PDA

Zobacz pełną wersję : 10 - Czujnik temperatury powietrza dolotowego lub jego obwód



NNiemYY
20-01-10, 23:25
Witam od niedawna pojawil sie w mojej hani problem na poczatku dodam wazne informacje rok produkcji to 94 silnik 1.3 d13b2 benzyna . problem polega na tym ze jak odpalam auto to obroty skacza i jak nie dodam gazu to gasnie , ogolnie onroty mi strasznie faluja i szrpia na biegu jalowym czy to zimny silnik czy cieply nie ma zbyt duzej roznicy . z dnia na dzien sie to naila wiec prosze o jak najszybsza odp dodam tez ze potrafil mi kilka razy w cigu jazdy zgasnac . dla informacji dodam jeszcze zxe filtr paliwa , powietrza i swiece mam nowe oprocz tego wymieniny mialem niedawno rozrzad i pompe wody oraz aparat zapłonowy . Silnik krokowy przeciscilem benzyna i na dodatek przedmuchany zostal pod cisnieniem .po czy zostal zrobiony reset ecu i dalej sie wyswietla ten sam kod . kod bledu na ecu jaki mi sie wyswietla to 10 - Czujnik temperatury powietrza dolotowego lub jego obwód . gdzie jest ten czujnik i jak sprawdzic czy on działa .
Prosze o pomoc w tej sprawie

Muzyk-Grzes
21-01-10, 00:12
Zobacz czy wężyk numer 3 idący do drugiej przepustnicy się nie poluzował lub wypiął. To wężyk pod puszką filtra powietrza od siłownika przepustnicy do puszki filtra (trójnik po drodze jest)
A,cha ów czujnik jest z tyłu puszki filtra podłączenie od dołu, na tym samym kawałku wiązki co silniczek krokowy.

NNiemYY
21-01-10, 12:05
dzieki wielkie ide zobaczyc :)

sprawdziłem i wtyczka ktora wychodzi od silniczka krokowego nie byla podlaczona pod czujnik i na dodatek zaklejona tasma izolacyjna tak jakby poprzedni własciciel zrobil to w jakims celu ale nie wiem w jakim . podłaczylem ta wtyczke i nie wyswietla mi bledu , znalazłem tez jeden pekniety przewod podcisnienia pod filtrem powietrza i wsunełem go dalej tak ze nie przepuscza . Problem dalej taki sam nic nie ustąpiło:(

glibo
14-07-10, 22:36
da sie ominac jakos ten czujnik?? poniewaz mam wiazke od d15b7 a kolektor dolotowy z d15z6 a a w nim nie ma tego czujnika:(

Skoti
15-07-10, 02:07
mi bład nr 10 wywala co jakiś czas. rura co idzie z kolektora do puchy z filtrem jest pęknieta. jak izolacja pusci(co ja sam zaklejam) co wtedy wyskakuje błąd. z checia bym kupił taka nową rurkę albo wiedział gdzie kupić. serwisy nie są wstanie pomóc

Muzyk-Grzes
15-07-10, 06:17
da sie ominac jakos ten czujnik?? poniewaz mam wiazke od d15b7 a kolektor dolotowy z d15z6 a a w nim nie ma tego czujnika:(

Raczej nie ,chyba że zaingerujesz w kompa.


mi bład nr 10 wywala co jakiś czas. rura co idzie z kolektora do puchy z filtrem jest pęknieta. jak izolacja pusci(co ja sam zaklejam) co wtedy wyskakuje błąd. z checia bym kupił taka nową rurkę albo wiedział gdzie kupić. serwisy nie są wstanie pomóc

Skoti a na szrocie nie ma?

Skoti
15-07-10, 11:48
szukałem na paru ale niestety nie znalazlem. raz widziałem ale gościu jakiś $#@ chciał 90zł za uzywkę. co pewnie tez za niedługo szczeli.

D16Y7
26-07-11, 23:04
Siemka:)Widze ze temacik idealny dla mnie...mam prozbe byscie mi pomogli z tym iz tez mi wyswietla sie blad 10 mam civie 6gen d16y7 i nagle nie wiadomo skad wyswietlil mi sie tez oto blad...patrzylem na czujnik ktory idzie w dolot ale on siedzi git i kostka podpieta dobrze co to moze byc?:(

dovii
27-07-11, 10:43
Siemka:)Widze ze temacik idealny dla mnie...mam prozbe byscie mi pomogli z tym iz tez mi wyswietla sie blad 10 mam civie 6gen d16y7 i nagle nie wiadomo skad wyswietlil mi sie tez oto blad...patrzylem na czujnik ktory idzie w dolot ale on siedzi git i kostka podpieta dobrze co to moze byc?:(

u mnie tez niby bylo wszystko spoko a tez mi wywalolo ten błąd, no i wyszlo na to ze sam czujnik był padnięty. ja zastąpiłem czujnik rezystorem (opornikiem) o rezystacji bodajże 600omów i jest git, samochod leoiej jezdzi niz wczesniej i mniej pali ( wczesniej 9-9,5 teraz 7,5-8) . mozna tez wlutowac tam potencjometr i wtedy masz plynna regulacje rezystancji.. no a jeszcze lepiej kupic poprostu ten czujnik ;D:D

seyren
27-07-11, 17:05
Byc moze wystarczy przeczyscic styki bo sa zasniedziale.

lozek
27-07-11, 17:11
u mnie tez niby bylo wszystko spoko a tez mi wywalolo ten błąd, no i wyszlo na to ze sam czujnik był padnięty. ja zastąpiłem czujnik rezystorem (opornikiem) o rezystacji bodajże 600omów i jest git, samochod leoiej jezdzi niz wczesniej i mniej pali ( wczesniej 9-9,5 teraz 7,5-8) . mozna tez wlutowac tam potencjometr i wtedy masz plynna regulacje rezystancji.. no a jeszcze lepiej kupic poprostu ten czujnik ;D:D

Skoro Ci aż tyle mniej pali to raczej rezystor nie jest odpowiedni. Po to jest czujnik, żeby prawidłowa dawka paliwa poszła do komór spalania. jestem pewien, że dałeś zły opornik i masz złe AFR teraz, gdzieś jest za ubogo.