Zobacz pełną wersję : Problem z ogrzewaniem
Witam
Dzisiaj zdarzyło mi się coś dziwnego. Wracając z pracy zatrzymałem się dosłownie na 5 minut do sklepu. Silnik rozgrzany, w samochodzie ciepło. Po odpaleniu wskazówka temperatury w ok. połowie wskaźnika, a z nawiewu zaczyna lecieć zimne powietrze. Po 10 minutach dojechałem do domu, nadal leci zimne. Siedzę, czekam, przegazowałem tak do 6 tyś, a tu wskazówka temperatury podskoczyła prawie na max i od razu opadła do środka skali, a z nawiewu zaczęło lecieć gorące powietrze.
Jadąc drugi raz z wystudzonym silnikiem zauważyłem, że wskazówka temperatury szybko osiąga swoją odpowiednią pozycję, a powietrze zimne. Powoli czuć coś ciepłego i po jakiś 5 minutach skok na powietrze gorące jak dawniej.
Wg mnie to termostat, ale wolę się upewnić.
Płyn w chłodnicy w normie.
Mój silnik to D14A3 + sekwencja STAG 3. Wersja z klimą.
skolopendra
19-01-10, 20:04
termostat się przycina
Ale skoro termostat się przycina to dlaczego z nawiewów zimne powietrze leci?
Termostat może być jednym z powodów tego że wskazówka temperatury wysoko skacze, to co skolopendra napisał
A zimny nawiew to może pancerz od linki regulacji temperatury nawiewu wyskoczył z mocowania i czasem daje się przełączyć na ciepłe a czasem nie.
Ale skoro termostat się przycina to dlaczego z nawiewów zimne powietrze leci?
nagrzewnica jest połączona z (małym) obiegiem chłodzenia silnika. Przerabiałem to już ;) termostat
Wymieniłem termostat i wszystko wydaje się w porządku :D.
Dzisiaj zauważyłem, że ze środkowych nawiewów leci różne powietrze. Tzn. z lewej kratki leci ciepłe, a z prawej zimne:confused: Co to może być??
U mnie z obu srodkowych leci zimne powietrze...
u mnie tez... jak to mozna naprawic?
a ja mam pytanie co do czasu nagrzewania tzn wskazówka temp dochodzi do 40% po przejechaniu jakichś 2 km ale z nawiewów leci nadal zimne powietrze, po przejechaniu około 4 km dopiero zaczyna lecieć ciepłe powietrze. czy u was jest podobnie?
U mnie zaczyna lecieć ciepłe powietrze jak wskazówka lekko przekroczy dolną kreskę, po osiągnięciu pełnej temperatuty leci bardzo ciepłe tylko z tej prawej jest zimne. Nie wiem, może jakaś klapka zamarzła i nie przestawia się na ciepłe??
to kwestia tej linki ktora reguluje doplyw powietrza
Gdzie ona sie znajduje, jak ją szukac i co z nia zrobic, zeby lecialo wszedzie cieple powietrze??
skolopendra
25-01-10, 17:48
Gdzie ona sie znajduje
początek ma na zaworze w:) komorze silnika
mi zaczyna leciec juz letnie jak ruszy się wskazówka od temperatury... później to juz szybko robi sie ciepło w aucie.
Mam podobny problem z niedogrzeniem w środku parującymi szybami,ubywającym płynem w chłodnicy w mojej Hondzie Civic 1998 V-TEC AERODECK D15Z8 otóż uzytkuje ja od 09\2009 świezo kupiony nabytek miał zbyt mały stan płynu w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym bo świeżo po zakupie zauważyłem te braki i dolałem ok 2 litrów płynu bo temp. nagle zaczela skakac na poziom max i z powrotem
na 1\2 i 1\3 wartości po dolewkach do chłodnicy i zbiornika wyrównawczego jeszcze w sumie ok 2 litry
do dnia dzisiejszego nie udalo mi sie odpowietrzyc ukladu bo nie wiem gdzie jest u mnie odpowietrznik na grubym wężu górnym od chłodnicy do bloku silnika nie ma go wiec gdzie może byc jak odkręcę korek od chlodnicy bable powietrza leca i poziom plynu raz podnosi sie do gory raz opada dmuchawa pracuje na wszystkich obrotach a efekt mizerny szyby paruja a cieplo troche na szybę przednią leci ,lub na dolny wylot jak przełącze zakres na jaki element ma dmuchać , płynu ubywa co jakis czas a tu zima powazna i chlod w srodku szyby marzna i zaparowuja jesienia mozna było wytrzymac chociaż szyby parowaly czy to moze byc uszkodzona uszczelka pod glowica i czy to mialo by wpływ na skutek ogrzewania/? czy tez zapowietrzony układ chlodzenia wraz z nagrzewnica ?? czy tez jedno i drugie razem co?? zrobic czy mozna temu zaradzic w prosty sposob czy powazna naprawa ?? czy nasze problemy w hondach to norma ?? prosze o doradę przyjaciele od hondy Civic :))
nie wiem jak w d15... ale w d14a2 układ sie sam odpowietrza.. ale tzreba mu troche pomóc... włączyc 2 bieg dmuchawy max ciepło i porządnie zagrzac auto... jak widac ze płynu ubyło to troche dolac az do momentu jak bedzie ok... jak po tym zabiegu ubywa to szukac wycieku nie można od razu zakładac najgorszej opcji choc jest możliwa... masło pod korkiem oleju jest? lub olej w płynie chłodniczym? bądz przybywa oleju?
pozdro!
Mam podobny problem z niedogrzeniem w środku parującymi szybami,ubywającym płynem w chłodnicy w mojej Hondzie Civic 1998 V-TEC AERODECK D15Z8 otóż uzytkuje ja od 09\2009 świezo kupiony nabytek miał zbyt mały stan płynu w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym bo świeżo po zakupie zauważyłem te braki i dolałem ok 2 litrów płynu bo temp. nagle zaczela skakac na poziom max i z powrotem
na 1\2 i 1\3 wartości po dolewkach do chłodnicy i zbiornika wyrównawczego jeszcze w sumie ok 2 litry
do dnia dzisiejszego nie udalo mi sie odpowietrzyc ukladu bo nie wiem gdzie jest u mnie odpowietrznik na grubym wężu górnym od chłodnicy do bloku silnika nie ma go wiec gdzie może byc jak odkręcę korek od chlodnicy bable powietrza leca i poziom plynu raz podnosi sie do gory raz opada dmuchawa pracuje na wszystkich obrotach a efekt mizerny szyby paruja a cieplo troche na szybę przednią leci ,lub na dolny wylot jak przełącze zakres na jaki element ma dmuchać , płynu ubywa co jakis czas a tu zima powazna i chlod w srodku szyby marzna i zaparowuja jesienia mozna było wytrzymac chociaż szyby parowaly czy to moze byc uszkodzona uszczelka pod glowica i czy to mialo by wpływ na skutek ogrzewania/? czy tez zapowietrzony układ chlodzenia wraz z nagrzewnica ?? czy tez jedno i drugie razem co?? zrobic czy mozna temu zaradzic w prosty sposob czy powazna naprawa ?? czy nasze problemy w hondach to norma ?? prosze o doradę przyjaciele od hondy Civic :))
u mnie winna była uszczelka pod głowicą...
robiło się duże ciśnienie w układzie chłodzenia, następnie układ chłodzenia się zapowietrzał. Następstwem tego było (jeżdziłem tak kilka m-cy) puszczenie zgrzewu na nagrzewnicy.
szyby parowały mi płynem chłodniczym (ma słodki smak).
płyn również ubywał, a jak odkręciłem korek chłodnicy i zagrzałem silnik to szły bomble.
pomogła wymiana uszczelki pod głowicą oraz zalutowanie nagrzewnicy
(ps. aby wymienić nagrzewnice trzeba było rozebrać całą deskę i kokpiy...)
/na alegro sprzedają nagrzewnice, które w większości są do wersji angielskiejm która nie pasuje do wersji europejskiej/
być może u ciebie jest inna przyczyna parowania szyb - sprawdź jaki smak ma para na szybach.
Co do chłodnego powietrza z prawej kratki, ja miałem tak w corolli w hondzie też tak jest, natomiast w manualu toyoty wyczytałem, że z tych kratek powietrze powinno wydobywać się w temp od 2 do nawet 5 stopni mniejszej niż otaczające nas powietrze w samochodzie. Więc to chyba normalne
napisał rafaelloo31
Jak widzę problem z zimnym powietrzem ze środkowych nawiewów ma wiele osób a jest on naprawdę banalny i bardzo łatwo to naprawić.Tak jak wcześniej pisałem kolega Leszek napisał co i jak tylko w innym poście ale ja mogę to wyjaśnic nieco lepiej.Postaram sie jak najdokładniej.Otwórz prawe przednie drzwi i połóż sie najlepiej na plecach na progu wsadzając głowę pod schowek.Pod schowkiem ,bliżej konsoli srodkowej auta,bardziej z przodu niż wgłąb deski znajduje sie krótka linka w pancerzu która na końcu ma plastikowe kółko które to kółko jest założone na plastikowe cięgno odpowiedzialne właśnie za zmianę temperatury powietrza ze srodkowych nawiewów.Połóz się na plecach ,prawą ręką poświeć latarką a lewą ręką przesuwaj dzwigienką u góry między srodkowymi nawiewami.Jak już znajdziesz cięgno to ściąg z niego kółko z linką potem odegnij delikatnie zacisk który jest kawałek dalej i trzyma pancerz linki-niech pancerz wyskoczy ci całkiem z tego zacisku.Potem wsadz pancerz w ten sam zacisk tylko 3-4 mm bardziej w prawo czyli w stronę konsoli srodkowej tak żeby uzyskać efekt skróconej linki.Bądz spokojny pancerz w tym zacisku sie nie przesunie bo on trzyma bardzo dobrze.Załóż kółko od linki na plastikowy bolec.To wszystko.U mnie to trwalo 5 minut.Sprawa jest banalna gdyż chodzi o to że linka jest zadługa i nie dociąga tego plastikowego cięgna do końca i przez to nie domyka zimnego powietrza.Przesuń sobie tyle ten pancerz żeby ten przełącznik do zmiany na ludka białego lub na niebieskiego między wlotami nie dochodził do samego dołu jak bedzie w pozycji na białego ludka -bo w tej ma byc dla ciepłego powietrza.Pozdro i mam nadzieję że pomogłem.
Na 100 % masz ten problem. U mnie było to samo i można to naprawić w 5 min. Pozdrawiam !
napisał rafaelloo31
...
Na 100 % masz ten problem. U mnie było to samo i można to naprawić w 5 min. Pozdrawiam !
Dzięki, fajny dokładny opis, tylko jest jeden problem, jak to zrobić jak za oknem jest -25 stopni :D Trzeba poczekać do wiosny z naprawą.
H_grzesiek_H
28-01-10, 10:42
ze środkowych nawiewów leci zimniejsze powietrze jak jest ustawiony nawiew na szybę, przy pozostałych opcjach leci ciepłe z środkowych, to raczej seryjnie jest tak ustawione.
raczej nie seryjnie bo mi leci cieple ;]
Do jakiej pozycji na skali temperatury silnika, dochodzi Wam wskazówka po optymalnym rozgrzaniu silnika ?
1/3 skali i raczej wyżej nie powinna :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.