Zobacz pełną wersję : Szarpanie na zimnym silniku - D14A8 Stag 300 plus
Witam,
zalozylem w koncu instalacje LPG: D14A8 + Stag 300 plus + magicjet + zavoli zeta n, zbiornik w kolo, wlew pod klapka ;)
Temperatura przelaczania 30C. Autko poki co jezdzi ;), ale mam pierwsze obserwacje, 2 dni jezdzenia, ok 200km za soba.
Problem to:
nr1. temp -9C, auto przelacza sie na LPG po jakis 3-4 minutach, 2-3km przejechane i nastepnie zaczyna
strasznie szarpac, i zdychac, w zasadzie nie jedzie. Pomaga przelaczenie na benzyne.
Gdy wskaznik temperatury zacznie sie podnosci, powyzej polozenia poziomo na desce rozdzielczej, az
do ustabilizowania sie ciut ponizej polowy, samochod zaczyna jechac na LPG normalnie.
nr2. Przy jezdzie na szosie odczuwam delikatne szarpniecie przy przejsciu Pb -> LPG, jakby mnie ktos klepnal. Gdy testuje sobie przelaczanie Pb<>LPG odczuc mozna to szarpniecie, przy przejsci na Pb, delikatny wzrost mocy.
Nie jest to szarpniecie gwaltowne - silne, lecz minimalnie wyczuwalne.
nr3. Zauwazylem, ze hamujac silnikiem, bedac na biegu, auto schodzi mi szybciej, szybciej gubi predkosc na LPG niz na benzynie !? Czy to jest norma ?!
Na obowiazkowa kontrole dopiero pojade.
Co sie dzieje, na co zwrocic uwage ? Czy to wina temperatury i zimy, ktora mamy ?!
dodam problem nr4.
przy wrzucaniu biegu na luz - obroty spadaja do 1 kreski, pewnie ok. 300-500 obrotow na minute, potem sie stabilizuja na 800
nr1. Ustawić temperaturę przełączania na 40 stopni, na pewno poprawi to sytuację szarpania.
nr2. Przestawić w opcjach, żeby przełączał się na gaz podczas opadania obrotów a nie podczas wzrastania.
nr4. Coś nie tak z ustawieniami LPG, chyba że na Pb robi tak samo?
Ogólnie jeśli instalacja jest nowa, trzeba około 1000km pojeździć, żeby się "ułożyło" wszystko. Później trzeba ją dostroić i będzie gitara:)
podłącz sie pod kompa niech ci sprawdzą co tam sie dzieje i nie czekaj na obowiązkowy przegląd tylko jedź!
sprawdź czy nie masz zapowietroznego układu chłodzenia bo 30 stopni to odpowiednia temperatura przełączenia,
PS stawiam ze czujnik temperatury przy reduktorze jest niedokładny i pokazuje niby kompowie ze jest 30stopni a w rzeczywistości jest duzo mniej bo z doświadczenia wiem ze po 2-3km temperatura nie osiągnie 30stopni ja np standardowo zaraz przy montazu zakładam inny czyjnik temperatury bo powiem ze 5 z 10 sa fabrycznie " do dupy" ;)
dodatkowo do objawow, ktore wymienilem powyzej doszedl zapach lpg w kabinie,
zauwazylem, ze odbywa sie to przy przelaczaniu na lpg, zapach czuc z 1-2 minut, potem chyba ustepuje ;)
albo nos sie przyzwyczaja :D
pytanie co jest nie tak ?!
Jak kolega sivy napisał jedź na regulację bo z tego co mówisz za wcześnie się przęłącza na gaz, stąd ten zapach gazu po przełączeniu. Gaz jest nie do końca rozprężony i dla tego tak się dzieje.
no jasne, ze na przeglad pojade, wszystko poustawiam, jednakze praktyka pokazuje, ze im wiecej wiesz
tym wiecej mozesz i w jajo Cie nie zrobia :D
ale o zapachu to mowie wtedy gdy, auto jest juz rozgrzane na PB, przelaczam po 7 minutach na cieplym silniku
na Lpg, wlaczam recznie kontrolka, wszystko dziala, autko jedzie, delikatnie odczuwa sie zmiane na lpg,
lecz pojawia sie wlasnie ten zapach....
na lpg forum pisali cos o popsutym reduktorze i zaworze bezpieczenstwa, ktorym to niby gaz ulatuje....
ale dlaczego tak sie dzieje ?!
czyzby nasza piekna zima -20C, ktora byla i nadal jest aczkolwiek juz -3C daly w kosc podzespolom LPG ?!
instalacja ma z 3tyg :), wiec jakby co chce wymiany czesci :)
ucze sie i rozwazam wszelkie opcje :)
na lpg forum pisali cos o popsutym reduktorze i zaworze bezpieczenstwa, ktorym to niby gaz ulatuje....
moim zdaniem troche głupie rozwiazanie :/
jeśli masz zapach to podokręcaj wszystkie opaski tam gdzie leci gaz
napisalem do gazownika :), jutro o dziwo nie pracuja, ale bardzo mila Pani ;) zona szefa, wezwala mnie
na spotkanie :) zdam relacje co i jak, moze w koncu porobie foty :))
tyle, ze z tym smrodkiem, to tylko chwilowo, na poczatku pracy na lpg zalatuje :)
bo wtedy jest największe ciśnienie
I tak:
D14A8 CIVIC Stag 300 plus magicjet zavoli zeta n
Bylem u mechanika w sobote, za duzo nie zrobil bo nie wzial wlasciwego laptopa i posilkowal sie jakims starym
sprzetem.
1. To co zrobil to zwiekszenie temperatury przelaczania na 40C i wlaczenie podgrzewania magicjet'ow (przeplyw
pradu przed zalaczeniem LPG)
Dzis zimnym autem odpalam na automacie, po jakis 2km, 3 minutach auto sie automatycznie przelaczylo i nie szarpie !!!
Czyli mozna powiedziec, ze pomoglo !!!
Zastanawiam sie, czy moge ocieplic wtryskiwacze pianka, otulina do rur, czy to cos pomoze ?
Czy to mi sie nie stopi, badz jeszcze gorzej zapali ?! ;)
2. Obroty na biegu jalowym
Tu bez zmian, twierdzi, ze cos tam pozmienial, jednakze wrzucam luz i obroty spadaja do 1 kreski :(
Kibel totalny, swiatla mi przygasaja, komp reaguje i wrzuca 900 potem stabilizuje na 800 obr/min
DENERWUJACE !!! martwie sie tez o silnik i akumulator, nie jest to szkodliwe !?
Gazownik twierdzi, ze popracuje nad tym, ale nigdy idealnie nie bedzie. Auto tez musi byc zimne, aby
to ustabilizowac ?!
Czy to prawda ?!
3. Smrod LPG w kabinie
Sprawdzone czujnikiem, zmienione ulozenie rurki zaworu bezpieczenstwa w reduktorze.
Dzis nie zauwazylem, jutro sie okaze :)
Zapachu na chwile obecna brak.
4. Zuzycie gazu
Trudno powiedziec, -20C dalo sie nowej instalacji we znaki, z trasy 20km do pracy, 8-10km jezdzilem
na Pb, poza tym odsniezalem auto tez na Pb :) wiec trudno ocenic.
Statystyk szczegolowych nie prowadze, ale zamierzam.
5. Nie mam interfejsu, jest zamowiony u gazownika, wtedy wrzuce mapki, ocenicie i zrobimy korekty.
6. Zdjecia instalacji:
http://img641.imageshack.us/img641/5612/201001311751img4426.jpg (http://img641.imageshack.us/i/201001311751img4426.jpg/)
http://img641.imageshack.us/img641/583/201001311751img4427.jpg (http://img641.imageshack.us/i/201001311751img4427.jpg/)
http://img205.imageshack.us/img205/1494/201001311751img4428.jpg (http://img205.imageshack.us/i/201001311751img4428.jpg/)
http://img130.imageshack.us/img130/1919/201001311751img4429.jpg (http://img130.imageshack.us/i/201001311751img4429.jpg/)
http://img693.imageshack.us/img693/726/201001311752img4430.jpg (http://img693.imageshack.us/i/201001311752img4430.jpg/)
http://img188.imageshack.us/img188/569/201001311752img4431.jpg (http://img188.imageshack.us/i/201001311752img4431.jpg/)
http://img42.imageshack.us/img42/8886/201001311752img4432.jpg (http://img42.imageshack.us/i/201001311752img4432.jpg/)
http://img687.imageshack.us/img687/5861/201001311752img4433.jpg (http://img687.imageshack.us/i/201001311752img4433.jpg/)
http://img687.imageshack.us/img687/5439/201001311753img4434.jpg (http://img687.imageshack.us/i/201001311753img4434.jpg/)
Reduktor jest za wysoko. Jest to teraz najwyższy punkt układu chłodzenia i może się zapowietrzać. Filtr jest do wyrzucenia, robi za atrapę. Magiki lubią dobry filtr. Poproś o FL-02 (Czaja). Puszka skierowana w dół. Wężyki skrócić, ale jednakowa długość! Wtryskiwacze ustawić pionowo - wydłuży to żywotność i zmniejszy wrażliwość na zabrudzenia.
przy wyjsciach czujnika cisneina powinny być opaski
przy wyjsciach czujnika cisnienia powinny być opaski
w ktorym to miejscu ?! ? tam przy grodzi czolowej ?! kolo nr seryjnych ?! czy gdzie ?!
Czy mam to zlecic w ramach gwarancji ?!, czy myslicie, ze bede musial doplacic ?!
***
Ile FL-02 kosztuje ?! Czy faktycznie obnizenie reduktora cos pomoze ?! o ile skrocic wezyki ?!
Auto po podniesieniu temp przelaczania na 40C i wlaczeniu podgrzewania wtryskiwaczy jezdzi, dzis -11C
przelacza sie po 600m, 4min 40sek pracy silnika.
Nie przerywa jest ok.
PROBLEM SPADAJACE do ZERA obroty na luzie :(
Czy operacje skrocenia wezykow moge zrobic sam ?!, Jakos gaz zamknac ?! czy jak :) ?
odkrecic opaske, skrocic i przykrecic ?!
??
Cytat:Napisał sivy
przy wyjsciach czujnika cisnienia powinny być opaski
http://www.drypa.pl/cache/files/products/0f2ee84037169eaf1b1c039ae2301a34_a715eb21fb36b5920 0a74d2ff05e726d.jpg
na plusie musi byc na minusie nie ale ja zawsze zakłądam dla 100% pewności
w ktorym to miejscu ?! ? tam przy grodzi czolowej ?! kolo nr seryjnych ?! czy gdzie ?!
tak obok elektrozaworu gazowego
nic nie dopłacaj on ci napewno powie ze tak jak jest jest dobrze ale ty mu powiedz ze chcesz mieć tam opaski i koniec
Ile FL-02 kosztuje ?! Czy faktycznie obnizenie reduktora cos pomoze ?! o ile skrocic wezyki ?!
na co ci FL-02 ten co masz nie jest zły . nie wiadomo czy obniżenie coś pomoże na twoje wolne obroty ale napewno lepiej będzie ogólnie w wykonaniu instalacji gdy go opuścisz niżej. jeśłi chodzi o skracanie to zrób najkrótsze jak sa tylko możliwe ale pamietaj ze wszystkie węzyki musza miec tą sama długość (z tego co widze to duzo ich nie skrócisz)
Czy operacje skrocenia wezykow moge zrobic sam ?
why not ;)
Jakos gaz zamknac ?!
nie ma potrzeby
odkrecic opaske, skrocic i przykrecic ?!
tak ale kieruj sie tym co napisałem ci o węzykach powyżej
??
co do tych obrotów to ja bym na twoim miejscu zajrzał jeszcze do przepustnicy
co do tych obrotów to ja bym na twoim miejscu zajrzał jeszcze do przepustnicy
Ale na Pb wszystko jest ok, nic sie nie dzieje. Dlaczego znow przepustnica ?!
Bedzie kabel beda mapy, moze sie cos okaze, na zimnym
silniku i na LPG obroty nie spadaja, tylko na cieplym :(
Juz mam dosc :mad:
na co ci FL-02 ten co masz nie jest zły .
Podobno FL-02 Czaja jest lepszy do Magicjet'ow
ale napewno lepiej będzie ogólnie w wykonaniu instalacji gdy go opuścisz niżej.
To zmieniac czy nie ?! Co to pomoze ?? Kompa chce przeniesc bo w sytuacji stluczki, dostaje pierwszy :(
Jeżeli obroty za mocno spadają, to może być wina źle wpiętego podciśnienia (wężyk idący to czujnika i potem do reduktora).
Podobno FL-02 Czaja jest lepszy do Magicjet'ow
Montuj FL-02 i ustaw magiki pionowo + skrócenie wężyków. Chyba niechcesz żeby wtryskiwacze zabrudziły się szybko? Magiki lubią mieć czysty gaz.
Ten co masz filtr to zwykły certools bibułkowy i on nic nie zatrzymuje! Ja taki zmieniałem u siebie po 1000L gazu i był czysty, a to nie świadczy, że tankowałem czysty gaz. FL-02 ma podwójną filtrację (jakby dwa filtry w jednym) i puszka robi za odstojnik (jak w sprężarce powietrza). Ja mam teraz poliestrowy certools, ale następny zamontuje FL-02
Wrzucaj mapy i ustawienia, to oglądniemy. Dobrze jeszcze będzie zobaczyć wykres z oscyloskopu podczas tych spadków oraz z porządnego butowania.
Wrzucaj mapy i ustawienia, to oglądniemy. Dobrze jeszcze będzie zobaczyć wykres z oscyloskopu podczas tych spadków oraz z porządnego butowania.
o to by sie bardzo przydało...
Cytat:Napisał sivy
ale napewno lepiej będzie ogólnie w wykonaniu instalacji gdy go opuścisz niżej.
To zmieniac czy nie ?! Co to pomoze ?? Kompa chce przeniesc bo w sytuacji stluczki, dostaje pierwszy[/quote]
fl -02 drogi jest ;) sam wkład ze 25zł
ja montuje niżej o tak ci odpowiem ;)
Cytat:Napisał sivy
co do tych obrotów to ja bym na twoim miejscu zajrzał jeszcze do przepustnicy
Ale na Pb wszystko jest ok, nic sie nie dzieje. Dlaczego znow przepustnica ?!
bo gaz jest czulszy na wszystko na Pb moze wydawac sie okey a na gazie wszystko wyjdzie mysle nad tym odkąd zaczałem to czytac i narazie nie wiem :/
Jeżeli obroty za mocno spadają, to może być wina źle wpiętego podciśnienia (wężyk idący to czujnika i potem do reduktora).
zeby można było obejrzec ta instalke na zywo postaraj sie obejrzeć jak jest połączone podciśnienie skąd wychodzi gdzie sie łączy z czym itd
poszedlem wieczorem sprawdzic i sfocic co pisaliscie
Filtr mam Czaja FLS 12/12 - czyli chyba FL-01
Listwa wtryskiwaczy przymocowana na wsporniku metalowym, blacha 3mm wygieta, wiec nie
za bardzo mam opcje jej obnizenia. Byc moze, po odkreceniu, udaloby sie ja nagiac, ale uwage
o pionowym ustawieniu wtryskiwaczy zostawiam gazownikowi.
Przejscie wezy:
filtr>listwa z wtryskiwaczami>i nstepnie do czujnika na lewym pod "+" pressure, z czujnika na "-" MAP
wyjscie w kierunku ? reduktora, trojnik z wezykiem z kolektora ?!
Czy wszystko jest ok ?
Tu mam schemat podlaczenia:
http://www.ac.com.pl/site_media/files/2009/09/28/PL-STAG-200STAG-4STAG-300_PLUSSTAG-300_PREMIUM_instrukcja.pdf
Wydaje mi sie, ze jest poprawnie, choc ja mam wyjscie na czujnik za wtryskiwaczami, a na schemacie jest trojnik ?! Jest jakas roznica ?!
Czy kompa moge zostawic tam gdzie jest, czy sugerujecie zmiane jego polozenia ?!
Zdjecia pogladowe:
Trojnik z "-" MAP i z kolektorem
http://img31.imageshack.us/img31/8305/201002012155dsc03036.jpg (http://img31.imageshack.us/i/201002012155dsc03036.jpg/)
Wyjscie z listwy wtryskowaczy do "+" pressure czujnika
http://img188.imageshack.us/img188/4945/201002012152dsc03035.jpg (http://img188.imageshack.us/i/201002012152dsc03035.jpg/)
Czujnik z zalozona jedna opaska na "+" pressure
http://img191.imageshack.us/img191/978/201002012152dsc03034.jpg (http://img191.imageshack.us/i/201002012152dsc03034.jpg/)
Filtr 12>12 FL-01 Czaja
http://img188.imageshack.us/img188/347/201002012151dsc03033.jpg (http://img188.imageshack.us/i/201002012151dsc03033.jpg/)
Teraz jak widzę szczegóły to inna bajka. Filtr Czaja więc OK. Wpięcie do pomiaru ciśnienia z listwy OK. Nie wiem tylko skąd jest brana temperatura gazu. Pewnie z listwy tylko nie widać. Sterowniki najbardziej prawidłowo to montuje się wtyczką w dół, ze względu na wilgoć, ale jeżeli jest w suchym miejscu, to OK. Pobranie podciśnienia (wcześniejsze fotki) zaraz za przepustnicą, więc też OK. Co do listwy to aż się prosi żeby dać pojedyncze magiki + rozdzielacz. Wężyki wyszłyby po 5cm :-)
Generalnie instalacja jest założona poprawnie, choć estetów może razić.
A więc zostaje sprawdzić czy reduktor jest prawidłowo wpięty w system chłodzenia (kierunek przepływu cieczy chłodzącej). Jeżeli jest ok, to powinnością montera jest prawidłowe wyregulowanie instalacji.
Jeszcze z błędów jakie mógł popełnić monter to zły wybór czujników temperatury gazu i reduktora w programie. Stąd może być złe działanie korekcji po temperaturze.
Jeżeli masz kabelek to podłącz się i zobacz jak wyglądają temperatury. Zrób zrzuty ekranu z zakładek "parametry" "mapa" (również odchyłka) "ustawienia" (to tam wybiera się rodzaj czujnika. Zapisz oscylogram (wiesz jak?) i wrzuć plik na forum.
Co do lpg-forum.pl to się nie zrażaj do niego, bo siedzą tam naprawdę tęgie głowy. Trzeba poprostu iść z konkretnym problemem i zadawać szczegółowe pytania.
I- auto do ustawień na gazie nie morze być zimne. musi być rozgrzane. przecież jak przełączasz na gaz to nie na zimnym silniku tylko na ciepłym inaczej reduktor h*j... by spalił po jakims czasie.
II- koniecznie wyreguluj obroty. zwiększyć dopływ powietrza na gazie.
III- Takie objawy niesą szkodliwe dla aku. Pozdro
odebralem od pana gazownika auto i jutro ocenie czy sie cos poprawilo;
wtryski dal w pionie, zmienil srednice wezykow od wtryskow na mniejsza, niby to poprawilo schodzenie na luzie, co by obroty nie spadaly.
czy lepiej, trudno powiedziec, raz jest ok, raz spadaja, trasa 10km w korkach wiec nic nie powiem...
ale to co zauwazylem, ze sa momenty ze na lpg troche jakby wyzej sie trzymal... tak z 850 ~900 obr/min
dziwne....
mapy d14a8 civic, ktora otrzymalem od Pana zalaczam ponizej
Prosze o ocene bo jestem "zielony" :D i dopiero badam temat. W kabel zainwestowalem... wiec jak znajde czas
to sie pobawie... i porobie dodatkowe screeny.
Piszcie tylko co robic, na co zwrocic uwage, co ewentualnie pozmieniac :)
UWAGI !!!:confused:
http://img502.imageshack.us/img502/1156/mapastagcivicustawienia.jpg (http://img502.imageshack.us/i/mapastagcivicustawienia.jpg/)
http://img525.imageshack.us/img525/1231/mapastagcivic.jpg (http://img525.imageshack.us/i/mapastagcivic.jpg/)
na pierwszy rzut oka cisnienie daj wyzej gdzies na 1,15 - 1,20 a poza tym wykres nie najgorszy
na pierwszy rzut oka cisnienie daj wyzej gdzies na 1,15 - 1,20 a poza tym wykres nie najgorszy
cisnienei mozna deko podniesc, 1.2 faktycznie bedzie tu lepsze tym bardziej, ze ten wykres wcale nie wyglada za dobrze. na 100% zapetla mu wtryski przy max butowaniu.
nagraj plik oscyloskopu po przejechaniu paru km i po ostrym butowaniu 1-2-3 do odcinki.
niestety za male dysze (jakie masz?), ciekawe czy wtryski sie wyrobia z wolnymi obrotami jakby zwiekszyc dysze o 0.1 - 0.2mm (raczej 0.2) i cisnienie jak sivy pisal - 1.15-1.2bara.
pozdrawiam
cisnienei mozna deko podniesc, 1.2 faktycznie bedzie tu lepsze tym bardziej, ze ten wykres wcale nie wyglada za dobrze.
czy to sie robi programowo ?! czy musze ingerowac mechanicznie w reduktor ?
niestety za male dysze (jakie masz?),
podobno 2.0, standard
co masz na mysli w sprawie wolnych obrotow ?
przy wrzuceniu na luz obroty mi spadaja do 200 obr/min, zamiast stabilizowac sie na 800 obr/min :/
poza tym zawazylem, ze czasem nawet sa na poziomie 900 obr i pozniej shodza np na swiatlach do 800 obr/min
ciekawe czy wtryski sie wyrobia z wolnymi obrotami jakby zwiekszyc dysze o 0.1 - 0.2mm (raczej 0.2) i cisnienie jak sivy pisal - 1.15-1.2bara.
z cisnieniem powinienem sobie poradzic, a ta kalibracja dyszy ?!, mozna kupic wieksze, czy znow mam jechac do mechanika ?!, sam to zrobie.... ?
0.1mm to w zasadzie tyle co nic, jak potem zmierzyc czy jest ok ?
czy to sie robi programowo ?! czy musze ingerowac mechanicznie w reduktor ?
nie, trzeba inbusa najczescie nr 4 i cheja .... trzeba miec lapka podlaczonego zeby kontrolowac cisnienie przy kreceniu, silnik musi byc rozgrzany, temp. reduktora kolo 70-80 stopni.
co masz na mysli w sprawie wolnych obrotow ?
przy wrzuceniu na luz obroty mi spadaja do 200 obr/min, zamiast stabilizowac sie na 800 obr/min :/
poza tym zawazylem, ze czasem nawet sa na poziomie 900 obr i pozniej shodza np na swiatlach do 800 obr/min
mam na mysli to, ze trzeba isc troche na kompromissss tzn. jesli rozwiercisz dysze zeby bylo bogato przy max czasach (czyt. max butowaniu), ale wtedy musza byc bardzo szybkie wrtyski i dobra regulacja (masz krotkie czasy na wolnych) zeby byly dobre wolne obroty, przy wiekszych dyszach moze zalewac jesli wtryski za wolne.
z cisnieniem powinienem sobie poradzic, a ta kalibracja dyszy ?!, mozna kupic wieksze, czy znow mam jechac do mechanika ?!, sam to zrobie.... ?
0.1mm to w zasadzie tyle co nic, jak potem zmierzyc czy jest ok ?
mozna kupic nowy komplet i sobie cudowac samemu ;)
potrzebny bedzie laptop, soft, kabelek do staga, komplet wiertelek 2.0-2.6mm.
0.1mm przy wtrysku gazu to calkiem calkiem ......np. przy dyszach 2.0mm bedzie zapetlalo a przy 2.1mm juz bedzie na bogato bez zapetlen.
patrzac na twoj koncowy mnoznik, ktory jest oooo - za wysoko a powinien byc na 1, to dysze pewnie o 0.2mm trzeba bedzie rozwiercic, ale zacznij od 0.1.
cisnienie tak jak wyzej, ustaw na 1.15-1.2bar.
wiertelkami mierzysz rozmiar dysz.
powodzenia
nie, trzeba inbusa najczescie nr 4 i cheja .... trzeba miec lapka podlaczonego zeby kontrolowac cisnienie przy kreceniu, silnik musi byc rozgrzany, temp. reduktora kolo 70-80 stopni.
ok, imbusik sie znajdzie, komp tez, kabel zakupilem :);
ze screena pierwszego widac, ze kalibracja byla robiona na 28 stopni i cisnienie robocze jest 1,13.
Znaczy sie, ze za male, ze za niska temperatura byla ?! skoro piszecie 1,15 ~1.2 ?
potrzebny bedzie laptop, soft, kabelek do staga, komplet wiertelek 2.0-2.6mm.
skad takie wiertla ?!, poprosze jakis link :), czy jak bede sam rozwiercal to sie nie rozjedzie srednica ?!
wtryski magicjet mialybyc dobre... sugerowalem sie forum....
jak widzialem na screenie na wolnych obrotach - w warsztacie,wtryski byly:
benzyna 2.8 ms
gaz 4.1 ms
To dobrze czy zle ?!
mam na mysli to, ze trzeba isc troche na kompromissss tzn. jesli rozwiercisz dysze zeby bylo bogato przy max czasach (czyt. max butowaniu), ale wtedy musza byc bardzo szybkie wrtyski i dobra regulacja (masz krotkie czasy na wolnych) zeby byly dobre wolne obroty, przy wiekszych dyszach moze zalewac jesli wtryski za wolne.
rozumiem, ze czas wtrysku na wolnym tez musialbybyc taki sam zblizony, bo inaczej gdy jest wiekszy, znaczy
sie na dluzej otwiera i wpuszcza lpg silnik jest zalewany ?! i wieksza dysza moze to jeszcze pogorszyc.
Lecz z analizy postow na forach wynika, ze dla Civic 2.1 ~2.2 to optymalne wartosci ?!
Napisano mi jeszcze od speca z AC Stag, ze:
cyt: "Przełączanie cylindra ustaw na 0 . Tak dla sprawdzenia."
Co ma to na celu ?!
patrzac na twoj koncowy mnoznik, ktory jest oooo - za wysoko a powinien byc na 1, to dysze pewnie o 0.2mm trzeba bedzie rozwiercic, ale zacznij od 0.1.
cisnienie tak jak wyzej, ustaw na 1.15-1.2bar.
wiertelkami mierzysz rozmiar dysz.
hmm, bede musial sprobowac :)
A i nie wiem czy wazne; mapka podobno zbierana w ruchu, w granicach 2500-3500 obrotow
Czy to wazne ?!
D14A8 LPG Stag 300 ciąg dalszy :)
Kabel, ktory zakupiłem u gazownika nic a nic nie chce mi działać, Sterowniki niiby zainstalowane, wszystko ok, błedów nie ma a łączenie z kompem od gazu nie udaje się :(
Kabel będe wymieniać :(
Poza problemem wolnych obrotów (dojazd do świateł na ciepłym silniku i lpg skutkuje spadkiem obrotów do 200obr/min ) doszły jeszcze nowe problemy:
obroty na zimnym silniku - zawsze wskakiwały na okolice 2000 obr/min i potem stopniowo spadały....
teraz wskoczą, zejdą na 1500, i potem znów skoczą na 1800 obr/min... takie zafalowanie....
czytałem, woda w paliwie, krokowy, etc...
:eek: :mad:
Nowy dzisiejszy objaw, aż zdębiałem, to jade sobie powoli, 5 bieg 3000obr ok 100km/h
i nagle wskazówka od obrotów wahneła sie o jakies 100 obr - na 2800 ~2900 obrotów.
Dodam, że szarpnięcia nie było, silnik na "głos, dźwięk" pracował tak samo......
:confused:
jakieś sugestie ?!
już prawie zaczynam myśleć - po co LPG zakładałem.... :p
ja powoli zaczynam myśleć ze lpg to nie problem :/
jakies sugestie ?
tak jak pisalem powyzej -i zrob to sam .... kabel, soft, dysze 2.1, cisnienie 1.15-1.2, autokalibracja, pozniej ustawienie mnoznika w czasie jazdy, pokrycie map.
jesli bedzie dalej ubogo przy max bucie, dysze 2.2 i dalej to samo.
gdzies chyba pisales, ze jezdzis emerycko do kolo 400orpm, wiec jesli tak to tylko kabel, soft i ustawisz na tym co masz. przyjmujac, ze magici masz czyste i filtr czaja fl02 na pokladzie.
pozdrawiam
Witam
Mam podobną instalacje i nawet słabsze wtryski miałem podobne problemy przez 2000 KM
z doświadczenia wiem że zasilanie gazem jest bardziej wrażliwe niż pb.
czy sprawdzałeś (czyściłeś) przepustnicę i silniczek krokowy u mnie było tam tyle syfu że nie miało prawa dobrze jeździć na gazie. Jeśli instalacja jest nowa to jeszcze dochodzi układanie parownika
Zacznij od najprostszych rzeczy
Pozdrawiam Wojtek
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.