PDA

Zobacz pełną wersję : Głośny silnik Hani D16Z6



bertj
21-07-06, 01:28
Witam
Witam
Jeżdżę Civic'iem od roku i jak ją kupiłem to chodziła cicho jak suszarka(zresztą pewnie jak wszystkie Civici). Ale ostatnio zrobilo sie coraz głosniej i z miesiaca na miesiac jest coraz glośniej. Ze srodka silnika slychac straszny warkot i rzerzenie jak dodaje gazu.
Sprawdzalem tlumik i raczej nie on jest problemem.
Pojechalem do mechanika i na jego ucho to sa panewki dlugie.
Powiedzial, ze tego nie warto robic, bo po 30 tys km znowu bedzie to samo i ze od razu zmienia sie silnik na drugi. Sasiadowi w Accordzie 89r. wywinely sie panewki i po remoncie silnika i tak musial kupic drugi.
Moja H to D16Z6, V-tec 1995r. i ma przejechane 149tys km.
Czy macie jakies podejrzenia co to może byc z silnikiem? Czy to mogą byc te panewki?
Czy moze wakli V-teca może tak glosniej graja?
Co moge z tym zrobic i ile mnie bedzie kosztowac zamiana silnika?
Przestraszylem sie tym nowym wydatkiem.
Dzieki za odp.
Pozdrob

Sławek
21-07-06, 08:06
Na pewno nie wałki vteca bo takowych nie ma. D16Z6 to Vtec z jednym wałkiem, a sam Vtec to przede wszystkim dodatkowe krzywki. Silnik ci pewnie rzęzi we wszystkim zakresie obrotów, a vtec załącza się od 4800obr. Przyczyną na pewno jest coś innego.
A co do mechanika to bzdura że nie warto robić silnika, tylko brać inny . Nie wiadomo jak długo nowy silnik ci pochodzi. A jak jest dobry mechanik, to i silnik nie ma prawa po naprawie się zepsuć.

mortas
21-07-06, 09:20
U mnie tez tak rzezi [d15z1] ale jest to wina lozyska alternatora jak sa male obroty tak do 1000 to cichutko ale tak powyzej to rzezi strasznie, po wyplacie wyciagam alternator i wymieniam lozyska bo sie nie da jezdzic, starsznie sie tlucze.

LIO
21-07-06, 16:01
Moja H to D16Z6, V-tec 1995r. i ma przejechane 149tys km.
Czy macie jakies podejrzenia co to może byc z silnikiem?
może mieć przekecony licznik i mieć 249kkm

bertj
21-07-06, 17:44