Zobacz pełną wersję : D16A9 Co sie da z tym zrobic??
Sprawa jest taka ze co rozmawiam z kims kto teoretycznie ma pojecie o hondach to slysze inne opinie. Mianowicie mam silnik D16A9........opcje:
1.trudny silnik bo nie ma za duzo modow (jesli chodzi o N/A)
2.Zakladac turbo
3.Robic swap
interesuje mnie moc 200 KM wiec co mi radzicie? Przy odpowiedziach poprosze jakis orientacyjny koszt,bo poprostu juz sie zgubilem.....jedni mowia *****isty silnik inni mowia zmieniaj,inni turbo.........jako ze moje doswiadczenia ograniczaja sie do 6 miesiecznego uzytkowania crx del sol i w/w civica to nie wiem na czym polegac? Licze na wasza pomoc...
Z gory dzieki
2.Zakladac turbo
patrz projekt Pati'ego w dziale nasze Hondy
znam ten projekt............nawet sie czailem na kupno.....ale z tego co pati mowil to koszty byly ogromne:(
3.Robic swap
ja bym postawił jednak na swapa... koszty chyba poodobne do TURBO i w 10 tys chyba bys sie wyrobił swapujac na b16a2
Sprężarka od volvo 2.5 T.Sprawdzone przez sąsiada, polecam-dobra regulacja i 200 km jest.Wcześniej założył z Fabii (od Grabowskiego,ale tylko świeciła pod maską :D )
ja bym postawił jednak na swapa... koszty chyba poodobne do TURBO i w 10 tys chyba bys sie wyrobił swapujac na b16a2
i co ?
skok ze 130KM na 160KM ?
A gdzie rządane 200KM ?
Jesli chodzi o NA to uderz do mailo z crx klubu. On ma ok 170 jakbys dolozyl walki to by bylo troche wiecej
a skąd weźmiesz dobre wałki do tego silnika?
no to nie wiem o swapie na h22a nalezy pomyslec ...ale to juz drozsze przetsiewziecie ..a co do pytania "130 -160km " zawsze przyrost 30 km i dostep do gratow tuningowych do tego silnika jest wiekszy niz d16a9 ..i do tych 200 km na N/A mozna dojsc z tym ze no kasy kasy trzeba miec sporo ...
ja bym postawił jednak na swapa... koszty chyba poodobne do TURBO i w 10 tys chyba bys sie wyrobił swapujac na b16a2
i co ?
skok ze 130KM na 160KM ?
A gdzie rządane 200KM ?
wlasnie!!! ma byc 200 KM wiec B16A2 odpada.... szybciej H22A ale z tego co wiem to mozna sie nie wyrobic w 10 tys:( ale kto wie????? pewnie kosiniak:) hop hop kosiniak where are you? ile zaplaciles dla jacka + silnik???
no i niestety walki do D16A9 to abstrakcja....
W moim mniemaniu to ja bym to turbił. Swap na H22 mniej nie bdzie kosztował. Zresztą kosi już pisał ile go to wyszło. Kwestia jaki stan twojego silnika jest. Seria D robi moc głównie na turbo niema co sie oszukiwać. Mysle że za 10k naprawde coś przyzwoitego by sie dało zrobić w temacie turbo.
a skąd weźmiesz dobre wałki do tego silnika?
Dobre to znaczy? Pipercams jeszcze ostatnio mial w swojej ofercie, parametrow nie pamietam
w 10 tys sie nie wyrobisz swapujac na h22a ..za sam silnik płacisz ok 6,,500tys zł .. w takim razie idz w turbo
w 10 tys sie nie wyrobisz swapujac na h22a ..za sam silnik płacisz ok 6,,500tys zł .. w takim razie idz w turbo
komplet na swap o dziwno mozna juz wyrwac za 5 tys!!!! Co mnie szczerze zdziwilo.... Ale widac h22 jest mniej kultowe niz B16... pomijajac to. Z tego co sie dowiedzialem to rzezbienia z h22 jest duzo wiecej.... wiec wcale nie twierdze ze sie wyrobie w 10 tys.
Jesli chodzi o turbo to tez mi sie wydawalo ze bedzie real good,ale boje sie ze zloze graty do turbo powiedzmy np. za nawet 7 tys ale czy to bedzie smigac??? Smigac to moze bedzie,ale jak dlugo? Po miesiacu bede musial kupic nowe tloki? Wiadomo ze kazdy z nas majac w zylach etyline bedzie podkrecal ta srubke "bar" o ciut ciut zeby bylo ciut lepiej.......i tego sie boje....bo wymieniac silnik co kilka miesiecy to nie sztuka. Staram sie miec zdrowe podejscie do modyfikacji i jesli cos robic to z glowa,zeby sie tym cieszyc a nie naprawiac....Niestety licza sie tez koszty....
Wiec pomozcie wybrac....cos brykajacego ale dzialajacego....
To kup supercharger tam dużo nie podkręcisz :D.
Kosiniak za swap zapłacił koło 16 tys. (licząc części i robociznę) - podawał to w wątku o swoim aucie. Także swap na h22 cenowo też odpada. Za turbo licz 10 tys., bo poza częściami, to licz na wydanie trochę na porządne strojenie (jeśli chcesz się cieszyć mało awaryjnym autem).
sajmon1100
20-07-06, 16:48
Sprawa jest taka ze co rozmawiam z kims kto teoretycznie ma pojecie o hondach to slysze inne opinie. Mianowicie mam silnik D16A9........opcje:
1.trudny silnik bo nie ma za duzo modow (jesli chodzi o N/A)
2.Zakladac turbo
3.Robic swap
interesuje mnie moc 200 KM wiec co mi radzicie? Przy odpowiedziach poprosze jakis orientacyjny koszt,bo poprostu juz sie zgubilem.....jedni mowia *****isty silnik inni mowia zmieniaj,inni turbo.........jako ze moje doswiadczenia ograniczaja sie do 6 miesiecznego uzytkowania crx del sol i w/w civica to nie wiem na czym polegac? Licze na wasza pomoc...
Z gory dzieki
a czy czasem nie jest to Honda od Bernarda z Czestochowy?
Ja bym sie tego silnika nie pozbywal. Turbic, turbic i jeszcze raz turbic!
Dokładnie. Jaki sens kupowania żadkiej EG z d16a9 aby potem je wyjmować. Osobiście chyba bardziej mi się podoba d16a niż d16z. Niewiem czemu ale 2 wałki to 2 wałki. Pod turbo jak znalazł jest ten silnik :).
Dokładnie. Jaki sens kupowania żadkiej EG z d16a9 aby potem je wyjmować. Osobiście chyba bardziej mi się podoba d16a niż d16z. Niewiem czemu ale 2 wałki to 2 wałki. Pod turbo jak znalazł jest ten silnik :).
A D16Z5 to ile ma walkow? To blizniacza konstrukcja A9
Mi zawsze sie zdawało że d16z to Sohc vtec jest. Ale sprawdziłem na googlach i faktycznie Z5 to dopowiedznik a9. Dzięki za sprostowanie. Bo myślałem że konstrukcja taka jak z6. Ale w sumie z tego co luknołem to z5 troche słabsze jest. Nie zagłębiając się przypuszczam że więcej do niego gratów.
czarna mamba
21-07-06, 09:32
TURBO !!! ppppsssssst :mrgreen:
Tia czyli wychodzi ze pierwsza mysl zawsze najlepsza. Na samym poczatku myslalem o turbo. A jesli chodzi o nietypowy egzemplarz to jak kupowalem honde nie zdawalem sobie z tego zupelnie sprawy,bo wczesniej bylem posiadaczem Colta GTI (rarytas jak VTI) wiec srednio sie orientowalem.
Wiec skoro utrubiac to moze ktos mi realnie przyblizy moc ktora mozna wykrecic na seryjnych gratach i zeby te auto wiecej jezdzilo niz stalo w warsztacie. Czy te ok 200 KM to realna sprawa i jak mocno wplynie to na zywotnosc i tak juz nie nowego silnika...?
Tia czyli wychodzi ze pierwsza mysl zawsze najlepsza. Na samym poczatku myslalem o turbo. A jesli chodzi o nietypowy egzemplarz to jak kupowalem honde nie zdawalem sobie z tego zupelnie sprawy,bo wczesniej bylem posiadaczem Colta GTI (rarytas jak VTI) wiec srednio sie orientowalem.
Wiec skoro utrubiac to moze ktos mi realnie przyblizy moc ktora mozna wykrecic na seryjnych gratach i zeby te auto wiecej jezdzilo niz stalo w warsztacie. Czy te ok 200 KM to realna sprawa i jak mocno wplynie to na zywotnosc i tak juz nie nowego silnika...?
jak najbardziej da sie wykrecic 200KM na seryjnych gratach, wszystko zalezy od wystrojenia :)
pogadaj z Patim bo on wlasnie uturbił u siebie ten sam silnik jaki ty masz :)
jak najbardziej da sie wykrecic 200KM na seryjnych gratach, wszystko zalezy od wystrojenia :)
pogadaj z Patim bo on wlasnie uturbił u siebie ten sam silnik jaki ty masz :)
witam;) ja mam d15z1 i musze sie tego shit'u pozbyć ale i budrzet maly, cenowo fajnie wyglada d16a9 wlasniem z tego co wiem civici w pierwszym wypuscie 5gen'u wychodzily z tym silnikiem i chcialbym ten engine ze skrzynia biegow z REXa zaimportowac do siebie... wiec z tad moje pytanie czy jest cos rzeźbienia czy pasuje jak ulal?? połosie wchodza z d15z1 czy tez CRXA?? prosze o pomoc;) pozdro
ja mam d15z1 i musze sie tego shit'u pozbyć
d15z1 nie jest shitem tylko jest oszczednym silnikiem.
na twoim miejscu szukalbym glowicy od z6 io nie bawil sie z przekladaniem silnika
O skrzyni z rexa zapomnij bo plug&play nie podejdzie. Lepiej zamieniać wnętrzności. Samo wsadzenie A9 raczej bezproblemowe. Jedyne co to należy uważać przy kupowaniu takiego silnika...nie są tak wytrzymałe jak B16...a równie mocno dostają w kość. Lubią na przykład lecieć panewki.
mankamenty Ceerek znam bo polowa moich kumpli z klubu takowymi smiga;) PS.a glodoca od d16z6 to plug&play przejdzie?? wyhamował juz ktos taką hybryde?? pozdrawiam;)
No ja nie wiem czy zakładanie głowicy z6 do z1 jest dobrym wyjściem, koleżanka Aśka z forum to robiła i z tego co pamietam to odradzała takie przedsięwzięcie, jedyne co jej zostało w tym silniku z z1 to blok.
Zobacz ->
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=16594&postdays=0&postorder=asc&start=0
nie no jak to przeczytalem to chyba za duzo zachodu a lepiej odrazu kupic z6 i przeswapowac;) dzieki pozdro;)
Neographics
23-03-08, 00:49
Panowie prosze o poradę. Jestem w takiej sytuacji jak kolega. Mam A9 które i tak czeka remoncik: kompresja 13.5, 13, 12, 12.5 choć nieźle sobie radzi przyznam na prostej to remont musi być. Olej wcina itp. Prosze pomóżcie mi w rozwiazaniu problemu bo mogę:
1. Zrobić poprostu kompletny remont i to probować uturbić pod 190 koni niejako - w sofcie. Oczywiście kasa jest jak najbardziej ograniczona.
2. Zakuć i dmuchnąć już konkretnie tak z 250 koni, ale znów na ebay nie ma zestawów do tego motora, tłoki są inne niż w zestawach do Z6 a pewnie bedzie problem z kompletowaniem części bo kompletnie sie na tym nie znam.
3. Swap na c4 czego chciałbym uniknać .. bo silnik zacny, świetny w A9 jest dół dlatego zalezy mi aby jednak byłoby to psss :agent:
Help...........
odnosnie ebaya to tloki ypc podobno w A9 daja cr 8.0:1 wiec chyba ok pod turbo sam o tym duzo myslalem... mialem niemila niespodzianke w zwiazku z tym motorem.. dlatego teraz postanowilem mu zaaplikowac zegar do cisnienia oleju...
Neographics
23-03-08, 02:05
Czy mógłbyś podać konkretny link do aukcji? Nie dlatego ze nie chce mi sie szukać a dlatego że nie wiem jak tego szukać. Jakbym miał sohc'a to by sie wybrało gotowy kit ale do A9 nie ma. Tłoki sa inne niż w wspomnianym :((
Tu link do działu engine na ebay aby było szybciej
http://motors.shop.ebay.com/_Car-Truck-Parts-Accessories__W0QQPartType8182f47ZEnginesComponents be8eb8dfQQ_catZ33612QQ_fxdZ1QQ_pcatsZ6030Q2c6028Q2 c6000
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CRX-Si-SIR-Civic-D16-ZC-Turbo-Pistons-Rings-Bearings_W0QQitemZ180210447962QQihZ008QQcategoryZ3 3623QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Neographics
23-03-08, 10:11
Ok dzięki a korby mogą być z czego innego?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/EAGLE-HONDA-CIVIC-D16-SOHC-VTEC-H-BEAM-CONNECTING-RODS_W0QQitemZ230233577591QQcmdZViewItem?hash=item 230233577591
[ Dodano: Nie 23 Mar, 2008 ]
Co jest potrzeba do kompletu.. pierścienie?
ja mysle ze korby eagle dadza rade od innego D16 do tego panewy acl race najlepiej... no i nowe pierscionki i te tłoki... no i metalowa uszczelka pod glowice... wiadomo ze im wiecej sosu tym wiecej modów i wieksza moc silnik zniesie.. ale ten zestaw mysle napewno wytrzyma jakies 250-300 koni.... z tym ze w przypadku A9 trzeba wyciac w tulejach cyl. miejsce na te korby bo sie nie mieszcza...
A9 jako baza grubego dmuchania? Słaaaaaaby pomysł.
Prześledź historię większości dmuchniętych CRX...
Jeśli bardzo chcesz d-serie to D16Z6. Inaczej ja sensu nie widzę.
Neographics
23-03-08, 10:53
Nie do dużego dmuchania. 190 - 200 koni wystarczy... i nie bede chciał więcej bo jeżdze na 17calach i nie chciałbym im zrobić ała. 200 koni i bede zadowolony.
Neographics
23-03-08, 13:02
D16A9 w N/A ? Do tego silnika nie ma za wiele .. choć z drugiej strony sa Z5 które mają po 160 koni. Zależało mi na blowoff sound :(
Przy dzisiejszych cenach choćby B18C4 to soft dmuchanie (a co dopiero dłubanie N/A) motoru A9 jest zwyczajnie nieekonomiczne. B-seria daje tyle samo lub więcej, jednocześnie pozostając seryjną i bezproblemową, czego akurat o dłubanych d-seriach dohc powiedzieć nie można.
fakt N/A zawsze trudniej w D serii ...
a jak realnie wygląda przekladka z d16a9 w civicu (obd1, komp p29)... na B serie ?
jacek-wpadlbys lepiej do mnie na :piwo: to znalezlibysmy wyjscie :d
eksperymenty uturbiania D16A9 mozna przesledzic w moim temacie :D
Przekładka na B jest bezproblemowa jesli sie ma caly zestaw na przekladke. i/lub przeczyta to co mam w swoim podpisie ;)
A kompresor Jakcsonracing ??Ceny uzywanych zestawow mozna kupic za ok 1000-1500$ wiec przy obecnym kursie robi sie ciekawie i do 200km mozna sie zblizyc.
czytales wczesniej? zestaw z sohc nie pasuje. sa zestawy do ZC, ale są... jakby... mało popularne.
Neographics
24-03-08, 23:17
Pati ale wyście dmuchali mu tam porządnie. Ja bym chciał raczej go zakuć i pójść w softa i mieć pewność że nie wysra sie na zakręcie a jak bedzie trzeba to zniesie większe ciśnienie. Nie chce swapa bo chce blowoffa i kropka...
Całe forum CRX jest oparte na uturbianiu Z5 więc chyba tam musze szukać więcej informacji a nie zawracać Wam łby ;)
[ Dodano: Pon 24 Mar, 2008 ]
Pati wierz mi że jakbym miał tyle pieniędzy to biore ten motor w ciemno ...
to policz sobie ile musisz wydac na zakucie, strojenie, klamoty, robocizne... ;)
w D dmuchane bylo delikatne 0,4 bara z małego slimaka...
Panowie mam seryjnie D16a9 w 5 gen i nosze sie z wymiana skrzyni biegów bo mechanizm roznicowy chyba sie rozpada.
Szukac skrzyni od zwyklego eg5 1.6 16V sohc czy od crx dohc?? Wazne zeby półośki pasowały.
w EG5 z silnikami d16a9 są większe półosie niż w sohc itd...
małe grzebanie w d16a9 in progress, walki, kolka, hybryda, zamach ...
niebawem cos tam opisze w swoim temato o aucie.
pozdro
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.