Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zakucie d16z6. Kompendium wiedzy



kuba_guzik110
14-01-10, 14:30
Wiem, że już kilka tematów i pytań było w tej sprawie, ale mój temat ma zebrać najważniejsze informacje od doświadczonych userów i stworzyć takie kompendium wiedzy. Zakładam go również po to, ponieważ chce zakuć jeszcze raz d16z6, lecz nie chce za poł roku zbierac kawałków bloku i korb z tłokami po ulicy :P

Więc na początku jaki zestaw polecacie do zakucie d16z6 (moc do 300KM). Chodzi mi tu o to, żeby nie wywalać fortuny kasy, a za zarazem żeby nie był to jakiś składany zestaw nisko budżetowy. Po prostu jakie częsci polecacie za rozsądne pieniądze, które nie wysrają się przy około 300KM:
-Miałem tłoki cp oraz korby eagla ogólnie polecam, bo silnik wysral mi się przez nie dociągnięcie korby albo ukrecenie gwintu na 1 korbie. Po prostu za składanie zabrał się nie kompetentny mechanik. Może są jakieś zestawy które są troszke tańsze a nie odbiegają od jakości tym które podałem
-...
-...
Jakie firmy polecacie do przygotowania bloku i zarazem głowicy do tych 300KM:
woj. mazowieckie
-Krasnobrodzka http://krasnobrodzka-racing.com/index.php
-...
-...
woj. ...
-...
-...
-...
Userzy którzy mają zakute silniki d16z6 oraz ich moc wynosi w granicach 300KM+
-Mowad http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=18715
-Amorr http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=35936
-hcc http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=539
-jero11 http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=18528
-BurnOuT http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=18815&highlight=turbo
-buster_11 http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=15769&highlight=turbo
-docent http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=19736

...Bartuś...
14-01-10, 22:24
Zapomniałeś o Docencie który w tej chwili króluje moim zdaniem w D16 ponieważ przejeździł sezon na 1.5bara + 100km Nos i silnik dalej żyje :D

Na temat tłoków słyszałem wiele pozytywnych opini o SRP i ARIAS'ach

lozek
14-01-10, 22:40
Nie zapomniał, po prostu napisał o D16Z6 (tak jak widnieje w tytule) a Docent ma Y8.


EDIT:

Wycofuje się z tego co napisałem, zauważyłem właśnie, że mimo tytuły D16Z6 pod podanymi linkami tak są mocno poskładane silniki, blok od innego i głowica od innego motoru.

W takim razie wypadałoby zmienić w nazwie tematu D16Z6 na samo D16

kuba_guzik110
14-01-10, 22:47
Nie zapomniał, po prostu napisał o D16Z6 (tak jak widnieje w tytule) a Docent ma Y8.


EDIT:

Wycofuje się z tego co napisałem, zauważyłem właśnie, że mimo tytuły D16Z6 pod podanymi linkami tak są mocno poskładane silniki, blok od innego i głowica od innego motoru.

W takim razie wypadałoby zmienić w nazwie tematu D16Z6 na samo D16


D16y8 to to samo co d16z6 :P ale to prawda głównie chodzi mi o d16 zakute i uturbione, ale prosze was nie róbmy spamu chciałbym tu pozbierać na prawde dużo potrzebnej wiedzy żeby można by to było potem przykleić i żeby każdy z tego korzystał

kuba_guzik110
18-01-10, 12:57
Co powiecie o tym zestawie ??
Jakies opinie plusy i minusy ??
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-D16Z6-Civic-Del-Sol-SRP-Pistons-Eagle-Rods-Combo_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5885675462QQitemZ 380195263586QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAc cessories

oczywiści do tego blockguard golden eagla, sruby arp głowicy jak i korb, panewki acl race, uszczelki aso a pod głowice chyba cometic (w tym temacie się nie orientuje więc prosze o pomoc), bardzo możliwe że nowa pompa oleju to by chyba bylo na tyle

Czy warto robić szlif bloku tulei itp czy wsadzać nominały ?? jakie CR brać ?? pewnie jak najniższe prawda?? czyli 9.0:1 będzie ok ??

buster_11
18-01-10, 14:45
U mnie a obecnie u Parowy sa tloki arias, korby scat, panewki ACL, sruby arp itp itd, do tego sprzeglo ACT. Ogolnie moim zdaniem najwazniejsze jest kto obrobi i zlozy ten silnik. Nie polecam oddawania tego do pana Kazia bo beda mniejsze badz wieksze fuckupy.
Ja jezdzilem caly sezon na 1,5 bara a porzpedni na 1 barze i nie mialem w tym czasie zadnego problemu z silnikiem. Na tym mi wyszlo 300hp z turbosprezarka TD04-16T. Bez Dartonow balbym sie jednak wiecej dmuchnac niz 1,5 bara.
Do takich mocy nie wypada zapomniec o pompie Walbro

kuba_guzik110
18-01-10, 16:50
Tak buster już się o tym przekonałem na własnej skórze, że nie warto dawać taką zabawke do p. Kazia. Dzięki za odpowiedz w temacie, mam jeszcze takie pytanko gdzie dorwałeś takie korby ?? czy kupowałeś je w zestawie z tłokami czy jako oddzielne produkty, obróbke silnika robiła krasnobrodzka ??

Arturvf500
20-01-10, 15:21
do 300KM spokojnie wystarcza tloki vitarowskie, tylko nie bierz przypadkiem YCP a normalne japsowe; kpl w kraju wyjdzie Ci jakies 1800-2000zl (panewki/korby/tloki/pierscienie - wlasnie skladam pake, moge Ci zamowic;) ) owe 300KM powinienes miec juz przy 1.2-1.3 bar - mamy u nas (Zielona Gora) D16Z5 na takim setupie i przy okolicach 1.3bar jest ok 320KM; silnik skladany przez wlasciciela (Tommi), ja jedynie go stroilem; szkoda ze jestes dokladnie z drugiego konca polski, bo chetnie bym Cie do nas zaprosil;)

pozdrawiam
Artur

kuba_guzik110
20-01-10, 20:25
Powiem ci artur, że na prawde mnie tym podkręciłeś słyszałem o takich setupach, ale czy jakaś kompetentna osoba mogła by się wypowiedzieć na temat tych tłoków. Czy na 100% wytrzymają one do 350KM przy dobrym strojeniu, czy nie popłynął przy takich temperaturach bo są to przecież odlewy no i nie wiem o co dalej mozna się jeszcze spytać :)

drugie pytanie czy korby eagla są jedne z lepszych bo przy każdym setupie praktycznie jaki widze, są korby eagla, a za to różne tłoki u jednego SRP u drugiego CP u trzeciego wiseco :)

Co powiecie o tym zestawie:
tłoki vitary ale nie tajwany YCP tylko japanise NPR 140$ http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CIVIC-VITARA-TURBO-PISTONS-D16-SI-RINGS-ZC-D16Y-CRX_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2a0429cef6QQitemZ18 0458475254QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAcce ssories

do tego jakieś korby wyglądają jak eagla 220$ http://cgi.ebay.com/ebaymotors/92-00-CIVIC-D16-D16A-H-BEAM-CONNECTING-PISTON-ROD-RODS_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3efbb21500QQitemZ2 70510724352QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAcc essories

da rade wytrzymać to około 350KM ??

Ewentualnie wybrałem taki zestaw
tłoki takie jak wyżej
i sprawdzone korby eagla 310$ http://cgi.ebay.com/ebaymotors/EAGLE-H-BEAM-CONNECTING-RODS-HONDA-CIVIC-D16-D-SERIES_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem1c0b7336e3QQitem Z120451184355QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fA ccessories

I kolejne pytanie czy przy okolo 350KM zakładać taki zestaw panewek
ACL race 133$ http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ACL-Race-STD-Rod-Main-Bearings-D16-D16z6-D16a6-D16y8_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem4149d9624bQQitemZ 280411857483QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAc cessories

czy można wziąć taki
ACL race z niebieskim thrustem 125$ http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ACL-Race-Bearings-Full-Kit-Civic-CRX-D16-D16A-D16Z-ZC_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem439c89ca91QQitemZ290 389084817QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAcces sories

Wiadomo że do tego pojdzie blockguard eagla który został mi z poprzedniego silnika i nowe sruby ARP 103$ http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ARP-Head-Studs-Honda-Civic-LX-DX-CRX-D16-D16Y-208-4305_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5638fc9cc4QQitemZ3 70323266756QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAcc essories
przy okazji zapytam się czy jest możliwość kupienia tylko srub które skręcają góre z dołem bloku

Fawor
20-01-10, 22:00
owe 300KM powinienes miec juz przy 1.2-1.3 bar
duże ugólnienie - z k03 również?...

Korby Eagle'a używane są w głównej mierze dlatego, że mają najlepszy stosunek jakości do ceny. Można założyć mocniejsze, ale wcześniej i tak skończy się tuleja.
Vitara wytrzyma 300 - 350KM przy odpowiednim pasowaniu.

kuba_guzik110
20-01-10, 23:10
rozwiń temat fawor bardzo prosze. Jakie pasowanie jest potrzebne ??

Ja planuje dmuchać 0,6 z kompresora i od 1bara do 1,2 z td04-16 ewentualnie jakiejs IHI z subaraka

Arturvf500
20-01-10, 23:18
duże ugólnienie - z k03 również?...

Korby Eagle'a używane są w głównej mierze dlatego, że mają najlepszy stosunek jakości do ceny. Można założyć mocniejsze, ale wcześniej i tak skończy się tuleja.
Vitara wytrzyma 300 - 350KM przy odpowiednim pasowaniu.

K03? 300KM??:D niezly jestes;)

Fawor
21-01-10, 00:50
K03? 300KM?? niezly jestes
widzę nie zrozumiałeś przekazu, ale spoko.


Jakie pasowanie jest potrzebne ??
takie, jakie zaleca producent. Jeśli dobrze pamiętam to chyba okolice 0,08-0,09? Nie ma co na siłę przesadzać z ciasnotą i dążeniem do cichości pracy (niektórzy twierdzą, że kultura pracy silnika jest odzwierciedleniem jakości przebudowy.. ), bo nie do tego zostały one stworzone.
Przy 1,2 bara z 16tki całość spokojnie wydoli. Ale po co Ci kompresor to nie wiem ;) Żeby boostować od 2k rpm? 16tka jest idealna do mocnego setupu na codzień. 1bar od 3k rpm i 1,5 przy 4 to mało, żeby wspomagać się kompresorem?

Arturvf500
21-01-10, 08:08
widzę nie zrozumiałeś przekazu, ale spoko.


nie, calkowinie nie zrozumialem po co to napisales? zeby ot pisac?;)



Ale po co Ci kompresor to nie wiem ;) Żeby boostować od 2k rpm? 16tka jest idealna do mocnego setupu na codzień. 1bar od 3k rpm i 1,5 przy 4 to mało, żeby wspomagać się kompresorem?

a gdzies Ty widzial kompresor ktory laduje od 2000? no chyba ze w lotnictwie albo golfie 1.4TFSI;) T laduje nizej ale szybko zdycha, a jak nie zdycha - to pozno laduje;) kompresor im wyzej tym lepiej laduje; tyle ze przy TD04-16T będzie to taki sam efekt jak zwiększanie boostu na wyższych obrotach bo jako taka turbina wydoli, tyle ze jest mala i dosyc mocno zatyka wydech; generalnie sprobowal bym inne go rozwiazania - duza turbina, nie zatykajaca wydechu, samodzielnie ladujaca od zalozmy 5000 i kompresor, ktory zacznie ja napedzac juz przy 3000

pozdrawiam
Artur

Fawor
21-01-10, 08:40
nie, calkowinie nie zrozumialem po co to napisales? zeby ot pisac?
chciałem zwrócić uwagę na zaje*iście nieprecyzyjne stwierdzenie jakie padło z Twojej strony - na 300KM wystarczy 1.2 bara. Ktoś to przeczyta, kupi K03 i później będzie zdziwiony "bo Artur mówił". That's all.


tyle ze przy TD04-16T będzie to taki sam efekt jak zwiększanie boostu na wyższych obrotach bo jako taka turbina wydoli
Sam więc tak samo jak ja zanegowałeś sensowność ładowania kompresora przy 16tce, a taką właśnie turbine chce użyć autor.

Arturvf500
21-01-10, 09:33
chciałem zwrócić uwagę na zaje*iście nieprecyzyjne stwierdzenie jakie padło z Twojej strony - na 300KM wystarczy 1.2 bara. Ktoś to przeczyta, kupi K03 i później będzie zdziwiony "bo Artur mówił". That's all.
cos chyba miales wczoraj zly humor, co?;> jak ktos jest na tyle zielony by takie cos zrobic to bez obaw - i tak ine skonczy projektu;) ale juz nie smiecmy w temacie;)

kuba_guzik110
21-01-10, 09:36
Fawor a czy mógł byś mi znaleźć na ile należy spasować tłoki vitary w d16a6/z6 ?? będe bardzo wdzięczny bo nie moge tego znaleźć. Po drugie jesteś pewniem że vitary wytrzymają na 100%, masz moze potwierdzone to przez jakieś projekty??

Odnośnie kompresora gadałem z odpowiednim człowiekiem który się tego podejmie i mówił że super wybór z tą hybrydą. Temat jeszcze nie jest zamknięty na 100% więc jak trafi do głowy jakiś lepszy pomysł, to wtedy się przemyśli sprawe :) Z drugiej strony kręci mnie taka hybryda i chciałbym być z nią pierwszy w pl :D

Fawor
21-01-10, 10:00
Fawor a czy mógł byś mi znaleźć na ile należy spasować tłoki vitary w d16a6/z6 ??
Wiseco jest pasowane 0,0035", czyli okolice 7 setek. Na Vitary zalecane jest od 0,004" wzwyż, niektórzy robią 400+whp na 0,007", ale taki luz jest już dla mnie hardcorem. Tak jak wcześniej powiedziałem - okolice 0,09 będą odpowiednie. Oczywiście mowa tu o tłokach nadwymiarowych. W Polsce na Vitarach jeżdżą Mowad i Merfi - oboje ~250KM. W Stanach 400whp nie jest niczym nowym, projektów na turbod16.com jest opór. Także przy polskich 300KM niczego bym się nie obawiał.

kuba_guzik110
21-01-10, 10:34
chyba się fawor walneles o jedno zero powinno być 0,04 i 0,07 prawda ??

a czy przu 0,09 nie bedzie mi pił oleju ?? to nie za dużo ??

Pati
21-01-10, 10:43
a widziałeś w jakich jednostkach podał owo pasowanie?

kuba_guzik110
21-01-10, 11:50
Sory zwracam honor :)
a czy przu 0,09 nie bedzie mi pił oleju ?? to nie za dużo ??

Fawor
21-01-10, 14:58
Pasowanie nie jest dyktowane pod poziom spijania oleju tylko rozszerzalność cieplną. Vitary są wykonane z gorszej jakości materiału niz np Wiseco, dlatego 0,09 jest koniecznością. Przy upalaniu rozszerzą się o wiele bardziej niż produkt kuty. Coś za coś.

kuba_guzik110
22-01-10, 01:59
Ale jak dasz większą szczelinke między tuleją a tłokiem przy pasowaniu to nawet na chłopsku rozum że będzie tam większa dziura czyli bedzie pił olej, a to nie jest przypadkiem odwrotnie fawor ?? że to właśnie kute graty rozszeżają sie bardziej pod wpływem temperatury. Ja myslalem że tłoki vitary są prawie identyczne jak tłoki do civica, chodzi mi o konstrukcje i materiał z jakiego sa wykonane, czyli jak dał bym nominał to robie to jak w manualu hondy i pasuje to mniej wiecej na 0,04mm :)

Fawor
22-01-10, 13:14
Ja myslalem że tłoki vitary są prawie identyczne jak tłoki do civica, chodzi mi o konstrukcje i materiał z jakiego sa wykonane
jeśli byłyby takiej samej jakości to producent zalecałby pasowanie takie, o którym mówiłeś. A zaleca inne. Jakość materiału jest zupełnie różna. Nie wyważaj otwartych drzwi. Nie będzie wyższego spalania oleju, bo luz między ścianką a tłokiem zostanie w pewnym stopniu skompensowany rozszerzeniem materiałowym. Zrobisz 0,04 i pod koniec strojenia zatrzesz motor.

kuba_guzik110
22-01-10, 17:01
czyli 0,07mm jest ok ??

Fawor
22-01-10, 17:37
Na 0,06-7 powinno byc pasowane Wiseco. Vitary zrobilbym bliżej 0,09.

Pati
22-01-10, 17:38
i bedzie klasyczny 'vitara sound' :D

Arturvf500
22-01-10, 18:09
Nie będzie wyższego spalania oleju, bo luz między ścianką a tłokiem zostanie w pewnym stopniu skompensowany rozszerzeniem materiałowym. Zrobisz 0,04 i pod koniec strojenia zatrzesz motor.

tak, tak; vitary montuje sie bez pierscieni i w ogole to nie przeszkadza ze zamek rozchodzi sie na pol mm przy szczelinie 0,09; i z drugiej manki - nie pisz o czyms czego nie miales w aucie a tylko slyszales z opowiadan; w Zielonej jest D16Z5 zlozony na nominalnym bloku, na nominalnym pasowaniu 0,03-0,04mm i juz od kilku tys km generuje sobie ponad 300KM - wiec skonczcie juz ze swoimi poradami

pozdrawiam
Artur

kuba_guzik110
22-01-10, 19:27
czyli 0,07mm jest ok ??

BurnOuT
22-01-10, 21:03
a tak poza tematem wyjaśnijcie mi - jaki jest sens kupowania tłoków z Vitrary aka "diesel" skoro Wiseco są też tanie? Po co w ogóle rozkminiać temat nie kutych, napierd**** tłoków.

Pasowanie masz podane w manualu do tłoków i tym się należy kierować (Wiseco, Cp itd)

Fawor
22-01-10, 23:36
i bedzie klasyczny 'vitara sound'
pati, zrezygnowałbyś z tego efektu ubocznego ryzykując choć w najmniejszym procencie możliwość przedwczesnego zatarcia motoru?


tak, tak; vitary montuje sie bez pierscieni i w ogole to nie przeszkadza ze zamek rozchodzi sie na pol mm przy szczelinie 0,09; i z drugiej manki - nie pisz o czyms czego nie miales w aucie a tylko slyszales z opowiadan
co prawda to prawda - wole swoję Wiseco pasowane wg zaleceń producenta jeżdżace już ponad 15k km bez żadnych ubytków oleju.
Niezatartego crx'a - szczerze gratuluję.

Pati
22-01-10, 23:42
vitara sound jest *****iaszczy.za nic bym sie nie pozbyl :D

kuba_guzik110
23-01-10, 02:16
a tak poza tematem wyjaśnijcie mi - jaki jest sens kupowania tłoków z Vitrary aka "diesel" skoro Wiseco są też tanie? Po co w ogóle rozkminiać temat nie kutych, napierd**** tłoków.

Pasowanie masz podane w manualu do tłoków i tym się należy kierować (Wiseco, Cp itd)

Zgadzam się z toba BurnOut, że wiseco sa lepsze, ale za vitare zaplace 140$ http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CIVIC-VITARA-TURBO-PISTONS-D16-SI-RINGS-ZC-D16Y-CRX_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem255743db0eQQitemZ16 0377854734QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAcce ssories czyli kompet do zakucia d16 wyjdzie mi w granicach 700$ (ze srubami arp z panewkami acl itp). natomiast wiseco kosztują 500$ ewentualnie z korbami 700$ a dolożyć do tego panewki sruby wyjdzie coś okolo 1000$ :) więc jak widac jest róznica w cenie.

Nemereth
23-01-10, 03:52
Lepiej dopłacić 300$ niż stracić chwilę później 700$. Rób na lepszych gratach ;]

kuba_guzik110
23-01-10, 11:04
Nemer nie rozumiesz ja chce tylko 300KM a tłoki Vitary wytrzymują taką moc więc po co dopłacać za coś czego nie wykorzystam. Tylko dla tego żeby pochwalić się że mam kute tłoki a nie odlewy.

Nemereth
23-01-10, 11:37
rozumiem doskonale. Spójrz w biografie swojego civa. To ma jeździć a nie się tylko przejechać jak dotąd było.

kuba_guzik110
23-01-10, 15:33
Tak oczywiście to ma jeżdzić a nawet *******alać :) ale po co ładować kase w coś czego nie wykorzystam :)

majkel
23-01-10, 22:45
Tak oczywiście to ma jeżdzić a nawet *******alać :) ale po co ładować kase w coś czego nie wykorzystam :)

Dojedzie cię pewnego dnia civic z przeszczepem z nsxa i z tymi marnymi 300KM nie pogadasz. I wtedy ze złości pierdykniesz pięścią w klakson i wrzaśniesz: "k..... a mogłem brać wiseco" :D

sorry nie mogłem:)

Arturvf500
24-01-10, 02:24
Dojedzie cię pewnego dnia civic z przeszczepem z nsxa i z tymi marnymi 300KM nie pogadasz. I wtedy ze złości pierdykniesz pięścią w klakson i wrzaśniesz: "k..... a mogłem brać wiseco" :D

sorry nie mogłem:)

jak nie możesz czas na viagre;D na szczęście przy 300KM i 350Nm nie grozi mu to

kuba_guzik110
24-01-10, 04:16
Majkel wiem o co chodzi hehe :) Ale tak poważnie to nawet jak wstawie te tłoki wiseco cp czy srp to i tak nie bede miał więcej niż 300KM bo bede bał się o blok i wał, wiec moje pytanie po co przeplacac:)??

BurnOuT
24-01-10, 11:54
dla komfortu

no i myślę że jednak można by wtedy troszkę "ostrzej" wystroić (kuty tłok przyjmie wyższe EGT)

Grzesiek2290
25-01-10, 22:39
wiec moje pytanie po co przeplacac

Żeby nie wystawiać civica 3 raz na otomoto po fuck-upie ,a potem zaczynać kolejny niespełniony projekt...

kuba_guzik110
25-01-10, 22:44
Ty jednak jestes po*****a osoba grzesiu jak widać:) leć lepiej do swego garazyku tjinungować swoje *****iaszcze e30 bez grama rdzy i z super fajnym silnikiem empower

Po cholere wtracasz sie w moj projekt jesli ci się nie podoba nie czytaj prosta sprawa

Grzesiek2290
25-01-10, 23:05
Ty jednak jestes po*****a osoba grzesiu jak widać

Ponieważ? Jak ja po prostu czekam na najgrubszy projekt w Białymstoku. Można powiedzieć-najwierniejszy fan...



Po cholere wtracasz sie w moj projekt jesli ci się nie podoba nie czytaj prosta sprawa

Ja się nie wtrącam po prostu podzielam dobra radę którą otrzymałeś wcześniej.


eot

Nemereth
26-01-10, 00:26
Kuba, podam Ci dobry przykład, co prawda z innej dziedziny ale dobry...

Takie oszczędzanie doprowadziło do zawalenia się Hali Stulecia (dobrze pamiętam?) i śmierci wielu osób. W przypadku Twojego projektu może się to skończyć smiercią silnika i wyrzuceniem pieniędzy w błoto.

Jeśli podejdziesz wkońcu do projektu solidnie i odpowiedzialnie to może wkońcu to pojeździ naprawdę solidnie i długo aż się pierścienie zużyją i je wymienisz i znów pojeździsz...

Fawor
26-01-10, 01:25
Wyciągasz wnioski, jakby oszczędzenie na Vitarach miałoby drastycznie obniżyć trwałość silnika i nieuchronnie prowadzić do jego bum. Jak pokazało kilka projektów, nawet z PL, tak nie jest. Co więcej rozkmina o poprawnym ich pasowaniu również nie ma sensu. Przykład Artura potwierdził, że z obojętnie jakim luzem (seryjnym czy klekoczącym) auto i tak się nie zatrze. Ja osobiście seryjnego luzu bym nie zastosował, patrząc chociażby na k24 z Wiseco, które doktor zrobił na 0,06. A pamiętajmy, że w NA obciążenia cieplne są jakieś 30% niższe niż w Turbo. No ale to są już osobiste przekonania. Temat moim zdaniem został wyczerpany.

Nemereth
26-01-10, 02:06
Ja osobiście tak bym nie zrobił patrząc chociażby na pasowanie wykorzystane przez doktora w k24 na wiseco, gdzie w NA obciążenia cieplne są jakieś 30% niższe niż w Turbo.

Jak byś nie zrobił bo nie zrozumiałem? A jakie pasowanie wykorzystał doktor?

Pati
26-01-10, 07:02
wszyscy wiemy ze nie zrozumiales, ale nawet napisanie tego po polsku niewiele Tobie pomoze.

kuba_guzik110
26-01-10, 08:23
Kuba, podam Ci dobry przykład, co prawda z innej dziedziny ale dobry...

Takie oszczędzanie doprowadziło do zawalenia się Hali Stulecia (dobrze pamiętam?) i śmierci wielu osób. W przypadku Twojego projektu może się to skończyć smiercią silnika i wyrzuceniem pieniędzy w błoto.

Jeśli podejdziesz wkońcu do projektu solidnie i odpowiedzialnie to może wkońcu to pojeździ naprawdę solidnie i długo aż się pierścienie zużyją i je wymienisz i znów pojeździsz...

Nemer po pierwsze dałeś idiotyczny przykład, po drugie wydaje mi się, że nie jesteś ekspertem w dziedzinie budownictwa (tak apropo przyjaciel mego ojca badał czemu ta hala się zawaliła i to nie było oszczędzanie na materiale ale to tak na marginesie) po trzecie nigdy nie miales zakutego silnika ani nigdy z takim nie jeżdziłeś więc po co się wogóle w tym temacie wypowiadasz jak nie masz na ten temat wiedzy:) na początku sobie dużo poczytaj a potem napisz coś mądrego, a nie tak jak w każdym temacie w technicznym udzielasz porad które najczęsciej wogóle nie bierze się pod uwage przy danej usterce. Wnioskuje z tego że "słyszałeś dzwon, ale nie wiesz gdzie bije on" :P

Chłopaki chyba jednak wezme vitare, ponieważ nie stać mnie w tym momencie na założenie, lepszych tłoków a w planach mam jeszcze zalozenie kompresora i 4x4 wiec to też będzie troszke kasy kosztować :)
Zobaczymy jak sprawa potoczy się do kwietnia moze wtedy uzbieram na wiseco czy srp

majkel
26-01-10, 10:00
Kuba, podam Ci dobry przykład, co prawda z innej dziedziny ale dobry...

Takie oszczędzanie doprowadziło do zawalenia się Hali Stulecia (dobrze pamiętam?) i śmierci wielu osób. W przypadku Twojego projektu może się to skończyć smiercią silnika i wyrzuceniem pieniędzy w błoto.

Jeśli podejdziesz wkońcu do projektu solidnie i odpowiedzialnie to może wkońcu to pojeździ naprawdę solidnie i długo aż się pierścienie zużyją i je wymienisz i znów pojeździsz...

Hala Stulecia stoi i ma się swietnie jak na swoje lata - zwiedzałem zeszłej wiosny.
http://www.wroclaw-info.pl/images/gallery/big/1232446928.jpg
Odstaw klej bo ci w głowie miesza.

Fawor
26-01-10, 10:42
ale nawet napisanie tego po polsku niewiele Tobie pomoze
że niby moje nie było po polsku? Goń się, późno było :p

kuba_guzik110
27-01-10, 10:32
Wiseco jest pasowane 0,0035", czyli okolice 7 setek. Na Vitary zalecane jest od 0,004" wzwyż, niektórzy robią 400+whp na 0,007", ale taki luz jest już dla mnie hardcorem. Tak jak wcześniej powiedziałem - okolice 0,09 będą odpowiednie. Oczywiście mowa tu o tłokach nadwymiarowych. W Polsce na Vitarach jeżdżą Mowad i Merfi - oboje ~250KM. W Stanach 400whp nie jest niczym nowym, projektów na turbod16.com jest opór. Także przy polskich 300KM niczego bym się nie obawiał.


-Havent' set it yet... I'm leaning towards .035 to.038 or so.

-i went with .0035 on a 75.5mm vitara and stock sleeve z6. i've had no problems but i really make sure to let it get warm before driving.

Czyli tak jak fowar mówiłeś 0.0035cala to okolo 0.07mm prawda ??

Za to czytając dalej ktoś napisał coś takeigo
-I'll post a thread of the damaged pistons lol. I might even give them .004 thousandths clearance just for safety

smad
27-01-10, 11:25
Czyli tak jak fowar mówiłeś 0.0035cala to okolo 0.07mm prawda ??
Dokładnie to 0.0889mm

Fawor
27-01-10, 17:24
Czyli tak jak fowar mówiłeś 0.0035cala to okolo 0.07mm prawda ??

omsknęlo mi się na klawiaturze, ~0,0025.

Na dalsze wywody o pasowaniu nie mam już siły. Sam wyciągnij wnioski z przeczytanych opinii hamburgerów i podejmij decyzję, a nie próbuj zrzucić odpowiedzialność za bezpieczeństwo motoru na innych. " Bo xxx powiedział, że będzie dobrze?" No bądźmy poważni..

kuba_guzik110
27-01-10, 21:01
Po to jest polskie forum fowar aby w nim się pytać i uzyskiwać odpowiedzi. po to bylo stworzone ckpl prawda?? ja nie umiem super angola zeby moc wszystko przecyztac zrozumiec i wnioskowac czytam pobierznie i 5 przez 10 rozumiem wiec dlatego dopytuje się tutaj :)

Fawor
27-01-10, 22:19
fowar

fowar
Fawor, jeśliś łaskaw.. Odpowiedzi były już podane. Skrajne. Sam musisz wybrać odpowiednie wg Ciebie, bo nikt odpowiedzialności za Twój silnik nie weźmie, a i nikt nic już więcej nowego raczej nie powie.

kuba_guzik110
27-01-10, 23:09
Sory to dlatego że już zmeczony jestem i szybko pisze. A w takim razie jaki blok i głowice doradzicie d16a6 i d16y8?? te graty są najlepsze ?? czy występują jakieś pompy oleju bardziej wydajniejsze do d seri??

BurnOuT
27-01-10, 23:14
D16Z6 ma najlepszą pompę oleju.

Generalnie wszystko D serie z bagnetem od strony rozrządu mają kiepską pompę oleju, należy wsadzić pompę od Z6 i przenieść bagnet na przód

Ważną sprawą jest fakt że po dołożeniu turbo, chłodnicy oleju znacznie spada nam ciśnienie oleju w układzie. Właśnie jestem na etapie przerabiania pompy oleju pod kątem przepływu i ciśnienia - dam znać jakie efekty.

kuba_guzik110
28-01-10, 00:21
maciek tak jak kiedys rozmawialismy przez telefon robi ci to ssg ?? a ja zastanawiam się nad taką pompa http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350303983314&viewitem=&_trkparms=algo%3DLVI%26its%3DI%26otn%3D2&category=6778 co o tym sądzice ?? Maciek będziesz miał bardziej wydajniejszą po przeróbkach niż ta która podałem wyżej

Nemereth
28-01-10, 00:39
Hala Stulecia stoi i ma się swietnie jak na swoje lata - zwiedzałem zeszłej wiosny.

Miałem na myśli hale Międzynarodowych Targów Katowickich. Sorka.

kuba_guzik110
30-01-10, 09:28
ponawiam pytanie
maciek tak jak kiedys rozmawialismy przez telefon robi ci to ssg ?? a ja zastanawiam się nad taką pompa http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350303983314&viewitem=&_trkparms=algo%3DLVI%26its%3DI%26otn%3D2&category=6778 co o tym sądzice. podejdzie do d16z6?? Maciek będziesz miał bardziej wydajniejszą po przeróbkach niż ta która podałem wyżej

BurnOuT
30-01-10, 16:06
Ta pompa z jebaja to zwykły home made z OEMa. Tak naprawdę nie wiadomo co ona tam ma zrobione oprócz tego że daje wyższe ciśnienie (a przepływ też ma znaczenie). Ja wolę zrobić na miejscu, bo dużo roboty nie ma (podkładki + frezowanie). Tak, autem jeżeli chodzi o sprawy silnikowe, zajmuje się SSG

Zobaczymy co wyjdzie.

majkel
30-01-10, 17:14
sam rozkminiam opcję portingu pompy - a tutaj co znalazłem na d-series
http://www.d-series.org/forums/engine-building/107322-diy-y8-oil-pump-shim-prelim-port-diy-pics.html
piszą ponadto że największą sprawność ma pompa z D16Z6
szukam obecnie niezajechanej używki i zamierzam tak ją przerobić (nie chcę robić tego na tej na której jeżdżę, żeby nie zostac bez pompy jak spieprzę :) ) - przeróbka wygląda na banalnie prostą, w praktyce się okaże jak to jest

kuba_guzik110
30-01-10, 18:52
dzięki majkel tez pokombinuje tak ze swoja :)

81saren
31-01-10, 15:04
Powiedzcie mi jak jest z Pompami oleju w D15 a D16 czy normalnie sa wymienne..
Ja smigam na bloku d15 teraz rozkminiam nad pompa z D16 ( porting ) czy podejdzie normalnie do bloku D15..

Amorr
31-01-10, 19:00
Co do oleju ... jesli nie chcesz jezdzic po torze przez 30min z wbitym 2, 3 i odcinka to chlodnica oleju ci nie potrzebna tylko dobry olej np vr1 10w60. Miska olejowa jest oki chlodnica i jesli nie masz np mobil1/opel/ford 10w40 to do sporawych sprintow styknie miska. Teraz mam mobil na chwile i powiem, ze nie trzyma "gestosci" po przekroczeniu 80stopni ... potrafi spasc ponizej 1 bara na wolnych ....

Co do pasowania ... raz mi kieeedys ktos zlozyl silnik (Ariasy 75,05 i podobno na 7setek)... nie dosc, ze glowicy nie dokrecil (nom :)) to jeszcze chyba bylo wiecej niz 7 setek bo tluklo sie jak cholera po cylinrdach ale jezdzilo 1,7 bara bez problemu.

Co do ogolnosci .... wazny jest silnie zaplon ... dobry aparat to podstawa ..

Nemereth
05-02-10, 20:41
Temat umarł ?

MaTeUsZ_V212
05-02-10, 20:52
A co nie widać? Nie ma pytań, to i temat spadł. :rolleyes:

kuba_guzik110
19-02-10, 12:45
Panowie mam jeszcze pytanko czy przy uturbianiu i zakuciu dołu warto ruszać głowice (góre). Jak warto to jakie podstawowe rzeczy przydało by się zrobić ??

BurnOuT
19-02-10, 21:58
wyremontować ją :D, jakaś polerka i tyle

generalnie w turbo, głowicy się nie rusza dopóki nie masz na tyle dużego turbo że warto zakręcić wyżej

kuba_guzik110
24-02-10, 21:53
A jaką dać uszczelke pod głowicę jakiej firmy i ile mm grubości ??

BurnOuT
24-02-10, 21:55
Uszczelkę pod głowicę firmy Honda, grubości seryjnej

kuba_guzik110
24-02-10, 23:55
w żadne cometic się nie bawić ??

kuba_guzik110
26-02-10, 17:52
czekam na odpowiedz odnosnie mego ostatniego pytania

Fawor
26-02-10, 18:37
Berni powiedział oem, ja powiem Cometic. Coś Ci to dało?

kuba_guzik110
26-02-10, 19:32
to widze ze sie dogadalismy. W takim razie zapytam się tak. Która uszczelka jest lepsza (bardziej wytrzymala itp). Którą polecacie, którą samii byście założyli i dlaczego. Prosze was na prawde o pomoc bo chce żeby ten silnik był naprawde nie zawodny i nic się w nim nie wysralo.

Mam dobre wiesci dostalem mala zapomoge od babci i kupuje kute tloki, najprawdopodobniej CP ponieważ takie też mam z poprzedniego swapa :) więc jak niedajboze coś się stanie będe miał pare zapasowych :)

Fawor
26-02-10, 19:41
chce żeby ten silnik był naprawde nie zawodny i nic się w nim nie wysralo.
mówiąc szczerze, to Ty oczekujesz od kogoś setupu do najmniejszej śrubki, podyktowanego przez jedną osobę i najlepiej z parafką, że to ona bierze odpowiedzialność za jego trwałość... Pomyśl trochę samodzielnie!

majkel
26-02-10, 21:01
Troszkę odbiegając do meritum:
Co powiecie na D16Z6 doprężone tłokami z D16A6 na okolice CR 10,5:1 i 0,45-0,5 bara z eatona puszczonego przez dobry intercooler?
Dół zrobiony komplet panewek ACL Race, tłoki oem nadwymiar nówki z pierścieniami, tuleje po szlifie, komplet wszystkich nowych uszczelek i uszczelniaczy oem w bloku i głowicy. Silnik po 4 trackdayach i kilkunastu 1/4 - nie sprawia żadnych problemów. Wiem że trochę od dupy strony z tym doprężeniem, ale kiedyś miało doładaowania nie być, a teraz mi się zachciało. Wiem że stuk i seryjne korby to rzeczy na które najbardziej muszę uważać. Wacha wiadomo Pb98 i kolejne konkretne strojenie. Jest opcja sprzedać ten silnik i ładować 0,6 w inne seryjne D16Z6 - ale to znowu niewiadoma co się przeswapuje, a ewentualne robienie kolejnego bloku - trochę mi się nie chce. Szacuję ze na obecnym setupie z niższym doładowaniem poruszamy się w okolicach 200/230. Tylko czy ma prawo to być bezpieczne?
Opinię tunera już znam - chciałbym poznać inne i skonfrontować.

Sorry za wcinkę w temat, ale poniekąd tematyka pokrewna i może ktoś coś napisze.

sebas_g
27-02-10, 00:54
majkel dla Ciebie dobre info - jak dasz koło pasowe z d15b2 (jest mniejsze od z6/y8) to będzie Ci mniej dmuchał (około 0,4 - 0,5) i nie będziesz musiał się martwić że doładowanie będzie za duże ;)

Fawor
27-02-10, 01:39
doładowanie będzie za duże
a powiedz mi co się stanie jak zrobi 180/210 na 0,8bar? Doładowanie przypadkiem nie będzie za duże?

majkel
27-02-10, 14:39
thx sebas - wiem o tym kole już chyba od Ciebie lub od Przemy - tyle że spadnie mi też wydajność klimy (napęd z tego samego paska), nie mam pojęcia jak to wpłynie na pracę alternatora, czy wspomy - przerabiał to już ktoś?
Z doładowaniem wszystko się rozchodzi o temat ile to już będzie za dużo - wyjdzie to pewnie przy strojeniu i dlatego chyba raczej zdecyduję się na patent z płynną regulacją na jakimś zaworze za IC.
Ze względu na seryjne korby i tak i tak chcę przyciąć doładowanie do 250Nm max (a może mniej?)
Detonacja to inna sprawa i to pewne będzie dopiero przy strojeniu - szukam teraz tylko info czego się spodziewać.

kuba_guzik110
28-02-10, 18:10
Mam pytanie jak robie szlifa na 75,50mm to uszczelka glowicy ma byc wymiaru 75.50 czy 76mm ??
I drugie czy uszczelka cometic jest bardziej wytrzymala w porównaniu do oem ??

...Bartuś...
09-03-10, 17:26
Również mam pytanie używa ktoś z Was Block Guard'a SuperTech'a??

Oraz Drugie pytanie...Turbina TD05-16G + Downpipe 3cale co dalej wydech też 3calowy czy zejść do 2.5cala na pewno będzie na jednym tłumiku także kwestię akustyczną pomijam...

kuba_guzik110
09-03-10, 18:58
Blockguard każdy taki sam :) wymiary z tego co kiedys lukałem są każdego identyczne wiec placisz tylko za marke :)
Ja akurat mam egla
Zależy ile będziesz dmuchać i ile chcesz KM Nm:) ja mysle ze nei mam sensu prowadzić wiekszego niż 2,5" jak chcesz moc do 300KM

BurnOuT
09-03-10, 21:57
Gabaryt Blockguarda każdy taki sam tylko weź taki który daje sporo przestrzeni (lepszy przepływ płynu) między blokiem a tuleją.

Myślę że o 3" można myśleć od 300-350KM, ale konieczne raczej dopiero od 350KM

...Bartuś...
11-03-10, 18:38
Kto wie ile mocy będzie...Na starcie ma być 1.5bara :D Do jazdy na co dzień 0.8~1bar

kuba_guzik110
11-03-10, 19:02
wiec jak chcesz 1,5bara z td05-16 to z tego co gdzies czytalem bedziesz mial cos ponad 300km wiec 2,5" cala styknie:)

A ja już kupiłem:
SRP pistons 75.50mm
korby eagla
sruby arp
panewki acl race nominał
kompresor eatonka m62 :)
bova HKS
icka nówke
Myśle że to dobry wybór do tych 300-3200KM za fajna kase:)
brakuje mi jeszcze:
uszczelek do remontu z aso (ale to nie problem dostać u nas w pl)
wtrysków szukam 560cc (jak ktoś ma w dobrej cenie to chętnie kupie)
oraz poluje na wskaźniki (chłopaki przekonami mnie do defi bf, drogie ale mówią że warto)

...Bartuś...
11-03-10, 19:13
wiec jak chcesz 1,5bara z td05-16 to z tego co gdzies czytalem bedziesz mial cos ponad 300km wiec 2,5" cala styknie:)

A ja już kupiłem:
SRP pistons 75.50mm
korby eagla
sruby arp
panewki acl race nominał
kompresor eatonka m62 :)
bova HKS
icka nówke
Myśle że to dobry wybór do tych 300-3200KM za fajna kase:)
brakuje mi jeszcze:
uszczelek do remontu z aso (ale to nie problem dostać u nas w pl)
wtrysków szukam 560cc (jak ktoś ma w dobrej cenie to chętnie kupie)
oraz poluje na wskaźniki (chłopaki przekonami mnie do defi bf, drogie ale mówią że warto)

No to podobny zestaw do tego który Ja opisuje :D

Z tym że tutaj mam uszczelkę pod głowicę Cometic,IC Ebay na caly zderzak...Blow off 3m,Wtryski z EVO 535cc...Regulowane kółko Vision...Chłodnica Oleju...ITP

balder
11-03-10, 22:39
Myśle że to dobry wybór do tych 300-3200KM za fajna kase

guzik ale 3200km to chyba z silnikien od f16:D

MaTeUsZ_V212
12-03-10, 07:10
Guzik za ile wyrwałeś eatona?

kuba_guzik110
12-03-10, 11:35
737,13zł :)

guzik ale 3200km to chyba z silnikien od f16:D
masz racje bo zapomniałem dodać że dojdzie tam jeszcze najprawdopodobniej tdo4

Pati
13-03-10, 23:32
jak bys byl zainteresowany, lecą do mnie używane BFy - 60mm amberowe z nowymi czujnikami (boost i egt). musiałbyś dokupić centralkę. pw.

kuba_guzik110
09-04-10, 13:01
czy ktoś kojaży firme FIC od wtrysków ?? czy ktoś miał z nią do czynienia ?? polecacie czy lepiej trzymac się od nich z daleka ??

kuba_guzik110
19-07-10, 12:51
Mam bardzo ważne pytanie ponieważ wstrzymuje mi to prace nad silnikiem. Co należy zrobić z glowicą przy uturbionej d16z6 na okolo 300km ?? czy sam remont starczy (wsadzenie nowych uszczelniaczy zaworowych, zabielenie jej oraz dotarcie na nowo zaworów)?? czy konieczne jest też zrobienie portingu, polerowania kanałów itp.

sane
19-07-10, 12:58
Można (ale nie trzeba), ale nie rób tego sam, bo możesz tylko spieprzyć... Żeby było profi, to musi być FlowBench.

kuba_guzik110
19-07-10, 15:36
darek coś ty sam tego na pewno nie bede robil trzeba miec do tego maszyny których nie posiadam jak i wiedze której też nie mam w tym temacie

Fawor
19-07-10, 19:52
Nic nie trzeba robić. FlowBench to nie narzędzie obróbki tylko sprzęt do sprawdzania przepływu po obróbce.

...Bartuś...
20-07-10, 15:58
A tak w sumie i na temat i nie czy każda turbina z serii TD04/05 ma flansze wejściową T3/T4??Głównie chodzi o TD04HL-16T i TD05-16G

IISonicII
24-07-10, 22:46
Jak jest z dostępnością kutych gratów? Można cos dorwać w pl po za panewkami czy pozostaje tylko ebay:> lub moze jakies sklepy internetowe ze stanow gdzie by mozna zamowić wszystko na raz?