PDA

Zobacz pełną wersję : Co chwila gasnie Hania co sie dzieje ????



szarpin
18-07-06, 16:52
Jade sobie dizja i nagle jak zwalniam chania mi gasnie :( póxniej znowu to samo co chwila. Miałem akurat rezerwe takze móie moze paliwa niemam. Zatankowałem no i jade przez 5 min no i ok wszytsko. Później po kilku h znowu wsiadam i znowu jade nic jak do swiateł dojeżdzam gasnie i tak co chwila przy kazdym postoju. Dojeżdzam patrze pod maske a ta z silnika troche dymu sie wydostaje Ococ chodzi???? Mam Hanie na gaźniku. Co moze byc przyczyną ???? Dodam ze jak wymieniałem olej 11 tys(pół roku) temu czy moze byc przyczyna stary olej??? Czy tez zuzyty akumulator ale skad ten dym z silnika????

wieshaq
18-07-06, 17:01
co to znaczy z silnika??? skad dokladnie?

pirat
18-07-06, 17:02
a moze masz pekniety przewod paliwowy :roll: nic nie smierdzialo?

to mi jako pierwsze przyszlo na mysl.

szarpin
18-07-06, 17:16
No z pokrywy silnika bardziej po lewej stronie jakis dymek sie unosił. W zime tez miałem cos takiego ze jade dojezdzam do swiateł i gasnie i znowu to samo ale tam to z dwa razy tak zgasł teras przejehcałem z 2 km i z 10 razy co zwalniałem isie zatrzymywałem i gasnie.

wieshaq
18-07-06, 17:39
spod pokrywy zaworow???? to dziwne bardzo i malo prawdopodobne bo tam jest scisnieta uszczelka wiec nic nie powinno sie wydobywac nawet jaby tak sie nie wiem co palilo bo masz odme z lewej strony na gorze z tylu pokrywy zaworow i to tamtedy by sie dym wydobywal. odma prowadzi do komory filtra powietrza. musialaby byc zatkana na amen. sprawdz ten wezyk odmy miedzy pucha filtra i pokrywa zaworow

a tak w ogole zrob samodiagnostyke ktora w d13 jest bardzo prosta. przekrec kluczyk na swiecace kontrolki i od razu patrz na wziernik w komputerze ktory jest po prawej stronie nog pasazera pod dywanikiem. mrugnie raz, potem przerwa i pozniej zlicz ile razy mrugal pod rzad i sprawdz co blad oznacza

szarpin
18-07-06, 18:04
Znalazłem ten komputer i tam jest takie okienko i dioda. Przekrecam kluczyk az lampki się zapalaja. Tylko ze ta dioda wogóle nie miga nawet raz :( Bedzie tzreba innego rozwiazania szukac :( Nikt nigdy niemaiał takiego problemu ze mu gasło auto przy niskich obrotach????

reso33
18-07-06, 22:16
Ja miałem podobny problem, jade jade a tu nagle auto gaśnie traci moc, okazało się się uszczelka pod głowicą do wymiany......

silek
18-07-06, 22:29
Witam,
wlasnie kupilem Civica 94' d13b2. Zaznacze ze jeszcze nic nie robilem z nia tzn czeka mnie wymiana rozrzadu, plynow, filtrow, swiec kabli itd. Dzisiaj pierwszy dzien kiedy przykrecilem nowe tablice i moglem nia spokojenie pojezdzic (wreszcie!).
Zauwazylem ze mam podobne "objawy" jak szarpin, z tym ze mi nie gasnie tylko przy zatrzymywaniu sie obroty spadaja do ok 200-300 obrotow. Silnik nie gasnie, caly czas pracuje ale chodzi tak cicho, ze za pierwszym razem myslalem ze zgasl (?).
Podczas jazdy wszystko chodzi normalnie. Jutro jade do mechanika to moze cos wiecej napisze.

reso33
18-07-06, 22:36
U mnie to wygladało tragiczniej dopóki mu gazu dawałem na maksa to jakoś jechał ale jak przyszło do redukcji to kaplica, auto gasło blokada hamulców, wspomaganie tak samo nie działało, a z rury szedł czarny dym jak z pieca....

szarpin
18-07-06, 23:33
Ile kosztuje wymiana uszczelki pod głowica w gaźnikach tak srednio???? Ile moge sie spodziewac ze jesli to byłą by uszczelka to by mnie kosztowało???

coala_16
19-07-06, 09:55
Ja za wymianę uszczelki pod głowicą w d13b2 + regulacja zaworów zapłąciłem 120zł więc nie obawiaj sie to nie taka duża kwota - zależy też jaką uszczelkę kupisz.
Pozdrawiam

szarpin
19-07-06, 09:59
A to jescz enie drogo a juz sie przesraszyłem a nie wiecie ile kosztuje pompa wodna razem z wymiana tak miejwiecej????

michu_gno
25-07-06, 21:53
Witam

Czy masz w gaz w aucie?

Dolej płynu do zbiorniczka wyrównawczego od chłodnicy bo może jest za mało.

burza21
31-07-06, 20:59
Jak z lewej strony to na bank poszedł ci oring w pompie paliwa i olej się z niej wydostaje ( zostaje wyrzucany przez pracującą tam membranę i otwory odpowietrzające) sączy się z tyłu silnika na rozrusznik i w końcu na wydech i stąd ten dymek przez to pompa się może zalewać olejem i spada jej wydajność co powoduje zmniejszenie ciśnienia paliwa i jak gaźnik wypali swoje zapasy paliwa to silnik gaśnie bo go nie otrzymuje. Zajrzyj z tyłu silnika po lewej stronie czy tak na rozruszniku niema śladów oleju czy na rurze doprowadzającej gorące powietrze do gaźnika nie ma śladów rozbryzganego oleju

sivy
12-04-07, 19:42
Ja za wymianę uszczelki pod głowicą w d13b2 + regulacja zaworów zapłąciłem 120zł więc nie obawiaj sie to nie taka duża kwota - zależy też jaką uszczelkę kupisz.
a sama uszczelka ile kosztowała? bo ja patrzyłem intercarsie to 177zł a mechanik chce 100zł za robote + regulacja zaworów 30zł

coala_16
13-04-07, 17:36
Co do ceny to nie pamiętam ale tez w granicach 150zł (z JC jakaś lepsza), regulacje zaworów to nauczyłem się już sam robić :d sprawa nie całkiem trudna i będziesz 30zł do przodu

Łukasz83
13-04-07, 20:18
Witam,
wlasnie kupilem Civica 94' d13b2. Zaznacze ze jeszcze nic nie robilem z nia tzn czeka mnie wymiana rozrzadu, plynow, filtrow, swiec kabli itd. Dzisiaj pierwszy dzien kiedy przykrecilem nowe tablice i moglem nia spokojenie pojezdzic (wreszcie!).
Zauwazylem ze mam podobne "objawy" jak szarpin, z tym ze mi nie gasnie tylko przy zatrzymywaniu sie obroty spadaja do ok 200-300 obrotow. Silnik nie gasnie, caly czas pracuje ale chodzi tak cicho, ze za pierwszym razem myslalem ze zgasl (?).
Podczas jazdy wszystko chodzi normalnie.

mam identyczne objawy. jak jest zimny obroty spadaja do 200. jak silnik sie dobrze rozgrzeje (po ok. 10 km) jest ok.czyściłem silniczek krokowy, resetowałem kompa itp. itd i nic nie pomogło. najgorsze jest to ze jak chciałbym podjechac do elektryka to hania sie juz rozgrzeje i wszystko jest OK :) podobno sonda moze być walnieta, ale komputer nic nie pokazuje. w szukajce znalazłem ze mozna odłaczyc sonde pojezdzic i zobaczyc jak chodzi. jak bedzie ok i po podłaczeniu sondy znowy zacznie fiksowac to jest walnieta.nie wiem czy tak mozna zrobic. jezeli ktos cos wie niech napisze. ps ja mam ta sonde z 5 przewodami czy sensor LAF?dodam ze ma d15z3 vtec-e z 96r. pozdraiwam

poohcik
14-04-07, 10:21
jak jest zimny obroty spadaja do 200.
Skąd wiesz, że spadają do 200? Takich wartości na obrotomierzu nie uświadczysz.
Zresztą przy takich obrotach to silnik by chodził jak w Harleyu.

kotson24
15-04-07, 08:34
Panowie ja mam taki sam problem 1.4is hatchbak, Hania stoi 4 dzien u mechanika, wczoraj działał do późnych godzin, zmienił od innego przepustnice, zmienił krokowy i hania cały czas zachowuje sie tak samo. Jak zimna spadają do 200, jak sie rozgrzeje jest ok. Sprawdzał rozrząd, zawory wszystko ok, tak jakby komputer wracał cały czas do tego samego jak prubuje ja ustawić. No i oczywiscie wiąże sie to z dużym spalaniem.

Jak coś będziecie wiedziec dajcie znać. Ja mam jeszcze jedna na myśli czy może padniety jest komp??

Łukasz83
15-04-07, 08:56
Skąd wiesz, że spadają do 200? Takich wartości na obrotomierzu nie uświadczysz.
Zresztą przy takich obrotach to silnik by chodził jak w Harleyu.

z tymi 200 to strzelałem ale serio obroty spadaja prawie do zera hania zadrży (kilka razy zgasła) i obroty wskocza na 800. robi sie tak jak robie redukcje biegów i np z 4 biegu właczam na luz. stoje na światłach czy w korku i obroty "faluja" z 800 spadnie - zadrży, wskoczy do 1000, spadnie do 800 i znowu.

co jest odpowiedzialne za utrzymywanie obrotów na biegu jalowym? moze coś z ta sonda? moze ten czujnik LAF? pozdrawiam

kotson24
15-04-07, 17:56
Łukasz Witaj ja też jestem Łukasz, jutro podstawić ma mechanik cysty komputer od hani może to jest przyczyna. Wczoraj sprawdzali wszystko i dalej nic, jutro wieczorem bede co siwedział.

Pozdrawiam.

fazer1985
16-04-07, 09:31
Heja ja tez jestem Lukasz :d i ja tak mialem z tym gasnieciem... tylko ze niezaobserwowalem zednego dymku:) ale u mnie problem byl po stronie impulsatora i zwarcia gdzies na jego obwodzie bo jak wyczilem na schemacie to idzie on az pod przekaznik pompy paliwa, i czasami mi gasla przez to... a jak sie okazalo pozniej walnieta byla tez cewka w aparacie zaplonowym teraz mam już nowa i nic mi nie gasnie:) ale warto bylo by sprawdzic tez silniczek krokowy bo gdy jest zasyfialy to silnik tez potrafi zgasnac jednak dzieje sie tak zazwyczaj gdy dojeżdżamy do swiatel i hamujemy... mam nadzieje ze szybko ogarnisz co jest nie tak bo wiem jak uporczywa jest cos takiego :afro: a co do gubienia oleju to moze bys sporo przyczyn ale butnij troszke autko i zobacz co leci z rurki czarne czy niebieskawe wtedy bedziesz wiedzial czy uszczelka poszla pozatym jhak by poszla to powinny byc slyszalne przedmuch przynajmniej tak bylo w moim przypdku (fabia) jak silnika nie przegrzałeś to uszczelka powinna byc gites:)