Zobacz pełną wersję : Podbicie kompresji w b16a2
gregor_d16z6
18-01-10, 16:54
Czesc, interesuje mnie w jaki sposob podbic kompresje w b16a2 ? Jaka uszczelka najlepsza ? o ile ewentualnie splanowac glowice ? jakie tloki wrzucic ? Z gory dzieki za odpowiedzi ;)
Uszczelka najlepiej oem. Podbić najlepiej tłokami np pctx z ek9 lub jakiś aftermarket cp, wiseco, arias itp.
jeżeli seryjna średnica to odpuścił bym kute.
gregor_d16z6
18-01-10, 17:41
Planowac glowice jakos pod kompresje szczegolnie (jezeli tak to ile z niej zdjać) czy poprostu pod uszczelke ?
Slyszlem ze ZERG i BUDDYCLUB robi dobre uszczelki na podbicie komprechy, moglibyscie przyblizyc mi ten temat ? :D
generalnie już wszystko jest w tym dziale. Zastanów się jaką chcesz kompresję, skorzystaj z kalkulatora np. http://www.zealautowerks.com/bseries.html i zobaczysz czy potrzebna ci cieńsza uszczelka.
dokładnie chciałem to napisać taka uszczelka da ci 0.2 - 0.3 na plus wiec ...
gregor_d16z6
18-01-10, 18:06
Dzieki na link :). Chcialbym docelowo uzyskac kompresje w granicach ok. 11:xx:1. Wedlug kalkulatora przy tlokach z b16a (P30)
i na najcienszej uszczelce, uzyskuje rowno 11:0:1.
Co sadzicie na temat tych tlokow ?
b16a
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-HONDA-CIVIC-B16A-PISTONS-B16A1-SI-SIR-PR3-INTEGRA_W0QQitemZ150404040759QQcmdZViewItemQQptZMo tors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item2304c788 37
b16b
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-CTR-CIVIC-TYPE-R-PISTONS-B16B-GSR-RINGS-B16A_W0QQitemZ180434916926QQcmdZViewItemQQptZMotor s_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item2a02c2563e
Sprzedawca pisze ze sa wytrzymalsze od OEM'owych...
To są tłoki NPR i nie są lepsze od oem.
Tu masz link z tłokami oem:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-OEM-Honda-EK9-CTR-Civic-Integra-piston-set-OEM-81-0_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5883283abdQQitemZ3801 57573821QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccess ories
gregor_d16z6
18-01-10, 18:29
Czyli wnioskuje, zeby odpuscic sobie uszczelke zerg'a lub buddyclub'a, ze wzgledu iz dadza one niewiele...
dobrze zrozumialem ?:rolleyes:
Można, czemu nie tylko po co jak chcesz cr ~ 11? lepiej zrobić to na samych tłokach i oem uszczelce a głowicę jedynie zabielić. Będziesz jakieś wałki wsadzał?
gregor_d16z6
18-01-10, 19:15
Planuje wrzucic walki z b16b :) albo z itr'a po 00'r maja podobne krzywki.
O ile moze wzrosnac moc i moment?, przy takiej komopresji ponad ~11:XX:01, zakladajac ze auto jest juz wyposazone we wdech i wydech
Tloki kupowac nominalne 81 mm czy o wiekszej srednicy ?
...Bartuś...
18-01-10, 19:23
Wszystko zależy od pomiaru Tulei cylindrów jeżeli będą trzymać wymiary to dać Nominał jeżeli nie to Pierwszy Szlif i po sprawie...Choć moim zdaniem jak robić remont to bez względu czy trzyma czy nie zrobić szlif,bo i tak prędzej czy później straci wymiar i trzeb będzie robić rozwiert a tak to problem z głowy...
Tu masz dobry temat na dobrą nie doładowaną B16stkę:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=15460
zależy czy 11,1:1 czy 11,9:1 :)
Co do tłoków to zależy w jakim stanie jest blok.
gregor_d16z6
18-01-10, 19:31
Choć moim zdaniem jak robić remont to bez względu czy trzyma czy nie zrobić szlif,bo i tak prędzej czy później straci wymiar i trzeb będzie robić rozwiert a tak to problem z głowy...
Remont, to za duzo powiedziane ;)...
Orientujesz sie ile kosztuje szlif bloku ?
zależy czy 11,1:1 czy 11,9:1 :)
Kompresja przy tlokach z ctr'a PCT na OEM'owej uszczelce wyszla 11:91:1. Jakiego przyrostu mozna sie spodziewac po takim modzie...
...Bartuś...
18-01-10, 19:38
Remont, to za duzo powiedziane ;)...
No to niech będzie tuning :p Co i tak wiąże się z remontem dołu bo robisz szlif,wsadzasz nowe pierścienie,tłoki..A jak chcesz wymienić tłoki to musisz zdjąć głowicę dzięki czemu masz łatwy dostęp do wymiany uszczelniaczy które nie są bardzo drogie...
gregor_d16z6
18-01-10, 19:44
No to niech będzie tuning :p Co i tak wiąże się z remontem dołu bo robisz szlif,wsadzasz nowe pierścienie,tłoki..A jak chcesz wymienić tłoki to musisz zdjąć głowicę dzięki czemu masz łatwy dostęp do wymiany uszczelniaczy które nie są bardzo drogie...
Uszczelniacze rowniez wjada nowe ;) i przy okazji jak bedzie silnik stal na palecie to zajme sie tym paskiem od alternatora :D
Bartek, orientujesz sie ile kosztuje szlif bloku ?
...Bartuś...
18-01-10, 19:57
Proszę bardzo :
http://www.auto-szlif.pl/storage/fck/File/cennik%202009.pdf
Wszystko ładnie opisane
gregor_d16z6
18-01-10, 20:03
Proszę bardzo :
http://www.auto-szlif.pl/storage/fck/File/cennik%202009.pdf
Wszystko ładnie opisane
Dzieki !
Łokej, to wiem juz wszystko co mi potrzebne:cool:
Szlif przy całej operacji kosztuje grosze i ja bym robił nadwymiar w ciemno. Sam zakładałem wsadzenie doprężających tłoków do siebie (D16Z6), tłoki, pierścionki skompletowane, wszelakie uszczelki oem nówki..... i po rozbiórce silnika się okazało że tuleje wypadałoby szlifować i nowe zamówienie z us i czekanie i koszty i generalnie dupa zbita. Ale warto było bo lata teraz przyjemnie. IMO lepiej dmuchać na zimne i od razu założyć zrobienie nadwymiaru. W miarę możliwości składać wszystko na oemach. I nie bawić się w cienkie uszczelki. Jak nie da rady tłokami to zebrać troszkę więcej z głowy. Celować w miarę bezpieczne do ładnego wystrojenia 11.5:1. Po wszystkim dotrzeć jak bozia przykazała i wystroić.
planowana głowica, tłoki PCT, mocny wałek (jakis stage2), dobry wydech i dolot i 200 bedzie. moze.
gregor_d16z6
18-01-10, 23:34
Pati, ile musialbym "zdjac" z glowicy, zeby nie przesadzic z kompresja ?
Tak jak wyzej pisalem na tlokach PCT i oem'owej uszczelce kalkulator pokazal 11:91:1...
Szlif przy całej operacji kosztuje grosze i ja bym robił nadwymiar w ciemno. Sam zakładałem wsadzenie doprężających tłoków do siebie (D16Z6), tłoki, pierścionki skompletowane, wszelakie uszczelki oem nówki..... i po rozbiórce silnika się okazało że tuleje wypadałoby szlifować i nowe zamówienie z us i czekanie i koszty i generalnie dupa zbita. Ale warto było bo lata teraz przyjemnie. IMO lepiej dmuchać na zimne i od razu założyć zrobienie nadwymiaru. W miarę możliwości składać wszystko na oemach. I nie bawić się w cienkie uszczelki. Jak nie da rady tłokami to zebrać troszkę więcej z głowy. Celować w miarę bezpieczne do ładnego wystrojenia 11.5:1. Po wszystkim dotrzeć jak bozia przykazała i wystroić.
Dzieki Majkel juz kolejny raz za obszerne info... Mozna na Ciebie liczyc ;)
Mowiac nadwymiar ma na mysli "pierwszy" czyli 81,5 mm ?
Edit: Na tlokach PCT nie P30
Na tłokach p30 wyjdzie Ci trochę wiecej niż w seryjnym b16a2 około 10.5. Pierwszy nadwymiar na tłokach oem to w przypadku b16 81,25 dla tłoków kutych jest to zazwyczaj 81,50.
gregor_d16z6
19-01-10, 00:29
Sory, pomylilem tloki chodzilo mi o tloki z CTR'a PCT (a nie P30). Kalkulator wlasnie na nich pokazal 11:91:1. Przy takiej kompresji, to juz raczej z glowy nic nie zdjemowac... dobrze mowie ?:rolleyes:
...Bartuś...
19-01-10, 14:30
Sory, pomylilem tloki chodzilo mi o tloki z CTR'a PCT (a nie P30). Kalkulator wlasnie na nich pokazal 11:91:1. Przy takiej kompresji, to juz raczej z glowy nic nie zdjemowac... dobrze mowie ?:rolleyes:
Chyba że masz zamiar jeździć na trochę lepszym paliwie czyt. min V-power :)
nie dopręża się silnika cięciem głowicy. po to sie tłoki wymienia.
gregor_d16z6
19-01-10, 18:55
Pati, zakladajac ze wrzuce tloki PCT, kupic OEM'owa uszczelke(tak jak mowil Majkel) czy polecalbys moze cos innego... ?
no jak ci z kalkulatora wychodzi ~11.9:1 to jak chcesz jezdzic na cywilnym pb98 to ja bym juz z glowicy poza niezbednym zabieleniem nie zbieral, porting wskazany, nadwymiar to juz zalezy od ciebie - czy chcesz miec w przyszlosci zapas w razie czego - za szlif zaplacisz podobnie - sprawdz opcje z nadwymiarem na kalkulatorze bo odrobine wplywa to na cr
w kwestii cr w okolicach 12 pogadaj z przyszlym stroicielem i podpytaj co radzi - jeden da rade inny nie - ale podobno do zrobienia
do B serii podobno konieczne nowe szpilki przy takim zabiegu
panewki w ciemno bym zmienial na acl race - zeby do tego nie wracac - przy okazji pomierzyc i ewentualnie wywazyc wal
nie wiem jak w wawie, ale u nas w krk robocizna za te rzeczy nie jest jakas kosmiczna w porownaniu do cen czesci i imo warto dolozyc od razu i to zrobic zeby miec to z bani
nie dopręża się silnika cięciem głowicy. po to sie tłoki wymienia.
zgadzam się
chodziło mi bardziej o przypadek gdy wsadzamy jedne tloki i ladujemy np w okolicach cr 11, a potem mamy juz kolejne i przy pozostalych parametrach bez zmian otrzymujemy juz okolice 12
w takim przypadku dalbym mniej hardcorowe tloki a z glowy zebrac tyle zeby otrzymac cr w okolicach 11.5 - nie kombinujac z inna niz oemowa uszczelka (w D jeszcze jest 2 layer - nie wiem czy w B jest cienszy oem)
wartosci strzelam z dupy bo nie ogarniam B serii (nie miałem potrzeby), a miałem identyko dylemat w D, a nie chciałem przesadzić bo jak wiadomo D gorzej znosi wysokie cr (choćby przez brak czujnika stuku)
gregor_d16z6
20-01-10, 00:06
No wlasnie zblizam sie do 12 na pierwszym nadwymiarze (81.25) kalkulator wskazal wartosc 11:97:1 :eek:
to juz zaczyna byc powoli hardkor...
a ja powiem tak , dlamnie jest nie opłacalne wsadzanie tak grubej kasy żeby uzyskąć może te 200koni ;)
a ja powiem tak , dlamnie jest nie opłacalne wsadzanie tak grubej kasy żeby uzyskąć może te 200koni ;)
masz pełne prawo do swojej błędnej opinii :D
hehe - wiadomo że z finansowego punktu widzenia tuning jest bez sensu
ja też miałem ten sam plan . .ale stwierdziłem ze wole b16 sprzedać , ten hajs dołożyć co miałbym wsadzić i kupić b18c6 lub b18c , gdzie tam na seri bede miało koło 200. .
ale wiadomo kto co lubi . . to tylko moja opinia , dla jednych może i głupia . . nie wnikam :D
gregor_d16z6
20-01-10, 22:45
masz pełne prawo do swojej błędnej opinii :D
Brawo Majkel, dokladnie do BLEDNEJ !!! :D
ja też miałem ten sam plan . .ale stwierdziłem ze wole b16 sprzedać , ten hajs dołożyć co miałbym wsadzić i kupić b18c6 lub b18c , gdzie tam na seri bede miało koło 200. .
Pysiu, ale grasz juz wtedy w lidze 1800 cm3 a nie 1600... ;)
No chyba ze wlozysz b16b...
Co prawda na cwiare b18 startuja z b16 w tej samiej klasie, ale na swiatlach wolalbym powiedziec ze mam 200 PS z b16 :D
na światłach jak mu powiesz że masz b16 to bedzię całą noc myślał co to jest te b16. . ;)
dobra nie ma co robić ot . . jutro sie widzimy w cezanie ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.