Zobacz pełną wersję : Samoistne przelaczenie sie na benzyne wtf?
Otoz dzis mnie moj furacz zaskoczyl czyms nowym,mianowicie gdzy silnik byl juz cieply itd po przejechaniu sie po miescie stojac na swiatlach postanowilem a co mi tam "dam mu" tak wiec gdy wskazowka obrotomierza mijala cyfre 6 spojrzalem na centralke od gazowni a tam najpierw zolte potem czerwone swiatelko oznaczajace ze sam sie na benzyne spowrotem przelaczyl.Mam zalozonego blosa ktory jest w fazie dostrajania,tak wiec moje pytanie jest nastepujace.
Czy to przelaczenie sie bylo oznaka ze reduktor nie wyrobil i zabraklo kiszony?Czy cos poprostu zaczyna sie walic?
Otoz dzis mnie moj furacz zaskoczyl czyms nowym,mianowicie gdzy silnik byl juz cieply itd po przejechaniu sie po miescie stojac na swiatlach postanowilem a co mi tam "dam mu" tak wiec gdy wskazowka obrotomierza mijala cyfre 6 spojrzalem na centralke od gazowni a tam najpierw zolte potem czerwone swiatelko oznaczajace ze sam sie na benzyne spowrotem przelaczyl.Mam zalozonego blosa ktory jest w fazie dostrajania,tak wiec moje pytanie jest nastepujace.
Czy to przelaczenie sie bylo oznaka ze reduktor nie wyrobil i zabraklo kiszony?Czy cos poprostu zaczyna sie walic?
jesli sam nie ustawiles w kompie lpg, zeby sie przelaczyl na bene po przekroczeniu jakis tam rpm, to to przejscie wystapilo najprawdopodobniej dlatego, ze reduktor nie wyrobil i cisnienie za bardzo spadlo - ponizej akceptowalnej granicy i bylo zaaa ubooogo.
cisnienie moglo spasc bo:
reduktor za slaby, brudny i nie trzyma cisnienia ( ma duze spadki przy max bucie i wysokich obrotach), membrany skostniale i nadaja sie do wymiany, maly reduktor i nie wyrabia termicznie przy tych temperaturach.
nie napisales co masz, od jakiego czasu, ile ma nalatane, wiec mozna w sumie sobie gdybac, bo moze to byc milion innych usterek ....... moze sam blos zdupiony albo nie dostrojony jak trzeba.
ja bym jednak na pierwszy ogien szukal przyczyny w reduktorze.
pozdrawiam
napisz co tam masz, wtedy sie zastanowimy
Otoz jest to d15b2 z instalacja brc just i blosem.Kumpel mi w sumie dosc wiarygodna teorie podsunal a mianowicie ze odciecie gazu jest ustawione na 6 rpm a odciecie beny jakos na 7 i gdybym krecil dalej to odcina byla by ta "benzynowa".Nie wiem jak to jest ale wydaje sie logiczne o ile odciecie zaplonu w tym silniku nastepuje przez odciecie benzyny na wtryskach a nie na aparacie zaplonowym(wiecie co mam na mysli bo nie potrafie sie fachowo wyslowic).
A wy macie jakas teorie?
A wy macie jakas teorie?
no przeciez masz napisene powyzej "teorie".... wszystko czarno na bialym.
jesli nie wiesz, czy masz - czy nie masz ustawionego odciecia lpg od jakis tam obrotow, to od tego trzeba zaczac, musisz podlaczyc sie pod konpa i sprawdzic, albo na postoju gazowac i sprawdzac czy za kazdym razem przechodzi przy tych samych obrotach na bene, czyli przy jakich rpm odcina gaz. w d15b2 ecu bene odcina przy kolo 7200rpm.
jesli odcinanie lpg nie bedzie powtarzalne za kazdym razem, to szukaj przyczyny w reduktorze, to co pisalem powyzej.
pozdrawiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.