PDA

Zobacz pełną wersję : Luz zaworow



michu_gno
22-07-06, 11:23
Witam!
Chcialbym sobie sprawdzic i ustawic luzy zaworow. Mam pytanie czym lub jak przekrecic wal korbowy? Czy moge auto miec na biegu (np. 4) i pchac czy sa jakies cywilizowane sposoby? pozdrawiam

loczek
22-07-06, 12:25
auto na lewarek wrzucasz V i krecisz tym kołem które jest w górze oczywiście

zdejmujesz osłone paska rozrządu tam masz kreski oznaczające
cylindry w fazie pracy bo wtedy regulujemy zawory
napis UP jest dla pierwszego
a potem w kloejności tak jak dla cztrero cylindrowych silników

cvc d15
22-07-06, 12:56
Lub wykrecasz świece wkładasz np. długi śrubokręt, taki zeby oparł sie na tłoku, zdejmujesz kopułkę z aparatu, śrubokręt maksymalnie w górze + palec rozdzielacza na cylindrze ze śrubokrętem = GMP :) Jak ktos robił to juz wiele razy to patrzy tylko na krzywki wałka.

LIO
22-07-06, 13:15
mozesz pchnac na 5

michu_gno
22-07-06, 13:22
kurde jeszcze dobre pytanie :) gdzie ten szczelinomierz wsunac? pozdrawiam

http://img208.imageshack.us/img208/2677/2tj4.jpg

MacK
22-07-06, 15:31
tu masz ale głowica leży do góry nogami :D
http://img467.imageshack.us/img467/8468/glowicalq4.jpg

michu_gno
22-07-06, 17:17
dzieki pomocy kolegi Lio wszystko odkrecilem i sprawdzilem, sprawdzenie luzow rzeczywiscie jest blache bo powyzej talerzyka ponizej nakretki kontrujacej jest szczelina (cos na zasadzie swiecy).
Mam problem bo nie moge odkrecic tych srob kontrujacych, co zrobic, klucz nasadowy nie pomogl, a nie wiem czy moge wkladac w to duzo sily?
przy ustawieniu kola (od rozrzadu) w pozycji UP do gory, nie pasuja mi dwa punktyTDC. kolorem zielonym zaznaczylem jak one przychodza w stosunku punktu UP, wybralem tutaj mniej wiecej optymalnie ze tak z wielka wielka tolerancja sie pokrywaja te punkty, ale czy tak moze byc, czy sa jakies sztywne zasady polozenia.

http://img226.imageshack.us/img226/7291/2sssh2.jpg

pozdrawiam

loczek
23-07-06, 12:22
dziesiątka oczkowa ale z wyczuciem jak dawno nie były regulowane to sie to wszystko mogło zapiec albo ktoś poprostu presadził
jak nie możesz z tym kołem rozrządu ogarnąć to lepiej faktycznie patrz na ten palec aparatu zapłonowego to prostsze dużo
a i wykręć świece to łatwiej silnikiem kręcić sporo

Furious
23-07-06, 14:32
przy ustawieniu kola (od rozrzadu) w pozycji UP do gory, nie pasuja mi dwa punktyTDC
a koło pasowe jest napewno w pozycji GMP (jedna osobna kreska z boku) a nie oznaczen zapłonu?

arni84
06-08-06, 17:37
Czesc Własnie wymieniam uszczelke pod głowica i chciałbym sie dowiedziec z jaka sila mam dokrecic gliwice do bloki. Jeszcze mam prośbę dotyczace ustawienie zaworów. Jaka ma byc szczelina?? Z gory dziekuje za informacje :smile:

Furious
06-08-06, 18:01
Czesc Własnie wymieniam uszczelke pod głowica i chciałbym sie dowiedziec z jaka sila mam dokrecic gliwice do bloki. Jeszcze mam prośbę dotyczace ustawienie zaworów. Jaka ma byc szczelina?? Z gory dziekuje za informacje :smile:
no swietnie, nawet nie napisales jaki silnik masz, mamy zgadywac?
najpierw radze uzyc opcji szukaj, a pozniej zadawac pytania na forum!

arni84
06-08-06, 18:08
1300 16 V D13B2 Sorrki :)

ppm702
08-08-06, 10:01
arni84, polecam manual