Zobacz pełną wersję : Problem chłodzenia d15b2! POMOCY!!
Witam was!
Zakładam nowy wątek, bo nie znalazłem na żadnym forum odpowiedzi na mój problem.
Problemem jest to, ze mam problemy z chłodzeniem mojego Civa.. Objawy sa takie że jak pojeżdże z 30 minut autem, wąż łączący chłodnice z głowicą(górny), pęcznieje, robi się gruuuby po czym temperatura wzrasta do max, odpuszczając auto na luz tocząc sie z górki ogrzewanie na max, temperatura wraca na swoje miejsce, ale jadąc dalej spowrotem dzieje się to samo.
Termostatów wymieniłem już 5 ;o raczej odpadają... na bagnecie nie widać żadnych oznak oleju, masełka itp. pod korkiem wlewu oleju jest masełko, ale jest to bardziej spowodowane wilgocią ii dużymi mrozami, tymbardziej auto stoi na podwórku.
Pomóżcie mi, bo już nie wiem czego się łapać :(
Pozdro!
A w jakim stanie masz płyn chłodniczy? Jest taki mleczny? Mogło Ci się gdzieś przytkać i płyn ma zbyt mały dopływ do silnika. Ten który jest w silniku nagrzewa się mocno (temp rośnie), a nie ma dostępu do silnika płyn schłodzony w chłodnicy i nie ma cyrkulacji płynu w obiegu. Tak mi się wydaje:)
Czy dolny wąż od chłodnicy również jest gorący i czy sama chłodnica jest gorąca?
A w jakim stanie masz płyn chłodniczy? Jest taki mleczny? Mogło Ci się gdzieś przytkać i płyn ma zbyt mały dopływ do silnika. Ten który jest w silniku nagrzewa się mocno (temp rośnie), a nie ma dostępu do silnika płyn schłodzony w chłodnicy i nie ma cyrkulacji płynu w obiegu. Tak mi się wydaje
wydaje mi się, ze płyn jest taki jak być powinien, tymbardziej wymieniałem 5 razy termostat w ostatnim czasie, więc za każdym razem dolewałem nowy płyn, natomiast w lecie zalana była woda, mogła teraz spowodowac, ze powstał kamień i zatkało obieg?
Czy dolny wąż od chłodnicy również jest gorący i czy sama chłodnica jest gorąca?
chłodnica jest zima, wąż jest letni, nie jest gorący jak być powinien...
w lecie zalana była woda, mogła teraz spowodowac, ze powstał kamień i zatkało obieg?
No cóż jest to możliwe, że osiadł kamień i przytkało. Najlepiej sprawdź drożność układu chłodzenia, ale ja niestety nie mam pojęcia jak to zrobić i mam nadzieję, że ktoś podpowie :)
Przy tak zanieczyszczonej chłodnicy nie ma sensu się bawić w płukanie, raczej tylko wymiana.
Na szybkiego to odłącz węże od chłodnicy (wcześniej spuść płyn z układu) i zalej ją płynem-zobacz jak szybko płyn będzie wyciekał dolnym otworem w chłodnicy.
Przy tak zanieczyszczonej chłodnicy nie ma sensu się bawić w płukanie, raczej tylko wymiana.
Na szybkiego to odłącz węże od chłodnicy (wcześniej spuść płyn z układu) i zalej ją płynem-zobacz jak szybko płyn będzie wyciekał dolnym otworem w chłodnicy.
chłodnica była wymieniana od anglika 2 miesiące temu, aa tam był płyn zalany, ale jutro sciągne węże ii zobacze, czy jest drożna, jeśli jest to co jeszcze proponujesz? głowica może byc nie drożna ?
To, że chłodnica była wymieniana z Anglika nie świadczy, że wszystko było z nią ok. Nie wiadomo co w środku siedzi...Może uda się sprawdzić głowicę też wlewając lub wtłaczając płyn do wejścia głowicy i obserwując jak i czy uchodzi dołem. Jak się mylę to mnie poprawcie;)
wąż łączący chłodnice z głowicą(górny), pęcznieje,
ja bym stawial na uszczelke pod glowica, jak z poziomem plynu? ubywa? kopci na bialo mocno z wydechu?
Cytat:
Napisał Miskku Zobacz post
wąż łączący chłodnice z głowicą(górny), pęcznieje,
ja bym stawial na uszczelke pod glowica, jak z poziomem plynu? ubywa? kopci na bialo mocno z wydechu?
cieżko mi powiedzieć... za każdym razem jak zgaszę auto to wszystko wylewa się ze zbiorniczka... jak odpale rano to kopci, później przestaje, właśnie tez zastanawiałem się nad uszczelką... ale nie wiem jak to sprawdzić, zeby być na 100% pewny, żeby nie było tak, ze sciągnę głowice ii okaże się, ze jest dobra aa oczywiscie po sciągnięciu, trzeba planowac, nowa uszczelka itd. Uszczelka teorretycznie była zmieniana 7 tys temu...
JulekCIVIC
14-01-10, 18:49
a moze to jakis konkretny babel w ukladzie, zapowietrzyl sie i nie moze przepchnac... wymieniales termostaty moze cos sie zapowietrzylo...
ciżko mi powiedzieć, aczkolwiek układ się znowu chyba zapowietrzył, bo dzisiaj ciepłem za bardzo nie chce dmuchać do tego wszystkiego :(
JulekCIVIC
14-01-10, 19:08
no to na tym wezu ktory robi sie gruby jest odpowietrznik przy glowicy, sprobuj odkrecic go i dolac plynu do ukladu przez chlodnice, jak bedzie tamtendy lecial plyn to znaczy ze jest max, wlej jeszcze do zbiorniczka wyrownawczego plyn i powinno pomoc jesli nie masz czegos uszkodzonoego (uszczelka, termostat itp)
p.s. najpierw rob wszystko na zimnym silniku zebys sie nie popazyl, a potem odpal niech troche sie rozgrzeje i spr poziom plynu.
tak własnie zawsze robiłem, termostat był wymieniany na nowy już 5 razy :/
i własnie kiedy ten wąż mi puchł, odkręcałem ten odpowietrznik to samym powietrzem ładowało ii to bardzo mocno
JulekCIVIC
14-01-10, 19:47
a wez sprobuj wjechac gdzies na kanal, spuscis caly plyn z bloku i chlodnicy korkiem upustowym, a potem odkrec odpowietrznik i zalej na nowo, moze pomoze, bo z tego co mowisz to jak by ci uklad sie zapowietrzyl,
a ubywa plyn, zostawiasz mokra plame pod autem po odjechaniu?
nie, żadnych plam nie zostawiam, moze poprostu źle odpowietrzam układ ii po jakimś czasie, się zapowietrza jak jeżdże?
klakier665
14-01-10, 20:13
U mnie przy uwalonej uszczelce też odpowietrzalem i na chwile pomagalo ale jak juz raz sie dobrze zagrzal to znowu to samo. Jakby ktos u Ciebie w okolicy miał tester co2 do sprawdzania uszkodzen uszczelek pod głowicą to miałabys przynajmniej na 100% wykluczoną lub potwierdzoną sprawe uszczelki pod głowicą. Ja za sprawdzenie, ktore trwalo minute zaplacilem 20zl i wiedzialem na czym stoje.
Nie chce utwierdzac w zmartwieniach ale mam podobny problem i jest to uszczelka pod glowica!Ja odpowietrzalem conajmniej 4 razy na dzin i zawsze wszytko puchlo ciagle zbiera sie powietrze sprawdz jeszcze czy Ci nie cieknie gdzies plyn ale watpie..a wywla ci plyn w zbiorniczku?jak tak to pewnie na 99 uszczelka..
klakier665
14-01-10, 20:23
coraz wiecej tych uszczelek pada... masakra
JulekCIVIC
14-01-10, 22:09
Moze kiepski plyn chlodniczy przy duzych mrozach chwyta i zamarza a potem padaja uszczelki...
coraz wiecej tych uszczelek pada... masakra
takie gówno robią... ja uszczelke zmienialem 7 tyś km temu... :/
Nie chce utwierdzac w zmartwieniach ale mam podobny problem i jest to uszczelka pod glowica!Ja odpowietrzalem conajmniej 4 razy na dzin i zawsze wszytko puchlo ciagle zbiera sie powietrze sprawdz jeszcze czy Ci nie cieknie gdzies plyn ale watpie..a wywla ci plyn w zbiorniczku?jak tak to pewnie na 99 uszczelka..
płyn mi wywala, po zgaszeniu auta :/ wtedy sie cyrki pod maską dzieją...
Poszła Ci uszczelka pod głowicą. Nie musisz sie utwierdzać nigdzie. To pewne. Jak sobie teraz założysz metalową to będziesz miał święty spokój. Ukł. chłodzenia zapowietrza Ci sie bo masz przedmuch na którymś kanale i dostaja Ci sie spaliny do układu. Możesz zrobic test na obecność CO2 w ukł chłodzenia to się upewnisz.
panowie raczej uszczelka, odpaliłem własnie auto z otwartym korkiem od chłodnicy, to spalinami waliło przez chłodnice, płyn jest z niebieskiego zrobił sie brązowy no i smierdzi spalinami że ho ho ;o
jade zamawiać uszczelke, bo już wiem chociaż że na 100% jest to uszczelka :/
klakier665
15-01-10, 16:19
nie chce Cie na koszty naciągac ale ja przy wymianie uszczelki nie zmieniłem pierścieni i olej spalał jak lokomotywa... trzeba bylo 2 raz rozkręcać. Koszt 150 zl a teraz ani kropli nie bierze oleju. Taki mini pseudo remont ale zrobil robote. Ale wybór należy do Ciebie i twojego portfela.
pierscienie mam dobre, bo jak wcześniej napisałem 7 tyś temu zmieniałem uszczelke i sprawdzałem wszystko, u mnie są do wymiany uszczelniacze, ale nie będe robił, czekam aż się ciepło zrobi ii będę zmieniał głowice od z6 to wtedy kompletny remont zrobie :) narazie chce zime przejeździć spokojnie.
klakier665
15-01-10, 17:45
u mnie też były dobre dopóki woda nie poszła na cylindry...
Podepnę się do tematu.
Czy prawdą jest, że po wymianie pierścieni dobrze jest ostro silnik podgrzać coby pierścienie się lepiej wpasowały w tuleję?
Mam tutaj coś ala efekt przegrzania, czyli że minimalnie "spuchną" setne milimetra?
skolopendra
17-01-10, 16:05
jest ostro silnik podgrzać coby pierścienie się lepiej wpasowały w tuleję?
co prawda nie wiem co masz na mysli :p ale polecam temat :
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=40583&highlight=docieranie+ostro
Tak o to mi chodziło, dzięki za temat :)
yogiszczecin
18-01-10, 14:03
sprawdź czy nie zatkał się "wentylek" w chłodnicy ten gdzie łączy się wężyk ze zbiorniczka wyrównawczego z chłodnicą.
sprawdź czy nie zatkał się "wentylek" w chłodnicy ten gdzie łączy się wężyk ze zbiorniczka wyrównawczego z chłodnicą.
Jeśli korek chłodnicy jest sprawny to myślę, że nie ma takiej opcji żeby się zatkał... Ciśnienie i tak wszystko popchnie do zbiorniczka pomocniczego.
sprawa załatwiona.. poszła uszczelka, nic z niej nie zostało ;o rozłozyła sie na częsci pierwsze, pierwszy raz coś takiego widziałem :/
dzięki panowie za pomoc! :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.