Zobacz pełną wersję : Zawieszenie w Hondzie Civic 4D
Mam pytanie do dłuższych użytkowników Civica VIII gen. 4D.Jak wam się sprawuje zawieszenie na naszych drogach.Z tego co czytałem ten model ma podobno dość delikatne zawieszenie tylne.I ciekaw jestem jak ono znosi jezdę u nas.Chodzi mi czy mieliście jakieś już kłopoty z nim..Pozdrawiam.:)
civic 4d wyszedł w 2006 r i jeszcze nie słyszałem,żeby ktoś miał jakiś problem z zawieszeniem
No to mnie to trochę ucieszyło:).Ostatnio byłem w górach i oczywiście wertepy na drodze.Jechałem wolno i delikatnie,ale widziałem że inni mnie wyprzedzają i zasuwają szybciej.Może trochę przesadziłem:rolleyes:.Choć ogólnie się słyszy że auta mające z tyłu zawieszenie niezależne są mniej odporne na złe drogi.Niż te z belką poprzeczną,jaką ma przykładowo wersja 5D.Dlatego tak się obawiam tych naszych polskich dróg.Ale może jestem przewrażliwiony.Pozdrawiam.:D
Wydaje mi się że na śliskiej drodze w 4d nie jedzie się do końca stabilnie (zarzucanie tyłu) ale chyba chodzi tutaj o masę samochodu.
Na razie nie miałem problemów ze śliską drogą.Tylko problem z drogą nierówną w górach.Bałem się o zawieszenie.:)
AJ tam Stary :D Ufo nie po takichdziurach jezdziło i jest git :D
O'k,ale ufo ma inne zawieszenie z tyłu.Jak miałem fiata z takim zawieszeniem też jeździłem wszędzie i nic mu nie dolegało.Chodzi mi konkretnie o zawieszenie w sedanie.:o
Dobry do Rękawa jest ten twój sedan :D
:confused:Nie rozumiem o co chodzi z tym rękawem.Może wyjaśnisz prościej.:rolleyes:
Ręczny hamulec-rękaw. :D Dobry jest ten twój sedan żeby pozawijać się ;)
Nic z tego nie wiem i tak :confused:
JACEK65 ZOBACZ TO :
http://tjs.mm.w.interia.pl/my_str/nawroty_na_recznym_przednio_napedowcem.htm
http://www.youtube.com/watch?gl=PL&v=zYD5Pa_TCS0
Koledzy, może wiecie czy da sie utwardzić trochę tył w sedanie?
Są jakieś w ofercie ASO twardsze amorki?Mocniejsze sprężyny?
(wszystko do 4D), jakie zawieszenie ma 4D Type-R z USA?
Pozdr
Jeszcze raz ponawiam zapytanie.
Może ktoś widział, może ktoś wie :)
Mocniejsze zawieszenie do sedana jest poszukiwane :)
(jest komfortowe ale w 3 osoby i pełen bak potrafi dobić na polskich drogach)
Pozdr
Żocho_BP
Mnie się jeszcze nie udało dobić do ziemi z pasażerami.Może po prostu za szybko pokonujesz" przeszkody" na naszych drogach.No i zalezy jakie to osoby.Tylne zawieszenie też ma swoją nośność.:rolleyes:W poprzednim aucie marki fiat tylne zawieszenia było bardzo twarde.Ale też z pasażerami na tylnej kanapie udało mi się dobić jak zbyt szybko jechałem np.przez progi ograniczające.:o.Ogólnie uważam że zawieszenia w sedanach jest w sam raz.W porównaniu np.z fiatami,które mają je zbyt twarde.Co do modeli Hond z zagranicy to pewnie zawieszenie mają takie same tylko drogi lepsze.Pozdrawiam.
Mam porównanie do 4 samochodów na tej samej trasie, z tymi samymi osobami, te same prędkości.
Tylko ja muszę zwalniać przy tych "przeszkodach".
Przelotowo ok 100km/h są pokonywane a ja muszę zwolnic do 70.
Zawieszenie jest komfortowe, ale za krótki ma skok.
nie ma zestawow akcesoryjnych, jesli chcialbys zaryzykowac to mozesz probowac przeszczepu z wersji Si ale tam raczej bedziesz mial twardsze zawieszenie ze skroconym skokiem bo spreżyna jest krótsza i twardsza
Mam porównanie do 4 samochodów na tej samej trasie, z tymi samymi osobami, te same prędkości.
Tylko ja muszę zwalniać przy tych "przeszkodach".
Przelotowo ok 100km/h są pokonywane a ja muszę zwolnic do 70.
Zawieszenie jest komfortowe, ale za krótki ma skok.
Nie wiem jakie auta porównywałeś,ale np.auta francuskie też mają miękkie zawieszenie.I często słyszałem od ich użytkowników że muszą przejeżdzać wolno przez np.tory.:)
potwierdzam, honda nie ma najlepszego zawieszenia(imho)
mimo tego: lubię ten samochów:)
Niech ma jakie ma.Byle nie było awaryjne.Bo wiadomo jak z naszymi jest drogami.:)
Jacek65 porównywałem forda mondeo (2003), toyotę corolle (2000) (mój poprzedni samochód), audi 80 i wv borę (99r).
Bora ma również miękkie zawieszenie ale skok większy.
buri znalazłem do 4d zawieszenia, wygląda to tak:
u nas vin zaczyna się na N lub J (ale chyba nie z USA)
1. sprężyny progresywne VOGTLAND (-35/-35mm) nr kat. 957042
2. Amortyzatory serii KONI SPORT przód nr kat 8641 1497sport ; tył 8041 1360sport
3. Amortyzatory KONI FSD nr kat.2100 4062
Informacje do sprawdzenia i zweryfikowania.
W tej chwili sprężyny odpadają. Będzie za nisko na drogi którymi jeżdżę obecnie. Szukam dalej.
Też lubię ten samochód. Zawsze chciałem hondę. Szkoda mi tylko jak dobija na polskich drogach.
Trzeba jeździć samemu tym samochodem i mieć frajdę :)
sprężyny nie będą odpowiedzią na twoje potrzeby bo z tego co napisałes szukasz większego skoku zawieszenia a sprężyny go skracają.
z tego zestawu, który wymieniłeś najbardziej racjonalnym wyborem jest zestaw amortyzatorów koni fsd, które według producenta są 'inteligentnym' zestawem i powinny zachowywać się bardziej stabilnie. szczerze mówiąc sam rozważałem ten zestaw do swojego 5d z tym że ja z kolei uważam swoje auto za 'ponton' i chce większej stabilności ale bez obniżenia
czy ktoś może kupił fsd? ja właśnie dostałem ofertę na zestaw amortyzatorów, bardzo poważnie rozważam. nie wiem tylko co ze sprężynami, obniżać więcej niż 15-20mm bym nie chciał.
Myślę, że śmiało możesz zostawić seryjne sprężyny.
Będzie chyba poprawnie działało z fsd.
Gorzej by było gdybyś miał twarde sprężyny, a miękki amortyzator.
Ja na razie nie kupuje, mam jeszcze gwarancję, a nie wiem czy jak
bym zmienił to czy nie stracę jej.
fsd będzie działało i z normalną sprężyna i ze skróconą, to wiem. pytanie, czy warto wydawać 3K na ten system.
zmiana w aucie na gwarancji spowoduje utratę gwarancji na dany element, tzn. na amortyzatory. pytanie: po co Ci ona, jeśli i tak masz gwarancję producenta amortyzatorów?
Znam przypadek, gdzie poszło pismo do Honda Poland w sprawie zmiany zawieszenia,
czy zostanie uznana gwarancja. Na razie nie wiem jak to się skończyło.
Z tego co wiem z przodu trzeba wycinać stary amorek i wkładać wkład fsd.
Jest to ingerencja w kolumnę MacPersona. Może być zabrana gwarancja na więcej podzespołów.
Co do wycięcia starego amorka, ktoś wie jak on jest konstrukcyjnie wykonany?
Tzn. czy wycinać czy np. się wykręca stary?
w civicu amortyzatory są gazowe, a dokladniej gazowo-olejowe, dlatego nie można ich otwierac wiec jesli mialbym kupic zestaw koni fsd i jeszcze sie bawic w takie kombinacje to w zyciu bym sie na to nie zdecydowal. poza tym nie chce mi sie wiezyc ze koni sprzedaje zestawy, ktore nie sa kompletnymi amortyzatorami do danego samochodu
tutaj chociazby znalazlem taki zestaw http://cgi.ebay.de/KONI-FSD-Stosdampferkit-Honda-Civic-FK1-2-3-FN1-3-4-/250648765033?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item3a5bd4a269#ht_2821wt_1139
i moim zdaniem to jest plug&play
no i cena sporo ponizej 3k pln przy dzisiejszym kursie euro! nic tylko kupowac i smigac
julian - sprezyny zostaw seryjne bo na obnizonych mozesz mic problemy zwlaszcza ze zima idzie, chyba ze chcesz poszalec na zakretach ale moim zdaniem 4d bardzo ladnie sie prowadzi juz na serii
jakieś dziwne historie z tym wycinaniem i montowaniem. FSD jest zdecydowanie plug&play.
co do sprężyn - zdecydowanie po zimie i zdecydowanie nie więcej niż 25mm. na zimę i tak idzie koło-balon, czyli 195/65/15, więc zyskam trochę przestrzeni pod silnikiem w stosunku do 205/45/17. koni nie ma nic fajnego w ofercie typu zestaw amor+sprężyna, myślałem o eibachu, ew. MTS, ale z tym drugim nie mam doświadczenia...
prośba: czy jakiś właściciel w miarę nowego sedana (tzn. do ca. 20TKM) jest w stanie zmierzyć odległość nadkola od ziemi (przód i tył), po centralnej linii koła i przy okazji wpisując rozmiar felgi i opony podać mi tu bądź na PW?
jestem ciekaw czy moje auto przez 75TKM trochę siadło czy nie. to też da mi jakiś pogląd na temat tego, jakie sprężyny dobierać. z góry dzięki.
Jest tak:
Opona zimowa nowa - 195/65/15
Przód - 660mm
Tył - 672mm (bez zapasówki)
A może ktoś wie jak - dla odmiany - nie utwardzić (bo to jest raczej łatwe) ale jak zmiękczyć zawieszenie ? Może przełożyć coś z amerykańskiej wersji ?
Pewna informacja!
Mój civ to FD7.
Zmieniłem amortyzatory ze sprężynami na HFP z USA..
(zestaw dedykowany do 2D SI.)
Wszystko Plug&Play.
Zawieszenie jest dużo twardsze.
Auto jak na razie obniżyło się ok 1- 2 cm.
Witam!
Potrzebuję wymienić amortyzatory z przodu w swoim sedanie z 2007r.
Czy do ww. modelu istnieją zamienniki amortyzatorów?
Przeszukałem już forum, w inter cars mieli problem żeby coś znaleźć, przeszukałem katalogi (bilstein, sachs, kyb) i nic nie widać...
W katalogu sachs i bilstein występują wyłącznie do sedanów 1.3 hybrid, które zdaję się tylko z takim silnikiem były sprzedawane w zachodniej Europie.
Pozostaje tylko oryginał z ASO?
Pozdrawiam,
Maciek
Paluch_tcw
01-12-12, 15:15
Spisz seryjny nr z amortyzatora (zapewne firmy sachs masz) lub poproś o niego w ASO, albo strona internetowa: http://old.japancars.ru/cat/honda/ (wpisz vin) a następnie po tym numerze znajdą Ci w sklepie. KYB i Sachs będzie na 90%
Prylok,
1. Katalog koni - ale tylko wkłady albo kompletne FSD.
2. Katalog KYB USA ( kwestia czy biuro w Polsce by ściągnęło do tego modelu)
lub porównaj numery katalogowe z 1.3 hybrid)
ale jak masz amorki dla 1.3 hybrid to powinno pasować moim zdaniem do 1.8
(chyba że jakiś mały uchwyt np. do przewodu by nie pasował)
ale w USA jest ten sam dla hybrid i zwykłego tylko si ma inny numer kat)
3. kupno ode mnie używek (pełnego McPersona)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.