PDA

Zobacz pełną wersję : niebieski dym z wydechu po planowaniu głowicy,co sądzicie?



przemo
21-07-06, 01:09
Słuchajcie powiedzcie mi ze swojego doświadczenia.Czy jest możliwe żeby po zwiększeniu kompresji w silniku B16A2 (94r ok.200.000km.przebiegu) poprzez splanowanie głowicy (ok.0.7mm,przy okazji wypolerowane kanały,wymienione uszczelniacze zaworowe,zawory i prowadnice) nie wytrzymał całkowicie seryjny dół silnika,czyli pierścienie,panewki itd...?Fakt że jeszcze przed obróbką głowicy silnik jadł olej (tu niestety nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć jak dużo) ale na pewno nie puszczał niebieskich chmurek i spalał na 400km.niemal 1 litra oleju. Firma która robiła głowice twierdzi na podstawie próby olejowej i kompresji,że jest to na pewno kwestia dołu silnika i że oni głowicę na 100% zrobili dobrze,ale zasięgałem rady naprawde dośawidczonych mechaników i twierdzą,że jest to bardzo mało prawdopodobne żeby po takim planowaniu nie wytrzymał dół silnika.Uważają że może to być kwestia np.źle spasowanych uszczelniczy zaworowych w głowicy. Poza tym mówią,że na podstawie próby olejowej oraz kompresji nie da się stwierdzić czy jest to kwestia głowicy czy dołu silnika i żeby to stwierdzić,trzeba rozebrać głowicę....teraz mogę zawieźć głowice do firmy która to robiła,ale :
1.okaże się że faktycznie to oni źle zrobili głowicę : naprawią wówczas wszystko na swój koszt i będzie git.
2.okaże się,że to jednak dół silnika i wtedy jestem w dupie,bo nie dość że będe musiał zapłacić im za robocizne i uszczelke pod głowicę,to jeszcze czeka mnie remont dołu (całkowity koszt z robocizną i częściami to ok.2500-3000zł.) na co aktualnie nie mam kasy....

Pati
21-07-06, 07:32
jest mozliwosc, ze po zrobieniu góry, która puszczała a już jest szczelna, cale cisnienie idzie dołem, który już tego nie wytrzymuje.

Wallia
21-07-06, 07:38
0.7mm splanowałeś? To bardzo dużo.Na bank się dół wypluł.

LIO
21-07-06, 15:35
wczesniej spalal ci olej i silnik "bral" go zarówno góra jak i dolem silnika. Góra jest szczelna, a leci dolem. Baki sa oznaka zurzytych pierscieni. Silnik ma spory przebieg, a w dodatku to vti, wiec swoje juz dostal i pierscienie na bank sa z dupy.
Rozbieraj dół i rób calosc. Od tego nalezalo zaczac, a nie od tuningów.


będe musiał zapłacić im za robocizne i uszczelke pod głowicę
i tak bedziesz musial.

itr
21-07-06, 16:20
jakim trzeba byc czlowiekiem zeby planowac glowice o 0.7???

MartinS
21-07-06, 16:48
kolega przemo pewnie nie mił wpływu na to ile splanowali głowice dowiedziął sie pewnie po fakcie.... chyab że sam sobie zażyczył tyle.....

kenny
21-07-06, 17:02
splanuje jeszcze parę mm i w mini będzie startować :D ;)

przemo
21-07-06, 18:04
No właśnie na początku było ustalone tak,że głowica miała być deliktanie wyrównana,nawet nie splanowana,dopiero po zrobieniu przez daną firme głowicy dowiedziałem się że splanowali 0.7mm. najfajniejsze jest to,że nawet nie potrafią powiedzieć czy wymienili wszystkie prowadnice zaworowe czy nie?????,bo podono człwoiek który się tym zajmował wyjechał teraz i wraca dop.za niedługo...*****iście nie?
...a powiedzcie mi co się może stać jeżeli głowice jest zbyt dużo splanowana?,np.tak jak u mnie 0.7mm?
Już niedługo będzie zrobiony całkowity remont dołu silnika.

[ Dodano: Pią 21 Lip, 2006 ]

będe musiał zapłacić im za robocizne i uszczelke pod głowicę

i tak bedziesz musial.

Gdyby okazało się,że to kwestia źle zrobionej przez tą firmę głowicy,wówczas ja nie ponosze żadnych kosztów,ani za nową uszczelkę ani za ich robocizne...

izzy_rajder
21-07-06, 18:35
No wiec tak. Po pierwsze to oczywiscie grubo przesadziles z tym planowaniem. Pol mm jakies, albo i 0.7 :mrgreen:

A co do dymu niebieskiego. To jakie uszczelniacze wrzuciles? Takie za 2 PLN za sztuke? Jesli tak to bedziesz musial wlozyc takie za 46 PLN za sztuke. Jesli to nie uszczelniacze no to pierscienie. Jakby co wiem gdzie mozna dostac oryginaly nie w pudelku hondy za super cene.

pzdr

MartinS
22-07-06, 13:19
a jakie sa za 46 pln za sztuke? orginaly w pudelku hondy tez nie sa jakims kosmicznym wydatkiem (mówie o uszczelniaczach zaworowych)

izzy_rajder
22-07-06, 20:35
a jakie sa za 46 pln za sztuke? orginaly w pudelku hondy tez nie sa jakims kosmicznym wydatkiem (mówie o uszczelniaczach zaworowych)

Ja wlasnie tyle placilem za oryginaly w aso. Tzn tyle - 10% ;-), ale i tak jak pomnozysz przez 16, to sie kolana uginaja. No ale warto bylo. Teraz jest miod.

pzdr

przemo
23-07-06, 12:02
Słuchajcie czy jest takie prawdopodobieństwo,że przy splanowaniu głowicy 0.7mm,przy włożeniu wałków rozrządu itp...będzie kłopot z ich wystrojeniem kółkami?,czy jest możliwe że tłoki spotkają się z zaworami i będzie dupa?
:(

izzy_rajder
23-07-06, 12:31
Tak ja Ci pisalem na pw, jest takie prawdopodobienstwo, ale to zalezy od wzniosu walkow. Ty masz od ITRa, to moze nie bedzie tragedii. Ja u siebie mam wziosy 13mm, w serii nie pamietam jak jest ale w ITR na ssacym masz 11.5 mm na wydechowym 10.5. Tak wiec moze na tych walkach nie dojdzie do spotkania 3go stopnia przy takim splanowaniu.

To na pewno mozna policzyc znajac wymiary krzywek i komory spalania, no albo proba plastelinowa. A moze ktos juz planowal tak ostro glowice w b16 i Ci z doswiadczenia podpowie...

pzdr

przemo
23-07-06, 13:02
Słuchajcie pomoże mi ktoś to wyliczyć? 3 żywce wyśle pocztą na wskazany adres :)

milhoo
23-07-06, 13:49
mam podobny problem co przemo...
Moje d15b7 spalało mi trochę oleju, przebieg 202tys., był lekki przedmuch do układu chłodzenia. Zdjąłem głowicę, wymieniłem uszczelniacze zaworowe (16 szt.), 8 wydechowych prowadnic zaworowych, przeszlifone zostały gniazda i przylgnie zaworowe. Głowicę splanowano. Poprzednie uszczleniacze nie uszczelniały zupełnie. Nie obserwowalem jednak żadnego dymienia z rury. Wymieniłem uszczlekę pod głowicą, pod kolektorem ssącym, sprawdziłem zapłon, pasek rozrządu, luzy zaworowe. Odpalam silnik, żadnych problemów, równa praca. Po chwili niebieski dym z rury, ale myslałem, że pozostałości oleju po grzebaniu przy glowicy. Przejechałem może 300m, a za mną biały dym. Pali olej, ale w jakich ilościach!!! Przy pracującym silniku sprawdzam czy jakiś przedmuch do układy chłodzenia, nie. Zdejmuję wąż - odpowietrzenie do klektora ssącego - brak oleju, ok. Uszczelniają zaworowe na miejscu i rzeczywiście uszczelniają, zdjąłem sprężynę na zaworze ssącym i sprawdziłem. W kolektrze ssącym ślady oleju roźcieńczonego paliwem (w kanałach tuż przy głowicy). Wykręciłem świece, zajrzałem endoskopem do komór spalania, na denku trzeciego tłoka jeziorko oleju. W rurze wydechowej mokry olej. Wszystkie świece zalane olejem od spodu. Pytanie: czy możliwe jest aby pobierał olej w takich ilościach dołem, po uszczelnieniu góry? Po przejechaniu tych 300m ubyło na miarce koło 3mm oleju. Podeszli mechanicy z doswiadczeniem i jeszcze czegoś takiego nie widzieli w życiu, takiej skali spalania oleju! Wygląda to tak jakby cisnieniowy kanał lejowy rozprowadzał olej na wszystkie cylindry.. macie jakieś pomysły? Głowicę demontuję w poniedziałek.

Lord_ZED
23-07-06, 14:32
Możliwe. Jak byś czytał wątek o mojej staruszcze 1.5. Miałem przerabiałem. Boja pod koniec brała koło 800ml na 500 km :D.
Teraz wiem że jak cos dłubać przy głowicy to nowe pierścionki musza być. Bo te pare set złotych za pierścienie moment odrobisz. W przypadku gdy zacznie tak chlać.
Może ktoś napisze orientalnie ile kosztuje taki kit do b16a ?? Pierścienie + panewki ??

[ Dodano: Nie 23 Lip, 2006 ]
Możliwe. Jak byś czytał wątek o mojej staruszcze 1.5. Miałem przerabiałem. Boja pod koniec brała koło 800ml na 500 km :D a na hamowni wyszło 87 kniuff.
Teraz wiem że jak cos dłubać przy głowicy to nowe pierścionki musza być. Bo te pare set złotych za pierścienie moment odrobisz. W przypadku gdy zacznie tak chlać.
Może ktoś napisze orientalnie ile kosztuje taki kit do b16a ?? Pierścienie + panewki ??

MartinS
23-07-06, 17:39
a jakie sa za 46 pln za sztuke? orginaly w pudelku hondy tez nie sa jakims kosmicznym wydatkiem (mówie o uszczelniaczach zaworowych)

Ja wlasnie tyle placilem za oryginaly w aso. Tzn tyle - 10% ;-), ale i tak jak pomnozysz przez 16, to sie kolana uginaja. No ale warto bylo. Teraz jest miod.

pzdr

no ja do siebei tez zakupiłem w ASO i na pewno eni płacułem po 46pln za sztuke jak znajde paragon to zapopodam go tutaj

Furious
23-07-06, 18:16
a jakie sa za 46 pln za sztuke? orginaly w pudelku hondy tez nie sa jakims kosmicznym wydatkiem (mówie o uszczelniaczach zaworowych)

Ja wlasnie tyle placilem za oryginaly w aso. Tzn tyle - 10% ;-), ale i tak jak pomnozysz przez 16, to sie kolana uginaja. No ale warto bylo. Teraz jest miod.

pzdr

no ja do siebei tez zakupiłem w ASO i na pewno eni płacułem po 46pln za sztuke jak znajde paragon to zapopodam go tutaj

jak ja sie kiedyś dowiadywałem to co prawda do D-seri (ale napewno roznica nie jest jakas znaczna) to sztuka w ASO kosztowała 16zł

LIO
23-07-06, 19:38
uszczelniacz zaworowy do D16Z6 kosztuje 23,94zl/szt netto,czyli 29,20brutto x 16szt = 467,2 zl komplet w detalu w ASO :!:

izzy_rajder
23-07-06, 21:30
a jakie sa za 46 pln za sztuke? orginaly w pudelku hondy tez nie sa jakims kosmicznym wydatkiem (mówie o uszczelniaczach zaworowych)

Ja wlasnie tyle placilem za oryginaly w aso. Tzn tyle - 10% ;-), ale i tak jak pomnozysz przez 16, to sie kolana uginaja. No ale warto bylo. Teraz jest miod.

pzdr

no ja do siebei tez zakupiłem w ASO i na pewno eni płacułem po 46pln za sztuke jak znajde paragon to zapopodam go tutaj

jak ja sie kiedyś dowiadywałem to co prawda do D-seri (ale napewno roznica nie jest jakas znaczna) to sztuka w ASO kosztowała 16zł

Furious, z calym szacunkiem ale na pewno to Kopernik nie zyje.
Niech ktos z wawy jutro zadzwoni do aso i sie spyta. Ja za swoje placilem >40 brutto za sztuke. Razem okolice 600PLN z 10% rabatu.

LIO
23-07-06, 21:46
Ja podalem cene z cennika wszystkich czesci do mojego silnika od HondaPlaza

przemo
24-07-06, 00:06
a jak może być cena pierścieni do B16A2 w ASO? i jeszcze jedno pytanie,czy wymieniająć panewki (czy można kupić je w ASO?,bo słyszałem że nie???) trzeba robić szlif wału?

MartinS
24-07-06, 07:37
a jak może być cena pierścieni do B16A2 w ASO
trzeba zadzonic i sie dowiedzieć

czy można kupić je w ASO?,bo słyszałem że nierówniez trzeba zadzonic i sie dowiedzieć z tego co ja sie dowiadywałem to moza tylko czekać troche długo trza....

przemo
24-07-06, 10:56
A czy wiecie jakie oznaczenia mają panewki w B16A2 EG9 (92-95r)?,bo podbno są różne rodzaje?,pytam teraz żeby przyśpieszyć troche zamówienie części,bo tak będe wiedział dop.po rozebraniu silnika...

Pati
24-07-06, 12:03
jak to jakie maja oznaczenie? takie jak panewki do B16A2. zadzwonisz do aso to faet sprawdzi w EPC. jaka filozofia?

dominik...
24-07-06, 12:38
wpierw musisz rozebrac silnik zobaczyc jakie symbole ma wal, jakie maja korby, albo jakie maja kolory i wtedy zamawiasz w aso...

Pati
24-07-06, 13:00
na moje oko wał i korby są jedne do B16A2, jedynie panewki beda mialy rozne oznaczenia kolorowe. a tego bez otworzenia silnika sie nie sprawdzi.

LIO
24-07-06, 15:17
pierscienie oryginaly w ASO to jakies 300-400zl za komplet na 1 cylinder

MartinS
24-07-06, 16:01
pierscienie oryginaly w ASO to jakies 300-400zl za komplet na 1 cylinder
jak dzwoniłm dzisiaj to w Honda-plaza powiedzieli mi 293 za pierscienie na cylinder i 25 pln za sztuke uszczelniacze zaworowe.....

dominik...
24-07-06, 16:12
na moje oko wał i korby są jedne do B16A2, jedynie panewki beda mialy rozne oznaczenia kolorowe. a tego bez otworzenia silnika sie nie sprawdzi.

no tak, ale rozne oznaczenia kolorowe panewek... wynikaja z roznych rozmiarow korb ,walu i bloku

Pati
24-07-06, 16:13
masz na mysli nominal i kolejne nadwymiary?

delSol
24-07-06, 16:14
a jeszcze odnosnie pierscieni, to jakis czas temu spotkalem sie z opinia czlowieka ponoc znajacego sie na Hondowskich silnikach, ze pierscienie w tych silnikach lubia sie jak to okreslil "zawieszac".
I ponoc recepta na np. nadmierne branie oleju ma byc wlanie jakiegos swinstwa do silnika zaraz przed zmiana i pozostawienie go 2-3h aby sobie popracowal.
To ma ponoc pomoc.... mnie jednak zastanawia ile w tym prawdy no i jakie prawdopodobienstwo, ze tak naprawde nie rozszczelnimy go jeszcze bardziej?

Lord_ZED
24-07-06, 17:07
To ja jakiś niedoinformowany jestem. Zawsze mi sie wydawało że silnik standardowo ma 1 wymiar a potem sa kolejne rowiercenie 0.25,0.50 czy jak to tam idzie. Ale że standard jest jeden. To w koncu jak się kupuje do b16 to sie bierze nominały czy co ??
Lio ty to masz jakieś promocyjne te ceny :D.

prz3mo
24-07-06, 17:24
a jeszcze odnosnie pierscieni, to jakis czas temu spotkalem sie z opinia czlowieka ponoc znajacego sie na Hondowskich silnikach, ze pierscienie w tych silnikach lubia sie jak to okreslil "zawieszac".
I ponoc recepta na np. nadmierne branie oleju ma byc wlanie jakiegos swinstwa do silnika zaraz przed zmiana i pozostawienie go 2-3h aby sobie popracowal.
To ma ponoc pomoc.... mnie jednak zastanawia ile w tym prawdy no i jakie prawdopodobienstwo, ze tak naprawde nie rozszczelnimy go jeszcze bardziej?

Tez z taka opinią sie spotkalem, ze czasem po rozebraniu silnika okazywało sie, ze pierscien jest "zawieszony"...
Pytanie tylko co nalezałoby wlac do silnika, by to puściło...

LIO
24-07-06, 18:29
jak dzwoniłm dzisiaj to w Honda-plaza powiedzieli mi 293 za pierscienie na cylinder i 25 pln za sztuke uszczelniacze zaworowe.....

tak misiu NETTO :!:
podalem ze uszczelniacz 23,94 netto, a pierscionki dokladnie juz patrze i 182,49
z czego uszczelniacz wielce sie róznic nie bedzie wiec cena jest zblizona i wynosi 25zl NETTO, a pierscienie do B16 podalem z zapasem w stosunku do moich, bo napewno sa drozsze i jak widac nie mylilem sie

[ Dodano: Pon Lip 24, 2006 6:33 pm ]

Zawsze mi sie wydawało że silnik standardowo ma 1 wymiar a potem sa kolejne rowiercenie 0.25,0.50 czy jak to tam idzie. Ale że standard jest jeden. To w koncu jak się kupuje do b16 to sie bierze nominały czy co ??

Jak rozbierzesz silnik to widzisz, czy wystarczy wymiana pierscieni, czy nalezy przeprowadzic szlif cylindrów i wtedy masz zwiekszenie ich o jeden wymiar, albo o dwa, jak sam podales 0.25 i 0.50. Cena piercieni jest w zasadzie identyczna jak tych o seryjnych wymiarach. Tylko jeszcze tloki musisz dokupic :-)

Lcfr
24-07-06, 19:47
Jako ze na dnaich bede dłubał kompleksowo-pasek/uszczelniacze/uszczelka/pierscienie/polerowanie kanałow przychle sie do wersji cenowej LIO...
I ceny aso - brutto - do seri D sa takie:

uszczelka 278zł
uszczelniacze 480zł - 16szt
pierscienie 890zł - kplt na 4 cylindry!

ceny te róznia sie minimalnie (20-40zł-np. AutoWitolin/Strzałkowski-Radom/Honda na Ordona-choc nie wiem z jakiego powodu...;( )
Dodam, ze proponowali mi komplet uszczelek "na głowice" (pod kolektory/pod pokrywe/pod głowice i uszczelniacze za bodajze 680zł)

Osobiscie dzieki uprzejmosci kolegi z forum uzyskałem ORYGINAŁY hondy:
uszczelniacze zaworów 16szt-340zł
uszczelka 240zł

Miałem w planach swapowanie głowicy ale przerosło to chwilowo moje finanse...
A musiałem zrobic pasek rozrzadu + jestt PRAWDOPODOBIENSTWO (qrfa do dzis nie wiem bo nikt nie chce tego dokałdnie zdiagnozowac) ze mam przemuch na uszczelce głowicy... :roll:
Wiec postanowiłem zrobic raz komplekowo i miec spokuj:
- wymienic uszczelke+planowac głowice+polerowac kanały :twisted: +dac nowe uszczele pod
kolektory
- wymienic uszczelniacze (aso) :sad:
- wymienic pierscienie (aso chyba :roll: zeby dołem nie puszczło własnie jak juz głowice
zzrzucam
- wymienic rozrzad kompletny

graty juz mam... teraz tylko urlop mi zabrali i czekam na wolne... :cry:

mysle, ze panewek nie trzeba bedzie wymieniac(169kkm)... ale to bede wiedział jak rozbiorę wszystko i tak bym sugerował przedmówcom-po oględzinach organoleptycznych zdecydowac...

Lord_ZED
24-07-06, 21:03
Dobra teraz powiedzcie mi 1 rzecz.
Komus walnie uszczelka pod gowicą (np przegrzanie albo coś) Silnik brał z 300ml oleju na 10kkm. I po zdjęciu głowicy okazuje sie że cylindry niesa porysowane. To kupuje nominały pierścienie i panewki nie ??? No bo jak powiedzmy nie zrobi czegoś z pierścionkami to zacznie chlac olej jak naszemu koledze. i mi kiedyś.
Niezła lipa :( bo koszta duże sa widze na orginalnych cześciach i to nieważne czy seria B czy D to mało to niejest. A jak sie sprawa ebajowa przedstawia

kenny
24-07-06, 21:11
To kupuje nominały pierścienie i panewki nie ???
wydaje mi się że trzeba najpierw zmierzyć jak bardzo cylindry są zjechane i czy się mieszczą w granicy zuzycia, czy już podchodza pod 0,25 czy 0,50

Lcfr
24-07-06, 21:24
juz jeden remon d serii robiłem (auto ojca)
i jak gadałem z magikami tamtejszymi (zrobili silnik naprawde igła!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!-tylko te koszta!!) to mowia ze w 95% pomagaja same nowe NOMINALNE PIERSCIONKI...nie trzeba wiekszych)
auto miało około 150kkm
nam oprócz tego wymienili TYLKO 1szt- panewke-bo tylko jedna ZACZYNAŁA MIEC SLADY ZUŻYCIA...
Tak wiec uwazam, ze pierscionki to tak, a panewki te co trzeba..

przemo
25-07-06, 01:47
Dzisiaj dzwoniłem do ASO i komplet pierścieni do B16A2 EG9 kosztuje ok.1170zł. (mogłem się ciut pomylić),natomiast komplet panewek głównych oraz korobowodowych to koszt ok.1800zł. (też plus minus),natomiast jeżeli chodzi o pierścienie,to te oryginalne Hondowskie,są tak naprawde japońskiej firmy Rikken,które można kupić za ok.300zł. niekoniecznie w ASO Hondy.Panewki chyba,niestety trzeba nabyć w ASO za niemałą kwotę.
Ja narazie czekam w kolejce do poniedziałku,żeby oddać autko do zrobienia i mam nadzieje,że skończy się na wymianie pierścieni,ewentualnie panewek a reszta dołu nie będzie wymagała ingerencji....i oby wreszcie przestał chmurzyć na niebiesko i brać olej,bo już nie moge doczekać się Hani z powrotem :)

sajmon1100
25-07-06, 01:54
Tak ja Ci pisalem na pw, jest takie prawdopodobienstwo, ale to zalezy od wzniosu walkow. Ty masz od ITRa, to moze nie bedzie tragedii. Ja u siebie mam wziosy 13mm, w serii nie pamietam jak jest ale w ITR na ssacym masz 11.5 mm na wydechowym 10.5. Tak wiec moze na tych walkach nie dojdzie do spotkania 3go stopnia przy takim splanowaniu.

To na pewno mozna policzyc znajac wymiary krzywek i komory spalania, no albo proba plastelinowa. A moze ktos juz planowal tak ostro glowice w b16 i Ci z doswiadczenia podpowie...

pzdr
no ja mam w 1.5 zciagniete 1.3 mm .ale to całkowicie inny dół........

[ Dodano: Wto 25 Lip, 2006 ]


a jeszcze odnosnie pierscieni, to jakis czas temu spotkalem sie z opinia czlowieka ponoc znajacego sie na Hondowskich silnikach, ze pierscienie w tych silnikach lubia sie jak to okreslil "zawieszac".
I ponoc recepta na np. nadmierne branie oleju ma byc wlanie jakiegos swinstwa do silnika zaraz przed zmiana i pozostawienie go 2-3h aby sobie popracowal.
To ma ponoc pomoc.... mnie jednak zastanawia ile w tym prawdy no i jakie prawdopodobienstwo, ze tak naprawde nie rozszczelnimy go jeszcze bardziej?

Tez z taka opinią sie spotkalem, ze czasem po rozebraniu silnika okazywało sie, ze pierscien jest "zawieszony"...
Pytanie tylko co nalezałoby wlac do silnika, by to puściło...
rope......odapalić na 10s i sie modlić zeby uszczelke nie wysrało :mrgreen: albo pomoże albo nie :570:

delSol
25-07-06, 10:11
eeee.... tamtemu facetowi na bank nie chodzilo o rope, bo wspominal ze przed zrzuceniem starego oleju ma sobie popracowac jakies 2-3 godziny z tym specyfikiem w srodku.

Pytanie tylko o co mu chodzilo i czy naprawde pierscienie sie zawieszaja a taka operacja pomaga.... oraz jakie moze miec negatywne skutki.

Lcfr
25-07-06, 16:08
jeżeli chodzi o pierścienie,to te oryginalne Hondowskie,są tak naprawde japońskiej firmy Rikken,które można kupić za ok.300zł. niekoniecznie w ASO Hondy.


problem tylko w tym czy RIKeny robione dla hondy (890zł) maja taka sama jakosc/trwałosc jak RIKeny dostepne np. w HIPOLU (za 325zł do D serii)

Lord_ZED
25-07-06, 16:27
Bardzo miła informacja. Bo troche mnie zdziwiła cena w aso. W sumie to w 99% przypadków cena w aso mnie zaskakuje :D.
Mój sąsiad lał cos takiego zawsze przed zmiana oleju. Negatywne skutki to moż sie silnik rozszczelnić (podobno). Pozatym innych niegatywów nieznam.

delSol
25-07-06, 16:58
pytanie jak to dziala w praktyce...

MartinS
25-07-06, 23:27
a czy juz ustalilismy co to za specyfik? bo sie nie moge doczytac...

delSol
26-07-06, 00:09
nie ustalilismy ani co to ani czy dziala... wszystkie opinie mile widziane.

Mi Furious jakis czas temu wspominal, ze podobno mieli mu taka operacje sprawic ale sa watpliwosci czy wogole sprawili ;)

Moze jak wroci z wywczasu to rozwieje watpliwosci coz to za magiczny specyfik bo jak widze nie tylko ja spotkalem sie z opinia o "zawieszajacych" sie pierscieniach.

CMQ
26-07-06, 11:15
Chodzi o płukankę do silnika-tak wnioskuję. Jedyną bezpieczną płukanke jaką znam i moge polecić jest Motul Engine Clean:
http://www.motul.auto.pl/motul_produkty/motul_motul_care_system/motul_engine_clean.html

delSol
26-07-06, 11:18
jakies zauwazalne rezultaty stosowania tego specyfiku? :)

CMQ
26-07-06, 11:27
Tak, faktycznie wywala syf i nagar nie ruszajac przy tym uszczelek, podnosi się komprecha i ma się wrażenie lepszej pracy silnika. Motul wysyłał mi kiedys wyniki testów na niemal nowych silnikach i nawet tam była poprawa. Dotyczyło to zwłaszcza wspomnianej kompresji, kultury pracy silnika i jego zachowania pod obciążeniem. Wiem że Daniel, własciciel ex ITR Javo zastosował ten produkt i był z wyniku zadowolony.

Lord_ZED
26-07-06, 15:02
Ciul to ja to zastosuje. Kupiłem wczoraj filtr Hamp i magnetyczną srubke spustową. To motula też zakupie. A olej chyba kupie 10w40 castrola magnateca innyh marek w Uk co w sklepach sprzedają nieznam. Ale wszystko jest tańsze :D.
Więc jak tylko zaleje to powiem co się stało :D.

tymon86
26-07-06, 16:05
CMQ, po zastosowaniu tego nie zdarza sie, ze jakies kanaly sie przytykaja?? Tzn. przykladowo sprawdzasz olej i jest go malo, a po przejechaniu kilku km jest go wiecej??

CMQ
26-07-06, 16:11
Nie słyszałem o takich przypadkach, moim zdaniem nie ma się to prawa dziac.

MartinS
26-07-06, 17:09
ale skoro wywala syf i nagar z silnika istnieje możłiwość prztkania czegoś, tak na chłopski rozum....

CMQ
26-07-06, 17:12
Nie w przypadku tej konkretnej mikstury. Najlepiej Wasze wątpliwoąci rozwieje rozmowa z Motulem:
MD-POLSKA Sp. z o. o., 90-562 Łódź, ul. Łąkowa 11, tel./fax: +48 42 639 52 97, www.motul.auto.pl, info@motul.auto.pl

delSol
26-07-06, 17:14
ciekawe co w przypadku silnikow ktore dosc mocno pija oleum - tzn czy takie plukanko go do konca nie rozszczelni

prz3mo
26-07-06, 17:17
Kiedys tez ktos z forumowiczow mi pisal, ze robil płukanke środkiem firmy STP i tez rzekomo sporo zmniejszylo sie po tym zuzycie oleju...
Jednak tak na chłopski rozum to skoro to cos wypłukuje nagary, syf itd.. to ryzyko, ze bedzie brał wiecej oleju (gdy sie silnik rozczelni) chyba tez istnieje....

CMQ
26-07-06, 17:18
Usuwany jest jedynie nagar, więc nie sądzę.

MartinS
27-07-06, 11:59
może sie odwaze na takie poczynania z sinikiem 8)

Gr00bY
28-07-06, 20:48
Tak, faktycznie wywala syf i nagar nie ruszajac przy tym uszczelek, podnosi się komprecha i ma się wrażenie lepszej pracy silnika. Motul wysyłał mi kiedys wyniki testów na niemal nowych silnikach i nawet tam była poprawa. Dotyczyło to zwłaszcza wspomnianej kompresji, kultury pracy silnika i jego zachowania pod obciążeniem. Wiem że Daniel, własciciel ex ITR Javo zastosował ten produkt i był z wyniku zadowolony.

Co druga wymiane robie silnikowi plukanke i jakos zyje :570:

delSol
28-07-06, 21:05
i jakie efekty odnotowane?

Vex
28-07-06, 21:26
Mi mechanik tez zalal cos takiego. Chyba innej firmy, bo puszka byla w innych kolorach, koszt 20-30zl, olej mi samochod bral. Procedura wlasnie byla taka, ze specywik trzeba bylo zalac przed wymiana oleju, na jakies 10-15 minutek zostawic na wolnych obrotach.

Efekt po...
Kontrolka cisnienia oleju gasla odrazu (tak jak powinno bydz) a nie jak wczesniej raz gasla a raz po dodaniu gazu, wiec na chlopski rozum przepukalo silnik z syfu i olej szybciej docieral gdzie trzeba. Zuzycie oleju chyba takie samo, chodz moze przy emeryckiej jezdzie mniejsze, zadnych rewelacji. Ogolne wrazenie "nowszego" silnika, plynniejsze wkrecanie itd, chyba ze to psychika, ale nie wydaje mi sie :) Czy sa jakies przeciwskazania to ciezko mi powiedziec, bo nie znam sie na tym. Ja w kazdym badz razie jestem zadowolony z takiego patentu w cenie 20zl :)

Gr00bY
29-07-06, 16:10
Engine flush czy engine clean to preparaty wymywajace/rozpuszczajece osady z silnika. Efekt taki ze mam lepszy humor.

prz3mo
29-07-06, 16:12
Efekt taki ze mam lepszy humor.

I nic ponadto ? heheh :)

Gr00bY
29-07-06, 23:11
No i oczywiscie silnik mam czystszy. Tuz przed wymiana (7000-8000km) olej mam caly czas czysty :)

CMQ
30-07-06, 13:41
A to już coś oznacza ;-)

milhoo
03-08-06, 09:55
Wracam do tematu mojej niezdatności. Jak mówiłem, zdjąłem głowicę ponownie. Przypomnę tylko, że z rury wydechowej, jakąś minutę po odpaleniu auta wydobywa sie niebieski, a nastepnie już tylko siwy, a raczej biały dym - efekt jest taki jakbym miał silnik parowy! mnóstwo oleju na tłokach, co dziwne mimo tego że w ciągu koło 3 min pracy silnika na postoju zeżarł 8mm oleju (pomiar na mierce) to chodzi równo (a świece zalane olejem paskudnie). Wiem co sądzicie o częściach oryginalnych, ale w pierwszej fazie użyłem zamienników - tj. uszczelniaczy tanich. Sądziłem, po waszych uwagach (a zresztą okazało sie, że uszczelniacze zaworów wydechowych od ssących różnią sie średnicą, natomiast te które wsadziłem były identyczne dla ssących i wydechowych), że to jest przyczyna mojego niedomagania. Zakupiłem oryginalne z Honda Plaza (w sumie 388,64 zł), przesyłka dotarła, uszczelniacze założone. Wkładam głowicę - tu znów być może popełniam błąd, ale wyjaśnię czemu - nowa uszczelka pod głowicę ale zamiennik za 60 zł. Nic się nie poprawiło. Lekko załamany już jestem. Znajomi mechanicy ze szczerego serca nie potrafią mi pomóc, pytałem już wielu. Zdjąłem głowicę jeszcze raz. Zlałem płyn chłodzący - brak śladów oleju. Więc zakładam, że uszczelka spełnia swe zadanie, bo gdyby puszczała takie ilości oleju, to jego zwartość znalazłaby sie również w płynie chłodzącym no nie? Oryginalna uszczelka to koszt 238 zł (około). Na denka tłoków nalano nafty. Po czterech godzinach lekki ubytek cieczy na denkach tych tłoków, które znajdowały się niżej (jak sądzę to z powodu zużycia naturalnego przy tym przebiegu powierzchni cylindrów), ale ciecz wciąż tam była. Uważam tym samym że dół jest ok, pierścienie olejowe skutecznie zgarniają. Jesli sie mylę, to poprawcie mnie.. Chcę wysłać głowicę na test ciśnieniowy, może wiecie gdzie takowy mógłbym zrobić w pomorskiem, okolice Gdańska? Jakieś propozycje lub uwagi? :cry:

milhoo
03-08-06, 09:55
Wracam do tematu mojej niezdatności. Jak mówiłem, zdjąłem głowicę ponownie. Przypomnę tylko, że z rury wydechowej, jakąś minutę po odpaleniu auta wydobywa sie niebieski, a nastepnie już tylko siwy, a raczej biały dym - efekt jest taki jakbym miał silnik parowy! mnóstwo oleju na tłokach, co dziwne mimo tego że w ciągu koło 3 min pracy silnika na postoju zeżarł 8mm oleju (pomiar na mierce) to chodzi równo (a świece zalane olejem paskudnie). Wiem co sądzicie o częściach oryginalnych, ale w pierwszej fazie użyłem zamienników - tj. uszczelniaczy tanich. Sądziłem, po waszych uwagach (a zresztą okazało sie, że uszczelniacze zaworów wydechowych od ssących różnią sie średnicą, natomiast te które wsadziłem były identyczne dla ssących i wydechowych), że to jest przyczyna mojego niedomagania. Zakupiłem oryginalne z Honda Plaza (w sumie 388,64 zł), przesyłka dotarła, uszczelniacze założone. Wkładam głowicę - tu znów być może popełniam błąd, ale wyjaśnię czemu - nowa uszczelka pod głowicę ale zamiennik za 60 zł. Nic się nie poprawiło. Lekko załamany już jestem. Znajomi mechanicy ze szczerego serca nie potrafią mi pomóc, pytałem już wielu. Zdjąłem głowicę jeszcze raz. Zlałem płyn chłodzący - brak śladów oleju. Więc zakładam, że uszczelka spełnia swe zadanie, bo gdyby puszczała takie ilości oleju, to jego zwartość znalazłaby sie również w płynie chłodzącym no nie? Oryginalna uszczelka to koszt 238 zł (około). Na denka tłoków nalano nafty. Po czterech godzinach lekki ubytek cieczy na denkach tych tłoków, które znajdowały się niżej (jak sądzę to z powodu zużycia naturalnego przy tym przebiegu powierzchni cylindrów), ale ciecz wciąż tam była. Uważam tym samym że dół jest ok, pierścienie olejowe skutecznie zgarniają. Jesli sie mylę, to poprawcie mnie.. Chcę wysłać głowicę na test ciśnieniowy, może wiecie gdzie takowy mógłbym zrobić w pomorskiem, okolice Gdańska? Jakieś propozycje lub uwagi? :cry:

sajmon1100
04-08-06, 01:15
Wracam do tematu mojej niezdatności. Jak mówiłem, zdjąłem głowicę ponownie. Przypomnę tylko, że z rury wydechowej, jakąś minutę po odpaleniu auta wydobywa sie niebieski, a nastepnie już tylko siwy, a raczej biały dym - efekt jest taki jakbym miał silnik parowy! mnóstwo oleju na tłokach, co dziwne mimo tego że w ciągu koło 3 min pracy silnika na postoju zeżarł 8mm oleju (pomiar na mierce) to chodzi równo (a świece zalane olejem paskudnie). Wiem co sądzicie o częściach oryginalnych, ale w pierwszej fazie użyłem zamienników - tj. uszczelniaczy tanich. Sądziłem, po waszych uwagach (a zresztą okazało sie, że uszczelniacze zaworów wydechowych od ssących różnią sie średnicą, natomiast te które wsadziłem były identyczne dla ssących i wydechowych), że to jest przyczyna mojego niedomagania. Zakupiłem oryginalne z Honda Plaza (w sumie 388,64 zł), przesyłka dotarła, uszczelniacze założone. Wkładam głowicę - tu znów być może popełniam błąd, ale wyjaśnię czemu - nowa uszczelka pod głowicę ale zamiennik za 60 zł. Nic się nie poprawiło. Lekko załamany już jestem. Znajomi mechanicy ze szczerego serca nie potrafią mi pomóc, pytałem już wielu. Zdjąłem głowicę jeszcze raz. Zlałem płyn chłodzący - brak śladów oleju. Więc zakładam, że uszczelka spełnia swe zadanie, bo gdyby puszczała takie ilości oleju, to jego zwartość znalazłaby sie również w płynie chłodzącym no nie? Oryginalna uszczelka to koszt 238 zł (około). Na denka tłoków nalano nafty. Po czterech godzinach lekki ubytek cieczy na denkach tych tłoków, które znajdowały się niżej (jak sądzę to z powodu zużycia naturalnego przy tym przebiegu powierzchni cylindrów), ale ciecz wciąż tam była. Uważam tym samym że dół jest ok, pierścienie olejowe skutecznie zgarniają. Jesli sie mylę, to poprawcie mnie.. Chcę wysłać głowicę na test ciśnieniowy, może wiecie gdzie takowy mógłbym zrobić w pomorskiem, okolice Gdańska? Jak
ieś propozycje lub uwagi? :cry:
kurcze dziwna sprawa- ja już robiłem 2 silniki d-serii na zamiennikach ale tacomy i chulają do dziś niebiorąc grama oleju . sprawdz czy uszczelniacze nie pozsuwały sie zprowadnic zaworowych , albo wymeiniaj pierścienie (proponuje tylko C.T.I)

sajmon1100
04-08-06, 01:15
Wracam do tematu mojej niezdatności. Jak mówiłem, zdjąłem głowicę ponownie. Przypomnę tylko, że z rury wydechowej, jakąś minutę po odpaleniu auta wydobywa sie niebieski, a nastepnie już tylko siwy, a raczej biały dym - efekt jest taki jakbym miał silnik parowy! mnóstwo oleju na tłokach, co dziwne mimo tego że w ciągu koło 3 min pracy silnika na postoju zeżarł 8mm oleju (pomiar na mierce) to chodzi równo (a świece zalane olejem paskudnie). Wiem co sądzicie o częściach oryginalnych, ale w pierwszej fazie użyłem zamienników - tj. uszczelniaczy tanich. Sądziłem, po waszych uwagach (a zresztą okazało sie, że uszczelniacze zaworów wydechowych od ssących różnią sie średnicą, natomiast te które wsadziłem były identyczne dla ssących i wydechowych), że to jest przyczyna mojego niedomagania. Zakupiłem oryginalne z Honda Plaza (w sumie 388,64 zł), przesyłka dotarła, uszczelniacze założone. Wkładam głowicę - tu znów być może popełniam błąd, ale wyjaśnię czemu - nowa uszczelka pod głowicę ale zamiennik za 60 zł. Nic się nie poprawiło. Lekko załamany już jestem. Znajomi mechanicy ze szczerego serca nie potrafią mi pomóc, pytałem już wielu. Zdjąłem głowicę jeszcze raz. Zlałem płyn chłodzący - brak śladów oleju. Więc zakładam, że uszczelka spełnia swe zadanie, bo gdyby puszczała takie ilości oleju, to jego zwartość znalazłaby sie również w płynie chłodzącym no nie? Oryginalna uszczelka to koszt 238 zł (około). Na denka tłoków nalano nafty. Po czterech godzinach lekki ubytek cieczy na denkach tych tłoków, które znajdowały się niżej (jak sądzę to z powodu zużycia naturalnego przy tym przebiegu powierzchni cylindrów), ale ciecz wciąż tam była. Uważam tym samym że dół jest ok, pierścienie olejowe skutecznie zgarniają. Jesli sie mylę, to poprawcie mnie.. Chcę wysłać głowicę na test ciśnieniowy, może wiecie gdzie takowy mógłbym zrobić w pomorskiem, okolice Gdańska? Jak
ieś propozycje lub uwagi? :cry:
kurcze dziwna sprawa- ja już robiłem 2 silniki d-serii na zamiennikach ale tacomy i chulają do dziś niebiorąc grama oleju . sprawdz czy uszczelniacze nie pozsuwały sie zprowadnic zaworowych , albo wymeiniaj pierścienie (proponuje tylko C.T.I)

milhoo
04-08-06, 07:20
Dziś głowica pojechała do sprawdzenia, do wojskowych zakładów... (nie pamietam co dalej jest w nazwie) w Bydzi. Jak sie okaże, że jest w porzo, to pozostaje mi się modlić, że po wymianie pierścieni tłokowych wszystko wróci do normy i będę mógł wreszcie cieszyć sie radością z jazdy. No nic będę czekał na info i podzielę się z wami co i jak dalej z moją Hondą.

Uszczelniacze nie zsunęły sie. Właśnie chodzi o to, że to jest wszystko mocno zastanawiające i ciekawe zarazem, tylko kosztowne niestety...

milhoo
04-08-06, 07:20
Dziś głowica pojechała do sprawdzenia, do wojskowych zakładów... (nie pamietam co dalej jest w nazwie) w Bydzi. Jak sie okaże, że jest w porzo, to pozostaje mi się modlić, że po wymianie pierścieni tłokowych wszystko wróci do normy i będę mógł wreszcie cieszyć sie radością z jazdy. No nic będę czekał na info i podzielę się z wami co i jak dalej z moją Hondą.

Uszczelniacze nie zsunęły sie. Właśnie chodzi o to, że to jest wszystko mocno zastanawiające i ciekawe zarazem, tylko kosztowne niestety...

TENCIO
04-08-06, 15:47
a ja powroce jescze do cen czesci. robilem maly remont przed wsadzeniem b16 do VioleTki i za : uszczelke glowicy, uszczelke pokrywy zawi komplet uszcz swiec, uszczelke miski olej, komplet uszczelniaczy( z tego co pamietam to 26zl/szt) i pierscieni Aso chcialo 1925zl.kupilem te same oryginalne czesci w sklepie internetowym w usa i z przesylka dalem ok 800zl ...moglem si3e tu pomylic o pare zl, ale jak ktos jest dociekliwy to znajdzie moj watek opisujacy cala historie uzywajac opcji szukaj

TENCIO
04-08-06, 15:47
a ja powroce jescze do cen czesci. robilem maly remont przed wsadzeniem b16 do VioleTki i za : uszczelke glowicy, uszczelke pokrywy zawi komplet uszcz swiec, uszczelke miski olej, komplet uszczelniaczy( z tego co pamietam to 26zl/szt) i pierscieni Aso chcialo 1925zl.kupilem te same oryginalne czesci w sklepie internetowym w usa i z przesylka dalem ok 800zl ...moglem si3e tu pomylic o pare zl, ale jak ktos jest dociekliwy to znajdzie moj watek opisujacy cala historie uzywajac opcji szukaj

Kastor
08-08-06, 19:09
do Sajmon1100
witam
w przyszlym tygodniu mam zamiar rozpocząć generalny remont silnika D16A9. W zaminniki jakich firm radzisz mi sie zaopatrzyc?
- pierścienie?
- panewki?
- uszczelniacze?
z góry wielkie dzięki za info
i jeszcze pytanko do Tencio
moglbys podac adres tej stronki z czesciami w USA?
dzieki

Lcfr
08-08-06, 20:02
Sądziłem, po waszych uwagach (a zresztą okazało sie, że uszczelniacze zaworów wydechowych od ssących różnią sie średnicą, natomiast te które wsadziłem były identyczne dla ssących i wydechowych), że to jest przyczyna mojego niedomagania. Zakupiłem oryginalne z Honda Plaza (w sumie 388,64 zł), przesyłka dotarła, uszczelniacze założone.

Ziom... oryginale uszczelniacze do d15b7 maja takie numery:

- 12210P45G01

- 12211P45G01

tylko nie wiem które są które... :neutral:
a mam taki problem ze na dniach je zakładam i nie chce pomylic....

inna sprawa, ze nie powinny miec INNEJ SREDNICY PONIEWAZ TRZONKI ZAWORÓW WYDECHOWYCH I SSACYCH MAJA TAKA SAMA SREDNICE :!:
wiem bo sprawdzałem specjalnie....

wiec jak to jest z tym naprawde?
skad wiesz ze maja inne srednice uszczelniacze?
moze tylko numery epc sa inne a uszczelniacze takie same?



do Sajmon1100
witam
w przyszlym tygodniu mam zamiar rozpocząć generalny remont silnika D16A9. W zaminniki jakich firm radzisz mi sie zaopatrzyc?
- pierścienie?
- panewki?
- uszczelniacze?


ps. na dniach włozyłem pierscienie RIKeny-podobno to to co honda ładuje....
cena w hondzie 900zł
cena w hipolu 325zł - problem w tym czy to te same rikeny :) :?:
panewki poleciłbym Ci oryginały (cs ok 115zł?/?) i uszczelke tez.... (240zł)
pierscienie CTI - tez ludzie polecaja....


http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=13151&postdays=0&postorder=asc&start=60


E D I T
milhoo
- po dłuzszych przemysleniach oraz rozmowie z dostawcą moich częsci stwierdzamy, ze róznica chyba nie polega na srednicy (jak i wg moich pomiarów srednice trzonków zaworów oraz uszczelniaczy sa takie same) ale na MATERIALE z którego są zrobione... moze tutaj tkwi rozwiazanie.... jaka była srednica tych które nowe zamówiłeś? rózniły sie ssace od wydechowych?

tak czy inaczej jak wiesz które są ssące a które wydechowe (numery) to napisz...

bo wg mnie jest tak:
- 12210P45G01 - ssace- z jasna sprężynką

- 12211P45G01 - wydechowe - z ciemna sprężynką
wszystkie tej samej srednicy.....

TENCIO
08-08-06, 21:36
z tego co pamietam na uszczelniaczach pisze "in" i "ex" albo tak jakos....przynajmniej w moich do b16 tak bylo. bardzo maly druczek , ale jest, zobacz dokladnie

LIO
08-08-06, 22:22
srednica zaworó jest taka sama, mozesz zobaczyc w EPC, wiec i uszczelniacze sa takie same. Nie mniej jednak moze byc rozróznienie jakies u nich.
Poza tym patrzac na schemat glowicy nr 3, SEAL A, VALVE STEAM o numerze 12210P45G01 to sa ssace, a numer 4, SEAL B, VALVE STEAM o numerze 12211P45G01
to sa wydechowe

Lcfr
08-08-06, 22:34
kurcze -juz ustaliłem takie rzeczy:
ZAWORY SSĄCE MAJA JASNE SPRĘŻYNKE
ZAWORY WYDECHOWE CIEMNA

problem teraz jest taki:

wg jednego EPC numery uszczelniaczy są takie:
- 12210P45G01
- 12211P45G01

wg drugiego takie:
- 12210PZ1003
- 12211PZ1003

silnik jest D15B7
Vin: 1HGEJ21300L013793

i które maja byc????????????????????????????????????????
bo mam zakładac jutro i nie wiem co robic?

Furious
08-08-06, 22:45
To ja moze wyjasnie... w EPC 11 po wyszukiwaniu po silniku jak i VINie lcfr`a wyskakuja numery 12210PZ1003, 12211PZ1003 i takie sa prawidłowe moim zdaniem.
Te 12210P45G01 są od jakiegos 6gena, aczkolwiek jeden typ uszczelniacza przewija sie od Accorda przez Civica, CR-V, S2000... wiec moze to wszystko jest to samo...

LIO
08-08-06, 22:48
To ja moze wyjasnie... w EPC 11 po wyszukiwaniu po silniku jak i VINie lcfr`a wyskakuja numery 12210PZ1003, 12211PZ1003 i takie sa prawidłowe moim zdaniem

to ja wyjasnie, ze mam przed soba wydruk z Hondy z rozrysowanym silnikiem i podpisanym SOHC VTEC, jest widoczny zawór vteca i inne czesci mojej glowicy i lista elementów i uszczelniacze z PZ1 to sa wlasnie u mnie. Zatem D15B7 musialby miec takie same uszczelniacze i zawory jak mój silnik, a nie wydaje mnie sie.
Pozostale czesci silnika, tj dół mam podane jako elementy do SOHC, SOHC VTEC, zatem do obydwu, ale sama glowica jest wyszczególniona tylko do D16Z6 i jest taki wlasnie numer uszczelniaczy

Lcfr
08-08-06, 22:53
zdań jest conajmniej dwa :grin:
ja mam jutro zakladac ZAKUPIONE USZCZELNIACZE P45 :neutral:
i nie wiem co z tym fantem zrobic....

poza tym nie zasnę..... bo mi sie uszczelniacze będą sniły...

milhoo
08-08-06, 22:54
Więc moim zdaniem jest nieznaczna różnica w średnicy pomimo faktu, że średnica trzonków zaworów jest niemal identyczna (różnica w setnych milimetra - choć mała ma swoje znaczenie, w przeciwnym wypadku po co robiliby sobie dodatkowe koszty związane z obróbką na konkretną średnicą?). Widać tę różnicę gołym okiem nawet jak się przypatrzeć uszczelniaczom. W każdym razie instrukcja podaje, że uszczelniaczy nie mozna stosować zamiennie, żeby je rozpoznać stosowane są dwa rodzaje "ubarwienia" sprężynek, (a może są z innego materiału te sprężyny?.. nie wiem czy ktoś będzie w stanie tego dociec, szczerze wątpię..) I tak te z czarną spręzynką uszczelniają wydechowe. Numery wydechowych :12211P45G01, ssących: 12210P45G01. Chciałem dołaczyć zdjęcia, ale szczerze to nie wiem jak to zrobić, jak ktoś będzie chętny to niech mi jakowąś instrukcję napisze, albo wyśle komuś mailem to by je zamieścił może? Same oznaczenia fabryczne na uszczelniaczach też się różnią, tymczasem jak kupujesz zamienniki to na wszystkie zawory są identyczne. Możemy sobie gdybać w czym ukryta jest różnica między tymi uszczelniaczami, ale jestem pewien, że jest.
PS. Głowica wróciła do mnie. No i okazało sie, że wszystko gra. Czekam na dostawę pierścieni (SCHOTTLEI NIPPON PISTON RING) i zobaczymy co to będzie. Część znajomych wątpi w skuteczność tego kroku, uważają, że zasysa olej inną drogą... zobaczymy..

Furious
08-08-06, 22:58
Furious napisał/a:
To ja moze wyjasnie... w EPC 11 po wyszukiwaniu po silniku jak i VINie lcfr`a wyskakuja numery 12210PZ1003, 12211PZ1003 i takie sa prawidłowe moim zdaniem


to ja wyjasnie, ze mam przed soba wydruk z Hondy z rozrysowanym silnikiem i podpisanym SOHC VTEC, jest widoczny zawór vteca i inne czesci mojej glowicy i lista elementów i uszczelniacze z PZ1 to sa wlasnie u mnie. Zatem D15B7 musialby miec takie same uszczelniacze i zawory jak mój silnik, a nie wydaje mnie sie.

ziomie...

jeden typ uszczelniacza przewija sie od Accorda przez Civica, CR-V, S2000
nie neguje tego ze w D16Z6 jest taki uszczelniacz bo tak JEST faktycznie, ale w D15B7 jest taki sam!
Za to ten uszczelniacz o ktorym lcfr pisze wystepuje w Civicach dopiero od 95 roku... te co w D16Z6 są od 92 roku w Civicach

LIO
08-08-06, 23:03
jesli sa takie same u mnie jak i u niego to musi miec takie jak ja mam bez watpienia
nie wiem co on ma i od jakiego jest modelu, wiem jedynie co powinno byc u mnie.
Dół silnika mamy w zasadzie identyczny, wiec spis czesci mam do obydwu aut, a ze góra sie rózni to mam tylko wyszczegónione do swojego. Byc moze uszczelniacze mamy takie same, a glowice róznia sie samym systemem vtec.
Ja b ym zadzwonil do ASO i poporsil o potwierdzenie jutro.

Lcfr
08-08-06, 23:04
ide spac bo mi cisnienie skacze....

jak ktos by wiedział na 100% czy P45 czy PZ1 stawiam 4pak wybranego browca.....

pozdr

EDIT


Ja b ym zadzwonil do ASO i poporsil o potwierdzenie jutro.

tak tez zrobie....

rem36
08-08-06, 23:10
i jedne i drugie pewnie beda dobre jak te drugie pasuja do 6genow to pasuja i do d16z6 bo ona ma taka sam konstrukcje glowicy a jak te z z6 pasuja do b7 to i tamte musza, z czesciami aso tak bywa... Furia kupowal jak pamietam uszczelniacz walka i dostal z accorda bo byl tanszy niz ten z civica mimo ze to to samo....

Furious
08-08-06, 23:10
Furia kupowal jak pamietam uszczelniacz walka i dostal z accorda bo byl tanszy niz ten z civica mimo ze to to samo....
dokładnie tak było

Lcfr
08-08-06, 23:13
to robia te rózne numery zebym koszmary z uszczlniaczami snił po nocach?????????? :lol: :neutral:

sajmon1100
09-08-06, 01:17
do Sajmon1100
witam
w przyszlym tygodniu mam zamiar rozpocząć generalny remont silnika D16A9. W zaminniki jakich firm radzisz mi sie zaopatrzyc?
- pierścienie?
- panewki?
- uszczelniacze?
z góry wielkie dzięki za info
i jeszcze pytanko do Tencio
moglbys podac adres tej stronki z czesciami w USA?
dzieki
Powiem ci tak składałem moze nie dużo ,ale narazie 2 silniki i zawsze wkładam pierścienie C.T.I , a uszczelniacze Takoma
i jak narazie to wszystko sie sprawuje dobrze ,w panewkach ci niepomoge bo jak narazie 2 civici które zeźbiłem ,po 200.000 panewki miały w nominale,co do uszczelki pod głowice to wg mnie też polecam Tacome

Kastor
09-08-06, 07:42
dzięki za pomoc

sailence
09-08-06, 22:33
to ja spytam tutaj:

czy można gołym okiem ocenić czy pierścienie nadają się do wymiany?
na dniach będzie mi mechanik rozbierał D15B2 i chciałbym być sam pewien, ze należy je wymienić (tzn. chcę znać fachową ocenę ludzi z forum, bo gościu może mi powiedzieć, że trza wymieniać tylko po to aby skrobnąć za robociznę), bo jeśli będą dobre to nie chcę ich wymieniać (koszty :/)
no i jakie będą objawy jeśli pierścionki są do wymiany? bo uszczelniacze i uszczelkę pod głowicę wymieniam

Furious
09-08-06, 22:41
no i jakie będą objawy jeśli pierścionki są do wymiany?
jak pali oleju 0,5l/1000km to pierscienie do wymiany

sailence
09-08-06, 23:03
no właśnie słyszałem, że tyle oleju może palić (mi pali trochę więcej :0 x5) przez przdmuchaną uszczelkę pod głowicą (olej spierdziela do chłodnicy) i przez doryte uszczelniacze zaworowe, a pierścienie nigdy nie są pewne aż do rozebrania

Lcfr
09-08-06, 23:14
no i jakie będą objawy jeśli pierścionki są do wymiany?
jak pali oleju 0,5l/1000km to pierscienie do wymiany

d o k ł a d n i e tak jak pisze przedmówca.....


tłoki z tych fotek sa z mojego auta
przebieg 170kkm
auto brało 1l na 10kkm przy spokojnej jeździe lub 1,5 l przy bardziej agresywnej...(niezależnie od pory roku i stylu jazdy nie dolałem wiecej niz 1,6l na 10kkm)
a na fotkach wygladają niezbyt ciekawie i sugeruja wymiane....
a spokojnie z takimi ubytkami to mozna jeździc przeciez(wielu userom wiecej żre)
wiec wydaje mi się,ze truno optycznie to ocenic czy do wymiany czy nie...

http://img425.imageshack.us/img425/4417/pict0120hp2.th.jpg (http://img425.imageshack.us/my.php?image=pict0120hp2.jpg)http://img326.imageshack.us/img326/8089/pict0124sw2.th.jpg (http://img326.imageshack.us/my.php?image=pict0124sw2.jpg)

Lord_ZED
10-08-06, 15:01
JA jak juz wcześniej pisałem jak zdejme głowice to pierścienie przy okazji. Wk... Bym się jak bym musiał 2 raz płacić za ściąganie głowicy zwłaszcza że już tak raz zrobiłem. A tłoki wyglądały jak malina i mechanior mówił że nietrzeba wymieniać.
Na oko to chłop w szpitalu umarł :D

LIO
10-08-06, 17:25
nie zgodze sie z tym co napisal Furious

samymi uszczelniaczami to moze brac w porywach i 1l na 1000km i nie musza to byc pierscienie. To zadna miara oceny pierscieni. Niektórzy zaleewają cylindry czyms tam i patrza czy scieka, ale to tez nie pomoze przy autach z takimi przebiegami. Jedynie rozebranie dolu silnika i pomiar moze nas utwierdzic w tym.
Ja jednak uazam, ze jesli bierze juz olej i robi sie auto, to nalezy zmienic zarówno uszczelniacze, jak i pierscienie. Nawet jesli sa dobre, to za chwile moga juz nie byc.
Auto jak w dobrej kondycji, to poza sama wymiana pierscieni i to jedynie w nominale, bez ruszania panewek i innych elementów dolu silnika, oraz uszczelniaczami i uszczelka, to nie trzeba nic innego robic.
Moje auto jak kupilem nie bralo grama oleju. Po przejechaniu 35tys km bierze i to takie ilosci, ze glowa mala, chociaz nie kopci przy normalnej jezdzie. Pewne elementy sie wyekspoloatowaly i nalezy je zmienic i tyle.
Rzadko kiedy nie trzeba tych pierscieni wymieniac.

Lord_ZED
10-08-06, 21:34
LIO, Rzadko kiedy nie trzeba tych pierscieni wymieniac.
I tu jest największa prawda. Góra zaczyna trzymać dobre ciśnienie to dół nie wydala.
Ps. Zalałem syf do płukania silnika + nowy olej castrol 10w40 i filtr Hamp. I szybciej gaśnie kontrolka oleju po odpaleniau. Ale to może być zasługą filtra bo to ten mniejszy jest co niby zwiększa ciśnienie oleju. Albo ten syf coś dał. Po zlaniu olej jeszcze był brązowawy troche bo zmieniłem przy przebiegu koło 6k. A na bagnecie był wcześniej dużo jaśniejszy więc coś tam wypłukało.

modd
07-12-06, 08:27
a ja mam takie pytanko
-kopci jak krece powyzej 5 tysi
-kopci przy redukcji biegu
-wyglada na to ,że w zbiorniczku wyrównawczym chłodzenia pływa troche oleju
tak chodzi zupełnie normalnie i przy spokojnej jezdzie nie widac sladu dymu
jak myslicie:uszczelniacze,uszczelka gdzies pusciła,pierścienie? a moze wszystko razem?

Vex
07-12-06, 11:14
Zalałem syf do płukania silnika + nowy olej castrol 10w40 i filtr Hamp. I szybciej gaśnie kontrolka oleju po odpaleniau. Ale to może być zasługą filtra bo to ten mniejszy jest co niby zwiększa ciśnienie oleju.

U mnie kiedys bylo dokladnie tak samo. Na moje oko ;) to poprostu olej nie ma oporu i szybciej sie rozchodzi, dlatego kontrolka wczesniej gasnie. Bo jesli wszystko jest w srodku zasyfione, to olej ma trudniej sie przedostac tak mowiac lopatologicznie.

sajmon1100
10-12-06, 14:39
jakim trzeba byc czlowiekiem zeby planowac glowice o 0.7???
a ja jakim jestem??? mam 1,2 mm :mrgreen:

Lcfr
10-12-06, 19:10
jakim trzeba byc czlowiekiem zeby planowac glowice o 0.7???
a ja jakim jestem??? mam 1,2 mm :mrgreen:

1,2 moim zdaniem to hardcore (niezaleznie czy uszczelka nizsza czy seria - bo to dosc wazne)- sam powiedz ile razy wypluło uszczelke??????????

elmer
11-12-06, 16:14
filtra bo to ten mniejszy jest co niby zwiększa ciśnienie oleju.

Mniejszy filtr nie zwiększa ciśnienia oleju.

Spoon stosuje mniejsze filtry, bo one się mniej odkształcają i zapewniają stałe ciśnienie oleju.