazdem, czy też irytują się ciągłą padaką. Co do Twojego posta to mam jeszcze pytanie czemu akurat B18C6, oraz czy Ty ze swojego swapu (bo jak sądzę Ty go wykonywałeś) jesteś zadowolony i czy miałeś dużo problemów? Może opisałeś gdzieś tu swoje wrażenia? Mocowo oba silniki są podobne, ale nie ma co się łudzić że silnik 1.8 będzie pracował tak samo jak silnik 2.2 mimo identycznej ilości koni, zwłaszcza w perspektywie instalacji turbo kiedyśtam. Co do ilości wydanej kasy, to, zakładając oczywiście że wydanie więcej jest uzasadnione, lepiej dołożyć parę złotych niż zaraz znów poczuć niedosyt :)
I nie traktuj moich pytań jako insynuacji czegoś; piszę po to żeby się dowiedzieć różnych rzeczy, a nie by komuś udowodnić swoje racje. Silnik H22A uznałem za zbyt ciężki na podstawie kilku opinii z przytaczanego wątku - jak sądzę żaden z opiniodawców w rzeczywistości takiego swapa nie przeprowadził, więc Twoja opinia jest cenniejsza, natomiast z drugiej strony można się obawiać o 'każdy swoje chwali' :D
wiec proponuje opcje szukaj i masz lektury na dlugi czas :)
w podanym temacie przez havoka, masz link do tego tematu
http://honda-tech.com/zerothread?id=684550
tam sa podane róznice i w porównaniu do B16, które seryjnie siedzialo w tych samochodach, to róznica jest mała. Stare plotki zostaly rozwiane. Na innych forach tez juz gdzies byly podawane konkrety co do róznicy w masach. Poza tym kilka tych swapów juz wykonano i jezdzi sie normalnie.
Kosiniak tez jezdzi i nie narzeka :-)
B18C6 to drozszy silnik, ale za to tanszy i prostrzy swap. O szczegółach masz troche napisane w tematach markos'a, bo on teraz wsadza ten silnik do 5generacji civica.
Ok, dzięki serdeczne - konkrety mnie uspokoiły pod względem wagowym. Teraz pozostaje się zastanowić, czy pchać się w H22A czy w B18C6. Idę czytać :)
w b18c6 :D
ja wiem, ze zaraz posypia sie glosy, ze za chwile bedzie malo, ze dupa sie przyzwyczai i bedzize trzeba cos nagrzebac... ale tak realnie sie zastanow.. albo moze inaczej - wsiadz z kims do jakiejs integry i przejedz sie kawalek. ja po takich 2 przejazdzkach wiem juz doskonale, ze NIGDY nie zmodyfikuje w tym silniku niczego poza zewnetrznymi gratami typu wydech/dolot/ecu. zmasakrowalo mnie to okrutnie, dla mnie to juz jest *****iscie szybko, a jesli w 5gen ma jezdzic jeszcze szybciej - to ja nie mialem juz zadnych pytan i ide w strone SERYJNEGO b18c6.
poza tym tak jak chlopaki juz wyzej napisali - swap jest o wiele latwiejszy/tanszy. wiecej bede mogl powiedziec jak prace rusza, lub podam konkrety jak juz sie zakoncza.
ps.
nie podejrzewam, zeby taka sytuacja kiedykolwiek miala miejsce, ale jesli kiedykolwiek spytam o mod b18c6 powazniejszy niz wymiana kolektora wydechowego - prosze mi przypomniec co tu napisalem, a odszczekam natychmiast :lol:
oraz:
We're all gonna get owned by the K soon anyway so fuggit :lol:
Nie no, K to już by było przegięcie pałencji ;)
K będzie w nowej Hondzi kiedyś. Ok, a jak z turbo potem do B18C6? Problematycznie? Być może skończy się tak jak mówisz, że wsiądę, nacisnę gaz, i przy przeciążeniu turbo wypadnie z głowy ;) - ale tak dla świętego zapytam :)
nie zastanawij sie bo jets tanio K do sprzedania, gadaj z uzytkownikiem Artx, dzis wystawil ogloszenie, koszt swapa podobny co do H seri a bedziesz mial nie dosc ze nowy motor to z duzym potencjalem :)
Tylko że K to OBD2 - swap do 5g nie będzie problematyczny? B18C6 wsadza się z tego co wiem bez większych problemów; o swapie na K nie mam zielonego pojęcia. No i odnalazłem ogłoszenie; jeżeli bym się na to zdecydował, to wyjadę za budżet już :(
b18c6 to tez obd2, widze ze naprawde cienko u ciebie z tematem, mam dla ciebie cos na gotowo, oszczedzasz z 15kpln :) http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=16944
No cienko, gdybym wszystko wiedział, to przecież nie zawracałbym Wam gitary :)
Ja wiem, że Ty ze swoją wiedzą się urodziłeś, ja niestety miałem mniej szczęścia i jako niższy gatunek muszę zadawać pytania i używać wyszukiwarki ;p
Natomiast skoro swap jest prościutki i fajniutki, założyłem że to OBD1, w zasadzie niepotrzebnie bo i tak ECU jest wymieniane.
Co do "gotowego" samochodu, nie wiem gdzie tam oszczędność 15k PLN jest, ale gdzieś z pewnością jest - chyba że błędnie założyłeś że chcę ze swojego samochodu zrobić coś takiego jak Ty masz, ale w takim wypadku zachodzi tu potężne nieporozumienie ;). Mam na oku H22A z kompletem części za cenę ok 6k PLN + transport, jeżeli miałbym wydać cokolwiek więcej na sam silnik i potrzebne do swapu elementy, to z nowo nabytymi informacjami nie ładowałbym się w H22A a najwyżej w coś z serii K. Dzięki wam swoje zapędy ograniczę jednak do B18C6, a jak nie trafię ciekawej oferty to zwyczajnie dam sobie na wstrzymanie :)
Chwilowo dziękuję wszystkim serdecznie za pomoc i opinie. Jeżeli uda się rozpocząć wdrożenie, z pewnością będę opisywał przejścia (by wyciskać z was na bieżąco więcej podpowiedzi :) )
Aha - i samochód kupić może każdy :) - natomiast tego typu modyfikacje wykonuje się (jak sądzę) dla własnej satysfakcji i przyjemności, a nie tylko dla mocy i momentu ;p
swap na K to poza silnikiem (licz 10tysi), to jeszcze jakies 12-15 tysi potrzebne do tego, aby to ogarnac
B18C6 to jakies 12tysi silnik (komplet na swap) i przekladka jakies 2 tyś
H22 to 6-7tyś silnik i przekladka z czesciami od 10tyś w góre
[ Dodano: Pon Lip 24, 2006 9:23 pm ]
i do dzialu o SWAPach to przenosze
Hm, toś mnie zaskoczył; przeglądając różne oferty z różnych źródeł ceny rozkładały się inaczej... hm. Może zwyczajnie nie należy kupować od gości którzy np. za chłodnicę ze szrotu krzyczą więcej niż kosztuje nowy zamiennik? Albo wziąć pod uwagę, że jeżeli kupuje się stockowe jednostki to nierzadko samochód sprowadzany z anglii po lekkim obiciu będzie tańszy niż zakup silnika z czyjąś złodziejską marżą tu w kraju? Zresztą co ja tam innym w portfele będę zaglądał, czas przeliczyć bilety płatnicze Narodowego Banku Polskiego i zmierzyć siły na zamiary :D
Zdrówko.
wiesz co??, madrzysz sie kolego!!, niby pytasz a udajesz ze wiesz, tak naprawde to na 100% nic nie zrobisz takich jak ty bylo tutaj w bol, nie sluchasz co sie do ciebie mowi, nie czytasz ze zrozumieniem, i co kupisz h22 za 6k plus transport i co zeswapujesz za 1000?? dla twojej wiadomosci ja dalem 6500 za front cut, wiec taniej niz ty masz do kupienia, swap to nie wyjecie i wlzoenie wszytskiego z jednego do drugiega auta bez dodatkowych nakladow!!
Tak jak pisałem na początku, zdaję sobie sprawę że zakup silnika to początek a nie koniec kosztów, ale z całym szacunkiem, uderzyłem do Was po porady czysto techniczne, za które ponownie dziękuję i które wiele mi rozjaśniły, a nie porady finansowe. Akurat planowanie zacząłem od tej strony i ceny które przytoczył Lio są...jakie są. Dla mnie; Twoje prawo się z nimi nie zgadzać, Twoje prawo oczekiwać za samochód 33k PLN - zapewne ktoś Ci za niego tyle nawet zapłaci. Nie ja.
I tak, jest oczywiście opcja że nie zrobię nic. Ale gdybym takie miał założenie, to chyba nie traciłbym swojego, a przede wszystkim Waszego czasu na pieniaczenie tutaj z nie wiem jakiego powodu? To, że coś zrobię jest już postanowione. A co, kiedy i jak to inna sprawa. Jest to wczesne stadium projektu, i nie rzucę się na hura do roboty kupując dwa kontenery różnych części i silników. Znam natomiast ceny samochodów z tymi jednostkami i nie pozwolę sobie wmówić że te ceny które przytoczył Lio są "do zapłaty" - ot, i całe mądrzenie się. A co do chłodnicy, dzwoniłem do m.in. Pana handlującego masowo m.in. silnikami (obecnego tu na forum) i zapytałem o chłodnicę do swojego Civica. Po usłyszeniu ceny proponowanej przez niego zadzwoniłem zgodnie z daną mu obietnicą do dwóch hurtowni po czym kupiłem sobie chłodnicę. Tyle że w hurtowni, nową, z wentylatorem. Taniej :)
Jeżeli uważasz że jest to mądrzenie się, które nie ma nic wspólnego z rzeczywistością; cóż - Twoje prawo, przepraszam że Cię uraziłem.
Z racji tego że emocje niepotrzebnie zmieniają kąt w górę, nie będę dalej dyskutował w tym temacie dopóki nie będę miał czegoś konkretnego do powiedzenia.
Dzięki i pozdrawiam.
Z racji tego że emocje niepotrzebnie zmieniają kąt w górę, nie będę dalej dyskutował w tym temacie dopóki nie będę miał czegoś konkretnego do powiedzenia.
bardzo madrze, a odnosnie chlodnicy, porownywales cene w aso?? bo ten handlujacy zapewne mial oryginal :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.