Zobacz pełną wersję : Pomocy!!! D15z6
Venniceram
15-01-10, 20:14
Witam, może ktoś doradzi co autu być może. Na nieszczęście jestem teraz za granicą, więc chciałbym chociaż wiedzieć czego sie spodziewac idac do mechanika... Objawy:
- po uruchomieniu, na luzie słychać jakby dzwiek "chlupiacej wody" z okolic silnika - sprawdzalem chlodnice, rzeczywiscie plynu brakuje, juz dolany, ale moze to cos jeszcze?
- po odpaleniu, na poczatku jazdy nie dzialaja hamulce!!! Po chwili jakby sie cos "odetkalo" i juz ok, tyle ze jak auto znow chwile postoi sytuacja sie powtarza;
- przy przygazowaniu, z przodu od strony kierowcy slyszalny taki dzwiek jakby sie po sprezynowanym lozku skakało, albo jak w polonezach wylo;
- przy jezdzie auto "zapycha" sie tj. przy przyspieszniu robi takie kangurki, ale po przekroczeniu 3tys niby jest ok
- generalnie strasznie muli
Bardzo prawdopodobne że masz jakąś nieszczelność w układzie dolotowym za przepustnicą.
Nieszczelny układ = brak podciśnienia w serwie pompy hamulcowej = "brak" hamulców = kangurki na niskich obrotach (silnik dostaje za dużo powietrza, zła mieszanka paliwa z powietrzem)
Sprawdz czy nie spadł Ci któryś z wężyków na kolektorze dolotowym, albo czy przypadkiem gdzieś nie zasysa Ci lewego powietrza za przepustnica.
Jak dostanie obrotów to już mu nie robi ile powietrza będzie dlatego powyżej 3 kobr już jedzie.
najlepiej szczelność dolotu można sprawdzić kupując taki starter w spreju do ciągników itp. a robi się to tak trzeba odpalić samochód i popsikać w okolicach dolotu przepustnicy itd. jeśli jest nie szczelność to obroty zaczną rosnąć
najlepiej szczelność dolotu można sprawdzić kupując taki starter w spreju do ciągników itp. a robi się to tak trzeba odpalić samochód i popsikać w okolicach dolotu przepustnicy itd. jeśli jest nie szczelność to obroty zaczną rosnąć
No wlasnie, to dlaczego jak ja psikam w dolot to maleja? :D
to czyli ze jakoś tam wpływa i jest nieszczelność jak by nie patrzył
Venniceram
22-01-10, 00:12
Ostatnio, gdy odważyłem się dalej przejechać zauważyłem jeszcze, że:
- auto po odpaleniu i do rozgrzania silnika chodzi głośno (harcze), świszcze z okolic silnika (lewa strona) i szarpie przy przyspieszaniu (jakby coś trzymało), ale po rozgrzaniu przyspiesza dość równo, tylko świst zostaje (mniejszy)
- generalnie słabo pali tj. odpala z oporem i na zimnym silniku obroty nie zawsze są podwyższone - w sumie to odpala jak chce!
to czyli ze jakoś tam wpływa i jest nieszczelność jak by nie patrzył
Nie nie, to nie tak: psikam w rure dolotowa, w miejsce gdzie jest powietrze zasysane. Nieszczelnosci brak.
Venniceram, długo tak jeździsz? Te objawy się wszystkie na raz pojawiły? Może UPG?
Nie nie, to nie tak: psikam w rure dolotowa, w miejsce gdzie jest powietrze zasysane. Nieszczelnosci brak.
Venniceram, długo tak jeździsz? Te objawy się wszystkie na raz pojawiły? Może UPG?
a to racja:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.