Zobacz pełną wersję : Co moge ulepszyc? 1.4, 5D, '96
Witam,
Od niedawna jestem wlascicielem Hondy Civic 1.4 z 96r.
Nie znam sie za bardzo na silnikach i tuningu, ale od czegos trzeba zaczac.
Chcialbym sie dowiedziec od ludzi, ktorzy wiedza wiecej niz ja jakie mam mozliwosci polepszenia osiagow mojej Hondy.
Z tego co udalo mi sie dowiedziec to mozliwosci sa takie:
- Wersja GT - koszt ok 2500, max 20% zwiekszenie mocy
- chiptuning - koszt ok 1500 i wiecej, max 10% przyrostu mocy, bardziej sie oplaca w dizlach i silnikach z turbo
- filtry sportowe - maly przyrost mocy, lub nawet jej ubytek
- turbo - bardzo kosztowne, uciazliwe do codziennej jazdy
Bede wdzieczny za wszelkie porady.
Pozdrawiam
mp.
izzy_rajder
24-02-05, 14:36
Musisz sobie odpowiedzieć na jedno *****iscie wazne pytanie :D :
ile chę na to przeznaczyc?
I jeszcze jedno ze trzeba sie PRZYWITAC :!: :!: :!:
w odpowiednim temacie
Ile wydac?
Na razie 2500 moge wydac... pozniej zobaczymy
>I jeszcze jedno ze trzeba sie PRZYWITAC :!: :!: :!:
Oj, to bardzo przepraszam. Serdecznie witam wszystkich. Chyba ze sa jeszcze jakies specjalne zasady przywitania na forum?
pozdr.
mp.
izzy_rajder
24-02-05, 15:01
Za 2500 to juz sie mozesz przymierzyc do kompletnego wydechu z kolektorem i dolotu. Nie wiem jak jest z cenami do d14, ale mysle ze masz szanse sie wyrobic.
wyrobic sie wyrobisz ale nie wiem czy warto inwestowac w te 1,4 bo rajdowki z tego i tak nie bedzie, jesli bardzo chcesz to zbieraj kase na turbo, reszat jest moim zdaniem bez sensu!!
p.s
do witania sie jest oddzielny temat
Ok, a cos wiecej.. Jakie sa tego plusy/minusy?
Za 2500 to juz sie mozesz przymierzyc do kompletnego wydechu z kolektorem i dolotu. Nie wiem jak jest z cenami do d14, ale mysle ze masz szanse sie wyrobic.
Moim zdaniem modyfikacje inne niż turbo sa po prostu nieopłacalne- ile da Ci dolot z wydechem? 1,5 sekundy mniej do setki?
Ja w przypadku tego silnika bym uturbiał, popatrz w dziale projekty na Cifa 1.4 turbo- to naprawde najlepsze co zrobisz z tym silnikiem :wink:
izzy_rajder
24-02-05, 16:04
No i wlasnie dlatego trzeba sobie odpowiedziec na pytanie wazne nr 2:
czego oczekuje po modyfikacji?
Jak lekkiego przyrostu, ktory bedzie pozwalal zjadac inne 1.4 to wystarczy to co napisalem
Jezeli chcesz miec w miare szybkie toczydlo (powiedzmy na poziomie VTI) to tylko turbo.
kiedys byla juz o tym mowa i np z tego co pamietam mozna zastosowac glowice od 1,6 i jakeis tam inn bajerki tzreba poszukac ja niestety nie mam na to czasu... Bero o to pytal wiesz klik szukaj i jazda
Przede wszystkim to to sobie przeczytaj, bo po to stworzyłem ten temat
http://forum.civicklub.pl/viewtopic.php?t=983&highlight=
a ja za te 2500 to bym wyjal stary silnik i sprzedal i kupil jakies 1,6...
a ja za te 2500 to bym wyjal stary silnik i sprzedal i kupil jakies 1,6...
on to to bys moze zrobil, ale potem musial bys dokupic cala reszte ******* mniejszych lub wiekszyc zaplacic jakiemus majstrowi oraz pozegnac sie na jakis czas z autem... mysle ze temat tuningu d14 byl wiele razy, jest chyba nawet w nowym FAQ, kazdy mysle swoje zdanie wyrazil wiec nie ma co walkowac od poczatku, a jak archiwum nie wystarczy to koser ma w d14 przerobiony dolot i wydech, pogadaj z nim i sie wszytkiego dowiesz.
Wielkie dzieki! Sporo mi to rozjasnilo.
Pozdr.
mp.
grr spoko jak chcesz możemy się styknąć jakoś(też z w-wa jestem) przewioze cię furką i zobaczysz czy czuć jakąś różnice czy też nie? :) i przede wszystkim czy warto kase wywalać.
a ja za te 2500 to bym wyjal stary silnik i sprzedal i kupil jakies 1,6...
to nie lepiej sprzedać całe auto i kupić poprostu VTI, napewno mnie pieprdykania się ze swapem itd (i napewno mnie oszczędności pójdzie)
Wielkie dzieki! Sporo mi to rozjasnilo.
Pozdr.
mp.
TURBO - jess, ale moim zdaniem z tym to poczekaimy, jak widzisz coraz więcej zaczyna jeździć 1,4 z doładowaniem, poczekajmy z rok - zobaczymy jak to się sprawuje i czy silnik zaraz nie wsytrzelik w przestań orbitalną :D (140 ps i niecałe 200 momentu możesz mieć juża za około 5-6 tys zł, ale do tego przydał by się jeszcze wydech ...)
WYDECH - jess, moim zdaniem to co ma Koser to naprawde bardzo fajne rozwiązanie, niecałe 9 sekund to 100 - jeżeli nie jesteś zapalonym streeterem to będzie ok ( 2,5 tys zł spokojnie styknie )
Tak na marginesie "przede wszystkim czy warto kase wywalać" :D
NIE WARTO :P heheh żartuje oczywiście
TUNING jest rzeczą bardzo nieopłacolną, oczywiście zależy w jakim kierunku patrzysz, bo to co władujesz nigdy Ci się nie zwróci po za tym że będziesz miał szybsze autko i tyle, ale oto właśnie w tym chodzi :D
a ja za te 2500 to bym wyjal stary silnik i sprzedal i kupil jakies 1,6...
to nie lepiej sprzedać całe auto i kupić poprostu VTI, napewno mnie pieprdykania się ze swapem itd (i napewno mnie oszczędności pójdzie)
Poprostu uwielbiam takie odpowiedzi :roll: Tego na pęczki przecież tak samo jak cinłeczento :lol: Pozostaje już tylko kwestia wyboru koloru i wyposażenia, nie? :roll:
w Polsce napewno mało, ale można taki manerw zrobić, przykładem jest mój znajomy - tylko kolor się zmienił :D ze srebnego na czarny, wyszło go + pare tysięcy ale: -klimka, lepsze fotele, elektryka, abs, szyberdach, zawieszenie pod silnik 1,6, hamulce pod 1,6 i oczywście motor 1,6.
Jakby zliczyć to, to wyszła by suma że ocho ... - SWAP to nie sam silnik (tzn na tym się kończy), otym chyba wie każde małe dziecko ;), zrobisz swap-a i co ... dalej idą inne koszty :D więc lepiej poczekać i poszukać "vitka" - chyba że dostaniesz motorek 1,6 za śmieszne pieniądze 8)
Kup D16Z6, ten sprzedasz i wystarczy Ci swobodnie i bez zamartwiania się o trwałość masz dodatkowe 35KM i V-Tec`a na dzien dobry, a i rzezby przy SWAP`ie nie będzie... :)
SWAP polecam w wyjatkowych autach.. ktorych sie nie kupi z b16 -> np. coupe :D
SWAP polecam w wyjatkowych autach.. ktorych sie nie kupi z b16 -> np. coupe :D
jakto się coupe b16 się nie kupi .. kupi, kupi - lot do Stanów i jest b16 coupe :D lub się od kupi od ARTX-a później 8)
Panowie, bardzo dziekuja za wszystkie porady.
Na razie samochodu nie bede zmienial.. wiecie jak to jest.. troche sie pojezdzi i juz sie czlowiek przyzwyczaja :)
Co do innych przerobek to musze sie powoli wgryzac w temat.
Pozdr.
mp.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.